Ilves kaudella 2008-2009

  • 404 027
  • 896
Tila
Viestiketju on suljettu.

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Aloitetaan seuraavan kauden pohdinta toisaalta irroitetulla lainauksella :
Kunto kirjoitti:
Nyt Sakella on varmasti erilainen tilanne, jos hän jatkaa. Raipe, Vesku ja Mikko lopetta(ne)vat. Koivisto lähtenee ja Bishainkin pitäminen on vaikeaa. Sakke voi tietenkin vaatia Ilveksen hankkimaan rosteriin 6-7 valmista hyökkääjää ja jättää ajamatta Ville, Lassi, Sami ja tulevia nuorempia sisään liigaan. Näin tulevaisuuden rakentaminen jäisi seuraaville.

Itse uskon, että Pietilä jatkaa.
Samoin lista lopettavista/lähtevistä pitänee paikkaansa.

Maalilla Tero Leinonen jatkaa ja toinen maalivahti löytynee osastolta Pätsi/Whl-kaksikkomme.

Puolustus on kokolailla kasassa. Jääskeläinen lienee jo nähty ja Wernerkin lähtee kiertoon.

Suuri kysymys ensi kautta ajatellen onkin, että mistä saamme kasaan hyökkääjistön ?

Sandell,Männikkö ja Järvinen omaavat sopimuksen ja Torkki option.
Lisäksi junioripelaajilla Pellinen,Antonen,Roppo ja Snellman on sopimukset.

Pasi Määttäselle ja Marko Anttilalle sorvaisin heti jatkot, Anttilalle jopa monivuotisen. Koivisto ja Bishai kannattaisi pitää, mutta voi olla että maailma vie heidätkin.

Kaikin puolin uusiksi on hyökkääjistö jokatapauksessa menossa.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Jatketaan lainauksilla muualta. Itse kirjoitin ilves.comiin näin, eikä mieli ole tästä juurikaan muuttunut, vaikka ulkomaalaisosastolla toki onkin miehitystä tullut lisää. Vesa Viitakosken vahva alivoimapelaaminen tosin on saanut miettimään, olisiko VV:n kokemuksella ja av-pelaamisella sittenkin vielä käyttöä yhden kauden. Malmström, Helminen ja Peltola vapauttavat kuitenkin jo kolme paikkaa nuorisolle.

Jotta tiedetään, mitä tarvitaan, pitää ensin miettiä, mitä meillä on.

Signaamalla Marko Anttila, Pasi Määttänen, Ville Korhonen ja Lassi Mattila sekä käyttämällä Sami Torkin optio päästään seuraavanlaiseen hyökkäyskalustoon.

AAA-BBB-Sandell
Korhonen-Määttänen-CCC
Antonen-Mattila-Männikkö
Anttila-Torkki-Järvinen
(Snellman-Pellinen-Roppo)

Niitä pelipaikkoja junnuille on ihan oikeasti löydyttävä kolmesta ensimmäisestä ketjusta. Tuosta porukasta puuttuu vielä esimerkiksi loistavaa kautta A-junnuissa pelaava Juuso Rajala, jolle soisi löytyvän pelipaikan.

Kolmella huipputason vahvistuksella tuo hyökkäyskalusto saadaan erinomaiseksi liigaan. Junnujen kehitykseen pitää nyt luottaa. Vaikka pelipaikkaa ei voida ilmaiseksi taatakaan, saadaan kilpailua riittävästi siitä, että 87-88 syntyneet kilpailevat keskenään paikoista liigajoukkueessa. Jos porukalle Sandell, Korhonen, Antonen, Pellinen, Mattila, Snellman, Roppo ja Rajala on neljä paikkaa rosterissa, ei siellä kyllä mitään vapaamatkustajia ole pelaamassa. Ja sitä rutiinia löytyy kyllä ihan varmasti lähempänä siirtorajaakin. Tuolla rosterilla mennään jopa kuuden joukkoon, kunhan kärkihankinnat onnistuvat.

Kotimaisten pelaajien markkinoilla kilpailu on tulevallakin kaudella kovaa, eikä sieltä välttämättä kannata unelmoida kovin monesta kaappauksesta. Itse olisin tyytyväinen jo siihen, että Ville Snellman palaisi kotiin. Kaksi muuta sitten ulkomailta.

Pakistossahan paljon riippuu siitä, miten käy Lehtivuoren kanssa. Jos Joonas pelaa vielä kauden Ilveksessä, on meillä kaksi erinomaisesti liikkuvaa puolustajaa: Arto Tukio ja Joonas Lehtivuori. Molemmat pystyvät pelaamaan yli 20 minuutin peliaikoja. Siihen kaivataan kolmatta tasokasta molemmissa päissä hyvää puolustajaa, joka em. kaksikon tavoin pystyy yli 20 minuutin peliaikoihin ja mieluusti ampuu rightilta. Tähän pakkiin olisi käytössä Jääskeläisen ja Wernerin palkkarahat. Kumpikaan ei ole sellaisia otteita esittänyt, että jatko olisi ansaittu. Mieluusti ulkomailta ihan siitä syystä, että kotimaisena tuollaisen pakin hankkiminen on vaikeaa. Jälleen kerran, kilpailu heistä on erittäin kovaa.

Kun kärkitrio on tarpeeksi tasokas, riittää sijoille 4-7 ihan hyvin joukko Niemi, Kuukka, Kantee ja Näppilä. Näille jää noin 50-55 minuuttia ottelua kohden jaettavaksi. Se pitäisi olla selvitettävissä ihan kunnialla kaikilta. Etenkin kun kehityksen tapahtuminenkaan ei ole poissuljettua tässä porukassa.

Pakisto:

DDD-Lehtivuori
Kantee-Tukio
Kuukka-Näppilä
Niemi

Summa summarum: Itse lähtisin tekemään kaikkeni, jotta Ilves onnistuu oikeasti haalimaan erittäin tasokkaat ulkomaalaiset. Kotimaisten pelaajien kohdalla riittää, kun saadaan yksi tasokas hyökkääjä värvättyä. Antaa muiden joukkueiden tapella ylihintaisesta kotimaisesta aineksesta. Ilves lähteköön siitä, että viedään eteenpäin sitä mitä meillä on ja tehdään koko tämän kauden ajan aivan saatanasti töitä, jotta saadaan kolme sellaista ulkomaalaista, jotka ovat koko SM-liigan tasolla aivan terävintä kärkeä. Jos poistuma on kutakuinkin Jääskeläinen, Werner, Tuomanen, Peltola, Koivisto (toki kelpaa, jos haluaa jäädä Suomeen ja Ilvekseen), Viitakoski, Helminen, Malmström, (Voce) ja Bishai, luulisi rahaa löytyvän yhteen kotimaiseen ja kolmeen ulkomaalaiseen huippupelaajaan.

Nimiä tulee ilmoille kenties myöhemmin, kunhan ehtii hieman perehtyä siihen, millaista tarjontaa P-Amerikassa tai muissa Euroopan liigoissa saattaisi olla ulkomaalaispaikoille.

Ja mainittakoon, että Anttila-Torkki-Järvinen ei toki ole mikään selkeä nelosketju, vaan ajatus on lähinnä neljä tasakentällisin tasaisesti pelaavaa ketjua. Erot syntyvät sitten erikoistilanteissa, joita tämä trio toki pelaisi.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pari nopeaa ydinseikkaa:

A: Jos Sakelle ei nuoret maistu siis Perttu, Sandell, Mielonen, Huhtala, Korhonen, Mattila, niin en jaksa uskoa, että hän heistä tai tulevista nuorista jaksaisi tulevallakaan kaudella volttia hyppiä. Ja vaikka joku siellä heti huutelee, että mistäs Pertun tähän nykäisit, niin se ei kai ole enää salaisuus, että heidän välit eivät olleet lämpimimmät. Pari kautta eteenpäin ja veisaamme täällä, ettei Roppo, Sointu ja Rask oikein olleetkaan todellisia lahjakkuuksia.

B: Tv-raha saattaa mullistaa koko pelaajaruletin. Nykyiseen rosteriin se tietäisi kolmea Michal Brosia lisäksi ja kun papat lähtevät, niin se tietää ainakin neljättä.

Minä olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että meidän oma tuotanto olisi ollut niin hyvä, että ensi kauden hyökkääjistössä voisi olla vaikka 4-5*Michal Bros ja loput omia. Ja pakisto tyyliä 1-2 Cory Murphy ja loput omia.

Olisi muuten kiva kuulla Ilvekseltä jotain linjausta, että mihin Ilves pyrkii. Tämä kausihan piti huipentaa IP-projektin avulla mitalikahveilla. Ilmeisesti suuremmat suuntaviivat ovat hieman muuttuneet.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Pari nopeaa ydinseikkaa:

A: Jos Sakelle ei nuoret maistu siis Perttu, Sandell, Mielonen, Huhtala, Korhonen, Mattila, niin en jaksa uskoa, että hän heistä tai tulevista nuorista jaksaisi tulevallakaan kaudella volttia hyppiä. Ja vaikka joku siellä heti huutelee, että mistäs Pertun tähän nykäisit, niin se ei kai ole enää salaisuus, että heidän välit eivät olleet lämpimimmät. Pari kautta eteenpäin ja veisaamme täällä, ettei Roppo, Sointu ja Rask oikein olleetkaan todellisia lahjakkuuksia.

B: Tv-raha saattaa mullistaa koko pelaajaruletin. Nykyiseen rosteriin se tietäisi kolmea Michal Brosia lisäksi ja kun papat lähtevät, niin se tietää ainakin neljättä.

Minä olen jo pitkään ollut sitä mieltä, että meidän oma tuotanto olisi ollut niin hyvä, että ensi kauden hyökkääjistössä voisi olla vaikka 4-5*Michal Bros ja loput omia. Ja pakisto tyyliä 1-2 Cory Murphy ja loput omia.

Olisi muuten kiva kuulla Ilvekseltä jotain linjausta, että mihin Ilves pyrkii. Tämä kausihan piti huipentaa IP-projektin avulla mitalikahveilla. Ilmeisesti suuremmat suuntaviivat ovat hieman muuttuneet.

Jos nyt haluat unohtaa Pertun, niin mitä käyttöä sinulla olisi viime kaudella ollut klenkka Mieloselle, joka nyt taitaa pelata menestyvää kiekkoa SaPKo:ssa.

Minulla on usko, että tämä kausi päättyy niihin mitallikahveisiin ja mitallia kantavat monet meidän omista nuoristamme, kuten Lehtivuori, Niemi, Kuukka, Sandel ja Anttila onnellisesti.

Kannattaisiko sinun käydä välillä katsomassa, onko levykauppaan tullut uusia äänilevyjä?
 

ranger

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Die Mannschaft
Kunto

Ehkä olisi aika hyväksyä sekin vaihtoehto, että kenties esim. juuri Sandell ei vain olekaan ihan niin hyvä/lahjakas pelaaja, tai että ehkä hänen tarinansa on sitten murtaa läpi jossain muualla. Ilman värilasejakin kieltäydyn uskomasta, että Helminen-Viitakoski-parivaljakko on muka niin huono seura kehittyä ja onnistua, että koko homma olisi siitä kiinni. Jos vallan inhorealistisesti ja raadollisesti sanon, ei paapominenkaan mihinkään johda - Ilveksen on voitettava Hakametsässä kolmen pisteen arvoisesti liki illasta toiseen, henkilökohtaisesti en siitä vaatimuksesta tingi.

Tunnen pakottavaa tarvetta korostaa, että toivottavasti yllä oleva kirjoitukseni ei aiheuttanut väärinkäsitykiä esim. Sandellin tai jonkun muun lahjakkuudesta, vaan ymmärsit rivien välissä olevan, ei-kirjaimellisen viestin. Näen nimittäin, että on pidettävä mielessä myös toinen puoli asiasta.

Henkilökohtaisesti en missään nimessä aliarvioi ensi käden tietoasi vähääkään, joten älä vain epäile, että se tällä(kään) palstalla hukkaan menisi. Sellaista kun ei ainakaan itselläni käytössä ole.


Summa summarum ja kuten sanottua, yhtälö ei ole nuorukaisten kannalta helppo, vaikka se mm. Kerhossa vuosikaudet on toiminutkin.



Ranger
 
Viimeksi muokattu:

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos nyt haluat unohtaa Pertun, niin mitä käyttöä sinulla olisi viime kaudella ollut klenkka Mieloselle, joka nyt taitaa pelata menestyvää kiekkoa SaPKo:ssa.

Nyt meni tämä kirjoitus minulta hieman yli. Eli enhän minä nyt halua Perttua unohtaa. Ja ei kai viime kaudella olkapääleikkauksesta toipuneesta Mielosestakaan iloa olisi ollut. Tosin viime kaudella ei olisi ollut Cameron Mannistakaan iloa, kun hän oli lonkkaleikkauksessa.

Kannattaisiko sinun käydä välillä katsomassa, onko levykauppaan tullut uusia äänilevyjä?

Minä voin keskustella asoista enkä puuttua toisiin kirjoittajiin. Eli mistä ylläolevasta tekstistä olet eri mieltä, kun rakennetaan ensi kauden joukkuetta.

A: Siitäkö, että Sakke preferoi kokeneita pelaajia tai että hänen ja Pertun (tai muidenkaan nuorten) välit eivät olleet parhaimmat. Eli kirjoituksellani hain pohjaa siihen, etten usko, että Sakke tekisi käännöstä päinvastaiseen suuntaan. Eli kun tässä ketjussa suunnitellaan ensi kauden pelaavia kokoonpanoja, niin minun mielipiteeni on, että jos Sakke on ykkösvalmentajamme, niin lähtökohtaisesti on vaikea nähdä esimerkiksi 4-5 nuorta omaa hyökkääjää kokoonpanossa. Joonas Lehtivuori sanoi erittäin kauniisti ja poliittisesti tv-haastattelussa Saken suhtautumisesta nuoriin pelaajiin. Varmasti olet kuitenkin muista kirjoituksestani lukenut, mitä mieltä minä olen Sakesta.

B: Vai oletko eri mieltä siitä, että ensi kaudeksi ei tule isoa tv-sopimusta tai ettei se mullistaisi pelaajastrategioita. Minun mielipiteeni on, että sopimus tulee ja 600-900 000 euron lisäys on huima varsinkin, kun se tulee tasasuuruuisena jokaiselle joukkueelle. Eniten tietenkin se merkitsee pienille seuroille, mutta meillekin se olisi kättelyssä heti kolme kertaa Michal Bros. Tämän näkökohdan halusin tuoda esiin siinä mielessä, että nyt ei tarvitse täyttää rostereiden aukkoja "jessewellingeillä", vaan voidaan unelmoida jopa isoistakin kaloista. Asia voidaan nähdä niinkin, että nykyisellä valuuttakursseilla 500 000 dollaria on 335 000 euroa eli jos Ilves tarjoaisi Koivistolle 200-250 000 euroa, niin ei siellä rapakon takana nyt niin kauhean paljon ihmeellisempää olisi.

No niin kummasta asiasta olit eri mieltä, vai viittasitko johonkin muuhun kirjoitukseen. Olen valmiina perustelemaan näkemyksiäni.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt meni tämä kirjoitus minulta hieman yli. Eli enhän minä nyt halua Perttua unohtaa. Ja ei kai viime kaudella olkapääleikkauksesta toipuneesta Mielosestakaan iloa olisi ollut. Tosin viime kaudella ei olisi ollut Cameron Mannistakaan iloa, kun hän oli lonkkaleikkauksessa.

Tuolla listallasi annoit ymmärtää, että mm. Mielosta olisi Saken taholta "syrjitty". Sillä klenkalla ei ole nykyisin mitään annettavaa sm-liigalle ja se ei ole Saken syy, tai valinta. Itse kuuluin Mielosen suurimpiin faneihin, ennen kuin tämä loukkaantumiskierre alkoi. Minä en taas ymmärrä, miksi nostit Mannin tähän, koska hänen loukkaantumisellaan ei ole tässä yhteydessä mitään merkitystä. Mann pelaa nyt liigaa Ileksessä melkein piste per ottelu tahdilla, mutta missä on Mielonen?

Sanoit näin ja siinä selkeästi syyllistät ko. pelaajien pienestä roolista Pietilää.

Jos Sakelle ei nuoret maistu siis Perttu, Sandell, Mielonen, Huhtala, Korhonen, Mattila, niin en jaksa uskoa, että hän heistä tai tulevista nuorista jaksaisi tulevallakaan kaudella volttia hyppiä.

Minä väitän, että päälimmäinen syy on se, että ko. klopit eivät tee töitä, niin kuin menestykseen pyrkivän pelaajan pitää. Ottaisivat oppia Anttilasta, niin menestystäkin ja peliaikaa tulisi.

Minä voin keskustella asoista enkä puuttua toisiin kirjoittajiin. Eli mistä ylläolevasta tekstistä olet eri mieltä, kun rakennetaan ensi kauden joukkuetta.

A: Siitäkö, että Sakke preferoi kokeneita pelaajia tai että hänen ja Pertun (tai muidenkaan nuorten) välit eivät olleet parhaimmat. Eli kirjoituksellani hain pohjaa siihen, etten usko, että Sakke tekisi käännöstä päinvastaiseen suuntaan. Eli kun tässä ketjussa suunnitellaan ensi kauden pelaavia kokoonpanoja, niin minun mielipiteeni on, että jos Sakke on ykkösvalmentajamme, niin lähtökohtaisesti on vaikea nähdä esimerkiksi 4-5 nuorta omaa hyökkääjää kokoonpanossa. Joonas Lehtivuori sanoi erittäin kauniisti ja poliittisesti tv-haastattelussa Saken suhtautumisesta nuoriin pelaajiin. Varmasti olet kuitenkin muista kirjoituksestani lukenut, mitä mieltä minä olen Sakesta.

Jos Sakelle ei nuoret maistu siis Perttu, Sandell, Mielonen, Huhtala, Korhonen, Mattila, niin en jaksa uskoa, että hän heistä tai tulevista nuorista jaksaisi tulevallakaan kaudella volttia hyppiä.

B: Vai oletko eri mieltä siitä, että ensi kaudeksi ei tule isoa tv-sopimusta tai ettei se mullistaisi pelaajastrategioita. Minun mielipiteeni on, että sopimus tulee ja 600-900 000 euron lisäys on huima varsinkin, kun se tulee tasasuuruuisena jokaiselle joukkueelle. Eniten tietenkin se merkitsee pienille seuroille, mutta meillekin se olisi kättelyssä heti kolme kertaa Michal Bros. Tämän näkökohdan halusin tuoda esiin siinä mielessä, että nyt ei tarvitse täyttää rostereiden aukkoja "jessewellingeillä", vaan voidaan unelmoida jopa isoistakin kaloista. Asia voidaan nähdä niinkin, että nykyisellä valuuttakursseilla 500 000 dollaria on 335 000 euroa eli jos Ilves tarjoaisi Koivistolle 200-250 000 euroa, niin ei siellä rapakon takana nyt niin kauhean paljon ihmeellisempää olisi.

No niin kummasta asiasta olit eri mieltä, vai viittasitko johonkin muuhun kirjoitukseen. Olen valmiina perustelemaan näkemyksiäni.

Siittä olen eri mieltä, että Sakelle kelpaavat nuoret pelaajat, jos ne ovat liigakelpoisia. Tällä kaudella esimerkiksi Korhosen otteet eivät oikein sellaisia ole olleet ja mainitsemasi Mielosen vielä vähemmän. Itse en halua nähdä ensi kauden joukkueessa vittä Sandelia, enkä Korhosta, mutta mielelläni näkisin viisi Anttilaa ja Lehtivuorta. Meillä junnut ovat tähän asti saaneet liian helpolla pelipaikkaa ja kun se pitää Pietilän aikana ansaita, niin sinä ja nämä junnut, jotka ovat ilmeisesti hyviä ystäviäsi, olette pettyneitä.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tuolla listallasi annoit ymmärtää, että mm. Mielosta olisi Saken taholta "syrjitty". Sillä klenkalla ei ole nykyisin mitään annettavaa sm-liigalle ja se ei ole Saken syy, tai valinta. Itse kuuluin Mielosen suurimpiin faneihin, ennen kuin tämä loukkaantumiskierre alkoi. Minä en taas ymmärrä, miksi nostit Mannin tähän, koska hänen loukkaantumisellaan ei ole tässä yhteydessä mitään merkitystä. Mann pelaa nyt liigaa Ileksessä melkein piste per ottelu tahdilla, mutta missä on Mielonen?

Itse asiassa sanoit, että mitä käyttöä viime kaudella olisi ollut Mielosesta, joka oli siis leikkauspöydällä, niin vastaukseni oli, ettei kai kenelläkään pelaajalla ole käyttöä silloin, kun on leikkauspöydällä. Mann oli viime kaudella leikkauspöydällä, eikä siis hänestä olisi ollut silloin iloa. Malmström on lasaretissa nyt koko ajan eikä hänestä ole iloa.

Jos haluat keskustella Mielosesta, niin Juho on toipunut kohtuullisen hyvin. Piste per peli tahtia nuorten SM-liigassa ja piste per peli tahtia Mestiksessä. Detroitin ruotsalainen kykyjenetsijä on ollut tyytyväinen pojan edistymiseen. Eli älä vielä tuomitse "klenkkaa" lopullisesti. Mestiksessä taitaa olla vain yhdellä kädellä laskettavissa pakkeja, jotka tekevät pisteen per peli. Saattaisi jopa tuoda rightin miehenä nykyiseen Ilves-pakistoon hieman kilpailua, sillä ainakin Teemu Jääskeläinen esiintyy melko flegmaattisesti tällä hetkellä.

Mutta ei mennä tähän, sillä väitteeni oli se, että Saken ja nuorten välit eivät ole parhaimmat. En väittänyt, että kaverit olisivat maailman ahkerimpia, vaan sen, että Pietilä arvostaa yli kaiken kokemusta. Ja tämä näkynee ensi kaudenkin joukkueessa. Kun useat palstaveljet sijoittelevat Sammelia 1-2 ketjuun tai Korhosta 2-3 ketjuun, niin minun mielipiteeni tässä vaiheessa on se, että kun Sakke jatkaa, niin kärkiketjut täytetään lähtökohtaisesti kokeneemmilla pelaajilla. Jos joku pelaaja ei vain maistu valmentajalle, niin se ei vain maistu. Eli lähtökohtani keskusteluun ovat, että Sakke on hyvä valmentaja ja arvostaa kokemusta erittäin paljon. En siis väittänyt, että Sakke on väärässä, kun hän arvostaa hieman takamatkallakin olevan kokeneen pelaajan nuoren edelle. Näin se vain menee, jokaisella valmentajalla on oma näkemyksensä.

Se, että jos on nihkeä suhtautuminen 1-2 nuoreen pelaajaan on varsin luonnollista, kolmeenkin vielä ehkä menee, mutta jos listassa alkaa olla 4-6 nimeä, niin silloin voidaan puhua jo jonkinlaisesta ajatusmallista, joka varmasti ohjaa myös ensi kauden joukkueenrakentamista. Siis aihetta, mistä tässä keskustellaan.

Vaclav Sykoralla (arvostan häntä myös korkealle, niin kuin Sakkeakin) ei ollut pienintäkään makua Jesse Niinimäkeä tai Ville Leinoa kohtaan. Ja hyvin minimaalinen maku Ville Koistista tai Teemu Jääskeläistä kohtaan. Sykora erikseen toivoi, ettei Niinimäki pelaisi seuraavan kauden joukkueessa, mutta ei häntä kuunneltu. Eli aina valmentajilla on pelaajia, jotka eivät häntä miellytä. Jälkikäteen voidaan sanoa, että yhdestä tuli NHL-tason pelaaja, yhdestä SM-liigan supertähti, yhdestä hieman ei-niin-sporttinen liigajyrä ja yhdestä taitaa tulla surullisen kuuluisa.

Minä väitän, että päälimmäinen syy on se, että ko. klopit eivät tee töitä, niin kuin menestykseen pyrkivän pelaajan pitää. Ottaisivat oppia Anttilasta, niin menestystäkin ja peliaikaa tulisi.

OK, jos olet kerran käynyt katsomassa harjoituksia, niin sitten sinun perusteluja täytyy uskoa. Minäkin kävin taas katsomassa ja näkyipä menneellä viikolla nuoria pelaajia myös A:nkin jäillä, vaikka samana päivänä oli ollut liigan palauttelujää. Ja tämä siis lähti nuorista itsestään. Voin olla väärässäkin tai sitten en ymmärtänyt, mitä hait käsitteellä työ.

Meillä junnut ovat tähän asti saaneet liian helpolla pelipaikkaa ja kun se pitää Pietilän aikana ansaita, niin sinä ja nämä junnut, jotka ovat ilmeisesti hyviä ystäviäsi, olette pettyneitä.

Minun vastaväitteeni on, että jos pelipaikan- tai -ajan ansaitsemiseen vaikuttaa tehty työ (oletan, että puhut jääkiekkoharjoittelusta) ja tässä hetkessä tapahtuvat jääkiekolliset tekemiset pelin aikana kaukalossa, niin voin kertoa, että nykyjoukkueessamme on 2-3 melko korkeapalkkaista kaveria, joiden ei pitäisi kaiken järjen mukaan saada sekuntiakaan peliaikaa tällä hetkellä. Olisipa maailma niin ruusuinen, että pelaajan nimi, palkka tai entiset suoritukset eivät vaikuttaisi pelipaikkaan.

Varmasti olen värillisien lasien läpi katsoja ja on totta, että tuttujani (sekä nuorempia että vanhempia) pelaa nykyisessä ja tulevienkin vuosien Ilvesjoukkueissa. Omalla pettymykselläni ei ole tämän ketjun keskusteluaiheen kanssa mitään tekemistä. Olen äärimmäisen kiinnostunut tästä keskusteluaiheesta ja esitin omasta mielestäni kaksi ydinkohtaa, jotka ohjaavat omasta mielestäni tulevan kauden joukkueen rakentamista. En usko, että Ilves tekee täydellistä nuorennusleikkausta senkään vuoksi, että jos Ilves ohjaa kaikki tv-rahat pelaajabudjettiin, niin se menee naftisti yli sen, mitä Kärpät on tällä kaudella budjetoinut. Jos kysyt mielipidettäni, niin olisi viisasta, jos liigassa saataisiin jonkinlainen yhteisymmärrys siitä, että kaikkia rahoja ei kulutettaisi pelaajiin ja yritettäisiin pitää kotimaisten pelaajien palkkatasot kohtuudessa. Nelosketjun miehen/pojan ei tarvitse tienata lääkärin palkkoja.

Mutta tämä tv-raha kyllä mahdollistaa aika herkullisiakin ajatelmia. Meillä on esimerkiksi Sami Torkista optio. Onko hän esimerkiksi jatkosopimuksen arvoinen, vai jätetäänkö käyttämättä optio ja sijoitetaan osa tv-rahoista ja ostetaan tilalle "Michal Bros".

Mutta mikä on oma visiosi ensi kauden joukkueen rakentamisesta? Uskotko siis, että Sakke ajaa ensi kaudella paljon nuoria sisään?
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mutta mikä on oma visiosi ensi kauden joukkueen rakentamisesta? Uskotko siis, että Sakke ajaa ensi kaudella paljon nuoria sisään?

Oma visioni on, että ei aja ja ei pidäkkään ajaa. Uusia junnuja voidaan oikeasti ajaa max 2-3 joukkueeseen.

Maalivahdit:

Leinonen, Helenius

Puolustus:

Tukio-Lehtivuori
Kantee-ulkki
Kuukka-Niemi
Näppilä, Savolainen,

Hyökkääjät:

Anttila-Torkki-Järvinen
Männikkö-Määttänen-Sandell
Koivisto-Bishai-ulkki
Viitakoski-Mattila-Korhonen
Snellman, Anttonen

Eli joukkueessa Sandellin, Mattilan ja Korhosen roolit nousisivat tästä kaudesta, mutta viime kädessä peliaika tulisi olemaan omissa käsissä. Snellmanin ja Anttosen rooliksi tulisi lähinnä täyttää loukkaantumisten aiheuttamia aukkoja ja pelailla LeKi:ssa.

Puolustuksessa Näppilä ja Savolainen saisivat näytönpaikkaa, että olisiko jommasta kummasta Lehtivuoren manttelinperijäksi. Puolustukseen toki tarvitaan ensi kaudellekkin joku Kevin Kantee, joka haukutaan kesän aikana maailman turhimmaksi hankinnaksi, mutta joka on todellisuudessa juuri sitä, mitä joukkue kaipaa.

Maalivahdeista Heleniuksella eväät ottaa ykkömaalivahdin paikka.

Tällä koostumuksella voi hyvin lähteä liigaan ja yksi ulkkipaikka jää vapaaksi.
 

Fordél

Jäsen
AAA-BBB-Sandell
Korhonen-Määttänen-CCC
Antonen-Mattila-Männikkö
Anttila-Torkki-Järvinen
(Snellman-Pellinen-Roppo)

No tää on kyllä jo melkoisen humoristipitoinen ehdotelma tai sitten nuo AAA, BBB, CCC täytyy olla Ilveksen kaikkien aikojen kiinnityksiä.

Itse veikkaan, että valmennus ei vaihdu ja ehkä ihan hyvä niin. Saadaan vähän jatkuvuutta tähän toimintaan.

Maalivahteina Leinonen ja sitten kakkoseksi junnu / whl.

Puolustus on kasassa, mutta tosiaan Jääskeläiselle tekisi seuran vaihto ihan hyvää ja Wernerille ei löydy käyttöä. Ensimmäiselle voisi löytyä korvaaja Suomesta kun taas Wernerin korvaajan pitää olla sitten todellinen pelimies ja niitähän ei tunnetusti suomalaisista juurikaan löydy.

Hyökkäyksessä en usko, että nykyistä ykköstä saamme pidettyä. Koivisto ja Bishai varmasti lähtevät muualle, mutta Mann on kait viihtynyt aina vähän pidempään seuroissaan, joten jos antaa kovat näytöt niin miksipä ei.

Näillä mietteillä Ilves voisi ensi kaudella näyttää seuraavalta:

1. Koivisto II - Kova ykkössentteri - Mann/korvaaja
Tukio - Murphy II

2. Männikkö - Määttänen - Sandell
Lehtivuori - Kantee

3. Järvinen - Torkki - Anttila
Kuukka - Jääskeläisen kotimainen korvaaja

4. junnu - junnu - junnu
Niemi - Näppilä

Tämän tyylisessä rungossa tosin ahistaisi hieman se, että sentterikalusto olisi melkoisen heiveröinen, sillä Määttänen ja Torkki eivät kuitenkaan ole mitään selkeitä senttereitä. Ehkäpä Määttänen sittenkin laitaan ja kakkoseen sentteri jostain muualta tyyliin Immonen SaiPasta tai Filppula Jypistä.

Hankinnoissa ja joukkueen rakentamisessa panostaisin enemmän laatuu kuin määrään. Ei enää mitään Malmströmeitä vaan selkeitä täsmähnkintoja, jotka ovat joukkueelle selviä vahvistuksia. Muuten meillä on hyökkäyksen runko jo kasassa, vain ne tähdet puuttuu + mahdollisesti se kakkossenteri. Sitten kun loukkaantumisia tulee niin rohkeesti vaan omille junnuille näyttöpaikkoja ylempänä. Peluuttamisessa junnujen neloselle enemmän vastuuta.
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
No tää on kyllä jo melkoisen humoristipitoinen ehdotelma tai sitten nuo AAA, BBB, CCC täytyy olla Ilveksen kaikkien aikojen kiinnityksiä.



1. Koivisto II - Kova ykkössentteri - Mann/korvaaja
Tukio - Murphy II

2. Männikkö - Määttänen - Sandell
Lehtivuori - Kantee

3. Järvinen - Torkki - Anttila
Kuukka - Jääskeläisen kotimainen korvaaja

4. junnu - junnu - junnu
Niemi - Näppilä

Kerrotko mitä muuta eroa hyökkääjissä (nimissä, ei pelipaikoissa) tässä kokoonpanossa on omaan ehdotukseeni, paitsi se, että

a) omassa listassani on AAA, BBB ja CCC, tässä Koivisto, "Kova ykkössentteri", Mann/korvaaja.
b) omassa listassani on Korhonen, Mattila, Antonen nimettyinä (toki myös toive junnujen kierrosta), tässä junnu, junnu, junnu.
 

Fordél

Jäsen
Kerrotko mitä muuta eroa hyökkääjissä (nimissä, ei pelipaikoissa) tässä kokoonpanossa on omaan ehdotukseeni, paitsi se, että

a) omassa listassani on AAA, BBB ja CCC, tässä Koivisto, "Kova ykkössentteri", Mann/korvaaja.
b) omassa listassani on Korhonen, Mattila, Antonen nimettyinä (toki myös toive junnujen kierrosta), tässä junnu, junnu, junnu.

Kuten varmaat osaat hahmottaa ja lukea; junnut eivät ole ylemmissä kentissä eikä Sandell esim. ykkösessä. Itseäni jo vähän arvelutti laittaa kaveria kakkoseenkin, mutta toivottavasti näyttää potentiaaliansa vielä tällä kaudella ja ottaa askeleen kohti tuota tasoa. Lisäksi Mattila ei taida ihan kolmossentteristä mennä.

Jo oma heittoni (ja sunkin sentterinelikko, tosin eri järjestyksessä), ensi kauden senttereistä eli vahvistus, Määttänen, Torkki, Mattila laittaa hieman mietityttämään, että onkohan tuo nyt ihan tarpeeksi laadukas? Olisiko sittenkin parempi hankkia kakkosentteri jostain ja tiputtaa Määttänen kolmosen keskelle ja Torkki neloseen? Tiedä sitten onko Ilveksellä rahaa moiseen, jos ykkösen pelaajat joudutaan hankkimaan kalliilla rahalla muualta.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Maalivahdit:

Leinonen, Helenius

Puolustus:

Tukio-Lehtivuori
Kantee-ulkki
Kuukka-Niemi
Näppilä, Savolainen,

Hyökkääjät:

Anttila-Torkki-Järvinen
Männikkö-Määttänen-Sandell
Koivisto-Bishai-ulkki
Viitakoski-Mattila-Korhonen
Snellman, Anttonen

Hyvä Artsi! Meillä on monessakin asioissa samaa näkemystä, vaikka joskus "kinaamme". Jos Ilveksen budjetti heilahtaa tuonne 2.5 miljoonaan euroon, niin tuon kokoonpanon ulkit olisivat jopa näitä tämän kauden supertähtiä. Tuo kokoonpano saattaa olla jopa hieman halvahkokin.

Voin paljastaa, että tällä hetkellä kotimatkaa suunnittelee Metsolan Juha. Yksi pääsyy on se, että Lethbridge Hurricanesien maalivahtivalmentaja on lähtökuopissa (ellei jo lähtenyt). Eli siinä voisi olla meidän ensi kauden kakkonen. Asiat voivat tietenkin vielä muuttua ja Juha jäädä rapakon toiselle puolellekin.

Philadelphian on tarjottava ensi kesänä sopimusta Lehtivuorelle. Toivottavasti Joonaksella, hänen taustajoukoillaan (isä Jari, Mattilan Hantta) olisi suurta malttia ja Joonas kiekkoilisi Euroopassa (ja tietenkin Ipassa) vielä ainakin kaksi kautta. Jääskeläisen pistit pois ja niin tekisin minäkin, jos tänään pitäisi päätös tehdä. Perinteisesti nuoren pelaajan ura etenee: 1.vuosi hyvä sisääntulo, 2. vuosi takapakkia omien, valmentajien ja katsojien odotuksien vuoksi 3.vuosi takaisin rytmiin ja neljäntenä täytyy kehitystä näkyä jo selkeästi (mm. Marko Anttilalla on menossa nyt tuo neljäs kausi). Teemu Jääskeläisen sen sijaan olisi pitänyt nousta jo eturiviin, sillä mahdollisuuksia on annettu. Ilkeästi sanottuna jo rasvaprosentin mittaus taitaisi kertoa jotakin.

Pakistoon täytyy tuoda tulivoimaa ehkä kahdenkin osaajan verran.

Hyökkäyksessä sen sijaan nostaisin Marko Anttilan jo hyökkäävään rooliin ensi kaudeksi, vaikka sitten jo tyyliin Anttila-Bishai-Koivisto (tiedän, että Koivistosta unelmoiminen on todennäköisesti turhaa, mutta isot eurot voivat voittaa kuihtuvan dollarin). Ilveksen täytyisi kyetä myös löytämään hyvä kotimainen pelinrakentaja sentteripariksi Bishaille. 3-4 sentterin vakanssiin on ehdolla myös Antti Kangasniemi, jonka uraeteneminen on mennyt mallikkaasti ja ehkä oikeaoppisestikin. Koska lähitulevaisuuteenkin on satsattava, niin myös yksi potentiaalinen kotimainen laituri olisi löydettävä. Eli hankintoihin paljon rahaa ja laatua vaatimukseksi. Veskun sopimukseen suhtaudun kriittisemmin varsinkin, jos Määttäsen sairaus on pysyvämmin aisoissa.

Ja kuten toisaalla kerroin, niin jos Sakke ei näe Sandellissa pelaajaa, jota uskaltaa peluuttaa 11-12 minuuttia peliä kohden, niin Sandell LeKiin hakemaan itseluottamusta takaisin pelaamalla pitkän jakson hyökkäävässä roolissa. Tuntuu todella nurinkuriselta Ilvesläisittäin ajatella, että luovuttaisimme Ilveksen tulevaisuutta valmentajan (Juujärvi) käsiin, siis saman miehen, joka yritti "tuhota" Ilveksen toimintaa määrätietoisesti.

Oma viritelmäni voisi mennä:

Leinonen, Metsola (150t)

"Derek Mayer"-Tukio (400t)
Lehtivuori-Kantee (120t)
Kuukka, Niemi, Näppilä (Alatalo, Räsänen, Savolainen) (100t)

Koivisto-Bishai-Anttila (600t)
Määttänen-Immonen-Lammassaari (450t)
Sandell-Kangasniemi-Männikkö (200t)
Korhonen-Mattila-Järvinen (120t)

Budjetti siis 2,14 eli nousua 0.51 me. Jos tv-raha käytettäisiin kokonaan, niin varaa olisi vielä hankintoihin esim. katsomalla tarkasti Joonaksen kakkoskautta. Hieman heiveröiseltä tuo kokoonpano näyttäisi ja nykymiehistä korvaisin Männikön Torkilla eli saataisiin vähän lihaksia. Jos Bishai on ulottumattomissa, niin sitten lakki nöyrästi käteen ja myönnetään toimistolla, että Jukka Voutilainen on pelimies eikä vain yhden kauden ihme ja kysymään, josko ykköseksi lähtisi. "TV-sopimuksen" yksi ajatelma varmaan onkin, että jokainen liigaseura hankkisi muilta mailta 1-2 kotimaista pelaajaa takaisin.

Kun Sakke ei vielä todennäköisesti nosta kasikaseja kokoonpanoon, niin LeKin kanssa sopimus, että Pellinen, Antonen, J.Rajala, Snellman, Tuominen ja Savolainen saavat "ison" roolin.

Akilleen kantapäät mv-peli, jatkuuko Lehtivuoren kehitys ja riittääkö lihakset. Tekaisin nimet nopsaan ja parempiakin viritelmiä löytyy päivänvalolla.

Virtuaalimaailmassa on kiva rakentaa keskiyöllä ainakin.
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Eiköhän Ilveksen ensi kauden kakkosvahti ole Metsola, eikä Helenius. Helenius teki NHL-sopimuksen, josta pelasi ensimmäisen kauden WHL:ssä, koska se oli ainoa mahdollisuus saada tuon ikäinen ykköskierroksen varaus pohjoisamerikkalaiseen kaukaloon. Seuraava aste on AHL ja sieltä NHL:ään.

Ja jos Helenius tulisikin takaisin, niin hän olisi todennäköisesti ykkösvahti ja Leinonen kakkonen.
 

Larsen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Toni Koivisto ei jatka ipassa 96% varmuudella..Ottajia löytyy ulkomaita myöden ja kotimaan kamaraltakin tarjoukset ovat luokkaa suuret sopimukset taloudelisesti katsottuna..
 

dude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalevan Haukat
Toni Koivisto ei jatka ipassa 96% varmuudella..Ottajia löytyy ulkomaita myöden ja kotimaan kamaraltakin tarjoukset ovat luokkaa suuret sopimukset taloudelisesti katsottuna..

Samantyyppinen tilanne oli jo viime keväänä. Tuolloinkin Koivisto sai Ilvestä selvästi parempia tarjouksia useammasta liigaseurasta sekä ulkomailta. Ulkojääkiekkoilulliset seikat, jotka käsitykseni mukaan ovat edelleen samat, saivat miehen jäämään tänne.

Summa summarum. 96% on vähän liioiteltu lukema, mutta toki on todennäköisempää, että Koivisto ei pelaa ensi kaudella Ilveksessä kuin se että hän pelaisi täällä.

Olen nimimerkki Kunnon kanssa monesta asiasta samaa mieltä, mutta itse epäilen lähinnä kahta asiaa a) Sijoittaako Ilves kaikki tv-rahat pelaajiin ja b) jos julkisuudessa ollut summa (jonka suuruuden mm. Honkalehto ja Leinonen ovat kiistäneet) jaetaan jokaiselle seuralle, niin aika todennäköistä on se, että Ilveksen kilpailuasetelma ei muutu miksikään. Keskivertopelaajan palkka nousee entuudestaan ja ulkomailta ammattitaitoisesti pelaajia usemamman vuoden etsineet sekä hankkineet seurat löytävät edelleen ne parhaat löydöt ja muille jää edelleen toive neulan löytämisestä heinäsuovasta.
 

Fordél

Jäsen
Ja jos Helenius tulisikin takaisin, niin hän olisi todennäköisesti ykkösvahti ja Leinonen kakkonen.

Jos se on kerran todennäköistä niin sittenhän meillä olisi todella kova maalivahtikaksikko ensi kaudelle kun kerran Helenius todennäköisesti syrjäyttäisi Leinosen. Sanoisin, että Heleniuksen tullessa meillä olisi todella tasaväkinen maalivahtikaksikko, mutta mun silmissä Helenius ei kyllä menisi Leinosesta ohi. Ei ennen kuin on antanut näyttönsä pärjäämisestä tällä tasolla. Niitä näyttöjä hän ei ole vielä antanut.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Olen nimimerkki Kunnon kanssa monesta asiasta samaa mieltä, mutta itse epäilen lähinnä kahta asiaa a) Sijoittaako Ilves kaikki tv-rahat pelaajiin ja b) jos julkisuudessa ollut summa (jonka suuruuden mm. Honkalehto ja Leinonen ovat kiistäneet) jaetaan jokaiselle seuralle, niin aika todennäköistä on se, että Ilveksen kilpailuasetelma ei muutu miksikään. Keskivertopelaajan palkka nousee entuudestaan ja ulkomailta ammattitaitoisesti pelaajia usemamman vuoden etsineet sekä hankkineet seurat löytävät edelleen ne parhaat löydöt ja muille jää edelleen toive neulan löytämisestä heinäsuovasta.

Kiitoksia dude. Ketjun aikaisemmassa kirjoituksessa toivoinkin, että seurat pitäisivät jonkinlaisen järjen, eikä kaikkia rahoja sijoitettaisi pelaajabudjettiin. Honkalehdon ja Leinosen kiistäminen on tavallaan ymmärrettävää, sillä varmasti he haluavat hillitä palkkojen nousua, eivätkä halua julkisesti myöntää, että seuralla on rahaa huomattavasti enemmän. Valitettavasti agentit kuitenkin tiesivät tämän päivästä yksi. Toisen ketjun kirjoituksessa kysyinkin, oliko JYP meistä kaikista viisain, kun he kiinnittivät oman yleisönsä suosikit ja huippupelaajat etukäteen. Kun palkkakilpailu kiristyy Ilveksen on vaikeampi löytää tai kiinnittää huippupelaajia.

Mutta saadaanko 14 liigaseuraa tekemään yhteispäätös tyyliin 800 000 tuhannen extrarahasta (siis tämähän tulee myös tulevina kausina) käytätte 400 000 pelaajiin, 200 000 euroa talouden kohentamiseen, 100 000 markkinointiin ja 100 000 juniorityöhön? Yleishyödyllisempää olisi, että kaikkia ei tuhlattaisi pelaajiin, jotta he saisivat käydä kebabilla vaikka kahdesti päivässä. Perheellisten ihmisten kanssa tarinoidessa varsin usein törmää siihen, että perheet pitävät kiekkotapahtumia huikean kalliina. Voisiko tällä extrarahalla vaikka hetkeksi pysäyttää (tai hidastaa) ainainen lippujen hinnannoston?

Tietenkin tv-rahan käytön kieltäminen kokonaisuudessaan pelaajiin rassaisi useita seuroja. Esimerkiksi KalPan johto saattaisi olla kerrasta valmis räväyttämään ja tarjoamaan balsamia kuopiolaisyleisön haavoihin. Ja eikös Sami Kapanen jo hieman lupaillut, että ensi kaudella KalPa hankkii todellisia vahvistuksia. KalPa ja SaiPa hyötyvät asiasta suhteessa eniten ja houkutus on varmasti suuri, sillä eikös ensi kaudella ole syytä välttää jumbosija? Olisihan se tietenkin sympaattista, jos Lammassaari sanoisi haastattelussa, että valitsi KalPan taloudellisista syistä. Jos KalPa käyttäsi kaikki pelaajiin, niin budjetti nousisi 1,8 me:oon. Tällöin varmaankin Ilveksenkin toimistolla tulisi paine nostaa budjettiaan 1,63:sta yli kahteen.

Uskoisin, että liigapomojen haave olisi hidastaa pelaajavirtaa ulkomaille ja saada laadukkaampia paluumuuttajia takaisin. Sehän olisi tietenkin hölmöä, jos joku seura hankkii kotimaisen puukäden isolla rahalla Elitserienistä.

Se on totta, että nyt tässä muuttuvassa tilanteessa korostuu seuran osaamistaso. Täytyy vain toivoa suurta viisautta Ilveksen strategioista ja pelaajahankinnoista vastaaville.

PS. Ai niin, Perttuakin voi tuonne kokoonpanoihin hahmotella. Ainakin kevyellä lyijykynänvedolla.
 

Roku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kun tuonne otteluketjuun tuon kirjoitin, niin sen verran pitää laittaa jarrua että tämä kyseinen ketju on se mistä tämän Lammassaaren Ilvekseen tulon keksin. Nimimerkki Kunto aiheesta tossa edellä kirjoitteli ja hahmotteli ketjujaan. Että ei mulla tosiaan mitään parempaa tietoa asiasta tosiaankaan ole.

Mutta totta on että ei Lamppu ole viime aikoina oikein oma itsensä ollut. Tiedä mistä johtuu.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Jos Ilves onnistuisi nappaamaan Lammassaaren tai KalPan Jani Tuppuraisen voitaisiin puhua kotimaisten markkinoiden jättikaappauksesta.

Kovin paljon ei vapaita nimiä kuitenkaan ole tarjolla tulevaksi(kaan) kaudeksi.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ei taida Ilveksen resurssit riittää Lammassaareen. Ensi kauden markkinoiden varmasti kuumimpia nimiä.

Totta kai riittäisi. Jopa KalPan resurssit riittäisivät ensi kautena Lammassaareen. Jos KalPa sijoittaisi koriin vain yhden munan ja laittaisi vaikka 70% uudesta tv-sopimusrahasta ja kysäisisi Petriltä, että tahdotko sinä Petri Lammassaari pelata Kuopiossa palkkana reilu 500 000 euroa, niin veikkaisin, että Petri katsoisi hymyillen ja vastaisi "Tahdon".

Ja kuten toisaalla jo oikaisin, niin Derek Mayer ei ole tulossa Ilvekseen ja minulla ei ole hajuakaan onko Ilves kiinnostunut Petri Lammassaaresta.

Olen muuten pikagallupin tehnyt tänään parin seuran edustajian kanssa ja heidän oma arvio on, että tv-raha on seurojen tuloa ja tällä hetkellä näyttäisi, että mitään ohjeistusta ylhäältä ei ole tulossa. Molempien seurojen edustajien arvio oli, että pääosa seuroista etenee varovaisesti ja laittaa sukan varteen tulevaisuutta varten. Molempien arvio oli myös se, että KalPa saattaa laittaa suurenkin osan peliin ellei jopa kaikkea. Mielenkiintoista nähdä, miten muiden maltti pitää, jos KalPa ilmoittaa ensi kauden pelaajabudetikseen 1.8 miljoonaa euroa. Kun taistellaan putoamistakin vastaa, niin vastaako SaiPa haasteeseen ja nostaa samaiseen 1.8:aan. Paine siirtyy Ässille, jotka vastaavat 2 millillä jne..
 

Ghost

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins
Jos Ilves onnistuisi nappaamaan Lammassaaren tai KalPan Jani Tuppuraisen voitaisiin puhua kotimaisten markkinoiden jättikaappauksesta.

Kovin paljon ei vapaita nimiä kuitenkaan ole tarjolla tulevaksi(kaan) kaudeksi.

Kuten itse aiemmassa viestissäni totesin, itse olisin hyökkäyspäässä tyytyväinen jo Ville Snellmanin paluuseen kotiin muutaman vuoden kestävällä sopimuksella. Siis kotimaisten pelaajien osalta. Melko vähän pelaajia ja melko paljon kilpailijoita. Vaikea yhtälö.

Ilves voi saada kaksi kovaa ketjua kasaan siten, että

a) Kahdelle nuorelle annetaan mahdollisuudet ketjujen kolmansina lenkkeinä, ja nämä mahdollisuudet käytetään hyväksi.
b) Ulkomaalaisten hankinnassa onnistutaan.

Kotimaisissa pelaajissa itse suuntaisin katseet ilman muuta paluumuuttajiin, joilla voisi olla edes ripaus Ilves-sydäntä jäljellä. Muiden osalta hintakilpailu taitaa olla aika kova ensi kaudeksi.

Se, että Ilveksellä on yksipuolinen optio Sami Torkin tasoiseen pelaajaan, on kova juttu. Huonompaan kakkosketjupelaajaan ei ainakaan tarvitse tyytyä ja Samikaan ei kuitenkaan heikoimmasta päästä pelaajia ole.
 
Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Toni Koivisto - Mike Bishai - Herra 200 000
Sami Torkki - Perttu Lindgren - Marko Anttila
Sami Sandell - Pasi Määttänen - Miikka Männikkö
Jaakko Pellinen - Lassi Mattila - Turo Järvinen
Juuso Antonen

Arto Tukio - Rightin Viivatykki
Iso Mörkö - Joonas Lehtivuori
Mikko Kuukka - Kevin Kantee
Jarkko Näppilä - Toni Niemi

Tero Leinonen
Juha Metsola

JOS Koivisto ja Bishai onnistutaan pitämään ja Perttu saadaan kaapattua, Anttila tekee jatkosopparin niin johan on Hautikselta temppu. Plussana olisi sitten nuo normaalisti "ulk" tai "xxx" nimellä kulkevat tyypit, jotka on HN pätevästi roolittanut, mutta nämä on edellisten toteutuessa joko toivotaan toivotaan prospekteja tai sitten meitin budjetti on kasvamassa todella huimasti.

Bihsin ja Koiviston pitäminen maksaa taatusti yli tämän vuotisen. Markokaan tuskin pelaa 4. ketjulasien palkalla ensi kautta ja Perttukaan ei enää ole AHL statuksella yhtä halpa kuin oli "junnu” statuksella. Siihen ne lisärahat sitten menikin, jos voidaan olettaa palkanmaksukyvyn nousemisen nostavan myös palkkoja (kuten käy, kun kysyntää on enemmän kuin tarjontaa)

Joten Honkalehto ja Hautamaa hihat käärien, jotta tuo roosteri saataisiin kasaan. Voisi olla tulossa vielä parempi vuosi kuin tästä

Niin, no oletuksena on tietty että Sakke jatkaa... Valmentajan vaihtuminen tekisi tietty suunnitelmasta toisenlaisen.


Tuosta monelta tosiaan puuttuu Dippi, ja jo alkukaudesta IFK puolella on kaavailtu Jääskeläistä IFK:n. Mikähän miehessä IFK faneja kiehtoo?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Tila
Viestiketju on suljettu.
Ylös