Ilveksen peliesitykset kaudella 2024–2025

• 105 282
  • 612

Kyle

Jäsen
Yksi asia mikä on muuttunut edelliskausiin verrattuna on se,että Ilves on onnistunut pysymään poissa otsikoista.

Oli Nokia Areenaa, Myrrän sexypöxy-kiekkoa, Myrrän potkut, Pennasen sekoilut, "LastDance" jne jne...

Tällä kaudella tuntuu että media unohtanut koko Ilveksen ja joukkue saanut ihan rauhassa keskittyä ilman paineita.
Onko tämä ollut ihan tietoinen asia johon joukkueen johto on satsannut, mene ja tiedä.

Jo pidempään olen odottanut sellaista "statement"-peliä jossa nähtäisiin joukkueen oikea potentiaali.
Eilen sellainen saatiin mielestäni.

Voihan se olla tietoista asiaa, mutta tällä kaudella kyllä HIFK:n pelaajaralli, Kärppien, Pelicansin, TPS:n ja Tapparan sekoilu on laittanut aika kovat pohjat medialle. Jotta tuossa porukassa pysyy mukana niin olisi kyllä tarvinnut oikeasti kunnolla sekoilla. Vastaavasti Raipen Saipa ja Syksyn Kiekko-Espoo varastivat ne kauden positiivisimmat otsikot.

Kyllähän eilen ainakin useampi media hehkutti kun kärkipelissä heiluivat myös nyrkit(positiivisessa sävyssä tällä kertaa), niin kyllä media hereillä on myös Ilveksen suhteen on jos tilaisuus tulee.

Infamous

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Penguins, Steelers
Outo juttu kun 5-1 voitetun kärkikamppailun jälkeen kuulee kahden työkaverin mielestä Ilveksen pelanneen huonosti. Itse en peliä nähnyt ja olin koosteen perusteella ihan fiiliksissä, mutta tänään fiilikset laskivat em kommenttien jälkeen.

Enpä tiedä mitä peliä työkaverisi katsoivat, oli yksi ehjimmistä 60 minuuttisista mitä Ilves (oletan että mikään muukaan joukkue) on tällä kaudella pelannut. Peli olisi voinut päättyä vaikka 10-1, ja vastassa lähtökohtaisesti yksi suurimmista mestarisuosikeista.

Suosikkijoukkue
Ipa, ipa, ipa, ipaa...
Outo juttu kun 5-1 voitetun kärkikamppailun jälkeen kuulee kahden työkaverin mielestä Ilveksen pelanneen huonosti. Itse en peliä nähnyt ja olin koosteen perusteella ihan fiiliksissä, mutta tänään fiilikset laskivat em kommenttien jälkeen.

Totea niille että kävisivät peleissä...

Ilves pelasi kauden parhaan pelinsä ollen joka osa-alueella vastustajaa parempi, ja vielä aika suvereenisti. Vastassa oli kuitenkin sarjan kakkonen.

se7en

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Newcastle United, Jalkapallomaajoukkue
Olen käynyt verrattain vähän peleissä tällä kaudella ja olen myös sitä mieltä, että peli ei ollut kovinkaan kummoista. Voi johtua siitä, että vertailukohdat on enemmän aikaisemmilta kausilta. Pohdin, että oliko Ilveksen peli sittenkään vaatimatonta vai oliko yleinen pelin taso heikompi kuin aikaisemmilla kausilla, jolloin vaatimustaso jäi vain alhaiseksi?

Olen kuitenkin samaa mieltä monen kanssa siitä, että Ilveksen peli oli tasapainoista ja järkevää. Ehkä Lukko oli vain niin huono, ettei peli päässyt odotetulle tasolle.

PronssiRanne

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves & KOOVEE
Olen käynyt verrattain vähän peleissä tällä kaudella ja olen myös sitä mieltä, että peli ei ollut kovinkaan kummoista. Voi johtua siitä, että vertailukohdat on enemmän aikaisemmilta kausilta. Pohdin, että oliko Ilveksen peli sittenkään vaatimatonta vai oliko yleinen pelin taso heikompi kuin aikaisemmilla kausilla, jolloin vaatimustaso jäi vain alhaiseksi?

Olen kuitenkin samaa mieltä monen kanssa siitä, että Ilveksen peli oli tasapainoista ja järkevää. Ehkä Lukko oli vain niin huono, ettei peli päässyt odotetulle tasolle.

Ei se nyt tuloksesta tai vastustajan heikkoudesta johtunut, että niin haastatellut pelaajat kuin päävalmentajakin innostuivat oikein hehkuttamaan esitystä. Ilveshän oli aivan saatanan hyvä lähes kaikessa kamppailupelaamisesta lähtien. Kaikki Ilveksen tämän kauden pelit nähneenä mulla oli ensimmäisestä erästä lähtien näkemys, että nyt pelataan parasta kiekkoa tähän mennessä ja se kantoi pelin loppuun saakka.

Original

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves, Toronto Maple Leafs
Nähtyäni edellisen paikallismatsin (ekaa kertaa areenalla!) ja nyt tämä Lukko-peli, niin voisiko olla niin, että valmentajan suunnitelma alkaa tuottaa hedelmää juuri oikein ajoitettuna?! Tapparaa vastaan paikan päällä nähtynä (ja 70-luvulta asti pelejä seuranneena) pelin rauhallinen hallinta ja vastustajan huonoksi tekeminen ei juuri parempaa olisi voinut olla. Tappara kun ei ollut mielestäni huono, vain hyökkäyspää ja maalinteko sakkasivat - Ipan takia.
Toki asenne ja oman tason "unohdus" tuo näitä ärsyttäviä peräpään jengeille häviöitä...plus sairastupa, vaikka hyvin on varamiehilläkin jyrätty!
Kassarit ovat löytäneet (?) varman suoritustason ja Pavlat jopa ykkösen elkeet. Tästä on hyvä mennä kohti runkosarjan voittoa, mutta se vaatii "heikompien" murskaamista näissä "ei niin kiinnosta" -matseissa! Tämä taas on valkun osattava takoa jengin päähän JOKA pelissä tästä finaaliin asti! Hienoa Tampereen Ilves! ! !

Trick9

Jäsen
Suosikkijoukkue
-..'
Se oli kyllä niin lähellä isät vastaan pojat -peliä mitä on hetkeen nähnyt. Lukolta vietiin ihan kaikki aseet ja ilman jatkuvaa tolppien kolinaa oltaisiin oltu vielä lähempänä kymppiä.

Kyllähän tuo on huomattu vuosien varrelta jo edeltävistä Pelicans -joukkueista... monesti erittäin aliarvioitu kun paperilla joukkue ei ole niin seksikäs, mutta kun juttelee eri joukkueiden fanien kanssa niin aika monen mielestä oma joukkue pelaa huonoimman pelinsä juuri Hölön joukkuetta vastaan. Ei tarvi mennä edes viikkoa taaksepäin niin taisi molemmat Tapparan ja Lukon fanit kertoa kuinka pelasivat yhden kauden huonoimmista peleistään Ilvestä vastaan.

Ei tuo ole sattumaa. Hölön Ilves vei Lukoltakin kaikki heidän aseensa kuten pelin avaamisen kuin karkin lapselta ja siitä se lähtee. Tuossa pelissä oli muutenkin peli-ilme erittäin kohdallaan mutta kyllähän tuo oli taktisesti aikamoisen suvereeni esitys Hölöltä.

Fresh

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Siis olihan tuo tiistain esitys nyt varmasti lähellä parasta, ellei jopa se kauden paras peli. Usein ollut niitä matseja missä ei peli niin hyvin toimi mutta tulos saadaan, mutta tiistaina oltiin lähtölaukauksesta asti pelin päällä ja tulostakin saatiin jo avauserään kahden maalin johdon verran. Tuon jälkeen Lukko riisuttiin kyllä ihan aseettomaksi kun yrittivät kiriä, tuttuun tapaan vastustaja sai laukauksia mutta pääosin ihan ulkosektoreilta. Laukaisukartta kannattaa katsoa, se on hienoa katsottavaa. Kertoo myös tosiaan se että 51 laukausta ja Malekilla vain 19 torjuntaa.

Toivotaan että taso pysy tällaisena ja näitä esityksiä nähdään lisää, ei kyllä ikimaailmassa kukaan voi sanoa että Ilves ei Lukkoa vastaan pelannut hyvin :D Ja tuota korostaa vielä se että muutama aika tärkeä palanen puuttui.

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves (Ässät & Hifk)
Borgin kenttä on ainakin toistaiseksi klassinen esimerkki siitä kuinka ketjusta tulee yhdessä suurempi kuin osiensa summa.

Meskasen ajoittaiset heikkoudet kamppailuissa ja loppuun asti pelaamisessa eivät aiheuta suurta ongelmaa koska Borg ja Klingberg ovat niin työteliäitä. Samaan aikaan Meskasen ja Klingbergin osaaminen kentän viimeisellä kolmanneksella ovat nostaneet Borgin uudelle tasolle hyökkäyspäässä.

Klingberg taas on oma toimiva yksikkönsä itsessään josta näkee että ura on isoilta osin luotu Euroopan kärkiliigoissa. Hänestä onneksi loistaa että pelaa joukkueelle ja juhliikin esimerkiksi muiden maaleja antaumuksella. Sitä ei voi ottaa itsestäänselvyytenä.

Pitää muuten nostaa Klingbergin takakarvaaminen omana asianaan esille. Hänellä on hyvin erityinen tyyli mennä todella matalaksi nojatessaan kiekolliseen vastustajan pelaajaan. Tuon nojan aikana kontaktipuolen käsi on korostetusti kiinni omassa kropassa ja käsi jopa suorana osoittamassa että hän ei roiku vastustajassa. En ole ennen tuollaista tekniikkaa nähnyt, mutta todella hyvin toimii Klingbergin toteuttamana. En ole huomannut että noista nojauksista olisi jäähyjä tullut.

Frölunda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Boston
Ihmettelen tätä puhetta Ilveksen ylivoimaisuudesta. Ansaittu voitto tuli, mutta Lukko sai luotua hyviä paikkoja ja pyörityksiä myös. Maalivahtipeli sakkasi Lukolla. Ei ollut mun silmään ihan "5-1 peli" kuitenkaan.

Noutolokku

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Kanen Pate ja Dominaattori
Kysellään nyt vaikka täältä kun on aktiivinen ketju. Onkohan Gazdalla loukkia päällä vai perus flunssaa?

Löytyy liigapörssistä, koska pelannutkin pisteiden valossa hyvin. Ilves pelaa tänään ja seuraava vasta lauantaina niin mietin uhraanko vaihtoa vai en..

Dr.Troy

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Detroit Red Wings, Caps, Detroit Lions
Kysellään nyt vaikka täältä kun on aktiivinen ketju. Onkohan Gazdalla loukkia päällä vai perus flunssaa?

Löytyy liigapörssistä, koska pelannutkin pisteiden valossa hyvin. Ilves pelaa tänään ja seuraava vasta lauantaina niin mietin uhraanko vaihtoa vai en..
Ipa ei noista mitään ilmoittele, mutta eiköhän se pelkkää flunssaa ole.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy