It´s nice to be important but it´s more important to be nice, osa X

  • 1 980
  • 18

Jj

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Habs, FCB
Nyt jännittää, taitaa olla ensimmäinen ketju jonka avaan sitten Kiekkopesän.

Elikkäs, Hantan haastattelussa 25.1. kiekkoyössä tuli taas ilmi seikka joka ärsyttää aivan tolkkuvapaasti meikäläistä rakkaassa Palloseurassamme, nimittäin todella huono käytös kun on kyse suhteiden hoitamisesta ihmisiin, joiden Seuralle antama työpanos ei sitä ansaitsisi. Minä en soisi millään että ilman omaa syytään kellekään jäisi mitään hampaankoloon siirryttyään toisiin tehtäviin tai toisiin kuvioihin, päinvastoin. Toisissa ketjuissa ollaan puhuttu vanhojen pelaajien arvostamisesta mutta meidän tapauksessamme pitänee lähteä liikkeelle edes asianmukaisesta käytöksestä.

Mikäli joku ei osoita minulle että lomautusten myötä nykyään niin yleinen pskmainen kohtelu työpaikoilla on suoraan verrannoillista menestykseen niin suoraan sanoen me teemme asiat väärin. Minä haluaisin että Killerit, Rintaset ja muut vielä aikanaan palatessaan Suomeen pitäisivät kokonaisvaltaisesti meitä hyvänä vaihtoehtona, eikä jonain saarena poltettujen siltojen toisella puolen.

No, tapaus Hantta toi ajatuksen mieleeni että pitäisikö laatia vaikka joku adressi että edes me "palkanmaksajat" arvostamme Virran meille antamaa aikaa, vaikka valmennusaika vähän vaikeaa olikin, niin katsomossa kuin kaukalossa. Tai toinen vaihtoehto on se että jotenkin saada ilmaistua kantamme Ruissaloon minne se myöskin kuuluisi. No, meikä ei ole sisäpiirissä enkä tiedä kaikkea (lue: mitään) mitä MIBin pojat ovat tehneet tai sanoneet, mutta tämä käsitys on minulle tullut. Hei, jos olen väärässä niin kertokaa, pyydän!

Edit. Ah, asiasta keskustelu alkoi näimmä Narvanmaan ketjussa, modesedät voivat siirtää tämän tarvittaessa sinne jos onnistuu.
 
Viimeksi muokattu:

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti Jj
Minä haluaisin että Killerit, Rintaset ja muut vielä aikanaan palatessaan Suomeen pitäisivät kokonaisvaltaisesti meitä hyvänä vaihtoehtona, eikä jonain saarena poltettujen siltojen toisella puolen.

Minä jaan mielipiteesi siitä, että noita ihmisiä, joilla on yhteistä historiaa pitää kohdella kunnioittavasti. Työtä ja sen jälkeä toki pitää saada arvostella. Tarvittaessa kovinkin sanoin.

Hanttaa suurempaa TPS-ikonia ei kovin montaa löydy. Kunnioitan häntä suuresti. On myös rehellisyyden nimissä todettava, että työn jälki oli kahtena viimeisenä vuonna valmennuksen osalta surkeaa.

On ihan selvää, että siltoja on poltettu parin viime kauden jälkeen suuntaan jos toiseenkin. Kuitenkin pitää muistaa, että vastaavasti Ruissaloa on syytetty (minä muiden mukana ja syystä) kalliiden pikkutakkimiesten armeijan pitämisestä. Nyt, kun hommassa on jotain tolkkua, tulee purkaus yhden haastattelun myötä. Enkä tosiaan tarkoita tätä ketjua.

Mitä tulee moniin pelaajiin, tiedän heidän tehneen päätöksen lähteä pois Palloseurasta Kojon tullessa valmentajaksi. Kari Jalonen itse on hyvin miellyttävä ihminen "siviilissä." Hän oli yksin kovan paineen alla. Ilman apuja Ruissalosta - tai mistään muualtakaan. Silti hänen virheensä esimerkiksi pelaajien käsittelyssä olivat kiistattomat. Eivät pelaajat tee joukkomuuttoa syyttä. Oma osuutensa oli myös valmennuksen kokonaisuudella, jossa Hanttakin oli mukana.

Hantan haastattelussa kertoma oli ihan varmasti osa totuutta. Mahdollisesti suurikin osa. Mutta ennen yleisen tuomion langettamista Ruissalon päälle pitäisi kuulla myös Jokken ja Don Hannun mietteet asiasta. Tuskin kuullaan. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.
 
Viimeksi muokattu:

Black Star

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Samoilla linjoilla Oloneuvoksen kanssa ollaan. Mielestäni Hantan meriitit valmentajana eivät ole hääppöiset ja itse en ainakaan halua miestä lähitulevaisuudessa Tepsin vaihtoaitiossa nähdä. Tosin voihan valmennuskokemus vuosien myötä koulia miehestä vaikka millaisen velhon, mutta se on asia erikseen. Tuskin Hanttakaan voi kieltää, että hänen ja Kojon aikana TPS pelasi SM-liigahistoriansa paskinta kiekkoa ja nyt tuo linja näyttää siirtyneen Bluesin peliin.

Pelaajana Hantta oli maaginen ja yksi suurimmista suosikeistani TPS-paidassa koskaan esiintyneistä. Tältä pohjalta toivonkin Tepsin johdon pysyvän edes puheväleissä miehen kanssa, koska tämän tason legendaa tulee kunnioittaa hänen seuralleen tekemästä työstä.

Edit: pientä säätöä
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Re: Re: It´s nice to be important but it´s more important to be nice, osa X

Viestin lähetti Oloneuvos
Hantan haastattelussa kertoma oli ihan varmasti osa totuutta. Mahdollisesti suurikin osa. Mutta ennen yleisen tuomion langettamista Ruissalon päälle pitäisi kuulla myös Jokken ja Don Hannun mietteet asiasta. Tuskin kuullaan. Eteenpäin, sanoi mummo lumessa.

Ilmeisesti Grönman vs. Virta on paukutellut mojovaa settiä Kiekkoyössä eetteriin? Kun en lähetystä nähnyt niin voisiko joku referoida lyhyesti missä tällä kertaa mennään sarjassamme "MIB ja välienselvittely valtakunnanmediassa".
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Re: Re: Re: It´s nice to be important but it´s more important to be nice, osa X

Viestin lähetti Pressiboxi
Ilmeisesti Grönman vs. Virta on paukutellut mojovaa settiä Kiekkoyössä eetteriin? Kun en lähetystä nähnyt niin voisiko joku referoida lyhyesti missä tällä kertaa mennään sarjassamme "MIB ja välienselvittely valtakunnanmediassa".

Lähinnä taisi virta todeta että jäi huono maku siitä, miten herra pistettiin pihalle palloseurasta ja että tuli syvät haavat joiden parantaminen on kuitenkin jo alkanut (ja voitot auttavat haavojen parantamisessa).

Kuitenkaan yksityiskohtiin ei menty vaan Virta ainoastaan totesi että jatkon kanssa viivyteltiin eikä valmentajille infottu missä mennään. Lisäksi Hockey night itse lisäsi joukkoon mm. lauseen että Palloseura ei halunut kertoa että tuleeko Koivusta valmentaja vai ei. Näin meikäläinen muistaisi, voi olla että jotain "tärkeätä" jäi pois.

Olisi kyllä kiva kuulla vastine tuohon Narvanmaalta tai Ansakselta.
 

pygmalion

Jäsen
Re: Re: It´s nice to be important but it´s more important to be nice, osa X

Viestin lähetti Oloneuvos
Hanttaa suurempaa TPS-ikonia ei kovin montaa löydy. Kunnioitan häntä suuresti. On myös rehellisyyden nimissä todettava, että työn jälki oli kahtena viimeisenä vuonna valmennuksen osalta surkeaa.

Kaikki lienevät yhtä mieltä siitä, ettei työn jälki ollut tyydyttävää (kenenkään asianosaisen taholta). Toisaalta kukaan tuskin kiistää sitäkään, että valmennukselle tarjotuissa "työkaluissa" olisi niinikään ollut toivomisen varaa. Mutta eihän tässä siitä ole kyse. Eikä edes siitä, miten se luonnevikainen oululainen kohteli pelaajia. Kyse on kai siitä, miten Palloseuran tasoisen (urheilullisesti, ei muuten) organisaation sopisi hoidella esim. henkilöstösuhteitaan - melko pitkälti riippumatta siitä, miten joku tietty henkilö on työstään suoriutunut.

Totesin muutama päivä sitten hieman pienemmällä areenalla, että joskus muinoin Tepsillä oli maine ns. tyylikkäänä seurana. Tämä taisi tosin olla niitä aikoja, kun Aulis vielä kuulutteli, että seisomakatsomossa on tiivistettävä reilusti, koska ulkopuolella on "vielä satoja halukkaita"... Tuo asiallinen maine alkaa nykyään olla vain kaukainen muisto. Palloseurassa kun ei yksikään korkeampi taho tunnu osaavan hoitaa asioita tyylikkäästi mihinkään suuntaan: ei sen paremmin pelaajia, valmentajia, muuta henkilöstöä, omia faneja (edes niistä uskollisimpia), mediaa, yhteistyökumppaneita tai muita sidostyhmiä kohtaan.

Itse olen täsmälleen samaa mieltä siitä, ettei Hannu Virta - tai sen paremmin Kari Jalonen, tai kovin moni muukaan - olisi missään nimessä ansainnut saamaansa kohtelua. Joku voisi itse asiassa väittää, että Hantan tapaisesta "ikonista" ja keulakuvasta ei olisi kannattanut päästää irti mistään hinnasta.

Kaiken kaikkiaan on jokseenkin hämmentävää, että Tepsillä on vuodesta toiseen varaa "lähettää" maailmalle pelaajia ja ex-työntekijöitä, jotka eivät kerran lähdettyään halua edes sylkeä Ruissalon suuntaan. Kuten Jj totesi, olisi kovin mukavaa, jos voisi jollain tasolla luottaa siihen, että esim. ulkomaankierrokselle lähteneet ex-tähtemme pitäisivät Palloseuraa edes vaihtoehtona kotimaahan palatessaan. Näin ei valitettavasti aina ole.

Surullisinta tässä kaikessa on tietysti se, että Hantta on toinen niistä kahdesta (2) ex-pelaajasta, joka on ollut seurajohdon silmissä riittävän hyvissä kirjoissa saadakseen pelinumeronsa hallin päätyseinälle roikkumaan. Tällä hetkellä meillä on ilmeisesti jäljellä enää Timo Nummelin, joka ei ole peliuransa jälkeen tainnut oma-aloitteisesti sanoa pahaa sanaa kenestäkään.

Seurajohdon näkemystä asiaan en minäkään oikein jaksa odotella, syystä tai toisesta.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Jokainen, joka on ollut työnantajana tai henkilöstöasioista päättävänä johtajana tietää, että vasten tahtoaan firmasta lähtemään joutuneilta työntekijöiltä on saatavissa käytännössä vain negatiivista palautetta. Ei liene yllättävää?

Johtajat joutuvat käsittelemään asioita asioina. Usein työntekijät ottavat tehdyt ratkaisut henkilökohtaisina, vaikka niitä ei ole sellaisina tehty. Toisinaan kemiat eivät vaan sovi yhteen. Kaikissa tapauksissa osapuolten välisten suhteiden säilyminen ei ole mahdollista. Olisi varmaan asiallista vaatia hyvää käytöstä molemmin puolin. Enkä nyt puhu Hantasta. Enkä Kojosta. Enkä edes kenestäkään luonnevikaisesta, sillä sellaisia ei ole noissa piireissä vielä vastaani kävellyt. Tai sitten olen sellainen itse, kun en ole huomannut.

Katkeruus tulee ilmi lausunnoissa eri foorumeilla, sehän on vain inhimillistä. On asema ollut organisaatiossa mikä tahansa. Kaikille ei voi olla mieleiksi. Eikä se ole taatusti minkään firman sisällä tarkoituskaan. Eturistiriitoja on ja tulee aina olemaan. Virheitäkin on ihan varmasti tehty. Kaikilla tahoilla.

Minulla ei ole tarvetta puolustaa kenenkään tekemisiä, eikä tekemättäjättämisiä. Hommassa kun ei ole latiakaan kiinni. Silti täytyy todeta, että tuota syljeskelyä tuntuu piisaavan moneltakin suunnalta. Jopa sieltä, josta ei pitänyt edes syleksiä sinne Ruissaloon päin.

Vikaa on varmasti ollut niin sysissä kuin sepissäkin. Harvemmin kukaan yksinään riitelee. Minustakin Hantalle olisi ollut hyvä löytää mielekäs rooli Tepsissä. Kun eivät löytäneet, niin ei sitten. Täältä nimimerkin suojasta on tietysti itse kunkin helppoa ammuskella.

Edit; kirotusvihreita
 
Viimeksi muokattu:

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Oloneuvos
Minustakin Hantalle olisi ollut hyvä löytää mielekäs rooli Tepsissä. Kun eivät löytäneet, niin ei sitten. Täältä nimimerkin suojasta on tietysti itse kunkin helppoa ammuskella.

Asiassa on myös se kuuluisa toinenkin puoli, jonka joku varmasti on jo todennut suorasti tai epäsuorasti. Mielekäs rooli olisi varmasti ollut mukava löytää mutta jos ei paikkoja ole vapaana niin minkäs teet. Jortikankin roolista monella oli selvä mielipide, turha joka kuluttaa vapaita resursseja sekä lisää rahanmenoa palkkakuluissa.

Jos ei ole vapaita paikkoja niin ei niitä kannata väkisinkään tehdä, eikä myöskään vanhoilta paikoilta kannata välttämättä potkia ketään pois mikäli homma on hyvin hoidettu aiemman työntekijän toimesta. Mutta se miten homma on nyt hoidettu, antaa minulle ainakin kuvan siitä että on toimittu ns. munattomasti hame korvilla, eli ollaan oltu hiljaa ja todettu jatkosta kysyttäessä Kummelimaiseen tyyliin "noniinno, niin...". Olisi edes voitu sitten rehdisti ilmoittaa Hantalle että valitettavasti ei ole vapaita paikkoja / sopivia paikkoja organisaatiossa juuri tällä hetkellä.

Eli sinänsä on toimittu hyvin, mutta samalla myös hyvin huonosti.

Ja tämä siis aikapitkälti mutua sen perusteella mitä muiden kirjoituksista olen lukenut sekä eri haastatteluista. Voihan olla että Palloseura on ilmoittanut asiasta rehdisti mutta Hantta katkeroituneena ei asiaa ole oikein suostunut ymmärtämään. Tätä en kyllä toisaalta oikein usko.

Sitten toinen kysymys. Missävaiheessa tuo toiminta on muuttunut tällaiseksi ns. "kusipäämaiseksi" siltojen poltteluksi jos homma on aiemmin kerran toiminut.

...eräs valmentaja polttaa taloja, TPS polttaa siltoja...
 

Pressiboxi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Palloseura
Viestin lähetti Oloneuvos
Vikaa on varmasti ollut niin sysissä kuin sepissäkin. Harvemmin kukaan yksinään riitelee. Minustakin Hantalle olisi ollut hyvä löytää mielekäs rooli Tepsissä. Kun eivät löytäneet, niin ei sitten. Täältä nimimerkin suojasta on tietysti itse kunkin helppoa ammuskella.

Ongelma kenties on, että kaikissa Tepsiä koskevissa riidoissa on viime ajat ollut toisena osapuolena aina sama mies seuran sisältä?

Pelkästä johtajuudesta johtuvaa tämä konfliktien kasaantuminen ei välttämättä ole. Väitetään, että myöskään MIB-kaksikon keskinäiset suhteet eivät enää ole parhaat mahdolliset vaikka isä-oppipoika -asetelmaan aikanaan perustuivatkin.
 

pygmalion

Jäsen
Veli Neuvokas onkin skarpissa kunnossa heti maanantai-aamuna (toisin kuin esim. minä). Tulit juuri tärvänneeksi aika tarkalleen 200 sanan verran arvokkaita kirjaimia sanomatta oikeastaan mitään. Mistä noita teflon-käsiteltyjä näppiksiä saa? *etsii hymiöitä työpöydän laatikosta...* Vai ei kiekkopiireissä tule vastaan luonnevikaisia yksilöitä... taitaa olla niin, että "takes one to know one" - minä nimittäin voisin nimetä heti useamman.

Viestin lähetti Oloneuvos
Jokainen, joka on ollut työantajana tai henkilöstöasioista päättävänä johtajana tietää, että vasten tahtoaan firmasta lähtemään joutuneilta työntekijöiltä on saatavissa käytännössä vain negatiivista palautetta. Ei liene yllättävää?.

Totta tuokin, mutta entäs ne vapaaehtoisesti, mahdollisimman nopeasti ja taakseen katsomatta lähteneet ex-työläiset. Harvalla on syytä katkeruuteen, mutta vielä harvemmalla tuntuu olevan positiivista sanottavaa tästä nimenomaisesta ex-työnantajasta. Jos tehokkaasti poltetut sillat ovat enemmän sääntö kuin poikkeus, tulisiko tästä vetää jotain johtopäätöksiä?

Tässä vaiheessa tuli mieleeni, että haluan vielä nostaa virtuaalihattuani Hannu Virralle. Totesin muistaakseni jo viime keväänä, että sekä Hantta että Kojo hoitivat estradilta poistumisen Turussa tyylikkäästi. Kumpikaan ei ole suuremmin suutaan piessyt, vaikka sanottavaa olisi syntipukin rooliin joutuneilla ollut. Eikä eilinen haastattelu muuttanut arviotani, ei Virran puheesta kuultanut mitään erityisen suurta katkeruutta ja loanheittokin jätettiin muiden huoleksi.

Tuosta syljeskelystä vielä. Voisiko Veli Neuvokas hieman täsmentää lausuntoaan siitä suunnasta, "josta ei pitänyt edes syleksiä sinne Ruissaloon päin". Joko tässä yhteydessä tai intiimimmin. Ei oikein auennut.

Pthui...
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti pygmalion
Veli Neuvokas onkin skarpissa kunnossa heti maanantai-aamuna (toisin kuin esim. minä). Tulit juuri tärvänneeksi aika tarkalleen 200 sanan verran arvokkaita kirjaimia sanomatta oikeastaan mitään.

Älä sure. Eivät nuo sanat niin arvokkaita olleet. Ja uskoisin jonkun ne jopa ymmärtäneenkin. Aika selkokielistä tuo teksti minusta oli.

Edit; Ja ilman muuta täsmennän mielelläni sanomisiani. Tämä vaan ei ole siihen oikea foorumi, sillä emmehän halua arvostella täällä julkisesti ketään kolmatta henkilöä.
 
Viimeksi muokattu:

Muerte

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Ikävää, vai?

Minusta tuntuu, että tässä tapauksessa on tullut kärpäsestä härkänen. Ikäväähän se on, että meidän omia suuruuksiamme ei voi miellyttää. Kuitenkin tämä on niin karua liiketoimintaa kuin vain voi olla. Ruissalon oli pakko viime vuoden jälkeen toimia umpipaskan kauden jälkeen tai luuta olisi lakaissut koko Ruissalon. Vaikka johtoporras on toiminutkin yllättävänkin hyvin pelaajahankinnoissa niin vasta nyt alkaa ihmiset löytämään itsensä hallille vaikka eletään jo tammikuun loppua.

En puolustele Ruissaloa sen kummemmin, mutta näitä "virkoja" ei riitä loputtomiin ja miehiä on pistettävä pihalle. Se miten se hoidetaan onkin jo toinen juttu. Minusta on hienoa, että Hantta sai paikan Espoosta, että hän voi jatkaa rakastamaansa työtä ja jos Jalonenkin vielä suuntaa askeleensa Ouluun niin onnea hänelle sinne. Konsultti (Musta-Enkeli?) voi kertoa liike-elämän raadollisuudesta vielä enemmän.

Kuka oikeasti oli sitä mieltä, että hyvä kun Jortikka oli kaksi vuotta -haista-paska- hommassa Ruissalossa, en minä ainakaan?
 

Waky

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Sen verran täytyy kommentoida, että minusta Hantta ei niinkään ollut katkera siitä paikan menetyksestä, vaan Ruissalon tiedottamisesta asiasta valmennuskaksikolle.

Minun silmissä toimittiin erittäin typerästi, jos tulevaisuuteen halutaan yhtään jättää mahdollisuutta kummankaan palkkaamiseen. Mikä voi olla vikana, kun asioista ei voi rehellisesti keskustella vaan tarkoituksena tuntuu olevan enemmän selän takana puukottaminen?
 

kausi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Westendin työväenpalloilijat
Koko episodin merkittävin pointti on kuitenkin se, että palloseuran ympäriltä tulee tällaista palautetta säännönmukaisesti. Tämä ei ole mikn poikkeus vaan jatkoa järjestelmälliselle pelleilylle. Viimeisen 15 v aikana tepsistä ei ole Jursinovin lisäksi lähtenyt kukaan hyvillä mielin. Tasitelupareja on ollut koko ajan. Kaiken menestyksen ympärillä on nähty sellaista parodiaa että oksat pois. Valmentajien lisäksi on penailtu liigan paras joukkueenkokoaja Raumalle tulosta tekemään. Jokkesta en taida tohtia enempiä kirjoittelemaan, synnyttänee erinäisistä syistä liikaa mielipahaa eräiden palstalle kirjoittelevien mielissä. Kun on kaksi korvaa ja yksi suu, kannattanee niitä tässä yhteydessä käyttää samassa suhteessa.

Erikseen vielä totean, että Hantan suhteen en voi kuin ihmetellä eilistä ämmämäistä palautetta, Virta sai tilaisuutensa onnistua valmentajana edes säädyllisesti, mokasi omalta osaltaan ja sitten naukuu seuran tiedotuspolitiikasta. Olisiko Hannulle siis pitänyt perkele erikseen kertoa että hei, päin vittua meni? Loistava pelaaja, valmentajana ei mahtunut kokoonpanoon. Thats it. Harvemmin kyllä firmoista todellisuudessa "individuaali-syillä" ulospotkitut kehtaavat työnantajaansa julkisesti moittia mutta siihenkin nähtävästi joillakin on munaa. Olisi yksinkertaisesti todennut että persiilleen meni, ehkä joskus myöhemmin uudestaan. Sen lisäksi että palloseura sai Virralta paljon sai myös Hantta tepsiltä helvetisti.
 

kopo

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti kausi
Sen lisäksi että palloseura sai Virralta paljon sai myös Hantta tepsiltä helvetisti.


Hanttahan sanoikin nimenomaan että sai todella paljon Palloseuralta. Mitä tulee Ruissalon poikiin niin nimenomaan tämä siltojen polttelu siellä on tosiaan osattu jo pitkään. Santalan menetystä minäkin suren edelleen.
 

Oloneuvos

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, ÄTPPOMK,Ottawat Senaattorit
Viestin lähetti kopo
Mitä tulee Ruissalon poikiin niin nimenomaan tämä siltojen polttelu siellä on tosiaan osattu jo pitkään. Santalan menetystä minäkin suren edelleen.

Eiköhän Santalan kohdalla ollut kysymys ihan muusta, heh. Hänhän oli muistaakseni vielä tekemisissä Turkuhallinkin kanssa ennen lähtöään Lukkoon.
 

Turnipsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti Oloneuvos
Eiköhän Santalan kohdalla ollut kysymys ihan muusta, heh. Hänhän oli muistaakseni vielä tekemisissä Turkuhallinkin kanssa ennen lähtöään Lukkoon.

Itse olen ollut aina siinä käsityksessä että Santala penailtiin pihalle seurasta mutta ilmeisesti näin ei ole?
 
Suosikkijoukkue
TPS
Eihän tuo siltojen polttelu nyt mitään haittaa, ehkä vähän vauhtia hidastaa. Jääkiekko on talvilaji.
Tässä vuosien varrella on jotenkin tullut sellainen käsitys, että seuran johtopaikoilla on aina ollut erinäinen määrä örveltäjiä. Kyllähän sitä sitten on kovin vaikeaa säästyä suksien ristiinmenemiseltä. On tainnut heiltä unohtua katsoa "Käytöskukka" eli Hinkun ja Vinkun seikkailut.
Tämä kaikki siis kauniisti sanottuna.
 

Annamaila

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti pygmalion
Totta tuokin, mutta entäs ne vapaaehtoisesti, mahdollisimman nopeasti ja taakseen katsomatta lähteneet ex-työläiset. Harvalla on syytä katkeruuteen, mutta vielä harvemmalla tuntuu olevan positiivista sanottavaa tästä nimenomaisesta ex-työnantajasta. Jos tehokkaasti poltetut sillat ovat enemmän sääntö kuin poikkeus, tulisiko tästä vetää jotain johtopäätöksiä?
[/B]

Tässä on aika lailla asian ydin. Surullisinta on se, että näitä henkilöitä alkaa kohta olla enemmistö ex-työntekijöistä. Kyllä kai siitäkin jonkinlaisia johtopäätöksiä voi vetää.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös