Immonen ja Uhlbäck
Uhlbäckistä minun on unohtunut sanoa, että kävihän mies jo viime kaudella maajoukkueessa, että pakko sitä potentiaalia ainakin on olla. Näin siis Jypin kannalta mukavasti. Tai sitten Jaakon pelityylistä pitävät sekä ex-maajoukkuevalmentaja Aravirta ja nykyinen Summanen.
Muinoin Aravirta nappasi minulle tuntemattoman Antti Miettisen maajoukkuepeleihin mukaan. Nobody Miettinen nasautti ensimmäisissä peleissään ainakin sen hienon yläpesämaalin ja kirjautti ainakin minun huomioni, että tämä pelaajahan taitaa olla kova kaveri. Ja niin on ollutkin, vai mitä? Ehkä Hpk-kannattajat olivat Miettisen jo noteeranneet, mutta silti minusta Aravirralta loistava löytö maajoukkueeseen. Ja sitten se aasinsilta. Samainen Aravirta valitsi Jaakko Uhlbäckin viime kaudella edustuspeleihin, ja Summanen jatkaa samaa linjaa. Toivottavasti valmentajilla on valinnat osuneet kohdalleen. Eli mielellään Jypin kannattajana toivon Jaakko Uhlbäckille huimaa kehitystä ala Miettinen.
Kuka olisi uskonut Ässien 0+2 kauden jälkeen, että Jarkko Immonen kelpaa myöhemmin maajoukkueeseen? On muuten aika uskomaton profiilinnosto kahdessa vuodessa. Katsotaan nyt sitten, mihin Immosen potku riittää edustuspeleissä, joissa rooli ei ole yhtä suuri kuin Jypissä.
Mutta jos aivan rehellisiä ollaan, niin luultavasti tänä vuonna Immonen ja Uhlbäck saavat kokemusta, ja jos kehittyvät vielä suuremmiksi tähdiksi, niin sitten vasta pääsevät useammin maajoukkuepeleihin mukaan. Heidän lisäkseen Kuki on luultavasti näitä kokemusta hakevia.