Jatkoajan otteluraportti, olkaa hyvä. Tarjolla myös taattua Jortikka-laatua.
Viimeksi muokattu:
Aurajoen Tarzan kirjoitti:Senttikin olisi riittänyt.
Puurula pelasi muuten tuttuun tyyliinsä erittäin epävarmasti, mutta näin ikuisena optimistina haluan silti uskoa että paranee koko ajan. Sitten ku Karjalainen saadaan takasin töihin täysipäiväisesti, paranee oikein kunnolla.
Puurulan varma työskentely on kuin Marko "The Alistaja" Kiprusoffin lämäri. Molemmat tiettävästi ovat olemassa, mutta luonnossa näitä harvinaislaatuisia erikoisuuksia ei usein näe.
Ja ennen kuin joku ehtii kysymään: Kyllä, olin paikalla.
Kyllä, ihan oikeasti oikeasti.kone82 kirjoitti:Olitko oikeasti? :)
Ehdottomasti, Kipru on aivan loistava. Toivottavasti jatkaa ainakin 2010 asti. Vähintään.Aurajoen Tarzan kirjoitti:Kyllä, ihan oikeasti oikeasti.
Hyvinhän se Puurula torjuu, en mä sitä. Mutta mun mielestä ei mitenkään varmasti. Paljon tulee pomppuja, ja kopit ei jää hanskaan. Tosin tältä päivältä pitää kiittää tuomaria, oli meinaan kohtalaisen hätäinen kaveri sen pillinsä kanssa, onneks ehti puhaltamaan pelin poikki, kun HJ siinä vähän pomputteli.
Ja eipä se kipru sitä lämäriä mihinkään tarvii, sehän on lähinnä poliisin roolissa. Sanokaa mitä haluatte, minä oon nähny ku sieltä oikea suora laulaa. Veikkaisin suonenvedoksi, mutta kuitenkin. Ja vakavasti puhuen on Alistaja mun mielestä Tepsin paras pakki.
Allekirjoituskamaa! Saako pistää? :)Aurajoen Tarzan kirjoitti:Ja eipä se kipru sitä lämäriä mihinkään tarvii, sehän on lähinnä poliisin roolissa. Sanokaa mitä haluatte, minä oon nähny ku sieltä oikea suora laulaa.
Niinku ei sen tarvinnu tänään tapella. Eikä ilveksessä oo Heleniuksen jälkeen edes ollu ketään sellaista, joka Kostajalle pärjäis. Mutta olihan Hulkkoselta komea pommi, tuollaisia muistan nähneeni vielä toissakaudella enemmänkin.kone82 kirjoitti:Ehdottomasti, Kipru on aivan loistava. Toivottavasti jatkaa ainakin 2010 asti. Vähintään.
Kyllä Alistajakin taisi parit niitit jakaa, tänään ei mun silmääni sattunut yhtään Markon suonenvetoa :)
Aivan vapaasti, koko lause on kasvatettu totuuden siemenistä täyteen mittaansa.lunar kirjoitti:Allekirjoituskamaa! Saako pistää? :)
Minun mielestä se oli Paulsson jonka kuti kävi tolpassa. Olin kyllä toisella puolen hallia, voin olla väärässä.Jykke1978 kirjoitti:Kukas Tepsin pelaaja se oli joka kolmannessa erässä laukoi kiekon kahden tolpan kautta ohi ja tämän tilanteen Rönn kävi tarkistamassa videolta.
Niin oli. Aika shokki oli kuulla urkujen alkusoinnut, taisi tulla monelle vieraallekin kotoisa olo.Metallica uruilla soitettuna oli järkyttävää.
Backman.Tepsiltä joku sai pelissä osumaa, ilmeisesti kiekosta jalkaan. En tiedä kuinka pahasti kävi kun olin ihan toisessa päädyssä, numeroakaan en nähny.
inspekta kirjoitti:Backman.
AaroVaalanne kirjoitti:Mulla on kutina että TPS tulee ja ryrinällöä kun Huml kuntoutuu! Paulsson- Huml- Nurminen on S
m-liigan paras ketju ja näin! Varokaa pellet!!
Jykke1978 kirjoitti:Kukas Tepsin pelaaja se oli joka kolmannessa erässä laukoi kiekon kahden tolpan kautta ohi ja tämän tilanteen Rönn kävi tarkistamassa videolta.
HN kirjoitti:Ketju Koivisto-Lindgren-Pesonen pelaa huippuhienoa jääkiekkoa. Omasta mielestäni tästä sarjasta ei löydy sellaista keskushyökkääjää, joka pystyisi syrjäyttämään nykyvireisen Pertun Ilveksen ykkössentterin paikalta. Koivisto ja Pesonen ovat erinomaisia pelimiehiä, mutta 18-vuotias Lindgren on tällä hetkellä ketjunsa paras pelaaja. Nuorukainen ei tietenkään pysty vielä pelaamaan koko kautta tai edes parin kuukauden jaksoa huipputasollaan, mutta kokemuksen, kestävyyden ja vääntövoiman karttuessa Perttu noussee jo ensi kaudella dominoivaksi pelaajaksi SM-liigassa. Toivottavasti hänen armeija-asiansa saadaan järjesteltyä niin, että ne haittaavat pelaamista ja harjoittelua mahdollisimman vähän.
TPS oli hyvä ja pelasi juuri niin kuin sen piti. Tepsin pelissä oli pitkästä aikaa paljon vanhoja jortikkamaisia elementtejä: inhottavan tiivis keskikaistan sumppu, nopeita kääntöjä vastaiskuihin ja ennenkaikkea vastustajan virheiden hyödyntäminen hurjalla prosentilla. Juuri tuollaisia Jortikan joukkueet ovat vuosituhannen vaihteesta lähtien olleet. Peli ei ole kovin näyttävää, mutta avainalueilla ollaan äärimmäisen teräviä ja vastustajaa rankaistaan armotta virheistä.
HN kirjoitti:On on, mutta juuri tällä hetkellä Perttu pelaa uskomattoman korkealla tasolla. Sitähän juuri koitin tuossa viestissäni korostaa, että ei nuori poika sellaista tasoa pysty vielä kovin pitkään pitämään yllä, mutta tämän huippuvireensä aikana Lindgren ei kalpene vertailussa yhteenkään SM-liigasentteriin.
HN kirjoitti:TPS oli hyvä ja pelasi juuri niin kuin sen piti. Tepsin pelissä oli pitkästä aikaa paljon vanhoja jortikkamaisia elementtejä: inhottavan tiivis keskikaistan sumppu, nopeita kääntöjä vastaiskuihin ja ennenkaikkea vastustajan virheiden hyödyntäminen hurjalla prosentilla.
Valitettavasti kyse taitaa olla enemmän kokemuksen tuomasta taidosta kuin asenteesta. Mitä kovempi sarja, sen vaikeampaa tämä tärkeä touhu on. Esimerkkinä vaikka NHL-seura Vancouver Canucksissa pelaava Henrik Sedin, joka voitti aikanaan Elitserienissa alle parikymppisenä aloituksensa päälle 60%:n tehokkuudella, lähti NHL:ään ja putosi siellä alkuun 40%:n aloittajaksi. Uskon, että keskittyminen miehellä oli molemmissa päissä samaa luokkaa, mutta sikäläisessä pelissä hän oli alkuun kokematon ja vielä vähän löysä tähän hommaan. Tätä nykyä mies onkin sitten joukkueensa paras aloittaja, kun tekniikka ja vääntövoima ovat lisääntyneet.Kunto kirjoitti:Voidaanko tälle osa-alueelle tehdä kauden kuluessa jotain? Olympiatauolla? Onko kyse enemmän henkisestä asenteesta ja keskittymisestä vai puhtaasta taidosta? Pudotuspeleissä aloitusten arvo vielä tulee korostumaan.