ISS Pro Evolution Soccer...

• 2 471
  • 27

HIFK-mies

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Suomen maajoukkueet,McLaren
Käykääpä www.soccernet.fi/forum kattomassa kuvia Konamin tulevasta futispelistä.Nyt se on jo grafiikaltakin parempi kuin FIFA,joten futisfanit saa varmaan täydellisen futispelin.Harmi vaan,että ISS on aika vaikea,mutta upea peli kertakaikkiaan.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
ISS on kaikkien aikojen paras futispeli!! Itse olen todellinen fani, ja olen pelannut ISS pelejä jo nelisen vuotta. Pelattavuudeltaan aivan mahtava peli! Ylistystä voisi jatkaa loputtomiin. ISS turnauksissa menee yleensä koko päivä, aivan loistava peli. Kaikki jotka pitävät futispeleistä, kannattaisi heidän tutustua tähän peliin. Eikä ISS mikään vaikea peli ole kuin ehkä aluksi, mutta kun peliä oppii pelaamaan ei parempaa löydy. FIFA sarja suorastaan naurattaa kun vertaa pelejä keskenään.

Onko täällä muuten ketään muita ISS-faneja? Muita kuin Canniballs ja Sokos?

FourForty

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Tottahan toki täällä on. Itse en pleikkaria omista, mutta intissä pelatessani noin pari tuntia päivässä oli minun ja kaverieni ehdoton suosikki juuri ISS Pro Soccer. Oli siellä Fifakin jossain nurkissa, mutta ISS oli niin paljon realistisempi että sitä aina pelasimme. Oi niitä aikoja ja komeita maaleja mitä tehtiin, kauheiden huutojen ja tuuletusten kera tietenkin... :)

Joko uudessa versiossa on oikeat pelaajien nimet, vai pelaavatko siellä edelleen Lutmaset, Hyppiat ja kumppanit?

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti kuningas
Eikä ISS mikään vaikea peli ole kuin ehkä aluksi, mutta kun peliä oppii pelaamaan ei parempaa löydy.

Mutta haastetta silti löytyy oppimisenkin jälkeen. Se on vain hyvä asia että pelin oppiminen vie aikaa, ja sen jälkeen hupi vasta alkaakin.

Minä, minä, minä!

FourForty: ISS Pro Evolution 2:ssa oli jo eurooppalaisilla pelaajilla oikeat nimet, muut ovat edelleen muunnoksia. Uudesta versiosta sen verran, että pelin tekijät ovat liittoutuneet Championship Managerien tekijöiden kanssa ja saavat käyttää CM:n pelaajatietoja ja -taitoja. En tiedä sitten tuleeko mukana lisenssi kaikkien pelaajien nimiin, se jää nähtäväksi. Mutta muuten tuo on kyllä mahtava uutinen. Ja mitäs jos CM4:ssä näytetäänkin vastaavasti pelien kulku Pro Evolution Soccerin grafiikalla? :)

Viimeksi muokattu:

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Viestin lähetti FourForty
Oi niitä aikoja ja komeita maaleja mitä tehtiin, kauheiden huutojen ja tuuletusten kera tietenkin... :)

Joko uudessa versiossa on oikeat pelaajien nimet, vai pelaavatko siellä edelleen Lutmaset, Hyppiat ja kumppanit?

Tosiaan uskomattomat huudot saa tämä peli aikaan ja tunteenpurkauksista puhumattakaan. Kerran pelattiin sellaset 6 tuntia putkeen, peleissä oli mukana cannibal ja sokos ja cannibal kun hävisi melkein joka pelin meni mies aivan mykäksi, ei sanaakaan koko loppuillan aikana, kyllä oli hauskaa silloin.

ISS Pro Evolution 2:ssa oli kaikkien FIFpro maiden pelaajilla oikeat nimet, mutta jotenkin se on vaan niin siisti muokata itse pelaajien oikeat nimet, kaksi tuntia kerran nimiä pakersin ja sitten unohdin tallentaa ja vitutus oli sen jälkeen huipussaan.

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, ÄTPPOMK, Everton FC, Canucks
Jeah!!

ISS on Maailman Paras futispelisarja! ISS Pro evolutionia on tullut mätettyä satoja, ellei tuhansia tunteja, tässä viime 1,5 vuoden aikana.

PS2:delle julkaistu ISS oli kyllä karkea pettymys, ja sen jälkeen tulikin hyvin nopeasti palattua originaali pleikkarin ISS pro evolutionin pariin...

Tämä PS2 peli taisikin olla KCEO:n tekemä, eli ei siis niin hyvä.
Sen sijaan tässä odotellaankin KCET:n tekemää ISS Pro Evolutionin PS2 inkarnaatiota, sen nimi on siis Winning eleven 5, joten ei mennä halpaan... ;)

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Jeah!!

Viestin lähetti Pihvi

PS2:delle julkaistu ISS oli kyllä karkea pettymys, ja sen jälkeen tulikin hyvin nopeasti palattua originaali pleikkarin ISS pro evolutionin pariin...

Tämä PS2 peli taisikin olla KCEO:n tekemä, eli ei siis niin hyvä.
Sen sijaan tässä odotellaankin KCET:n tekemää ISS Pro Evolutionin PS2 inkarnaatiota, sen nimi on siis Winning eleven 5, joten ei mennä halpaan... ;)

Tosiaan se ISS mikä tuli silloin kun PS2 oli eri tekijöiden tekemä, mistä johtui pelin surkeus. Tai tämä KCEO hoiti ISS:n tekemisen Nintendolle, eli tällä ensimmäisellä ISS PS2 versiolla oli varmasti omat ottajansa.

Niin ja pieni korjaus tuohon nimeen vielä, tuo Winning eleven 5 on japanilaisversion nimi, sen mikä rantautuu muualle maailmaa on nimeltään Pro Evolution Soccer!

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ou jes!

Juuri tuli MoonTV:ltä ennakko tästä ps2:den Pro evolution soccer 2:sta. Ooh että näytti hyvältä, kaikki tuntui olevan kohdallaan. Tämä on varmasti sellainen futisspektaakkeli, että fifa-sarja ei koskaan tule riistämään futisvaltikkaa tältä peliltä. Tuskinpa pystyy ISS:n tekijät itsekään tästä enää parantamaan, kun graffatkin on saatu kuntoon...

Kuinka tässä pystyy enää edes odottamaan marraskuun loppua, jolloin peli pärähtää kauppoihin... (NHL 2002 on huono stuntti, mutta kai se on sitä väännetävä tämä kuukausi)

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Re: Ou jes!

Viestin lähetti Pihvi
Juuri tuli MoonTV:ltä ennakko tästä ps2:den Pro evolution soccer 2:sta. Ooh että näytti hyvältä, kaikki tuntui olevan kohdallaan. Tämä on varmasti sellainen futisspektaakkeli, että fifa-sarja ei koskaan tule riistämään futisvaltikkaa tältä peliltä. Tuskinpa pystyy ISS:n tekijät itsekään tästä enää parantamaan, kun graffatkin on saatu kuntoon...

Kuinka tässä pystyy enää edes odottamaan marraskuun loppua, jolloin peli pärähtää kauppoihin... (NHL 2002 on huono stuntti, mutta kai se on sitä väännetävä tämä kuukausi)

Tuliko se ennakko playerissä? Moneltako se tulee? Eikös se tule päivittäin? Itselläni kun ei näy MoonTV:tä niin täytyy mennä kaverille katsomaan.

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuningas

Play(er) tulee ainakin lauantaina 17:45, maanantaina pelirummussa 14:15-15:30, tiistaina 14:00, keskiviikkona 20:30...

Jos on liian epäselvää katso www.moontv.fi ja sieltä ohjelmisto.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kuinka hyvä tämä peli nyt lopulta on?

Itse harkitsen PS2:n ostamista lähinnä vain tämän pelin(ja ehkä ostan jotain muutakin sitten jatkossa, kuitenkin)takia, niin kauan kunnon fudista olen odottanut PC:lle, mutta ei tunnu tulevan. Joten kuinka hyvä tämä peli on? Tuleeko liikaa maaleja? Ovatko maalivahdit aidon hyviä, entä onko pelaajissa persoonallisia eroja? Onko aidon fudiksen tuntuista, kertokaa jotka tiedätte?

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Re: Kuinka hyvä tämä peli nyt lopulta on?

Viestin lähetti eagle
Itse harkitsen PS2:n ostamista lähinnä vain tämän pelin(ja ehkä ostan jotain muutakin sitten jatkossa, kuitenkin)takia, niin kauan kunnon fudista olen odottanut PC:lle, mutta ei tunnu tulevan. Joten kuinka hyvä tämä peli on? Tuleeko liikaa maaleja? Ovatko maalivahdit aidon hyviä, entä onko pelaajissa persoonallisia eroja? Onko aidon fudiksen tuntuista, kertokaa jotka tiedätte?
Ensiksi hieman taustaa: olen tahkonnut eri urheilupelejä (lue: lätkä ja futis. Onko niitä muka muitakin?) jo reilun vuosikymmenen. Olen pelannut FIFA sarjaa melkeinpä alusta asti. Olen pelannut ISS:ää Nintendo 64:llä ja olin pitänyt sitä parhaana jalkapallopelinä, mitä ikinä on tehty. Huom. siis olin pitänyt sitä parhaana futispelinä aina muutaman viikon takaiseen hetkeen, jolloin ostin PES:n. Olen pelannut tänä syksynä FIFA2002, mutta se kärsimys unohtui heti, kun PES pyörähti käyntiin.
PES on aivan tolkuttoman hyvä peli. Etenkin, jos haet peliltä jotain muutakin kun arcadea. Peli on todella haastava. Vaikka jo pari viikkoa on tullut pidettyä korkean paikan leiriä (siis useimpina öinä aina 05.00 asti), niin edelleen tuntuu kolmostaso (kaikkiaan viidestä) riittävän haastavalta. Tässä pelissä joutuu tosiaan ajattelmaan pelin jalkapallona, ei niin kuin esim. FIFA-sarjassa, että teenpä nyt maalin ja niinpä teen. PESissä on pakko miettiä itse peliä kokonaisuutena: mihin suuntaan lähden, mihin oikeasti kannattaisi lähteä. Mihin voin syöttää? Koska spurttaan jnejnejne...
Tätä ylistystä jatkuisi vaikka koko yön, mutta onneksi taitaa tuo Lost in space kohta loppua tuolla telkkarissa, niin pääsen ottamaan pienen harjoitussettin...
Tästä ei peli vähään aikaan parane. Ehdottomasti hankinnan paikka.

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kiitos infosta.

Pitänee sitten lampsia kauppaan, kun joulun jälkeen tulee alennusta hintoihin. Juuri tuota tahdonkin, ei mitään arcadea, vaan aitoa fudista.

Kiitos todella paljon tiedoista.

King

Jäsen
Suosikkijoukkue
Blues
Todellakin on paras futispeli, mitä tästä maailmasta löytyy, FIFA suorastaan oksettaa verrattuna PESiin. Todella realistinen ja loistava peli. Itseäni ainakin harmittaa, että pelissä on valmiina master league jengit. Niitä oli aikaisemmissa peleissä niin hauska koota.

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jumalauta miten tässä kestää vielä viikon! Meillä kun ollaan sen verran vanhanaikaisia, että saan PES:n vasta joululahjaksi..:mad:

No, hyvää kannattaa odottaa..:confused:

mission16W

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, MUFC (sympatiat TPS)
Viestin lähetti kuningas

Tottakai! Oma tähänastinen suosikkini on J-League 2000 (tjsp), koska Iss Pro Evolutionia ei ole tullut testattua. Pro Evolution Soccer PS2:lle sen sijaan on varattuna ja haetaan heti kun palkka tulee. Parhaat urheilupelit, piste. Tällaista kun saataisiin lätkästäkin...

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti Pihvi
Jumalauta miten tässä kestää vielä viikon! Meillä kun ollaan sen verran vanhanaikaisia, että saan PES:n vasta joululahjaksi..:mad:

No, hyvää kannattaa odottaa..:confused:
Kyllä nyt on kyseessä sen luokan peli, että kannattaisiko edes kysäistä, että saatko sen verran kokeilla, että se varmasti toimii, ettei sitten aattoiltana tule harmistus ;-)

Kyllä se vaan on mahtava peli. Alkuun ei oikein vaparit sujuneet. Noh, ei kun harjoittelemaan... Muutaman tunnin treenailin vapareita ja nyt alkaa aina silloin tällöin kolahtamaan kohdilleen. On se vänkää kiskaista Litmasen Jarilla vapari yläkulmaan... Siinä on oikeenlaista onnistumisen tunnetta, sillä ei ole ihan helppoa. Noita ei vain yksinkertaisesti tässä pelissä opi ilman harjoitusmoodin käyttöä.
Edelleen sitä mieltä, että kyseessä on kaikkien aikojen urheilupeli.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Kiusaanpa vielä

niitä, jotka ovat aikeissa ostaa/tietävät ko. pelin saavansa.
Lukaiskaapa tämä
Sekä kurkatkaa kyseisen sivuston keskustelualueelle, jossa on enemmänkin kyseisestä pelistä.

Pihvi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Näinhän meikäläinenkin sai tämän kovasti hehkutetun PES:n käsiini. Näin kun tässä on aattoilta kulunut rattoisasti n.4h putkeen PS2:ta hakaten, pienet tunnelmoinnit PES:ta tähän väliin.

Eli asiaan:
Alkutunnelmat todella karmivan hyvät! Soihdut palaa katsomossa, ja joukkueiden esittelyt ym. alkukikkailut todella näyttäviä. Kun pallo sitten vierähtää liikkeelle, on alku todella shokki! Syötöt menevät aivan minne sattuu, ja järkevästä pelinrakentelusta ei tietoakaan. Purkupallot ovat jatkuvasti yläkatsomoissa eikä pallonhallinnasta tule sitten mitään..

Ensimmäinen peli meni täten aivan päin helvettiä. Hävisin Espanjalla Norjalle 0-4.. Toisessa matsissa sain aikaan jopa vetopaikkoja, mutta laukaukset menivät sinne samaan yläkatsomoon. Peli tasoittui huomattavasti, kun pääsi vähän jyvälle.

Myöhemmin sitten aloitin MM-kisat, jolloin pelistä löytyi jopa huonoja puolia, yllättävän paljon! Ensinnäkin selostajat on ihan perseestä! Samat jutut toistuu kuin PS1 versioissa, ja välillä ne höpöttää ihan omiaan. Tulee sellainen tunne, että ne selostaa eri peliä kuin mitä itse pelaa..

Toiseksi kone jäätyy maalintekopaikoissa (erityisesti läpiajoissa) täysin. Pelasin tasolla 4 tähteä, ja koko turnauksessa maaliero oli 12-3. Koneen maalit tulivat kaikki erikoistilanteesta tai hirvittävästä sähläyksestä maalinedustalta, jolloin kukaan ei tiennyt kenellä pallo on. Läpiajoissa kone aikaileen aina, jolloin kolmiota painamalla veskari lähtee vastaan, ja järjestään nappaa pallon hyökkääjän jaloista.

Kolmanneksi aina välillä saa itse tehtyä aivan järjettömän helppoja maaleja. Puskut uppoavat kuin häkä (aina kun sellaisen saa aikaan), mm. pukkaus upposi aivan kuudentoista rajan kulmasta vastustajan veskarin haroessa tyhjää. Myös nollakulmasta kova veto maalin kattoon uppoaa todella usein. ISS pro evolutionissa tällä tavalla sai korkeintaan kulmapotkun.

Nejänneksi hidastuksien puute on todella harmittavaa. Kone joko tarjoaa pikahidastuksen, tai sitten ei. Sinänsä todella harmillista, koska hidastukset ovat aivan järjettömän upeita! Esim, jos tykität hirveän kanuunan 40 metristä tolppaan, josta pallo ponnahtaa takaisin pelattavaksi: Replay:tä tilanteesta EI saa!!! Todella ärsyttävää! (Sama ongelma oli jo aikaisemmissa versioissa).

Viides ongelma on pieni, mutta häiritsevä. Nimittäin kun ampuu tolppaan, mitään äänitehostetta ei ole (Vai olenko kuuro?) Kunnon parrun paukahdus nostaisi tunnelmaa entisestään.

Myös lisenssi on hiukan kummallinen. Missään Euroopan ulkopuolisessa ei ole oikeita nimiä. Lisäksi joissain Euroopankin maissa on nimet väärin. Mm. Tshekin ja muiden itäblokin maiden pelaajien nimet on väärin. Miksei muuten "Mestareiden liigan" jengien pelaajien nimiä voi muuttaa?
edit: Kylläpäs muuten voikin.

Hyviä puolia pelissä onkin sitten niin valtavasti, että niitä luetellessa menee ikä ja terveys. Poimintoina voi mainita mahtavat hidastukset maaleista ja veskareiden torjunnat ovat todella hienoja. Sama litania tulee täältäkin: peli on aidointa futista, mitä koskaan olen pelannut. Ei siitä sen enempää..

Rima oli todella korkealla ISS:n jälkeen, mutta PES ylittää sen loppujen lopuksi suht kirkkaasti. Fifasta ei voi puhua edes samassa. Lauseessa PES:n kanssa.

Nämä olivat siis tunnelmia 4 pelitunnin jälkeen, lisää pitäisi tulla n. 40, niin peliä voisi edes jollain tavalla arvostella. Nyt vaan lisää mättöä kehiin, kello on vasta 23:45...

Viimeksi muokattu:

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Itsekin olen jo päässyt kyseistä peliä kokeilemaan ja onhan se parasta keinotekoista jalkapalloa tähän asti, viimeisin futispeli jota olen kunnolla pelannut olikin FIFA99, pari vuotta siis taukoa futispeleistä. Toki olen kokeillut muutkin Fifat mutta eipä noissa mitään uutta näy olevan, jonkun aikaa sitä jaksoi mutta enää ei kiinnosta. Sama juttu NHL-sarjan kanssa.

PES:sissa veto ei aina mene juuri sinne minne sen haluat, kuten Fifassa, vaan kymmenestä vedosta neljä maalia kohti on jo hyvä tulos. Kaukalaukauksilla maaliin osuminen on jo vaikeaa, saati maalinteko. Syötötkään, varsinkaan vaikeat, eivät todellakaan napsahda aina omille ja vastustajan "läpi" on mahdotonta syöttää. Fifassa sekin onnistui. Todella hienosti on muuten tehty pallon kontrolli: pallo pitää todellakin olla pelaajalla ennen kuin sillä voi tehdä jotain, ei samanlaista "ympyrää" jossa pallolla voi tehdä mitä vain kuin Fifassa. Mitä kovempi vauhti, sen vaikeampi palloa on hallita ja sitä huonommin äijä tekee äkkikäännöksiä.

Totuttelua vaati myös se, ettei pelaaja purkaessa käännykkään automaattisesti, kuten Fifassa, vaan vetää pallon sinne minne nenä näyttää. Fifassa täytyi vain painaa oikeaa nappia ja mies kääntyi ja purki. PES:sissa pitää ensin kääntyä ja sitten vasta painaa, joka on vaikeaa kun vastustaja on selän takana, joskus on pakko pistää yli, kuten oikeastikin.

Kaikki itse pelin ulkopuolella onkin sitten todella puutteellista. Joukkueilla ei ole oikeita nimiä, eikä niitä saa edes muutettua. Euroopan ulkopuolisilla pelaajilla ei ole oikea nimiä, mutta ne saa sentään muutettua. Puoliajalla ja ottelun jälkeen näkyvissä tilastoissa ei ole syöttöprosenttia, pääpallojen voittoprosenttia, taklausten onnistumisprosenttia tai laukauksia maalia kohti, tilastot ovat erittäin puuttelliset.

Uusinnat on tehty huonosti: Highlights-koosteissa tolppavedosta, torjunnasta tai mistä tahansa syntynyt jatkotilanne jätetään aina näyttämättä, tilanteiden valinnat ovat usein huonoja(näytetään puolikentästä vahingossa vetonapilla roiskaistu pallo joka menee kolme metriä ohi maaliin ja jätetään esimerkiksi läpiajo näyttämättä), tilanteet tulevat aina kahtena uusintana eikä toista uusintaa voi ohittaa, ilman että koko kooste loppuu saman tien.

Paitsiovihellykset ovat usein aivan ihmeellisiä ja suoriakin punaisia kortteja tulee joskus puhtaan näköisistä taklauksista. Mutta eiköhän ajan myötä opi taklaamaan pelin mielestä puhtaasti.

Upea peli kaiken kaikkiaan, muistuttaa todella paljon oikeaa jalkapalloa.

JiVe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Tottenham
Viestin lähetti Abu

Paitsiovihellykset ovat usein aivan ihmeellisiä ja suoriakin punaisia kortteja tulee joskus puhtaan näköisistä taklauksista. Mutta eiköhän ajan myötä opi taklaamaan pelin mielestä puhtaasti.
En voi olla puuttumatta asiaan edustamani "ammattikunnan" puolesta. Olen ollut jalkapallotuomari jo reilun kymmenen vuotta.

Tuomari on todella hyvä. Monesti itse pelitilanteessa vihellyshetkellä on tullut lipsautettua tyylinn mitä *ittua, ei varmasti ollut paitsio. Hidastus kun tulee, niin kappas vaan, paitsiohan se siinä. Kertaakaan ei ole mennyt väärin. Ja suoria punaisia tulee ihan niin kuin sääntöjen mukaan kuuluukin. Jos viimeisenä kaadat, niin se on moro. Jos muuten vaan niittaat kaverin nurin takaapäin, niin se on moro. Ei mitään valittamista tuomioissa.

Muihin kommentteihin en jaksa nyt paneutua. Edelleen olen vakuuttunut siitä, että kyseessä on paras futispeli mitä tähän mennessä on ilmestynyt.

Tj

Jäsen
Suosikkijoukkue
Melchester Rovers
Myös meikäläisen PS2 on hyrrännyt ylikierroksilla aattoillasta lähtien pyörittäen PESiä. Ja onhan se vallan mahtava peli. Addiktiivisuus huippuluokkaa. Koskaan ennen ei ole vituttanut niin paljoa vieressä istuvan kaverin tehdessä maalin ja toisaalta koskaan ennen ei ole maalinteosta saatava fiilis ollut niin korkealla.

Selostusta on kritisoitu täälläkin ja se on kyllä pelin huonoin osa-alue. Hehkutusta "Kaikkien aikojen parhaasta ottelusta" 5 minuutin pelin jälkeen tilanteessa 0-0 ja höpötystä torjutusta rankkarista vaikka pallo menee maaliin. Myös minä vaihdoin selostuksen saksankieliseksi, kun siitä ei mitään ymmärrä niin ei tarvitse sietää nolouksia. Ja kuulostaisi olevan muutenkin parempi fiilis selostajalla.

Sanokaas muuten veteraanit, miten ihmeessä puskemalla saa tehtyä maaleja? FIFAssa päämaaleja tuli koko ajan, PESissä taas hyökkäyspään pääpalloja ei voita _ikinä_. Useimmiten pelaaja ei edes hyppää. Puolustuspäässä pääpallot voitetaan kyllä.

jake styles

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans
Viestin lähetti Tj
Sanokaas muuten veteraanit, miten ihmeessä puskemalla saa tehtyä maaleja? FIFAssa päämaaleja tuli koko ajan, PESissä taas hyökkäyspään pääpalloja ei voita _ikinä_. Useimmiten pelaaja ei edes hyppää. Puolustuspäässä pääpallot voitetaan kyllä.

Pallon ollessa ilmassa pelaaja pitää liikuttaa oikeaan kohtaan, se onnistuu R2 pohjassa suuntanäppäimillä/tatilla. Pääpallon voittamiseksi pitää siis useimmiten päästä vastustajan eteen. Toki pidemmällä tai ponnistusvoimaisemmalla äijällä voi pääpallon voittaa vastustajan takaakin. Sitten vain oikeaan aikaan sitä puskunappia.

Tekoälyyn pitäisi tehdä yksi todella tärkeä lisäys. Nimittäin se että koneen ohjaama pelaaja osaisi antaa pallon mennä rajan yli jos vastustaja on koskenut siihen viimeksi eikä hätää ole. Ja toisaalta pelaajan ohjastamana pitäisi olla mahdollisuus valita yrittääkö palloa pelata vai ei. Pelattavuuden ärsyttävin ominaisuus on juuri tämä väkisin juokseminen palloa kohti.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy