2. erän alku ja Tapparan ylivoima. Päästään AV hyökkäykseen 3:2 ja kun pitäs olla nöyryyttä ja varmaa AV pelaamista, viedä kiekko kulmaan ja toisen tulla tukemaan ja kuluttaa puoliminuuttia YV:stä pois.. Mitä tapahtuu... nousee tosiaan kolmas mies toiseen aaltoon ja tälle koitettaan toivotaan toivotaan syöttöä ja maalitilannetta. Kiekko Tapparalle ja palataan hyvin nopeasti Tapparan YV peliin ja Ojamäki 2-0.
Eli tuossa olisi voinut sen puoliminuuttia tuhlata AV:sta, mutta ei nöyryys riittänyt.
3-1. Tuulola häviää laitakamppailun ja tukimies Mäntykivi jäi liukuun keskialueelle kun Matsuhkin nousee toiseen aaltoon hyökkäykseen. Mäntykivi makseli oppirahoja ollen "viikon" myöhässä. Tikka pelasi hyökkääjää keskellä, kuten pelitavallisesti piti, mutta olisi tietysti voinut lukea tilannetta, ettei keskialueelta laituria ollu tulossa ja koittaa pysähtyä ja antaa mailapaineen Matsukinille… Mutta siis virhe tapahtui keskialueella, kun ei pelata tosissaan alaspäin vaan jäädään katteleen tilannetta ja kas kun naapurinmies onkin yksin maalipaikassa. Selkä EI saa suoristua oman tilanteen pelattua vaan liikettä täysillä omiin pitää jatkaa ja lukea sitä kenttää, nyt laitureilta jäi molemmat tekemättä
Tässä on kaksi erinomaista poimintaa joista itsekin suu auki katsoin että miten voi tällaisessa pelissä tapahtua. Tuo koko 3-2 hyökkäys alivoimalla tuli vähän kuin varkain, mutta kyllä tuossa tilanteessa se ainoa ratkaisu pitäisi olla pelata päätyä kohti, ja pelata sekunteja siellä pois vielä kun tosiaan oli se miesylivoima alueella. Tuo oli jopa huonoin mahdollinen ratkaisu mitä voi tehdä kun Tappara sai sitten suoraan tuosta käännettyä ja pääsi ensimmäistä kertaa pyörittämään ylivoimaa tuon lopun. Ja erityismaininta vielä sille miten helposti Ilveksen nelikko levisi parilla syötöllä!
Tossa jälkimmäisessä tilanteessa sitten tuhon siemen kylvettiin keskialueella kun Mäntykivi ja Tuulola hölmöilivät ja liukuivat selkä suorana kohti omaa päätyä. Tapparaa vastaa siinä käy sitten juuri noin jos molemmat laiturit pelaavat itsensä pihalle.