Ilveksen tiedottaminen

  • 13 811
  • 25

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Jos johto on sekaisin, niin tilannetta ei kyllä yhtään paranna Ilveksen tämänhetkinen tiedotustilanne.

Organisaatio ei anna mitään tietoa ulospäin. Kriisiseuran olisi erityisesti skarpattava tiedottamisen suhteen. Jotenkin tuo käpertyminen hiljaisuuteen herättää ajatuksen luovuttamisesta.

Nyt pitäisi kertoa avoimmesti tilanteesta. Miten joukkueen rakentaminen edistyy? Mites try out miehet pärjäsivät? Onko heistä tulossa ensi kauden Ilveksiä?

Miten treenit ovat sujuneet? Mitä harjoiteltiin?. Miltä näyttää viime kevääseen verrattuna?

Mitä tapahtuu keskustelupalstalle?

Mikä muuttuu ensi kauden Ilveksessä viime kauteen verrattuna?
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Tätä kritiikkiä en ihan ymmärrä, kun on jotku kesätreenit menossa, niin voi olla vähän jutunaiheet vähissä. Itse en ainakaan kaipaa nollatason juttuja yhtään. Vielä kun muistetaan Ilves.cominkin toimivan vapaaehtoishauiksin, niin kesähiljaisuuden voi hyvin antaa anteeksi.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tätä kritiikkiä en ihan ymmärrä, kun on jotku kesätreenit menossa, niin voi olla vähän jutunaiheet vähissä. Itse en ainakaan kaipaa nollatason juttuja yhtään. Vielä kun muistetaan Ilves.cominkin toimivan vapaaehtoishauiksin, niin kesähiljaisuuden voi hyvin antaa anteeksi.

Ilveksen tilanne lienee tällä hetkellä siksi erikoinen, että jostain pitäisi saada revittyä positiivista julkisuutta. Jostain muustakin kuin näistä valkolakeista. Hienoa, että pojat ovat saaneet yhden etapin valmiiksi.

Eikä tämä ollut kritiikkiä Ilves.comin vapaaehtoistyöntekijöitä kohtaan. Vaan miljoonabudjettia pyörittävää Hockey Ilves Oy:tä kohtaan.
 

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tätä kritiikkiä en ihan ymmärrä, kun on jotku kesätreenit menossa, niin voi olla vähän jutunaiheet vähissä. Itse en ainakaan kaipaa nollatason juttuja yhtään. Vielä kun muistetaan Ilves.cominkin toimivan vapaaehtoishauiksin, niin kesähiljaisuuden voi hyvin antaa anteeksi.

Samaa mieltä. Tämän lisäksi on selvää, että kun seuran johdossa on hommat mennyt kokonaan uusiin puihin, niin tilannetiedotukset olisivat sen osalta joko pelkkää liirum laarumia, tai selittelyä. Sellaisia en nyt tosiaankaan kaipaa.

Eli minun mielipide on, että pistäkööt siellä ensin oikeasti tapahtumaan jotain uudistusta, millä tästä suosta lähdetään nousuun ja tiedottakoot sitten asiasta.
 

HKoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Puolueeton tarkkailija
Milloin on Ilveksen "ennen juhannusta" oleva kokous, jossa Epe Helenius lähtenee hallituksesta? Ehkä sen jälkeen tiedotetaan lisää ja roolitkin on selvillä.
 

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Nähdäkseni ilves.comin hauis on ollut ihan hyvässä mitassa muihin seuroihin nähden ja juttuja on tullut, vaikka joukkueen ympärillä onkin kovin synkkää ollut.

Ilves.comin uutisarkisto.

Tosin ketjun aloittaja tarkoittaakin varmasti seuran virallista tiedoittamista eikä näitä oheisjuttuja.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Tosin ketjun aloittaja tarkoittaakin varmasti seuran virallista tiedoittamista eikä näitä oheisjuttuja.

Juuri näin.

Ilves on yhdessä ratkaisivimmista paikoistaan historiansa aikana. Itse pelkään eniten, että hiljaiselon aikana kasataan Manngard-Jääskeläinen kaksikko uudelleen kasaan ja se on sitten tämän saagan loppu.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Nähdäkseni ilves.comin hauis on ollut ihan hyvässä mitassa muihin seuroihin nähden ja juttuja on tullut, vaikka joukkueen ympärillä onkin kovin synkkää ollut.

Ilves.comin uutisarkisto.

Tosin ketjun aloittaja tarkoittaakin varmasti seuran virallista tiedoittamista eikä näitä oheisjuttuja.

Nyt pitäisi kertoa avoimmesti tilanteesta. Miten joukkueen rakentaminen edistyy? Mites try out miehet pärjäsivät? Onko heistä tulossa ensi kauden Ilveksiä?

Miten treenit ovat sujuneet? Mitä harjoiteltiin?. Miltä näyttää viime kevääseen verrattuna?

Kyllä minä tästä päättelin, että Ragulin tarkoitti myös oheisjuttuja. Vai miten seura virallisesti tiedottaisi "treenit on sujuneet hyvin"? Tai "tryout miehet pärjäsivät treeneissä keskinkertaisesti".

No joo, tikusta juttua. Ja Ilves.comin hauis on ihan riittävässä mitassa. Ei pidä ymmärtää väärin - minusta pojat vääntää hyvää juttua ja ihan riittävästi.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kyllä minä tästä päättelin, että Ragulin tarkoitti myös oheisjuttuja. Vai miten seura virallisesti tiedottaisi "treenit on sujuneet hyvin"? Tai "tryout miehet pärjäsivät treeneissä keskinkertaisesti".

No joo, tikusta juttua. Ja Ilves.comin hauis on ihan riittävässä mitassa. Ei pidä ymmärtää väärin - minusta pojat vääntää hyvää juttua ja ihan riittävästi.

No kyllä minä viralliseksi asian lukisin, jos valmennusjohto sanoisi jotain try out miehistä.

Ja kuten jo aikaisemmin sanoin kyse ei ole kritiikistä Ilves.comia kohtaan, joka on selvinnyt olosuhteet huomioonottaen varsin hyvin.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Manngard ei sen sijaan kunnostaudu tiedottamisessakaan...

Ilves-pomo petti taas härskisti lupauksensa | SM-liiga | Iltalehti.fi

Tavallaan pikku asia, mutta niin oireellinen.

Edit: Ei selvästikään ymmärretä, että toimintaympäristö on Suomi ja että täällä pitäisi pystyä synnyttämään positiivista julkisuutta.

Ja että julkisuus vaikuttaa yleisön ja tukijoiden mielikuviin Ilveksen tilasta ja tilanteesta.

Eli hallituksen jäsenten vaihtaminen ei auta, jos pääomistaja sössii kaikilla tasoilla.
 
Viimeksi muokattu:

sikaniska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FC Saku, Tottenham
Ajattelin tulla linkittämään saman jutun mutta päätin sittenkin lähettää toimittaja-avustaja Aaltoselle paketin nenäliinoja.

Taas...Härskisti...Petti...Teinimäisesti.

Kummallista itkemistä ollut kyseisen lehden puolesta pitkin vuotta. Tehdään tikusta asiaa ja kaikki mahdollinen Ilvekseen liittyvä uutisoidaan - yleensä negatiivisesti ja ilman totuuspohjaa. Ei pitäisi olla mikään ihme, ettei heru haastatteluja.

Iltalehden toimintamalli ei ole kovin aikuismaista.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kummallista itkemistä ollut kyseisen lehden puolesta pitkin vuotta. Tehdään tikusta asiaa ja kaikki mahdollinen Ilvekseen liittyvä uutisoidaan - yleensä negatiivisesti ja ilman totuuspohjaa. Ei pitäisi olla mikään ihme, ettei heru haastatteluja.

Iltalehden toimintamalli ei ole kovin aikuismaista.

Kuinka monta positiivista uutista Ilveksestä olisi pitänyt tämän kauden aikana kirjoittaa?

Manngard voi torjua toki haastattelun, ja ilmoittaa asiallisesti, ettei anna juuri nyt haastatteluja. Mutta Ilveksen etu ei ole se, että Manngard pyytää toimittajaa soittamaan myöhemmin uudelleen, eikä vastaa puhelimeen. Ja tekee sen vielä kahdesti. Mahdollisesti Manngard on tehnyt samoin muillekin tiedotusvälineille.

Ilves ei tarvitsisi nyt yhtään kielteistä julkisuutta. Toivottavasti Mr. Manngard ei ole käyttänyt aikaansa pelaajahankintojen tekemiseen. Tai jos on, niin toivottavasti muistaa ilmoittaa asiasta myös Hiitelälle ja Helmiselle.
 
Suosikkijoukkue
Ilves
Kummallista itkemistä ollut kyseisen lehden puolesta pitkin vuotta. Tehdään tikusta asiaa ja kaikki mahdollinen Ilvekseen liittyvä uutisoidaan - yleensä negatiivisesti ja ilman totuuspohjaa. Ei pitäisi olla mikään ihme, ettei heru haastatteluja.

Iltalehden toimintamalli ei ole kovin aikuismaista.

Tuota tuota, eihän tuossa Iltalehden jutussa ole mitään tikusta tehty asiaa. Siinä vain todetaan Vincent sedän oma tökerö käyttäytyminen.

Luulisi jenkeissä uran tehneen miehen hallitsevan small talkin alkeet. Kun kerran itse kaivaa ns verta nenästä lehden kanssa, niin yleensä saa mitä tilaa.

Itse olen todella pettynyt tämän hetken Ilveksen tilanteeseen. Mutta josko sieltä alkaisi löytymään ihan aitoa vuoropuheluakin, sitä odotellessa.
 

sikaniska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, FC Saku, Tottenham
Tuota tuota, eihän tuossa Iltalehden jutussa ole mitään tikusta tehty asiaa. Siinä vain todetaan Vincent sedän oma tökerö käyttäytyminen.

Luulisi jenkeissä uran tehneen miehen hallitsevan small talkin alkeet. Kun kerran itse kaivaa ns verta nenästä lehden kanssa, niin yleensä saa mitä tilaa.

Itse olen todella pettynyt tämän hetken Ilveksen tilanteeseen. Mutta josko sieltä alkaisi löytymään ihan aitoa vuoropuheluakin, sitä odotellessa.

Näitä juttuja voi lukea monesta eri näkökulmasta. Mun mielestä koko juttu oli toimittajan avautumista ja pahan olon purkamista. Tuliko yllätyksenä, että haastatteluja on vaikea saada. Ja se, että niitä ei saa, ei pitäisi ylittää uutiskynnystä. Eli tikusta asiaa...

Vuoropuhelua kaipaan itsekin, mutta en ihan kenen tahansa kanssa.

Ja Ragulinille: itseäni lähinnä ärsyttää kyseisen lehden spekulatiivinen ja huomiohakuinen uutisointi (erityisesti Ilveksen tapauksessa). Asioista voisi kirjoittaa kriittisesti ja kehittävästi - ei aina negatiivisesti.
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Näitä juttuja voi lukea monesta eri näkökulmasta. Mun mielestä koko juttu oli toimittajan avautumista ja pahan olon purkamista. Tuliko yllätyksenä, että haastatteluja on vaikea saada. Ja se, että niitä ei saa, ei pitäisi ylittää uutiskynnystä. Eli tikusta asiaa...

Vuoropuhelua kaipaan itsekin, mutta en ihan kenen tahansa kanssa.

Ja Ragulinille: itseäni lähinnä ärsyttää kyseisen lehden spekulatiivinen ja huomiohakuinen uutisointi (erityisesti Ilveksen tapauksessa). Asioista voisi kirjoittaa kriittisesti ja kehittävästi - ei aina negatiivisesti.

Olen ihan samaa mieltä, että tikusta on tehty asiaa mutta toisaalta tarvitseeko Manngardin edes antaa sitä tikkua, josta kirjoittaa. Kuten Ragulin sanoi, fiksu "ei kommentteja" lausahdus olisi varmasti ajanut asian.
 

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Ja Ragulinille: itseäni lähinnä ärsyttää kyseisen lehden spekulatiivinen ja huomiohakuinen uutisointi (erityisesti Ilveksen tapauksessa). Asioista voisi kirjoittaa kriittisesti ja kehittävästi - ei aina negatiivisesti.

Iltalehtien tehtävä on myydä ja se käy parhaiten negatiivisen uutisen kautta. Ensin tuli Ilveksen uunoilut, sitten vasta Iltalehdet heräsivät. Eli turha itkeä noista uutisista, ne ovat täysin ansaittuja, sillä sen verran Ilveksessä on urpoiltu. Ammattimainen johto sen sijaan korjaisi välit Iltalehtiin. Tai vähintään sanoisi että "en kommentoi" sen sijaan että käyttäytyy kuin teini.

Ilves - SM-Liigan Johanna Tukiainen.
 

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kesällä edelleen auki olevia/uusia kysymyksiä:

- Nykyisen joukkueen pelitapa?

- Uusi hallitus ei ole pihahtanutkaan.
- Valmennuksesta kuultiin kuukausi sitten viimeksi.
- Vahvistuksista ei ole huhuakaan,
- Eikä tiedetä pelaako Aittokallio ensi kaudella Ilveksessä.
- Rajalan tuleva seura ei ole tiedossa
- Eikä Jokipakankaan suhteen Ilves ole ilmoittanut mitään varmaa.
- Myttynen on ilman seuraa jossain päin Ruotsia
- Toskala ei ole sen sijaan sulkenut uransa jatkumista Ilveksessä pois laskuista
- Onko Ilveksellä varaa Koistiseen? (sitkeät huhut kiertävät)

- Mikä on Ilveksen viime kauden taloudellinen tulos?
- Minkälaisella budjetilla OIKEASTI lähdetään ensi kauteen?
- Aikooko Manngard antaa Ilvekselle mahdollisuuden vai tuleeko Raipesta Ilveksen historian viimeinen valmentaja?

Se on kuultu kautta rantain, että nuorempi Antonen hukattiin Keski-Suomeen. Hiitelän lupaamat keskustelut eivät auttaneet. Vai keskusteltiinko ylipäätään?
 

Raimo41

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Anaheim Ducks, MUFC, Mark Lee
Oheisessa ilves.comin jutussa vastataan joihinkin näistä kysymyksistä.

Seurasta ulospäin siirtyneistä pelaajistahan lähtöseura ei ilmoita, mutta tietojeni mukaan Vesa Toskala ja Matias Myttynen eivät ole Ilveksen suunnitelmissa.
Täh? Eikös Myde lähtenyt melkein heti kauden jälkeen tehnyt sopparin johkin Ruotsin divari joukkueeseen?

Ja samalla täytyy huokaista taas erittäin syvään:

Meidän Sepi @ Ilves.com kirjoitti:
Joukkue on Hiitelän mukaan nyt pitkälti kasassa.
- Kauteen lähtevä joukkue on tällä hetkellä tässä

E. Muistinpas tämän sentään oikein: Myttynen Ruotsiin

Linkki jatkoaika.comiin
 
Viimeksi muokattu:

Kaukosäädin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves 365
Miksi Viitakoski pelaa rightilta tuossa kuvassa? Taivas varjele mitä kuvioita sielä reeneissä juonitaankaan!
 
Viimeksi muokattu:

Ragulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Onkohan Kokkala ja Huhtala saaneet sopimuksen. Ilves Foorumin nimimerkki Noman mukaan hän olisi tällaisesta epävirallisesti kuullut ja käsittänyt koetusajan olevan ohi ja sopimusten syntyneen.

Näistä voisi kyllä tiedottaa virallisesti ajallaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös