Olemme siis samaa mieltä...
... ihan kaikessa, HN.
En tarkoittanutkaan, että harjoituspelit korreloisivat (ainakaan suoraan) sarjamenestyksen kanssa, vaikka silti olen varma, että kyllä sieltä jonkinlainen korrelaatio saadaan siitä yksinkertaisesta syystä, että isoimmilla budjeteilla joukkueensa koonneet yleensä voittavat useammin kuin häviävät - oli sitten harjoituspeli tai ei.
Mutta yhdentekeviä eivät tappiot ole milloinkaan. Ammattiurheilijoiksi valikoituu yksilöitä, jotka todella haluavat voittaa, eikä siinä ole mitään väliä, millainen höntsy pistetään pystyyn: aina on kuitenkin sama meininki - nämä jätkät haluavat voittaa ja vihaavat tappioita!
Joukkueelle, joka on Ilveksen tavoin uusiutunut melkoisesti, olisi erityisen tärkeää ottaa edes yksi kunnon voitto. Se kertoisi kaikille pelaajille, että oikeita asioita ollaan sekä tehty että parasta aikaa tekemässä.
Ylläsanotusta huolimatta on jokseenkin yhdentekevää, kuinka monta harjoitusmatsia voitetaan. Tärkeämpää olisi ottaa yksi oikein makea voitto ennen sarjan alkua. Sellainen joka kertoisi sille suurelle ja usein niin valitettavan passiiviselle Ilves-yleisöle, että puheet hyökkäykseen panostamisesta ei ole pelkkää valmentaja-jargonia.
Ellei sitä toivomaani voittoa tule, niin ei sekään saa minua ripottelemaan tuhkaa päälleni tai repimään kausikorttiani.
Mutta silti ilvesläisten tunnelmia haisteltuani olen sitä mieltä, että vain hyvin alkanut kausi saisi sen hiljaisen enemmistön Hakametsään.