IS: Pelokas ekaluokkalainen unohtui koulubussiin

  • 19 016
  • 229

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Kyseisen jutun mukaan 6-vuotias poika perheineen koki kauhun hetkiä pojan unohtuessa koulubussiin (pienoisbussi) ja tässä siis pieni lainaus ko jutusta IS:ssä:

"Äiti sai kuljettajan numeron ja soitti hänelle.
- Kysyin, että missä lapseni on, mihin olet hänet vienyt.
Kuljettaja vastasi tuoneensa pojan aikoja sitten kotiin.
- Sanoin, että et ainakaan meidän kotiimme.
Äiti kysyi, missä kuljettaja oli. Hän kertoi olevansa juuri noutamassa seuraavia lapsia koululta. Äiti kehotti häntä odottamaan, ja pojan isä lähti saman tien paikalle. Hän ajoi koulun pihalle ja avasi kouluauton oven kysyäkseen kuljettajalta, mistä oli kyse.
Samalla tuttu ääni sai pojan valpastumaan ja työntämään päänsä esiin.
- Slloin huomasin hänet takapenkillä, isä kertoo.
Tällöin koulukyytiä oli kestänyt kaksi tuntia.
Vanhempien mukaan poika oli löydettäessä väsynyt ja nälissään. Ilmeisesti nälkä ja väsymys aiheuttivat myös palelemista."

Asia ei kuitenkaan jäänyt vanhempien taholta tuohon vaan asiasta on tehty myös rikosilmoitus jota poliisi kuulemma tutkii virkavelvollisuuden laiminlyöntinä joka tosin voi vielä muuttua kun selviää kuinka törkeästä tapauksesta on kyse. Kirkkonummen kunta on myös antanut ko tapauksen johdosta ko kuljetusyhtiölle kirjallisen huomautuksen.

Siis oikeasti, poliisi tutkii tapausta jossa poika ei itse ymmärrä lähteä autosta ja on täysin nälissään ja kylmissäään tuppisuuna auton takapenkillä parin tunnin ajan, edes silloin kun kuljettaja käy kahvilla (selviää ko jutusta IS:ssä) ei kyseinen poika saa sanaa suustaan. Uskomatonta että tuosta asiasta voidaan käynnistää poliisitutkimus.

Onkohan tuo kyseinen poika jäänyt monestikin jumiin omaan huoneeseensa tai vessaan kun ovi ei olekaan itsestään auennut. Ja kai tuolla pojalla on koulussa mukana koko ajan saattaja ettei vaan kaveri unohdu moneksi päiväksi suljettuun luokkaan sisälle, ettei vaan tulisi ruumiita.

Näin meillä Suomessa.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti flintstone
Siis oikeasti, poliisi tutkii tapausta jossa poika ei itse ymmärrä lähteä autosta...
Minkäköhän ikäisiä lapsia omaan lähipiiriisi kuuluu? Toki olen sitä mieltä että poliisitutkimus on kyllä rankkaa liioittelua niin älä nyt jumalauta laita asiaa 6-vuotiaan syyksi.

Juuri nyt olen Sinuun sen verran kyrpiintynyt että en kirjoita enempää.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Turhaa sinä sitä pientä poikaa haukut, kun et kuitenkaan tiedä taustoja tai onko kyseessä esim. jokin kehityshäiriöinen poika. Koko juttu on turha, eikä kukaan ole syyllinen.
 

OneBigRed

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Poliisitutkimus? Eikös niillä ole resurssipula? Nähtävästi ei.

En tosiaan minäkään tiedä taustoja, mutta on mielestäni järjen ääni jätättänyt näitä vanhempia jo hyvän matkaa, jos tuntuu siltä että kuski on saatava hirteen tästä pedofiliaan verrattavasta kauhuteostaan.

"Lapsi oli nälissään ja kylmissään" On se kauheaa kun Suomen kesässä joutuu kaksi tuntia istumaan minibussissa. Selviääköhän se noista vammoistaan ikinä? Varmaan kamalat paleltumat ja aliravitsemus riesana.
 
K

kangaroo

Ei taida ketjun avaajalla olla 6-vuotiaita omasta takaa. Kyllä ne lapset ja heidän toimittamisensa oikeisiin osoitteisiin ovat koulubussin kuljettajan vastuulla silloin kun kyydissä ovat.

Toki rikosilmoitus on liioittelua, kun mitään varsinaista vahinkoa ei tapahtunut.
 

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti flintstone

Siis oikeasti, poliisi tutkii tapausta jossa poika ei itse ymmärrä lähteä autosta ja on täysin nälissään ja kylmissäään tuppisuuna auton takapenkillä parin tunnin ajan, edes silloin kun kuljettaja käy kahvilla (selviää ko jutusta IS:ssä) ei kyseinen poika saa sanaa suustaan. Uskomatonta että tuosta asiasta voidaan käynnistää poliisitutkimus.

Tästä saisi raivoisan väittelyn aikaan, mutta tyydyn toteamaan vain, että

- ymmärrän hyvin äidin vahvan reaktion. Jos Sinun lapsesi todettaisiin kadonneeksi, osaisitko Sinä toimia "viileän analyyttisesti, tunteetta"? Minä pelästyisin kuollakseni.
- voin vain kuvitella pelokkaan kuusivuotiaan, jota tässä kai pitää vähiten syyllistää yhtään mistään, tunteet itselleen vieraassa ja hallitsemattomassa tilassa. Kuusivuotiaat vain sattuvat käyttäytymään monasti kuusivuotiaille ominaiseen, arvaamattomaan tapaan. Koulun aloitus on monelle niin jännä paikka, että saattaa jopa pissi lirahtaa housuun reppanoilla
- poliisitutkinta saattaa osittain johtua Porin tapauksesta? Kun lapsi luovutetaan jollekulle "hoitoon tai kuljetukseen", vastuu siirtynee aikuiselle/vieraalle, tuntuipa se kuinka epäreilulta hyvänsä. Jollakin se vastuu on oltava joka hetki.
- onneksi ei tapahtunut mitään. Luulisi toisaalta kuljettajan olevan jatkossa sen verran hereillä, että ynnäisi huolellisemmin sisääntulleet ja uloslähteneet. Siltä osin varmasti vastuu on jatkossakin kuljettajalla.
 

Twite

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hämeenlinnan Pallokerho
Viestin lähetti OneBigRed
En tosiaan minäkään tiedä taustoja, mutta on mielestäni järjen ääni jätättänyt näitä vanhempia jo hyvän matkaa, jos tuntuu siltä että kuski on saatava hirteen tästä pedofiliaan verrattavasta kauhuteostaan.
Tuo poliisiuhkailu on kyllä täysin naurettavaa vanhempien (vai Iltapulun toimittajan värittämänä?) taholta. Toisaalta en pysty käsittämään vanhempia jotka tahtovat että tapahtumasta kirjoitetaan Ilta-Sanomissa. Meitä on moneksi.

Vanhempien pönttöydestä huolimatta edelleen eniten minua ärsyttää flintstonen viestissä 6-vuotiaan syyllistäminen.
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Bussiyhtiön edustajan kommentti (IS) vanhemmille: "Onpa teillä kiltti poika, kun hän vain istui hiljaa, vaikka kuljettaja kävi välillä kahvillakin."

Itse jäin samanikäisenä Pasilan asemalle yksin seisomaan, kun vaarini nosti matkalaukut sisään junaan ja ovet pamahtivat kiinni. Ei siinä hirveästi tiennyt mitä tehdä. Lähdin suunnistamaan kävellen kotiin, jäin auton alle ja jouduin polille tsekattavaksi. Outo tilanne saattaa lamaannuttaa lapsen.

Vanhempani eivät vetäneet vaariani tai rautateitä oikeuteen.
 

clayman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, MASO
Kun kyseessä on koululaisten kuljetus, niin eikö kuljettaja voisi tarkistaa bussin viimeisen lapsen poistuttua, ennen kuin jatkaa matkaa? Jo ihan senkin takia, että lapsilta voi jäädä tavaroita jne. bussin penkille tai lattialle.
 
Suosikkijoukkue
HIFK
Viestin lähetti OneBigRed
Poliisitutkimus? Eikös niillä ole resurssipula? Nähtävästi ei.



Ei poliisi sitä rikosilmoitusta ole tehnyt.
 

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Ei minun mielestäni kannata tässä keskustelussa ruveta muita kirjoittelijoita nimittelemään, ettei touhu muutu yhtä älyttömäksi kuin rikosilmoituksen tekeminen tässä kyseisessä tapauksessa.

Poika on unohtanut jäädä oikeassa paikassa pois autosta, hätääntynyt ja jäänyt hiljaa paikalleen istumaan. Kuljettaja ei ole pientä ja hiljaista kyytiläistään huomannut, vaan on ajatellut auton olevan tyhjä. Vanhemmat ovat tietysti olleet huolesta solmussa, mutta rikosilmoitus on jo täysin yliampuvaa.

Jos asiat menevät hyvin, muuttuu tämäkin tapaus vain yhdeksi sellaiseksi tarinaksi, jolla vanhemmat nolaavat poikansa kun tämä tuo tyttöystävänsä ensimmäistä kertaa kotiin kahville.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Itselläni tuli mieleen lähinnä kysymys, että eikö kuusivuotiasta todellakaan ole kukaan vastassa kun hän koulusta saapuu taksilla? Kyllä sekin jotain kertoo, että pojan koulumatka kesti kaksi tuntia liian pitkään, ennen kuin hänet haettiin siitä autosta johon oli noussutkin.

Kuljettajalla toki pitäisi olla vastuu tarkistaa autonsa kierroksen jälkeen, mutta kyllä minä peräänkuuluttaisin myös kuusivuotiaan lapsen vanhempien vastuuta selvittää välittömästi kun koulumatka oletettavasti on päättynyt, että lapsi on saapunut kotiin asti.
 

Black Adder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, The Original Six
Ja kyllähän siinä nyt mukulakin on saanut ihmeellisen kasvatuksen, jos ei sen vertaa saa ääntä itsestään ulos, että pääsisi autosta pois. Toisaalta muksut joskus hätääntyy ja ei uskalla, mutta on tuo poliisitutkinta nyt vähän liikaa. Mitä sillä saavutetaan?
 

Juicey

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, G
Viestin lähetti Ghost
kyllä minä peräänkuuluttaisin myös kuusivuotiaan lapsen vanhempien vastuuta selvittää välittömästi kun koulumatka oletettavasti on päättynyt, että lapsi on saapunut kotiin asti.
Kyllä, jos asiasta kerran ollaan näin "kauhuissaan" niin sitä luulisi että he olisivat olleet jo tarkkana vastuun siirtymähetkellä. Taitaa vain tilaisuus tehdä varkaan tässä yhteydessä, kun havaittiin tapahtunut onnettomuus, siitä halutaan heti hyötyä julkisuudella, mahdollisilla korvauksilla, silkalla tyydytyksellä siitä että hankitaan toiselle ongelmia tai jotain muuta.

Missä on myös vanhempien kasvatusvastuu, he ilmeisesti kuitenkin tietävät lapsen kulkevan tällaisella koulukyydillä - eikö lapselle ole kerrottu kuinka tuolla tulee toimia, ja kenen puoleen kääntyä jos tulee ongelmia? Eikö lasta yleensäkään ole opastettu kääntymään jonkun vastuullisen aikuisen puoleen hänelle itselleen hämmentävissä tai vieraissa tilanteissa, joissa ei tiedä kuinka toimia?

Naurettava tapaus, harmillista tietenkin että "päähenkilönä" on nuori lapsi, mutta sopan ainekset taas jossain muualla. Rikostutkinnan pitäisi koskettaa perheen kasvatusta; onko lasta laiminlyöty kun ei ole opetettu elämän kannalta erittäin tarpeellisia perus-taitoja...
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Re: IS: Pelokas ekaluokkalainen unohtui koulubussiin

Viestin lähetti Twite
Minkäköhän ikäisiä lapsia omaan lähipiiriisi kuuluu? Toki olen sitä mieltä että poliisitutkimus on kyllä rankkaa liioittelua niin älä nyt jumalauta laita asiaa 6-vuotiaan syyksi.

Juuri nyt olen Sinuun sen verran kyrpiintynyt että en kirjoita enempää.

No kiva että olet kyrpiintynyt muhun.

Ja kyllä mun lähipiiriini kuuluu tuota 6-vuotiasta nuorempia lapsia vaikka sillä mun lähipiirillä ei kai tässä tapauksessa ole mitään merkitystä.

Ymmärrän että vanhemmat luonnollisesti hätääntyvät kun oma lapsi on kateissa niin siitä huolimatta rikosilmoitus on kyllä tässä tapauksessa vahvasti liioiteltua. Ja kyllä se mun ensimmäinen syyllistyksen kohde tässä tapauksessa on kyseisen 6-vuotiaan vanhemmat jotka eivät ilmeisesti ole vaivautuneet käymään lapsensa kanssa läpi tuota koulumatkan kulkemista.

PS. olen kyllä aikanani kulkenut ala-asteella (6- ja 7- vuotiaana) koulumatkan koulukyydillä (taksilla).
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Niin, itse päädyn sanomaan tähänkin asiaan, että kyse on ILTAPÄIVÄLEHDISTÖN jutusta.

Nämä ko. jutut on suunnattu lähinnä kotiäideille sekä vähemmän fiksummalle kansanosallemme, joka haluaa kauhistella asioita.

Itse muuten ajoin jo ekaluokkalaisena (1.) traktoria sekä mopoa, (ihan oikeaa) että repikää siitä.

Täältä tähän
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Viestin lähetti ervatsalo
Nämä ko. jutut on suunnattu lähinnä kotiäideille sekä vähemmän fiksummalle kansanosallemme, joka haluaa kauhistella asioita.

Onneksi kotiäidit, joita kunnioitan, eivät hirveästi lue näitä juttuja. Mitäköhän samaiseen lehteen mielipidesivulle kirjoittava Nina "TA" Mikkonen, nimim. kotiäiti Myrskylästä, tuumisi tästä.
Vähän off, mutta Nina on todella hurjalla päällä kirjoituksessaan päiväkodeista, jotka ovat "tasapää-tupo-Suomen laitosratkaisuja, joissa karkailevat lapset kohta korvamerkitään elektronisesti ja joita ns. hoidetaan amfetamiinilla kiltiksi massaksi". Huh, huh, TA on saanut laisensa puolison.
 

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Re: Re: Re: IS: Pelokas ekaluokkalainen unohtui koulubussiin

Viestin lähetti flintstone
No kiva että olet kyrpiintynyt muhun.

Ja kyllä se mun ensimmäinen syyllistyksen kohde tässä tapauksessa on kyseisen 6-vuotiaan vanhemmat jotka eivät ilmeisesti ole vaivautuneet käymään lapsensa kanssa läpi tuota koulumatkan kulkemista.


Koita nyt päättää, että ketä haukut. Ensimmäisessä viestissä haukut pikkupojan ja nyt hänen vanhempansa.

Keltainen lehdistö on ainakin voittaja tässä tapauksessa.
 

VT

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Re: IS: Pelokas ekaluokkalainen unohtui koulubussiin

Viestin lähetti Senior
Tästä saisi raivoisan väittelyn aikaan, mutta tyydyn toteamaan vain, että
- ymmärrän hyvin äidin vahvan reaktion. Jos Sinun lapsesi todettaisiin kadonneeksi, osaisitko Sinä toimia "viileän analyyttisesti, tunteetta"? Minä pelästyisin kuollakseni.
- onneksi ei tapahtunut mitään. Luulisi toisaalta kuljettajan olevan jatkossa sen verran hereillä, että ynnäisi huolellisemmin sisääntulleet ja uloslähteneet. Siltä osin varmasti vastuu on jatkossakin kuljettajalla.

Äidin reaktio? Ymmärrän toki äidin pelästymisen, mutta onko se oikea reaktio, että ottaa yhteyttä poliisiin ja IS:n toimittajaan? Kuljetuksen järjestäjän voi toki suutuspäissään haukkua, mutta ei asia nyt poliisille tai IS:lle kuulu.

Onneksi ei tapahtunut mitään? Siis hetkinen...Mitä tässä olisi voinuta tapahtua? Lapsi olisi paleltunut koulubussiin elokuussa? Lapsi olisi menehtynyt nälkään, kun ei ollut 3 tuntiin saanut ruokaa?

Bussikuskia tapauksen johdosta on turha syyllistää, sillä virhe (jos sitä voi virheeksi edes sanoa) oli inhimillinen. Jos lapsi piilottelee penkkien takana, ei kai kukaan voi kuvitella, että bussikuskin pitäisi aina ottaa tällaiset mahdollisuudet huomioon.
 

Maple Leaf

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Toronto Maple Leafs, Pat Quinn -lahko
Viestin lähetti PeteX
Vähän off, mutta Nina on todella hurjalla päällä kirjoituksessaan päiväkodeista, jotka ovat "tasapää-tupo-Suomen laitosratkaisuja, joissa karkailevat lapset kohta korvamerkitään elektronisesti ja joita ns. hoidetaan amfetamiinilla kiltiksi massaksi". Huh, huh, TA on saanut laisensa puolison.

Itse kyllä epäilen, että tämä kirjoituksia suoltava "Nina Mikkonen" on vain Timo T.A. Mikkosen nimimerkki. "Nina Mikkosen" ajatukset - ja ennen kaikkea kielikuvat - ovat hyvin vahvasti Timo T.A. Mikkos -tyyppisiä juoksutuksia, ja esimerkiksi yllä PeteX:n siteeraama pätkä on kyllä miehen kirjoittama. Yksikään nainen ei käyttäisi esimerkiksi ilmaisua "tasapää-tupo-Suomen laitosratkaisu", ei, vaikka hän olisi Timo T.A. Mikkosen vaimo. Epäilenpä, että upseeri ja herrasmies ampuu nyt puolisonsa hameen suojista.
 

scholl

Jäsen
Suomessa on aina asiassa kuin asiassa syy jonkun toisen. Rikollisia paapotaan, koska kasvuympäristö, opettajat, koulu ylipäätänsä tai joku muu on aiheuttanut hankalan lapsuuden, joka tavallaan aiheuttaa rikolliselle polulle sortumisen. Paskat. Osa ihmisistä on pahoja tai heillä on valtaväestöstä poikkeava moraalikäsitys.

Sama koskee tätä. En ole juttuun pahemmin perehtynyt, mutta tuntuu, että vanhemmat haluavat syyllistää kaikkia muita jälleen kerran. Sellainen lynkkausmieliala on olemassa. Jotkut lapset ovat vässyköitä. Sille ei voi mitään. Tuokin jamppa on parikymppisenä todennäköisesti sulkeutunut tietokonenörtti, joka ei vieraille uskalla puhua muuten kuin jos katse on varpaita kohti. Kyllä mielestäni tuollaisessa tapauksessa kannattaisi ilmoittaa koululle ja koulukuljettajalle jo etukäteen, jos lapsi on lattioille piiloutuva vässykkä. Kuljettajan on hieman hankala vahtia lymyääkö joku jossakin penkin alla piilossa. Ja meneekö 6 vuotias tyhjään kotiin? Eikö tuonikäisen iltapäivänvietto pitäisi järjestää niin, että joku olisi vastassa, kun koulusta tulee, joten jos bussi kaartaa kodin eteen ja vanhempi tai joku muu lapsenvahti tulee vastaan niin luulisi hänen huomaavan, jos lapsi on kateissa.

Lapsi oli lehden mukaan nälkiintynyt jne. Nythän varmasti vaativat kuljettajaa vankilaan aliravitsemuksen tuottamisesta. Hesarissahan todettiin, että aliravitsemus aiheuttaa vaurioita älykkyyteen, joten nyt vanhemmat tarkkana, laittakaa kuski hirteen.

Ei hyvää päivää. Mun mielestä toi on vanhempien oma vika, turha siitä rikosilmoituksia ja iltapäivälehtiä kehiin laittaa. Ja siis minkä vuoksia tuollaisista mitättömistä jutuista kerrotaan lehdissä. Montakohan ihmistä joutuu esimerkiksi kökkimään tuntitolkulla jumiutuneissa hisseissä ilman mitään mediasirkusta. Mutta jos neste nousee päähän niin ihminen näyttää olevan valmis vaikka mihin päästäkseen lehtien kansiin.
 

Boomhauer

Jäsen
En ole koko juttua lukenut, mutta tuon lainauksen perusteella juttu vaikuttaa pahasti liioitellulta.

Minullekin on Kirkkonummella tapahtunut koulubusseihin liittyvä episodi. Olin tuolloin 8-vuotias ja erehdyin menemään väärään bussiin, koska tämä bussi oli sään takia niin paljon myöhässä, että se tuli samaan aikaan kuin oikea bussini normaalisti tuli. Itse en huomannut menneeni väärään bussiin, vaikka bussissa olevaa poikkeuksellisen suurta väkimäärää ihmettelinkin. Onneksi äitini katsoi ikkunasta pysäkille ja huomasi minun menneen väärään bussiin. Tämän jälkeen hän soitti bussiyhtiölle, joka sitten otti yhteyden bussin kuljettajaan. Sen jälkeen bussikuski kysyi minulta ja toiselta väärään bussiin samasta syystä eksyneeltä minne olimme menossa, ja ilmoitti meidän olevan väärässä bussissa. Kuski jätti meidät pysäkille, josta toinen bussi vei meidät oikeaan paikkaan.

Minkäänlaisia tähän päivään asti ulottuvia traumoja minulle ei tapauksen johdosta jäänyt, mutta saatuani tietää olevani väärässä bussissa minulta kyllä pääsi itku. Myös kokonaan vieraalla pysäkillä tapahtunut toisen bussin pitkäaikainen (ainakin silloin se aika tuntui pitkältä) odottelu sai surun tulemaan puseroon.

Olisikohan minun kuitenkin mahdollista saada tästä jonkilaisia korvauksia, vaikka tapahtuneesta onkin vierähtänyt kymmenisen vuotta? Olihan kuski sentään huolimattomuuttaan päästänyt minut väärään bussiin. Oliko tämäkin virkavelvollisuuden laiminlyöntiä?
 

flintstone

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit&DT, V.Lehikoinen, Bellie, Kadi, Käpä<3
Re: Re: Re: Re: IS: Pelokas ekaluokkalainen unohtui koulubussiin

Viestin lähetti tombraider
Koita nyt päättää, että ketä haukut. Ensimmäisessä viestissä haukut pikkupojan ja nyt hänen vanhempansa.

Niin avausviestissä minä ihmettelin että 6-vuotias poika, joka kykenee käymään koulua, ei saa sanaakaan suustaan 2 tunnin koulumatkan aikana, ei vaikka on nälkä, kylmä ja väsyttääkin. Ja kyllä pelkäsin (sarkastisesti, joka ei sitten tietenkään uponnut vaan suututti Twitet & co) tuon kirjoitukseni lopussa että jos kyseinen poika ei osaa avata suutaa tai auton ovea niin kuinkahan nuo muiden ovien avaamiset onnistuu, ettei vain pojalle käy huonosti.

Silti suurin hämmästelyn aiheeni oli tuo että meillä Suomessa poliisilla on aikaa ja resulsseja tutkia tällaista tapausta. Ja tämä oli se asia joka sai mut tuon jutun luettuani avaamaan tämän ketjun.

Ja tarkoitus ei alunperin ollut kyllä etsiä syyllisiä, vaan hämmästellä mistä kaikesta voidaan saada poliisi-asia kun vain halutaan. Mutta kun täällä sitten kerran alettiin syyllisiä etsimään ja osoittelemaan niin halusin tarkentaa että ketä minä pidän tässä tapauksessa eniten syyllisenä tapahtumien kulkuun.

Viestin lähetti tombraider
Keltainen lehdistö on ainakin voittaja tässä tapauksessa.

Mitä se keltainen lehdistö on nyt voittanut?

Ainakin mä ostin kyseisen lehden kuten yleensäkin sen urheilusivujen johdosta.
 

ipa rules

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Packers
Schollin kanssa aika pitkälti samoilla linjoilla.

On se perkele, että vanhemmat eivät nykyään tunnu ottavan mitään vastuuta lapsien kasvattamisesta. Vastuu kaikesta on aina jonkun muun - opettajat eivät hoida työtään kun lapsi varastelee, bussikuskin vika kun pentu on niin saatanan arka, että piiloutuu bussin penkin alle jne jne.

Ei vittu saatana! Pitäkää itse huolta lapsistanne älkääkä syyllistäkö muita!

"oli väsynyt ja nälissään"..kaikkea sitä saakin lukea!!

-ipa rules
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös