Ilvekselle junnu Saksasta?

• 1 187
  • 4

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Voisiko joku paremman saksan taidon omaava selvittää, mitä tässä jutussa kerrotaan. Kiitos, eli danke schön.

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
15-vuotias Christoph Ibounig

Ilves on siis kiinnostunut tekemään sopimuksen tällaisen 15-vuotiaan kiekkoilijalupauksen kanssa. Kaveri pelaa keväällä 18-vuotiaiden MM-kisoissa Itävallan joukkueessa.

Klagenfurtin valmentaja kehottaa odottamaan kunnes siirtyy ulkomaille ja kaveri itse haluaa kaiketi hoitaa koulun ensin loppuun. Olikohan tuo "Matura" paikallinen ylioppilastutkinto? Näin luulisin.

Jip Pii

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
17-vuotias ja itävaltalainen ...

Eikös poika kuitenkin ole jo 17-vuotias? Hän on vaan ensimmäisen kerran pelannut nuorten maajoukkueessa (alle-18-vuotiaiden?) jo 15-vuotiaana. Tuosta jutusta saapi lähinnä sellaisen käsityksen, että Ilves olisi (ehkä) kiinnostunut pojasta, mutta poika ei vielä mitenkään erikseen kiinnostunut Ilveksestä.
Meneekö jatko ihan pieleen, jos tulkitsen valmentajansa mielipiteen sellaiseksi, että pojan ei kannata lähteä Suomeen tai minnekään ulkomaille ennen kuin saa vähän miesten pelejä alle. Suomessa hän vain joutuisi junnujoukkueisiin, kun Itävallassa hän saa aina välillä "kovaa kokemusta" miesten joukossa.

Viimeksi muokattu:

Skoda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Oikeassa olet

Kyllä hän on toisaan on jo 17-vuotias. 15-vuotias 18-vuotiaiden joukkueessa olisikin aika kummastus.

Joo, mitään kovin suurta kiinnostusta jutusta ei ilmene Ilvestä kohtaan. Ihan heti mitään tuskin tapahtuu.

tsei_tsei

Jäsen
Kyseessä lienee yksi niistä itävaltalaispelaajista, joita oli täällä kesällä tutustumassa Ilvekseen. Itse tuli parin kaverin kanssa ainakin juteltua, ja käsittääkseni toinen näistä pelaajista oli juuri Christoph. Helkkari kun on huono nimimuisti. Tällä pelaajalla oli kuitenkin loistava laukaus ja kaveri oli myös varsin hyvä luistelemaan. Näin siis kuulopuheiden perusteella. Tositoimissa kaveria en itse nähnyt.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy