Isomäen jäähalli – ladosta liigahalliksi

  • 1 134 410
  • 5 495

korkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen urheilu (ja yks raumalainenkin joukkue)
Panepas Vellihousu nyt katsoen peiliin. Voisiko olla niin että vika siinä että Pataljoona ei halunnut toimia sinun ehdotuksiesi mukaan olikin siinä että ehdotuksesi olivat fiksusti sanoen perseestä. Ja se minkä kuvan olen saanut viesteistäsi Pataljoonan sivuilla kyllä puoltaa näkemystäni. Maailma ei vaan voi pyöriä sinun näkemystesi mukaan varsinkin jos muut eivät ole samaa mieltä.

Myös antisi tähän keskusteluun on ollut pelkkää muiden haukkumista ja oman, mielestäsi muita paremman, mielipiteen korostamista.

Seisomakatsomo on Isomäen hallin sydän ja tunnelman luoja. Jos se poistettaisiin vaadittaisiin ainakin sukupolven verran aikaa ennenkuin tunnelma palaisi takaisin. Itse käyn edelleen mielummin seisomassa kuin istumassa vaikka 175 senttinen varteni ei aina anna parhaita näköaloja ja vaikka minulla on neljättä kautta peräkkäin istumakausari. Siellä on kuitenkin oma tunnelmansa ja tutut ihmiset ympärillä. Ja en oikein osaa edes katsoa peliä muualta.
 

madeOFspade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän se fiilis katsoa peliä on aivan eri seisomakatsomossa kuin istumakatsomossa.
Minua taas vituttaa nämä ihmiset jotka selkeästi haluaisivat että lätkää katsotaan hiljaa istualtaan. Vähän kun istumassa eläytyy peliin voimakkaammin niin kaikki 15metrin säteeltä tuijottaa loppupelin ajan kuin olisit kasa paskaa,juntti ja idiootti.

Seisomassa on keskivertokatsojan todella paljon helpompi lähteä mukaan huutoon kun ei erotu niin selkeästi massasta. Suomalaiset on kuitenkin perusujoja että ;en mää nyt huuda kun toi viereinenkään ei huuda.

Ilman seisomakatsomoa isomäen jäähalli olisi vain yksi erittäin huono ja vanhanaikainen halli.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Panepas Vellihousu nyt katsoen peiliin. Voisiko olla niin että vika siinä että Pataljoona ei halunnut toimia sinun ehdotuksiesi mukaan olikin siinä että ehdotuksesi olivat fiksusti sanoen perseestä. Ja se minkä kuvan olen saanut viesteistäsi Pataljoonan sivuilla kyllä puoltaa näkemystäni. Maailma ei vaan voi pyöriä sinun näkemystesi mukaan varsinkin jos muut eivät ole samaa mieltä.

Minä olen katsellut tässä asiassa peiliin hyvinkin paljon ja syy miksi en enää Pataljoonan toiminnassa mukana ole, on juurikin se itsekriittinen havainto että oma persoona ei välttämättä sovellu tuohon toimintaan. Tein myös jo keväällä päätöksen etten myöskään kommentoi Pataljoonan toimintaa kovin suureen ääneen koska olen itse sieltä oma-aloitteisesti poistunut. Niinpä en rupea nyt tässäkään keskustelussa inttämään vastaan noihin käsityksiisi asioiden kulusta vaikka mieli kieltämättä tekisi.

Seisomakatsomon osalta tämä keskustelu lähti osaltani siitä että jos kaikki tunteilu jätetään pois, on se puhtaasti fyysisenä olosuhteena hyvin epämukava tapa katsoa pelejä ainakin jos verrataan istumakatsomoon. Ihmettelen vilpittömästi miten jotkut vielä 2010-luvullakin haluavat katsoa pelejä, mutta varmaan kyse on juuri siitä mitä kirjoitit, moni ei yksinkertaisesti "osaa" katsoa pelejä muualta. Enkä minä sano että se olisi huono asia, kukin tehköön miten tykkää, mutta erikoisena pidän sitä ettei asiasta voi keskustella edes teorian tasolla ilman että jotkut vetävät herneen nenään ja kokevat tulleensa henk.koht. tasolla loukatuiksi.
 

Patapata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pori
Minä olen katsellut tässä asiassa peiliin
Jatkapa katselemista...
Jos porilainen paskasakki haluaa jatkossakin pakkautua mahdollisimman tiukkaan karsinaan mölisemään, niin siitä vain,

tunnelman yksipuolinen aggressiivisuus ja ihmisten kolho junttius. Monen mielestä tunnelma tiivistyy seisomakatsomossa, minun mielestäni siellä tiivistyy vain tyhmyys.

Tunnelma on hallissa joka tapauksessa suuren osan ajasta ihan paska

Enkä minä sano että se olisi huono asia, kukin tehköön miten tykkää, mutta erikoisena pidän sitä ettei asiasta voi keskustella edes teorian tasolla ilman että jotkut vetävät herneen nenään ja kokevat tulleensa henk.koht. tasolla loukatuiksi.
Vastaisikohan nuo yllä olevat lainaukset tuohon ihmettelmääsi asiaan jonka boldasin?

Ai niin, Vellihousun tekstit lienee ristiriidassa näihin:
6 §
Kohtele muita kirjoittajia niin kuin tahtoisit itseäsi kohdeltavan. Henkilökohtaiset loukkaukset ovat rangaistavia.
7 §
Odotamme kaikkien kirjoittajien noudattavan yleistä netikettiä ja ymmärtävän hyvän maun käsitteen.
9 §
Trollaaminen on kiellettyä. Tällä tarkoitetaan viestejä, joilla pyritään tietoisesti saamaan lukijoiden ja kanssakirjoittajien tunteet kuohumaan.
Tästä tullee pelikieltoa meikäläiselle "itsemoderoinnin" johdosta, mutta viime aikaisten tapahtumien valossa en luota siihen että tämä yksi kirjoittaja muuten saa mitä tilaa, joten "so be it".
 

Tuamas

Jäsen
Seisomakatsomon osalta tämä keskustelu lähti osaltani siitä että jos kaikki tunteilu jätetään pois, on se puhtaasti fyysisenä olosuhteena hyvin epämukava tapa katsoa pelejä ainakin jos verrataan istumakatsomoon
....
Enkä minä sano että se olisi huono asia, kukin tehköön miten tykkää, mutta erikoisena pidän sitä ettei asiasta voi keskustella edes teorian tasolla ilman että jotkut vetävät herneen nenään ja kokevat tulleensa henk.koht. tasolla loukatuiksi.

Suosittelen sinulle samaa metodia kuin suosittelisin Halla-aholle, eli jos haluaa olla luomatta vihollisia ja saada aikaan rakentavaa keskustelua, tulisi hieman harkita sitä missä muodossa ja miten asiansa esittää.

Nyt lähdit suoraan hyökkäykseen ja kaivoit marttyyrinviitan parhaaseen JHA-tyyliin kaapista heti kun tuleen vastattiin tulella.
 

STG

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Detroit Chicken Wings
Pitääpä itsekin ottaa osaa pitkästä aikaa...

Minä kyllä perustelin tämän asian ja perustelu pohjautuu omiin kokemuksiini: seisomakatsomo on nykymuodossaan erittäin epämukava olosuhde katsoa pelejä koska kulkeminen ja oleminen on yksinkertaisesti vitun hankalaa. Seisomakatsomoon ei johda mikään käytävä eikä ole myöskään käytävää joka johtaisi sieltä pois joten mikä on se pointti miksi ko. katsomoon tulisi pakkautua? Tunnelma? Paskapuhetta. Tunnelma tulee matsin tapahtumista eikä siitä onko perseen alla muovikuppi vaiko ei. Kannatetaanko tässä Ässiä vaiko ei? Millä tavalla seisominen liittyy Ässiin? Vaikuttaako se jonkun tunteisiin seuraa ja joukkuetta kohtaan?

Jos sinun mielestäsi seisomakatsomo on epämukava ja hankala paikka, niin on parempi todellakin siirtyä sinne istumakatsomon puolelle, kun sellainen mahdollisuus on kerran annettu. Toiset meistä nauttii seisomakatsomosta ja sen aikaansaamasta tunnelmasta! Miksi yhden seisomakatsomossa pelkäävän ja ahdistuvan Vellihousun takia pitäisi koko seisomakatsomo ja sen tunnelma viedä sitä rakastavilta pois?? Mene toki sinne istumakatsomoon tunnelmoimaan muovikuppi persien alla, mutta mielestäni on naurettavaa alkaa pelkästään omien antipatioiden takia vaatimaan seisomakatsomon poistoa!

Taloudellisesta kannattavuudesta en osaa sanoa muuta kuin että seisomakatsomon liput ovat tälläkin hetkellä ylihintaisia fasiliteetteihin nähden mikä johtuu vain ja ainoastaan siitä syystä että eräät ovat psyykanneet seisomakatsomon joksikin korvaamattomattomaksi arvoksi. Teitä eräitä vaan kusetetaan kaiken aikaa ja te ette edes tajua sitä. Seuralle istumapaikat ovat suhteellisesti paljon arvokkaampia koska kyseessä on kirjaimellisesti oma perse jolloin ihmiset pitävät paljon kerkeämmin paikastaan kiinni; väitän että tämä tulisi näkymään edullisella tavalla myös hinnoissa. Seisomakatsomon poistaminen vaikuttaisi uskoakseni myös tunnelmaan sillä silloin halliin tulisivat vain aidosti sitoutuneet fanit eivätkä 80-lukua muistelevat turistit. Jos nykyisen seisomakatsomon sijalla olisi istumapaikoilla varustettu "fanikatsomo" jossa saisi myös seistä kun siltä tuntuu tunnelma ei muuttuisi nykyisestä miksikään.

On tullut selväksi, että mielestäsi seisomokatsomolaiset ovat idiootteja, mutta ei käynyt mielessä, että osa meistä on valmis maksamaan pyydetyn hinnan siitä, että PÄÄSEVÄT seisomakatsomoon? Se, että sinun mielestäsi meitä on kusetettu ei tarkoita sitä, että me muut emme osaisi tehdä itse rationaalisia ratksaisuja / olisimme joukkopsykoosissa. Onko sinulla näyttöä siitä, että istumakatsomolaiset olisivat jotenkin uskollisempia katsojia, niin kuin tuossa annat ymmärtää? Ja vielä.. Pitäisikö sinun mielestäsi Ässien alkaa erottelemaan niitä, jotka halliin tulevat?? Jos joku 80-lukua muisteleva turisti haluaa tulla katsomaan peliä ja ostaa lipun, niin ei minun mielestäni seuralla pitäisi olla mitään valittamista! Päinvastoin! Ei Ässät voi ylenkatsoa yhtään maksavaa kannattajaa, oli sitten turisti tahi ei! Ässien kannatusalueelta ei kuitenkaan niin paljoa innokkaita ja pelissäkäyviä faneja löydy, että voitaisiin varata halli pelkästään "sitoutuneille faneille" ja käännyttää halliin pyrkivät "turistit" vaikkapa 50km etelään!
 

Hoodee

Jäsen
Seisomakatsomon osalta tämä keskustelu lähti osaltani siitä että jos kaikki tunteilu jätetään pois, on se puhtaasti fyysisenä olosuhteena hyvin epämukava tapa katsoa pelejä ainakin jos verrataan istumakatsomoon.

Riippuu vähän elopainosta ja siitä, että tekeekö muuta elämässä, kuin istuu koneella riehumassa jatkoajassa. Itsellänä ei ainakaan ole mitään ongelmaa seistä peliä. Päinvastoin istuessahan tulee enemmän selkä ja takamus kipeäksi. Varsinkin ne uudet "pehmustetut" penkit ovat jotain aivan järkyttävää. Aivan älyttömän kapeita.. Enkä ole tosiaan mikään jätti itsekään 180/76 abouttiarallaa ja en kyllä enää ikinä halua katsoa peliä niillä penkeillä. Mielummin vanhoilla, mutta sitäkin mieluiten seisomassa.

Ja jos voit väittää, että seisomakatsomossa ei olisi parempi tunnelma niin ilmeisesti sulle on tunnelmaa se, että makkaran saa tilattua siihen penkkiin ettei vaan tarvitse liikkua ja mielellään ei saisi olla viiden metrin säteellä muita, ettei vaan tarttuisi junttius tai huonomman-ihmisen-pöpöt.
 

Jande

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, FC Arsenal
Minulla on istumakausikortti D katsomoon, mutta tuskin montaa peliä siellä katson. Tänään ehkä, kun halli on niin täynnä että on vaikea löytää paikkaa josta pelin näkee sekä ehtii paremmin oluelle erätauolla. Tiistaina kuitenkin on taas sen verran vähemmän väkeä että varmasti menen seisomaan. Isomäen ahtaat käytävät ei ole seisomakatsomon vika, vaan vika on siinä että hallissa on liikaa väkeä sen sietokykyyn paikoin, jolloin palvelut sekä kulkeminen vaikeutuu. Normipelissähän tätä ongelmaa ei yleensä ole.

Seisomakatsomon lippujen hintaa tulisi mielummin laskea, jolloin sen täyttöä saataisiin lisättyä. Istumakatsomo vetää joka tapauksessa, joten hinnoittelu on sen osalta kunnossa. Mikäli nyt seisomakatsomokin alkaisi olemaan täyttöprosentiltaan paljon isompi, tullaan toki taas samaan ongelmaan jossa todetaan hallin olevan ahdas.

Porin seisomakatsomo on nykyisellään niin helvetin hieno tapa katsoa peliä, että sääli mikäli sitä joskus joudutaan tuosta muuttamaan tai pienentämään. Erityisen hienoa on päästä erän mukaan mennä aina katsomaan peliä siihen päätyyn johon Ässät hyökkää. Tunnelmasta seisoma/istumakatsomossa ei viitsi edes puhuakaan. Ajan mukaan pitää silti elää. Niin ja minäkin olen sentään kohta kolmekymmentä vuotta hallissa käynyt ja on tuolla siitä ajasta moni asia muuttunut jo.
 

Velli_Ketola

Jäsen
Suosikkijoukkue
---
Itse käyn edelleen mielummin seisomassa kuin istumassa vaikka 175 senttinen varteni ei aina anna parhaita näköaloja ja vaikka minulla on neljättä kautta peräkkäin istumakausari. Siellä on kuitenkin oma tunnelmansa ja tutut ihmiset ympärillä. Ja en oikein osaa edes katsoa peliä muualta.

Tämä on muuten hauska pointti, sillä tunnen itsekin monia istumakausarin omistajia, jotka kuitenkin mieluummin menevät aina lopulta seisomaan. Jotain maagista siellä siis pitää kuitenkin olla, vaikka joku joka ei peleissä edes käy muuta väittääkin ;)
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Jos sinun mielestäsi seisomakatsomo on epämukava ja hankala paikka, niin on parempi todellakin siirtyä sinne istumakatsomon puolelle, kun sellainen mahdollisuus on kerran annettu. Toiset meistä nauttii seisomakatsomosta ja sen aikaansaamasta tunnelmasta! Miksi yhden seisomakatsomossa pelkäävän ja ahdistuvan Vellihousun takia pitäisi koko seisomakatsomo ja sen tunnelma viedä sitä rakastavilta pois?? Mene toki sinne istumakatsomoon tunnelmoimaan muovikuppi persien alla, mutta mielestäni on naurettavaa alkaa pelkästään omien antipatioiden takia vaatimaan seisomakatsomon poistoa!

Olen esittänyt subjektiivisen mielipiteeni jonka takana myös seison, mutta en ole missään vaiheessa kuvitellutkaan että minun mielipiteeni täältä johtaisivat tai vaikuttaisivat yhtään mihinkään. Tämmöiset "miksi yhden Vellihousun takia pitäisi sitä taikka tätä"-kommentit kielivät vain vitun huonosta itsetunnosta joidenkin osalta. Jos täällä kerran ollaan niin varmoja seisomakatsomon siunauksellisuudesta niin ei kai siinä meikäläisen kommentit meinaa juuta taikka jaata?

Ja kiitos neuvosta, minä menenkin istumaan sitten kun matsiin seuraavan kerran eksyn, johon saattaa tosin mennä aikaa koska kalenteri on täysi. Nytkin kuuntelen matsia radiosta ja kirjoitan samalla ja kohta palaan taas koulutehtävien pariin. Kuten tässä muutamassa kirjoituksessa joka tapauksessa on käynyt ilmi, seisomakatsomo nykyisessä muodossaan tulee ennenmin tai myöhemmin poistumaan joten siihen ajatukseen kannattaa totutella hyvissä ajoin. Eikä tällä muutoksella ole edelleenkään minun kirjoitusteni kanssa tekemistä, päinvastoin, tätä vain kutsutaan nykyajaksi. Meikäläistä on siis aivan turha haukkua.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Riippuu vähän elopainosta ja siitä, että tekeekö muuta elämässä, kuin istuu koneella riehumassa jatkoajassa. Itsellänä ei ainakaan ole mitään ongelmaa seistä peliä. Päinvastoin istuessahan tulee enemmän selkä ja takamus kipeäksi. Varsinkin ne uudet "pehmustetut" penkit ovat jotain aivan järkyttävää. Aivan älyttömän kapeita.. Enkä ole tosiaan mikään jätti itsekään 180/76 abouttiarallaa ja en kyllä enää ikinä halua katsoa peliä niillä penkeillä. Mielummin vanhoilla, mutta sitäkin mieluiten seisomassa.

Minulla on kyllä pari kiloa ylimääräistä mutta ei seisominen sinänsä ole minulle mikään ongelma vaan jatkuva tuupinta, töniminen ja väistely jota seisomakatsomossa olo on täynnään. Penkkien laatuun en osaa ottaa kantaa, mutta tunnelma merkitsee minulle sitä että ihmiset elävät pelissä mukana ja nauttivat elämästään. Tämän taas ei luulisi olevan katsomon rakenteesta kiinni vaikka jotkut mielellään niin uskovatkin.

Mutta tämä nyt tästä, olen kantani ilmaissut eikä minua haittaa jos jotkut vähän kiukkuilevat suuntaani, ymmärrän sen.
 

Velli_Ketola

Jäsen
Suosikkijoukkue
---
Minulla on kyllä pari kiloa ylimääräistä mutta ei seisominen sinänsä ole minulle mikään ongelma vaan jatkuva tuupinta, töniminen ja väistely jota seisomakatsomossa olo on täynnään.

heh, ylipainoinen Vellihousu, jota tuupitaan seisomakatsomossa on täällä kertomassa meille muille kuinka hallissa käyvät väärät kannattajat. Missä se piilokamera on piilotettuna?
 

Puksprööti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Minulla on kyllä pari kiloa ylimääräistä mutta ei seisominen sinänsä ole minulle mikään ongelma vaan jatkuva tuupinta, töniminen ja väistely jota seisomakatsomossa olo on täynnään.

Suomalaistne suurin ongelma on se että jokainen tarvii 1m suojavallin joka suuntaan tilaa hengittää että olisi mukava olla. Mietin vain, minkälainen tunnelma siitä sitten seuraisi?

Itseäni ei ainakaan haittaa yhtään että joku seisoo iholla. Niinhän sen kuuluukin mennä, tiivis tunnelma pitääkin olla.

Tavallaan olisi hauska olla seuraamassa tilannetta jossa Vellihousun mielestä olisi hyvä tunnelma ja meininki. Esimerkiksi istumassa tuskin tämä toteutuu Isomäessä koska siinäkin ollaan vierustoverissa iholla kiitos penkkien koon.
 

Vellihousu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
heh, ylipainoinen Vellihousu, jota tuupitaan seisomakatsomossa on täällä kertomassa meille muille kuinka hallissa käyvät väärät kannattajat. Missä se piilokamera on piilotettuna?

Minulla on ollut tässä ketjussa omat lapsellisuuteni, mutta etpä sinäkään tasoa varsinaisesti nosta.

Suomalaisilla eikä vain porilaisilla olisi ylipäätään oppimista siinä miten käyttäydytään tilassa jossa on paljon ihmisiä. Liian moni liikkuu seisomakatsomossakin kuin yksinään pellolla, ympärilleen katsomatta ja puhumatta kenellekään. Sitten kun itse yrittää olla kohtelias ja pyydellä jopa anteeksi omaa tuuppimistaan, on vastauksena pitkiä katseita ja passiivis-aggressiivinen hiljaisuus.

Mutta kuten sanottu, tätä näkee muuallakin kuin Isomäessä.
 
Suosikkijoukkue
Mestaruuden jälkeinen krapula 2022-
Seisomakatsomo on ihan saatanan hyvä vaihtoehto normipeleissä, eli silloin kun hallissa on alle vaikkapa 4500 katsojaa. Parempaa näkyvyyttä kaukaloon ei ole muualta kuin VIP-katsomosta, jonne lippujen

VIP-katsomon näkyvyys, positiivisessa mielessä, on kyllä täyttä lööperiä. Se "kävelykatu" katsomon keskellä pitää huolen siitä, ettei VIP-katsomon alimmalta riviltä näy koko askia. Toki siinä saa katsella muiden ihmisten perseitä ja lehtikuvaajilla on hyvät apajat, mutta pelin katsomisen kannalta VIP on lähinnä vitsi.
 

Mondie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porilainen brändipuuhastelu
Minä pelkäsin että jäähallin henkilökunta lepää laakereillaan tämän syksyn, mutta pelko oli turhaa. Ylämummon tupakkakarsinaa oli pienennetty reippaasti, varmaankin siitä syystä ettei hallissa käy enää ensimmäisen pelin jälkeen paljoa väkeä. Keep up the good work!

Myös kahvin hintaan toivoisin korotusta, 2 euroa pahvimukillisesta on vain muutaman kymmenen sentin verran enemmän kuin huoltoasemilla.
 

Kekkonen

Jäsen
Suosikkijoukkue
-Porin Ässät-
Minä pelkäsin että jäähallin henkilökunta lepää laakereillaan tämän syksyn, mutta pelko oli turhaa. Ylämummon tupakkakarsinaa oli pienennetty reippaasti, varmaankin siitä syystä ettei hallissa käy enää ensimmäisen pelin jälkeen paljoa väkeä. Keep up the good work!

Myös kahvin hintaan toivoisin korotusta, 2 euroa pahvimukillisesta on vain muutaman kymmenen sentin verran enemmän kuin huoltoasemilla.

Kieltämättä varsinkin lauantaisin iltaotteluissa tullut jo viime kausina nostalgiatuulahdus kuin jostain 70-luvun alusta.

Pirusti sakkia jossain aivan liian pienessä vit**n metallisessa punosaita hässäkässä ahtaasti pakattuna sammaloituneen ja pahasti rapautuneen betonisokkelin kulmilla, ohuet lerppuvat 5€ kaljamukit -20 asteen kohmettamissa sormissa, ja pakollinen kaljatauko-rööki huulessa koitat pysyä pystyssä kun porukka tönii ja änkee kuselle aitauksen laitamille.

Aitausta ei tietysti ole kolattu, eikä hiekoitettu, eikä mitään muutakaan toimia tehty, mutta sinne vaan porukkaa hakeutuu. Vitt* tollasen "baarin" kun pistäisit johonkin pystyyn, niin jo Romanian romanitkin nauraisivat.. Siperian vankiloissakin lienee lokoisammat oltavat ulkoilualueilla..

Hallin remontista ollaan puhuttu ja haikailtu jo vuosia, sellainen todellakin tarvittaisiin, mutta paljon on myös tehtävissä jo pikkurahalla ja viitseliäisyydellä. Ne pirun karsinat saisi helposti edes jotenkin paremmin vastaamaan maksavien asiakkaiden palvelua. Vaikka suolalla lumikasat pois, kunnon valaistus, isommat karsinat, katettu ulkoilualue (ei tarvitse seisoa (räntä)sateessa), ovet auki kaikkiin karsinoihin, luxuru-tason röökialueella infrapunalämmittimet, jne jne.

Koko touhusta saisi tehdä huomattavasti viihtyisämpää, kun vaihtoehtojakin alkaa olla.. Ei se "maankuulu" tunnelmakaan/brändin vetovoima ihan loputtomiin riitä. Vit** siellä täytyis jotenkin edes viihtyä! Urhon Totalit pyörii kotona ja kylmää kaljaa kaapissa, niin se on jo aika varteenotettava vaihtoehto! HERÄTYS KONTTORI!
 
Viimeksi muokattu:

peno

Jäsen
Suosikkijoukkue
Madness!
Joo tuo röökikarsinoiden kutistaminen oli kyllä melkoinen yllätys. Kenenköhän kuningasidea sekin alunperin oli? Ei tuota voi ainakaan millään turvajärjestelyillä perustella, kun nyt siellä ei mahdu edes kunnolla hengittämään, saati sitten juomaan jotain samalla.

Oikeasti, eikö vain viitsitä vai mikä siinä on niin hemmetin vaikeeta? Lääniä on joka suuntaan, ja karsinat senkuin kutistuu. Kaiken huippu oli tämä kauden avausmatsissa tullut käsky siirtyä ovelta 8m kauemmas karsinaan karsinan sisällä, jossa tilaa oli ~10m2.Tämä siis alamummossa. Mahtoikohan komennot toimia erätauolla?

Talvea odotellessa... hohhoijaa.
 

Dee Snider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jatkoaika Cancer Fighters
Juu-u, vai että oikein uutta hallia mietiskellään...

Joka tapauksessa tästä tulee sellaiset silakkamarkkinat, ettei nyt kannata ihan vielä lähteä varaamaan parhaita istumapaikkoja... Meinaan, että kun muistetaan harjoitushalli esimerkkinä, että miten helppoa on tiettyjen kunnallispamppujen vittumaisuuttaan hidastella ja vastustella tässä kylässä, niin ihan heti ei nämä pyörät pyöri. Ja muistetaan nyt, että poliittisesti joka suunnassa riittää tyyppejä, jotka todella nauttisivat siitä, että Ässien pelit loppuisi lyhyeen.

Ja saneeraus siitä tulee (jos tulee), uudesta hallista on turha haaveilla.
 

peruspata

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Pesäkarhut, UP-V, FT Ulvila, Karhut

Vähän tarkennan termejä, rakentaja remontoi ja yritys saneeraa. 11 500 000 € kuulostaa isolta panostukselta, hieman jään miettimään, että onko ns. tulipalotaktiikka sittenkään vaan se paras. Toki ymmärrän, että uuden rakentaminen olisi vaikea ratkaisu kaikille.

Rahoittaja on hankala löytää, kaupunki panosti uimahalliin, mikä on ymmärrettävää kyllä. Voi vaan viedä halun tai jopa kyvyn rahoittaa tätä hanketta. YLEN mukaan rahoituksesta neuvotellaan valtion ja SM-liigan kanssa. Onko liiga osallistunut muiden talkoisiin kuinka isolla panostuksella?

Entä valtio? Aikana, jolloin sixpackillä on suunnattoman suuria vaikeuksia taloutensa kanssa, yksi halli Porin metsissä saa vaikka sortua, jos se siitä on kiinni. En jaksa uskoa, että sieltä heruu Suomen euroja kovin paljon.
 

Brousseau

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Kyllähän se kieltämättä mietityttää ku se pauttiarallaa 10 miltsiä saataisiin jostain ylimääräistä pois kuleksimasta suuremman remonttirahan kylkeen, niin siinä sitä olisi sitten uuteen lähestulkoon rahat kasassa. Tällöin hallille voisi löytyä kuitenkin muutakin käyttöä kuin pelkkä jääurheilu. En tiedä sitten kuinka paljon tätäkin aspektia on mietitty. Ja uusi olisi aina uusi.

Tunnetusti se raha ei puussa kasva, ainakaan Porissa. Mutta joka tapauksessa positiivista, että jotain valoa on alkamassa näkyä tunnelin päässä, muuallakin kuin urheilullisella ja taloudellisella puolella.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Kärpät-pelissä tuli taas pitkästä aikaa Isomäessä oltua, ja tyytyväinen täytyy kyllä olla että suunnitelmat hallin suhteen ovat nytkähtäneet liikkeelle. Pukukoppitiloihin en nyt puutu koska niissä en ole eläissäni käynyt, mutta nämä oheispalvelut: jälleen sen huomasi miten häpeällisellä tasolla, siis aivan huutonaurun arvoiset, ne ovat kun vertaa tilanteeseen vaikkapa Hämeenlinnassa tai Lahdessa (jotka ovat hyviä vertailukohtia). Raumantien päädyn koominen pub alamummo, ja vielä sitäkin naurettavampi pub ylämummo, ovat jo pelkästään hysteerisen itkukohtauksen ja kristillisen myötähäpeän aiheuttavia virityksiä.

Tuossa videolla Hirsin takana näkyy ilmeisesti uusi suunniteltu julkisivu. Hyvältä näyttää, kyllä sinne jo kelpaisi pukukopit, kuntosalit ja ylempien kerrosten yleisötilat lyödä. Myös raumantien pääty pitäisi vetää auki, ja tehdä kokonaan uusiksi eikä vähiten ravintolatilojen suhteen.. en tosin ole rakentamisen ammattilainen, joten en oikein osaa arvioida miten paljon reilulla 11 miljoonalla saadaan aikaan

Samaa mieltä kuin peruspata: valtion rahaa tuskin kannattaa isommin odotella..
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös