Ilveksen talousasiat

  • 1 100 048
  • 4 172

Artsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
En kuulu itse nykyisellään enää mihinkään sisäpiiriin, vaikka Sharen jäsenmaksua olenkin uskollisesti alusta asti maksanut. Minun silmiini tämä seurasta välittävien ihmisten nokittelu vaikuttaa siltä kuin osa - akuutisti eniten hädissään olevat - tahot haluaisivat hoitaa nopeasti potilaan pahoinvointia, jotta hänet saataisiin takaisin töihin ja perheen pariin ja se toinen osa perustellustikin haluaisivat että kaikki ponnistelut käytettäisiin sitä pahoinvointia vuosikausia aiheuttaneen syövän hävittämiseen.
Minä taas näen tämän niin, että toiset haluavat hoitaa syöpää niin, että potilas tervehtyisi mahdollisimman nopeasti työkuntoon, mutta toiset keskittyvät syöpäkasvaimen poistamiseen välittämättä siitä, että kuoleeko potilas toimenpiteen johdosta.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Minä taas näen tämän niin, että toiset haluavat hoitaa syöpää niin, että potilas tervehtyisi mahdollisimman nopeasti työkuntoon, mutta toiset keskittyvät syöpäkasvaimen poistamiseen välittämättä siitä, että kuoleeko potilas toimenpiteen johdosta.

On myös mahdollista joidenkin näkevän syövän olevan täysin omilla toimilla aiheutettua ja eivät ota hirveän tosissaan potilaan anelua rahoutukselle parempia hoitoja varten, aina ennenkin kaikki rahat menny huoran perseeseen ja tikut jäänyt hoitamatta.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Toisista Ilveksen kannattajista en todellakaan ole huudellut mitään paskaa. Mielestäni on kuitenkin niin, että jotkut kannattajat ovat tällä hetkellä ajamamme muutoksen kannalta hyödyllisempiä kuin toiset. Hallissa käyvät kannattajat ovat hyödyllisempiä kuin ne, jotka eivät käy. Fanituotteita ostavat kannattajat ovat hyödyllisempiä kuin ne, jotka eivät osta. Ilves-Hockey Oy:n jatkamista tukevat kannattajat ovat hyödyllisempiä kuin ne, jotka kannattavat konkurssia. Minä omistusmuutosta ajavana sekä konkurssia karttavan puolustelen niitä voimia, jotka mielestäni edistävät näitä kahta asiaa, omostusmuutosta ja Ilves-Hockey Oy:n pysyvyyttä. Kukin saa kannattaa tyylillään, mutta näiden kahden asian toteutumista edesauttaa tietynlainen kannatustyyli.

Kannattaa huomioida, että elämää on omistusmuutoksen jälkeenkin (ja silloin sitä nimenomaan pitäisi olla). Tällainen kannattajien kategorisointi ja kastijako on täysin turhaa. Niiden, jotka haluavat oikeasti Ilvekselle parasta mahdollista pitkässä juoksussa, pitäisi rakentaa siltoja ja yhtenäistää hajanaista Ilves-joukkoa eikä luoda eripuraa.

Tällä(kään) hetkellä maksavia asiakkaita ja potentiaalisia asiakkaita ei pitäisi kohdella mitenkään eri tavalla. Potentiaaliset (tällä hetkellä ei-maksavat) asiakkaat eivät ehkä teidän näkökulmastanne edistä tällä hetkellä omistajamuutosta (tästäkin voidaan olla kahta mieltä, mutta ymmärrän teidän kantanne asiaan). Ilveksen nostamiseen takaisin suureksi ja menestyväksi seuraksi heitä sen sijaan tullaan tarvitsemaan. Tästä syystä pyrkisin olemaan hyvin ymmärtäväinen kaikkia erilaisia ilvesläisiä kohtaan ja tosiaan rakentamaan niitä siltoja.

Itse en ole missään vaiheessa boikotoinut Ilveksen matseja tai fanituotteita. Noin 80% tämänkin kauden kotiotteluista on tullut käytyä katsomassa paikan päällä. Ymmärrän kuitenkin erittäin hyvin niitä, jotka ovat kyllästyneet touhuun ja päätyneet toisenlaiseen ratkaisuun.

Omistajamuutoksen tuoma iso mahdollisuus hukataan, mikäli tällainen fanien luokittelu ja rivien välistä syyttely jatkuu muutosten tekijöiden toimesta. Todelliseen muutokseen tarvitaan ymmärrystä ja suvaitsevaisuutta. Ihmiset ovat erilaisia ja siksi myös reagoivat eri tavalla asioihin. Toivottavasti Ilveksen muutoksentekijöiksi saadaan ihmisiä, jotka ymmärtävät eri näkökannat ja osaavat sovittelevaan tyyliin rakentaa positiivisen ilmapiirin kaikille. Me tarvitaan kaikkia ilvesläisiä! Jokainen voisi nousta niistä omista poteroistaan katselemaan asioita vähän laajemmasta perspektiivistä ja ymmärtää toisten osapuolten näkemyksiä.
 

Beast

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mä oon Ilveksen asiakas ja fani, vaikka en ole tällä kaudella antanut senttiäkään Ilveksen hyväksi. Menneisyys tekee musta Ilveksen asiakkaan, huolimatta siitä että tällä hetkellä en ole tukenut eurollakaan Ilvestä. Olen Tampereen Ilves henkeen ja vereen, tämä hetki ei sitä miksikään muuta.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Kannattaa huomioida, että elämää on omistusmuutoksen jälkeenkin (ja silloin sitä nimenomaan pitäisi olla).

Kirjoitin tuon tekstin kieli keskellä suuta ja erityistä harkintaa käyttäen. Osasin nimittäin odottaa, että siihen tartutaan.

Mielestäni on kuitenkin niin, että jotkut kannattajat ovat tällä hetkellä ajamamme muutoksen kannalta hyödyllisempiä kuin toiset.

Mielestäni asia on tällä hetkellä näin. Olen siinä käsityksessä, että parempi taloudellinen tulos edistää muutosprosessia ja vaikuttaa muutenkin positiivisesti tulevaisuuteen. Tähän päästään käymällä peleissä ja ostamalla fanituotteita.

Kukin saa kannattaa tyylillään, mutta näiden kahden asian toteutumista edesauttaa tietynlainen kannatustyyli.

Tarkastelukulmani on puhtaasti muutosprosessilähtöinen. Kyse ei ole oikeinkannattamisesta tai väärinkannattamisesta, vaan siitä mikä on meneillään olevaa muutosprosessia edistävää kannattamista.

Omistajamuutoksen tuoma iso mahdollisuus hukataan, mikäli tällainen fanien luokittelu ja rivien välistä syyttely jatkuu muutosten tekijöiden toimesta.

Ei tässä ketään syytetä. Kukin kannattaa kuten parhaaksi näkee. Jos kokee konkurssin ainoaksi vaihtoehdoksi uuteen nousuun, on kotona pysyminen varmasti paras ratkaisu. Tästä ei liene epäselvyyttä. Jos taasen kokee tämän vireillä olevan prokkiksen hyväksi, kannattaa oikeasti miettiä pysyykö kotona vai menisikö sittenkin hallille.

Jokainen voisi nousta niistä omista poteroistaan katselemaan asioita vähän laajemmasta perspektiivistä ja ymmärtää toisten osapuolten näkemyksiä.

Tyytymättömyys nykytilanteeseen käynnisti muutosprosessin, joten ymmärrän vallan hyvin niitä kannattajia, jotka eivät peleissä käy. Minä olin yksi heistä. Jos muutosta ei tule ja rypeminen jatkuu, olen jälleen yksi heistä.
 
Viimeksi muokattu:

Mortal

Jäsen
Suosikkijoukkue
ILVES
Asiakkuuksista. Täällä on väännetty kättä siitä, ettei asiakkaat tuo riittävästi rahaa. Tänään sain - jälleen kerran - todisteita Liigan laiskimman organisaation toiminnasta. Ilveksen asiakkaita odottelee laskujaan Ilveksen VIP-tapahtumista, jotka ovat olleet viime vuoden puolella. Seuralla on akuutti kassakriisi, mutta ilmeisesti rahaa ei kaivata. Yrittäjät olisivat halunneet laskut oman viime tilikauden puolelle. Kun tämän yhdistää siihen, että olen törmännyt myös sellaisiin firmoihin, jotka ihmettelevät, että miksi heihin ei olla enää oltu yhteydessä sponsoriasioissa, niin tullaan siihen, että pelkkä Vinnien vaihtuminen ei riitä. Suuri haaste tulee olemaan siinä, että miten ja kuinka nopeasti toimiston väki saadaan vaihdettua henkilöihin, joilla on kunnianhimoa, ammattimaisuutta ja ahkeruutta nostaa Ilves huipulle.
Ketä tämä kummastuttaa?
Toimistolla tärkeintä on oma provisio ei Ilveksen etu. Mitään vaatimustasoa ei TJ anna tai myyntitavoitteita ole.
Kun kaikki on muistivaraista tai ruutupaperilla niin ei kovin ihmeellistä laatutasoa voi odottaa,

Ja turhaa siitä on syyttää toimiston henkilökuntaa, vaatimustaso lähtee ylhäältä.
 

Frölunda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Boston
Tämähän antaa oikeasti toivoa. Jos Kunton kuvailema toiminta on ihan totta (käsittämätöntä), ja järjestelmällistä, voi ilveksen toiminta tosiaan kohentua ihan porukkaa vaihtamalla. Lähtien johdosta, tottakai.
 

Saarinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Mielestäni asia on tällä hetkellä näin. Olen siinä käsityksessä, että parempi taloudellinen tulos edistää muutosprosessia ja vaikuttaa muutenkin positiivisesti tulevaisuuteen. Tähän päästään käymällä peleissä ja ostamalla fanituotteita.

Ymmärrän tämän. Jotkut kannattajat taas ovat sitä mieltä, että boikotointi ja maksavien asiakkaiden väheneminen ovat olleet merkittävässä roolissa edistämässä muutosprosessia. Ymmärrän myös tämän näkemyksen.

Ihmiset eivät mene halliin ja palaa maksaviksi asiakkaiksi käskemällä. Ennemminkin se saattaa nostaa kynnystä palata, jos heille koko ajan tuputetaan vain yhtä ja ainoata oikeata tapaa toimia tällä hetkellä.

Tarkastelukulmani on puhtaasti muutosprosessilähtöinen. Kyse ei ole oikeinkannattamisesta tai väärinkannattamisesta, vaan siitä mikä on meneillään olevaa muutosprosessia edistävää kannattamista.

Ja minun pointtini oli se, ettei kannata nähdä sokeasti lopullisena maalina sitä omistajamuutosta, vaan miettiä asioita jo nyt osittain myös pidemmällä tähtäimellä. Samalla kun edistää muutosprosessia, voi myös viestiä asioista sovittelevasti ja rakentaa niitä siltoja eikä kylvää eripuraa. Potentiaaliset, tällä hetkellä boikotoivat ilvesläiset palaavat varmasti halliin tulevaisuudessa sitä helpommin mitä positiivisemman mielikuvan saavat muutoksen tekijöistä. Kaikki viestintä ja tekeminen vaikuttaa ihmisten mielikuviin.

Ei tässä ketään syytetä. Kukin kannattaa kuten parhaaksi näkee. Jos kokee konkurssin ainoaksi vaihtoehdoksi uuteen nousuun, on kotona pysyminen varmasti paras ratkaisu. Tästä ei liene epäselvyyttä. Jos taasen kokee tämän vireillä olevan prokkiksen hyväksi, kannattaa oikeasti miettiä pysyykö kotona vai menisikö sittenkin hallille.

Tässä tulee taas aika selvästi esille se, ettet oikeasti ole osannut tulla kokonaan sieltä rakentamastasi poterosta ulos ja nähdä asiaa muiden silmin. Kaikki eivät todellakaan näe asiaa niin, että kotona pysyminen on yhtä kuin konkurssin edistäminen. Vaan nimenomaan niin, että kotona pysyminen edistää juuri tätä meneillään olevaa prosessia. Ja huom: itselläni ei ole vahvaa mielipidettä tähän asiaan. En osaa sanoa kumpi näkemys on oikea. Ymmärrän kuitenkin tässä asiassa molempien leirien pointit ja miten eri näkemykset vaikuttavat toimintaan.

Olette lähteneet nykyisten omistajien ja johtavissa tehtävissä olevien osalta tekemään muutosta täsmälleen oikealla tavalla. Eli unohtaneet vanhat katkeruudet ja lähteneet hakemaan muutosta puhtaalta pöydältä ymmärtäen Manngardin/Honkalehdon/pienomistajien näkökulmat asiassa. Tässä taktiikassa olen 100% teidän puolellanne ja tämä on todennäköisesti ollut ainoa mahdollisuus saada muutos liikkeelle. Miksette voisi käyttää tätä samaa, hyväksi havaittua taktiikkaa myös mielipiteiltään jakautuneisiin Ilves-kannattajiin? Eli katsoa asioita enemmän toisten silmin ja ymmärtää miksi he toimivat niin kuin toimivat. Peruskannattaja ei tiedä asioista niin paljon kuin te eikä historian painolastin takia ole kovin helppo myöskään luottaa kenenkään Ilveksen toimintaa lähellä olevan sanomisiin. Manngardilla oli omat epäluulonsa, mutta menitte avoimin mielin hänen puheilleen ja onnistuitte mitä ilmeisimmin rakentamaan luottamuksen välillenne. Sama, ymmärtäväinen asenne olisi kaikessa viestinnässä paras taktiikka myös kaikkia muita ilvesläisiä kohtaan. Toistaiseksi olette epäonnistuneet luottavaisen ja positiivisen ilmapiirin rakentamisessa koko hajanaisen Ilves-leirin osalta.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Karsastan itsekin asiakkaiden luokittelua ja tiedän, ettei HeGe ajattele näin mustavalkoisesti. Keskittymällä maksaviin katsojaluvut pyörivät siellä nelosen ympärillä. Tarvitsemme takaisin menetetyt ja uinuvat asiakkat. Tiedän useita, jotka jäivät siinä kohtaan pois, kun Vinnie valitsi Honkalehdon takaisin. He olivat kantaneet jopa vuosikymmeniä seuran kassaan rahaa. Eikä pelkästään yhdellä kausarilla tai muutamalla fanituotteella per kausi. He ovat olleet Ilveksen yhteistyökumppaneita, valmentajia, joukkuuenjohtajia etc. He eivät aja Ilveksen konkurssia, he ovat vain kyllästyneet. Useampikin on todennut, että Ilves ei enää herätä juurikaan tunteita. Ennen saattoi juosta voiton huumassa munasilleen talon ympäri tai tappion hetkellä lyödä nyrkillä oveen. Nyt usealla ei herätä tunteita, jos vastustaja tasoittaa viimeisellä minuutilla tai voitto tulee rankuissa.

Useat erittäin potentiaaliset asiakkaat ovat vieraantuneet Ilveksestä ja hommanneet tuon ennen niin rakkaan harrastuksen tilalle jotain muuta, joka on mahdollisesti tuonut aitoa sisältöä. He eivät todnäk. lähde Ilveksen kelkkaan millään tempulla tässä vaiheessa, mutta saattavat hyvinkin palata takaisin, mikäli näkevät asioiden aidosti muuttuneen. Ymmärrän heidän näkökulmansa täysin. Todellinen muutos on luvattu jo niin monta kertaa.
 

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Eikös setämies sanonut että niin kauan kuin hän on pääomistajana Ilves ei tule menemään konkurssiin? Keitäs kaikkia siellä on noiden 23 vuoden aikana toimareina ollut? Ensimmäisenä tulee mieleen Toikka, vesiputkimies, hänen jälkeensä taisi olla Sointu hetken. Ketä muita?

Mikko Mäkelä, Jussi Toikka, Risto Jalo, Esa Honkalehto kahdesti, Ville Raunio, Jari Hakovirta, Heikki Tarvainen, Timo Virolainen; nuo nyt ainakin. Miten niin?

Ja tuo ensimmäinen toteamuksesi - Manngard ei todellakaan tule pumppaamaan IHOY-pankkiinsa rahaa niin paljon kuin toiminta tulevina kausina vaatii. Häntä ei todellakaan tuo pulju niin paljon kiinnosta. Ainoa tapa, jolla hän voi tai aikoo pitää lupauksensa (sikäli kuin sekään häntä erityisemmin kiinnostaisi), on pistää firma lihoiksi. Sitähän tässä kaikki muutosta vaativat osapuolet ajavat.

Tyytymättömyys nykytilanteeseen käynnisti muutosprosessin, joten ymmärrän vallan hyvin niitä kannattajia, jotka eivät peleissä käy. Minä olin yksi heistä. Jos muutosta ei tule ja rypeminen jatkuu, olen jälleen yksi heistä.

Mutta tuo ajattelutapahan ajaa IHOY:tä kohti konkurssia! Manngardin säästöpossuna jatkaminenhan piti olla the next best thing. Vai onko mielipiteesi vaihtunut tässä välissä?

Tässä tulee taas aika selvästi esille se, ettet oikeasti ole osannut tulla kokonaan sieltä rakentamastasi poterosta ulos ja nähdä asiaa muiden silmin. Kaikki eivät todellakaan näe asiaa niin, että kotona pysyminen on yhtä kuin konkurssin edistäminen. Vaan nimenomaan niin, että kotona pysyminen edistää juuri tätä meneillään olevaa prosessia. Ja huom: itselläni ei ole vahvaa mielipidettä tähän asiaan. En osaa sanoa kumpi näkemys on oikea.

Siinä on vain se pointti, että sitä kannatusreiittiä on kokeiltu jo, ja lopputuloksena oli Manngardin päätös olla sittenkään myymättä. Raha on kieli, jota Manngard puhuu äidinkielenään. Kotiin jäävät ovat oppineet puhumaan sitä juuri sen verran, että saavat viestin perille Vincentille. Loud and clear!
 

kananlento

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Pittsburgh Penguins, ManU, NP Ice Hawks
Sanonpahan vain sivuhuomiona, että loistava kirjoitus nimimerkiltä @Saarinen! Samaa mieltä koko viestistä.

Muutenkin nyt on ilmeisesti neuvottelut kohtuu pitkällä (tai ainakin jotain tapahtuu helmikuussa), joten olisi hyvä pitää mielessä se muutoksen jälkeinen aika. Ostajapuolella toivottavasti on selvät askelmerkit miten sen jälkeen edetään ja miten aletaan Uuden-Ilveksen sanomaa viedä eteenpäin. Siinä kohtaa voi olla aikamoinen hulabaloo, kunhan ostajaporukka on uskottava (Jalon poppoo tai vastaava).

Eli samaa mieltä Saarisen kanssa, ettei sitä muutosta itsessään kannata maalina pitää. Se on se uusi alku, jota tässä haetaan. Turha teiten tahtoen poltella siltoja mihinkään suuntaan ennen sitä.

Ja kaikki tämä erittäin hypoteettisella tasolla, koska edelleen jaksan Vinnien toimintaa ja päätöksentekoa epäillä.
 

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Tässä koko prosessissa on sellainen mielenkiintoinen juttu, jota joku voisi kutsua jopa hieman paradoksaaliseksi. Absurdia tämä ainakin minulle on.

Kannattajien protestointi ja boikotointi, käytännössä kotiinjääminen on mahdollistanut prosessin alun sikäli, että nykyomistaja on halukas myymään, kun firma ei tuota enää tarpeeksi rahaa.

Prosessin ollessa loppumetreillä kannattajien pitäisi käydä taas peleissä ja viedä rahaa firmaan, jotta prosessi saadaan vietyä maaliin, koska muuten firman hintalappu saattaa muodostua liian suureksi.

Eli on kotiinjäävien ansiota, että ollaan päästy tähän pisteeseen. Jos homma vielä kusee, niin se on kotiinjäävien syy, koska he eivät palanneetkaan halliin, vaikka pyydettiin.

Vielä: kotiinjäämisellään nämä asiak... entiset asiakkaat ovat laskeneet firman arvoa myyjälle, mutta nyt jäämällä kotiin he nostavat firman hintaa ostajalle.

Kaikkeen sitä voi vaikuttaa vain olemalla kotona. Suurin osa kotona möhnivistä ei varmasti edes ymmärrä, millaisia asioita saavat aikaan!
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
@se7en No ihan perusmenoa Takojalta, muiden syy paitsi niiden. Mutta täähän se tekosyy tulee olemaan jos kaupat ei onnistu ja meno jatkuu kuten ennenkin, kun kuukausi tästä kalenterissa vierähtää eteenpäin.

Edit: Niin ja siis en väitä siis sitä etteikö katsojamääristä olisi apua, mutta mitä täältäkin saanut lukea jutuja, ettei edes bokseja olla yritetty saada täyteen joka peliin, niin täytyy ihmetellä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
Vaan nimenomaan niin, että kotona pysyminen edistää juuri tätä meneillään olevaa prosessia. Ja huom: itselläni ei ole vahvaa mielipidettä tähän asiaan. En osaa sanoa kumpi näkemys on oikea. Ymmärrän kuitenkin tässä asiassa molempien leirien pointit ja miten eri näkemykset vaikuttavat toimintaan.

Minä pohjaan näkemykseni minua fiksumpien mielipiteisiin. Muun muassa Markku Lehtola ja Mika Ollila ovat sitä mieltä, että peleissä käynti edistää muutosprosessia. En keksi yhtäkään hyvää syytä sille, miksi heidän pitäisi valehdella.

Jos peleissä käynti on meneillään olevalle muutosprosessille parempi kuin kotiin jääminen, en edes yritä laittaa näitä tapoja vaikuttaa samalle viivalle. Ei ole kyse oikeinkannattamisesta tai väärinkannattamisesta, vaan muutosprosessia edistävästä kannattamisesta.

Toistaiseksi olette epäonnistuneet luottavaisen ja positiivisen ilmapiirin rakentamisessa koko hajanaisen Ilves-leirin osalta.

Osa menee varmasti omaan piikkiin. Osa menee sen piikkiin, ettei kaikkia lämmitä Manngardin mahdollinen pienosakkuus uudelleenjärjestelyn jälkeen. Osa menee sen piikkiin, ettei yksinkertaisesti uskota tämän onnistuvan.

Mutta tuo ajattelutapahan ajaa IHOY:tä kohti konkurssia! Manngardin säästöpossuna jatkaminenhan piti olla the next best thing. Vai onko mielipiteesi vaihtunut tässä välissä?

Jos muutosta ei tule ja rypeminen jatkuu, olen jälleen yksi heistä.

Jos muutosta ei tule, on rupemisen loputtava tähän paikkaan. Muussa tapauksessa tuote ei ole niin kiinnostava, että jakaisin siitä maksaa. En minä siitä huolimatta konkurssia toivo.

Jos muutos tulee, jaksan kyllä pari kuivaa kautta jälleenrakennuksen nimissä.

Kannattajien protestointi ja boikotointi, käytännössä kotiinjääminen on mahdollistanut prosessin alun sikäli, että nykyomistaja on halukas myymään, kun firma ei tuota enää tarpeeksi rahaa.

Eihän firma ole tuottanut vuosikausiin tarpeeksi rahaa.

Muutama pointti prosessin alkuvaiheista:
  • Viime kaudella katsojaluvut olivat hyvät siihen asti, kunnes kyntäminen alkoi. Boikotointi ei näkynyt lipputuloissa.
  • Manngard antoi luvan alkaa valmistella omistusmuutosta kesäkuussa 2016. Tähän mennessä ei oltu vielä yhtäkään runkosarjapeliä pelattu. Kauden myynti oli muutenkin vielä pahasti kesken.
  • Vaikka Manngard olisi itse herännyt myymään boikotoinnin vaikutuksesta marraskuussa, niin missä olisivat olleet ostajat? Tämä myynti olisi voitu tulkita vedätykseksi, jolloin ostajia ei olisi näkynyt mailla tai halmeilla.
 
Viimeksi muokattu:

Optimisti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
@HeGe41 Manngard tietää ja on tiennyt tasan tarkkaan, minne ottaa yhteyttä, jos firmansa haluaa myydä. Hinta kohdilleen ja boom - kaupat ovat syntyneet!
 
Suosikkijoukkue
(Share) Ilves
Tuskin kauppojen toteutuessa Manngard jää pienosakkaaksi, koska uusi omistaja varmasti haluaa yli puolet kaikista osakkeista.

En ehkä ymmärrä mitä tällä tarkoitat, mutta jos uusi pääomistaja(t) saadaan osakeannin kautta, Manngard päätynee automaattisesti pienosakkaaksi. Suoran myynnin kautta voi olla eri asia.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
Paljon laitetaan ja voidaan laittaa toimiston piikkiin. Viime aikoinahan viesti on kuitenkin ollut, että porukkaa ei käy peleissä, koska tuote on huono. Mutta edellä keskustelluista syistä olisi hyvä, että siellä käytäisiin.
PITÄÄ laittaa. Mutta ymmärrän kyllä jos kaikki liikenevät pennoset tarvitaan nyt ihan aikuisten oikeasti.

Tässä vaan ollaan siinä vedenjakajalla, että ne jo riittävästi petetyksi tulleet eivät muuta enää mieltään, tuli mitä tahansa ja eivät luota mihinkään sanaan mitä toimiston suunnalta tulee ja mitä sieltä lupaillaan/pyydetään ennen kuin miehistö oikeasti vaihtuu. Kun mittari on täysi ja luotto nolla, sellaisena se myös monella pysyy. Vielä kun on näitä tapauksia kuten Ist0, jotka ei aja sitä ajattelumallia niin mitenkään parempaan suuntaan, vaan pahentavat vain asiaa typerällä ulosannillaan. Ilves on nykypäivänä tunnettu siitä että joukkueen fanien/vaikuttajien/tykkääjien sisällä on selvä kahtiajako ja sitä ollut jo vuosia ja nyt se sitten kulminoituu tähän, kun ilmeisesti kyseessä on joko myynti tai oletettu tuho. En itse ainakaan muista koskaan nähneeni näin selvää mielipiteiden eroa Ilveksen liigahistorian aikana.

Toivottavasti kaikki menee hyvin ja Tampereen Ilves nousee takaisin jaloilleen. Jos multa kysytään, nykyinen maskotti kuvaa täydellisesti nykypäivän Ilvestä. Ikävä kyllä.
 

HekeK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jääkiekkojoukkue
@HeGe41 Manngard tietää ja on tiennyt tasan tarkkaan, minne ottaa yhteyttä, jos firmansa haluaa myydä. Hinta kohdilleen ja boom - kaupat ovat syntyneet!

Varmasti. Ainut vain kun ei ole pakko myydä. Sitten onkin tenkkapoo.

Sitäpä juuri, eli Manngard on myymässä, eikä siis ole tulossa osakeantia.

Mielenkiintoinen ja hämmentävä tieto. Mitä pääomalainalle tapahtuu?
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Vinnie oli ystävälleni todennut viime viikon yhtiökokouksen jälkeen, että hän on liian vanha tällaiseen ja hänen olisi pitänyt jäädä jo aikaisemmin pois. Viisaita sanoja, mutta hän on ennekin tehnyt oikeita johtopäätöksiä puheissa, mutta puheet eivät ole konkretisoitunut mitenkään. Lupasi tulla helmikuussa Ericin kanssa takaisin Tampereelle. Jokohan Ericin osakkeet on löytänyt tiensä omistajaluetteloon?
 
Suosikkijoukkue
(Share) Ilves
PITÄÄ laittaa.

Kenties näin. Pointti oli kuitenkin se, että tässä kohtaa on kyllä kerrottu ymmärtävän mistä homma kiikastaa eikä syytetä faneja. Moni vain haluaa asian kuulla tai lukea niin.
Kuten olen tavannut sanoa, Ilves hankkii niin paljon ongelmia ja negatiivisuutta ympärilleen muutenkin, ettei sitä tarvitse enää väkisin vääntää lisää.
 

Kunto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Nyt puhuu Markku Lehtola: ”Konkurssi ei voi olla ratkaisu” | Tamperelainen

Täältä taas lisää muuttujia kuvioon. Arvostetun asianajajan mukaan

"Konkurssissa ei olisi mitään järkeä taloudellisesti, koska Hockeyn velat ovat pienemmät kuin liigaosakkeen arvo."

Ilveksen taseessa osakkeen arvo lienee tuo 1.8 miljoonaan ja viimeisessä taseessa vieraspääoma on noin 3.4 miljoonaa euroa. Olettamuksella, että 1.8 on Lehtolan tarkoittama liigaosakkeen käypä arvo, jota Blues tapauksen perusteella on syytä vahvasti epäillä, niin taseesta on hävinnyt 1.6 miljoonaan edestä velkaa. Eli velkojat eivät ole muuttaneet saataviaan omanpääoman ehtoisiksi lainoiksi koska nämäkin ovat velkaa, vaan velkojat ovat antaneet akordilla tai vastaavalla anteeksi saataviaan 1.6 miljoonan edestä.

Mikäli pitää kutinsa, (jota vähän epäilen koska luulisi, että Ilves/Honkkis näin olennaisesta taseen rakenteen muutoksesta kertoisi avoimesti), niin luulisi kaupanteon edellytykset parantuneen kummasti.

Hyvät huomiot. Kun tuijotan tilinpäätöstä ja lisään siihen syksyn aikana johdon lausunnot, niin joku yhtälössä ei toimi. Joko me ei ymmärretä, kulisseissa on tapahtunut todella iso velkojen anteeksianto tai sitten Lehtola antaa hieman liian positiivisen kuvan yhtiön veloista.

Liigaosakkeen arvo. Jokin aika takaperin oli vielä tilanne, että Bluesin liigaosakkeen kohtalo oli auki. Eli se tiedetään, että liigaosakkeen muuttaminen rahaksi ei ole nopea tapa. Viimeinen tietoni - ja tämäkin voi olla vanhentunut - oli, että kaikki liigaseurat pl. Ilves ja Jukurit ostaisivat yhdessä Bluesin osakkeen. Liigaosakeen arvon suhteen on siis paljon spekuloitavaa.

Velkojen tilanne. Varsinaisen tilinpäätöksen jälkeen Vinnie vippasi lisää IH Oy:lle 300k€. Joulukuussa puolestaan Vinnie ja Meskanen muuttivat arviolta 800-900 k€ omanpääoman ehtoiseksi lainaksi saaden omanpääoman taas hetkellisesti plussalle. IH:llä jäi edelleen molemmille herroille muita velkoja jäljelle. Ostovelat ovat yli miljoonan.

Ymmärrän hyvin muut perusteet, miksi konkurssi ei kannata, mutta onkohan IH:ssä sittenkään tapahtunut velkarintamalla noin mainioita uutisia mitä Lehtola antaa ymmärtää. Ja lisäksi olisi ongelmana tuon liigaosakkeen muuttaminen rahaksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös