Jos kiinnostaa jatkaa populaarikulttuurin parissa, True Detectiven ensimmäinen kausi saattaa kysyä sinua kiinnostavia kysymyksiä elämästä ja kuolemasta.
Jos vähemmän populaari kulttuuri nappaa, Peter Wessel Zappfen (
Peter Wessel Zapffe - Wikipedia) ja miksei Schopenhauerin ja Heideggerin ajatteluun itsemurhasta ja elämästä ylipäänsä kannattaa tutustua. Kun kerran itsensä tappaminen pyörii vaihtoehtona päässä, ei se haittaakaan tutustua, mitä varsin terävät ajattelijat ovat teemasta pohtineet.
Jaksamista loppusyksyyn!
TV-sarjojen katseluun keskittyminen vaikuttaa tällä hetkellä sellaiselta tehtävältä, että jää tekemättä. Olin oikein yllättynyt, kun sain viikonlopun aikana katsottua peräti kaksi elokuvaa katsottua. Toinen niistä liippasi vähän tätäkin aihetta ja se olikin ihan ok leffa. Viikonloppu meni muutenkin mukavasti, kun sain nukuttua ja levättyä jonkin verran paremmin kuin yleensä.
Eilen sitten masentavat ajatukset palasivat, kun jäin yksikseen etätöihin kotiin. Tällä hetkellä olen työreissulla firmamme pääkonttorilla ja haluaisin vain päästä jonnekin olemaan yksin. Vaikka toisaalta tiedän, että seurassa on "parempi". Hetken ajan mietin täälläkin, että hyppäisin viidennen kerroksen ikkunasta alas.
Kävin viime viikolla ostamassa ohutta juuttinarua, jolla harjoittelin hirttosilmukan tekoa. Tarkoitus olisi ostaa vielä paksumpi köysi ja kokeilla sillä. Tuskin uskallan tehdä mitään, eikä tällä hetkellä ole mitenkään ylitsepääsemättömän paha olla. Siksi ehkä pystyn kirjoittamaan tännekin.
Paradoksaalista on, että olin aidosti mielissäni, että tässä ketjussa oli saatu joku toinen irti synkistä ajatuksista avun kautta. Kuten jo aiemmin kirjoitin, minullakin on hoitokontakti, eli olen hakenut apua. Siitä ei vain oikein tunnu olevan... apua. Lääkitystä lisättiin, ei tunnu auttavan ainakaan vielä. Torstaina on aika lääkärille ja torstai-perjantai on vapaata töistä. Katsotaan auttaako vai pahentaako asiaa. Osastohoitoakin on vaimon kanssa mietitty.