Iikka Kangasniemi stadin kirkkaissa valoissa

  • 178 722
  • 664

BOL

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kangasniemen kohdalla tippuminen pelaavan kokoonpanon ulkopuolelle voi johtua monestakin syystä: joko hänellä on oikeasti joku pelaamista silminnähden haittaava vaiva tai sitten hän ei vain mahdu kokoonpanoon. Jos kyse on ensimmäisestä vaihtoehdosta, Pikkarainen voi olla kommentoimatta asiaa suoraan joko tietosuojasyistä tai siksi, että kevät lähestyy eikä loukkaantumisista kerrota sitäkään vähää. Sieltä joku vastustajan puupää iskee juuri kipeään kohtaan, jos vain paikka tulee. Jos kysymys on siitä, ettei Iikka muuten vain mahdu kokoonpanoon, ei sen ääneen sanominen julkisesti hyödytä ketään eikä helpota Iikan lukkoja yhtään. Ja nyt, kun koko joukkue on vähän kipsissä, ei voida loputtomiin vain odotella, josko se nyt avautuisi. Ässät ja Jyp ovat myös vastustajina sellaisia, ettei Iikan pelihuumorin palautuminen ole niitä vastaan ehkä kaikkein todennäköisintä, joten hyvä sauma kokeilla muita.

Jos Iikka ei ole tänäänkään kokoonpanossa, itse kallistun sille kannalle, että hänellä on joku pelaamista haittaava vaiva, mutta sitä ei vain kerrota.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Iikka tuskin suostuu siirtymään seuraan, joka ei ole menossa pudotuspeleihin, eli nuo häntäpään jengit voitaneen unohtaa. On kyllä jotenkin harmi, että tämän tason ukoista ei saada oikein mitään irti. Kyllä tämä osittain menee valmennuksen piikkiin, kun näin moni ukko alisuorittaa samaan aikaan. Olisin itse tänään lyönyt ykköseen J. Keräsen tilalle. Onhan hän siinä roolissa ihan Fingerpori-osastoa.
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Iikka tuskin suostuu siirtymään seuraan, joka ei ole menossa pudotuspeleihin, eli nuo häntäpään jengit voitaneen unohtaa.

Iikan peli-ilo on näyttänyt välillä siltä, että ehkä haluaisikin semmoiseen joukkueeseen, jonka kausi päättyy mahdollisimman aikasin. Toivoisi, että jos nauttii pelaamisesta niin voisi joskus näyttää sen myös ulkopuolelle. Nyt näyttää siltä, että vituttaa pelin alusta loppuun.
 

#16 Murray

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Itse en henkilökohtaisesti usko, että Iikka on tarpeeksi kypsä persoona tällaiseen joukkueeseen jossa on paljon hyökkäyspään isoja nimiä. Varsinkin kun tottui viime kaudella olemaan se fanien suosikki ja joukkueen stara. En muista oliko tämän kauden alku vai viime kauden loppu, kun pelin jälkeen parkkiksella kiroili kavereilleen Pikkaraista ja kuinka sai pelata vain 12 minuuttia. Antoi silloin jo itselle vähän ikävän kiukuttelevan kuvan kaverista, vaikka tietysti jokainen joukkueurheilua harrastanut tietää, että se vituttaa, etenkin juuri pelin jälkeen, jos peliaika on ollut vähäistä.

Mä en tästä Pikkaraista syyttäisi. Iikka ei ole kuitenkaan mikään juniori, että kiukuttelut ja diivailut voisi pistää iän piikkiin. Jos ajatusmaailma on ”minä, minä, minä” ja ei ole valmis kilpailemaan peliajasta isoja nimiä vastaan, niin mielestäni silloin on parempi jatkaa matkaa muualle, vaikka uskomattoman hyvä pelaaja onkin silloin kun asenne on kohdillaan.
 

Apassi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joillakin valmentajilla tulee lähes aina ongelmia näiden taiteilijapelaajien kanssa ja joidenkin valmentajien alla ne vastuusta syttyvät jopa pelaamaan joukkuepeliä. On näistä esimerkkejä, kuten Jan Caloun Ismo Lehkosen kanssa. Erkka ja Rami antoivat vapauksia tietyssä raameissa. Lehkonen yritti pakottaa samaan muottiin Toni Sihvosen kanssa ja on itsekin sen myöntänyt. Myös Aaltosella tuli ongelmia IFK:ssa. Pelicansissa hän alkoi taas suorittaa. Väitän, että etenkin Nurmisella on iso ansio saada tämän profiilin kaverit suorittamaan. IFK:ssa on nyt poikkeuksellisen paljon taitavia pelaajia, joita on aika hankala saada mahtumaan duunarimuottiin. Mielestäni se näkyy siinäkin, että kiekonhallinta on meillä 55-65% pelistä, mutta sellainen röyhkeys ajaa maalille puuttuu, eli IFK joutuu jatkuvasti pakottamaan pelaajia siihen. Pikkaraisen pelitapa suosisi enemmän Tyrväisen, Raskin ja Elkinsin kaltaisia duunareita, joille keskustaan meneminen ei ole ongelma. Väitän monen IFK-pelaajan tuskastuneen IFK:n pelitapaan, eli moni kokee ettei pääse pelaamaan vahvuuksillaan.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Toivottavasti Iikka on taas seuraavassa pelissä mukana tai pelaajavaihto tehty. Björninen ja joku pakki Pelcuista esimerkiksi. Kunhan kyseessä ei ole Teppo tai Ulander...
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Kuka vaihtaa ailahtelevan, erittäin loukkaantumisalttiin kääpiösarjalaisen laiturin A-korin pakkiin?

Eipä Liigassa paljon pelaajavaihtoja tapahdu, mutta jos olisin jonkun pienemmän seuran utj niin kyllä minua Iikka kiinnostaisi. Onhan Kangasniemi kuitenkin osoittanut, että silloin kun peli maistuu on hän tuommoinen yli PPG:n tason pelaaja! Mistä muualta tuommoisia helpolla saa? Ja varsinkaan vielä noin viihdyttävää pelaajaa, Liigan oma Kane siinä.

Selkeästi pelaaminen ei ole tällä kaudella maistunut stadissa kuin ihan ajoittain. En usko, että taidot jne. olisivat kadonneet mihinkään, mutta niitä ei vain saada nyt esiin. Jossain muualla ne varmaan saataisiin kaivettua esiin.

En osaa sanoa mitä Iikasta voisi saada (riippuu paljon siitä onko sopimus ensi kaudesta jo johonkin), mutta periaatteessa miehellä voisi nähdä olevan paljonkin ns. vaihtoarvoa. Ainut vain, että Liigassa tuo pelaajakauppojen hierominen on paljon mutkikkaampaa kuin jossain NHL:ssä tai vaikka KHL:ssä. Pelaajilla kun on oikeus olla hyväksymättä siirtoa sekä sopimus ensi kaudesta on hyvin mahdollisesti jo jonnekin jne.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
Kuka vaihtaa ailahtelevan, erittäin loukkaantumisalttiin kääpiösarjalaisen laiturin A-korin pakkiin?
Joku joka näkee ongelman olevan valmennuksessa eikä pelaajassa. Melko halvalla lähtee moni muukin pelaaja jos kauden henk koht tilastoja pelkästään katsoo.
 

Salo70

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK, PENA, RAMI, FRANK
Joku joka näkee ongelman olevan valmennuksessa eikä pelaajassa. Melko halvalla lähtee moni muukin pelaaja jos kauden henk koht tilastoja pelkästään katsoo.
On totta että IFK todennäköisesti menestyisi paremmin jos pelaajat harjoittelisivat vain omatoimisesti TAI jos Salmelainen raottaisi rahakirstua ja hankkisi meille liigatason valmennuksen. Iikka oireili ja fleguili myös pelsuissa joten ihan täysin ei voi laittaa tilannetta meidän Mestis-mestarin piikkiin.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Joku joka näkee ongelman olevan valmennuksessa eikä pelaajassa. Melko halvalla lähtee moni muukin pelaaja jos kauden henk koht tilastoja pelkästään katsoo.

Joitakin huhuja on ollut, että on kiukutellut, kun toiset eivät tee hänen oivaltavista syötöistään maaleja. En ihmettelisi yhtään, sillä olen tainnut itsekin kirjoittaa pariin kertaan miksei kukaan tee, vaikka Iikka on näyttänyt monessa pelissä sen "kaavan" jonka mukaan pelaa. Liian fiksu pelaaja Piken sabluunaan?
 

Hockey#11

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät
Joitakin huhuja on ollut, että on kiukutellut, kun toiset eivät tee hänen oivaltavista syötöistään maaleja. En ihmettelisi yhtään, sillä olen tainnut itsekin kirjoittaa pariin kertaan miksei kukaan tee, vaikka Iikka on näyttänyt monessa pelissä sen "kaavan" jonka mukaan pelaa. Liian fiksu pelaaja Piken sabluunaan?

Kohta tämä on palstatotuus täällä ja moni on kuullut ihan samaa puhuttavan. Oikeasti olisi aika vaikea kuvitella yhdenkään pelaajan kiukuttelevan siitä, että muut ei tee hänen syötöistään maaleja. Eikä Iikka ole liian fiksu pelitapaan vaan ennemmin liian tyhmä jos ei pysty pelaamaan sen pelisuunnitelman mukaan, mitä osa pelaajista kuitenkin pystyy tuotteliaasti pelaamaan. Taitojen siihen kuitenkin pitäisi riittää. Kukaan ei täällä taida oikeasti tietää mistä kiikastaa, mutta jotainhan on pielessä jos katsomossa istuu.
 

MHPeg

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä sitä sen enempää perustelemaan. Taiteilija, joka elää onnistumisista. Tätä puhuttiin jo ennen Stadiin tuloakin.
Mikäli Iikka maakuntaan siirtyy on se varmaa kuten muidenkin pelaajien kohdalla:
HIFKta vastaan pitelemätön, 3+1 ekassa pelissä, kauden tehot 25+32 ja siirtyy Sveitsiin.

Ehkä Iikka tarvitsisi sytykkeen pelaamiseen jälleen jossain muualla, missä vapaudet toteuttaa omaa peliä ovat paremmat.

Viihdyttävä pelaaja, mutta taitaa täällä mennä Somervuon tasolle pörrääjäksi jos ei saa iloa takaisin.
 

EPK

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK
Jos käy niin että Iikka siirtyy muualle, niin uskon ja luotan että sille on hyvät perustelut ja Pikkarainen sekä Salmelainen tietävät mitä tekevät. Mä näen Kangasniemen tällä hetkellä lähinnä riskinä ja taakkana IFK:lle. Tulee sellainen fiilis (tämä vain omaa mutua) että rooli minkä saa ei ole riittävä, mutta ei silti pysty suoriutumaan niin että ansaitsisi isompaa roolia. Iikka ei ole mun silmään valmis tekemään riittävästi duunia ja elää liikaa pisteistä. Eilen Leskinen ja M. Keränen teki paljon hommia ja juuri siihen Iikankin pitäisi pystyä. Toki pieni koko tuo omat hankaluutensa ja se että meillä ei ole laittaa Wärniä, Pakarista tai muuta isokokoista pelaajaa vääntämään samaan kenttään niin että Iikka voisi tehdä vain sitä mitä parhaiten osaa. Voi myös olla että loukkaantumiset ovat vieneet rohkeutta mennä ahtaisiin väleihin. Saarinen pelaa kiekottomana ihan eri intensiteetillä kuin Kangasniemi. En ihmettelisi jos Iikan olemus olisi sellaista mikä alkaisi ärsyttää jo muitakin. Mutta nämä nyt on tällaisia keittiöpsykologin tulkintoja tietokoneen ruudun välityksellä arvioituna.

Jos Iikan myymällä saa laadukkaan pakin tai voimalaiturin/sentterin niin sopii mulle.

Jostain syystä mulle tulee ja on tullut aiemminkin sellainen fiilis, että Leskinen hankittiin siksi, että Iikalla on ollut kiinnostusta vaihtaa maisemaa jo aiemmin.
 

RedDawn

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Seattle Kraken, Vancouver Canucks
Viime runkosarja oli ihan mahtavaa tekemistä ja nousi monen suosikiksi, mutta pleijareissa hävisi täysin kuvasta ja tämäkin kausi ollut tahmeaa. Jotenkin sellainen fiilis että ei ole vaan kuulunut Pikkaraisen suosikkeihin ja sen vuoksi pikkuhiljaa peli-ilo kadonnut. Diggaan silti Iikasta, tällaisia (parhaimmillaan) superviihdyttäviä pelaajia ei liigassa liikaa nykyään ole. Jos/kun nyt Ruotsiin lähdössä niin ei muuta kuin kosolti onnea matkaan uusissa ympyröissä ja ehkä vielä joskus takaisin punapaitoihin!
 

Walkin

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins
Iikka oli viime kaudella huikea, yhdessä vaiheessa selvästi yli PPG pelaaja ja maaleja tuli yli 0.5/peli tahtia. Tuolloin Iikka oli paitsi yksi Liigan viihdyttävimmistä pelaajista niin myös taisteli joka irtokiekosta jne.

En kuitenkaan tykkää siitä millä asenteella Iikka on vedellyt tämän kauden pääsääntöisesti. Naama ollut koko ajan jollain norsunvitulla ja elekieli on ollut semmoinen, että yhtään ei kiinnosta. En minä kyllä ymmärrä semmoisia pelaajia jotka vastoinkäymisten tullessa lopettavat joukkueelle pelaamisen. En muista esim. Hirsolta tai Liivikiltä vastaavaa vaikka molemmat kuuluivat paskansyöjän koirankoppiin isosti. Silti pelasivat aina joukkueelle.
 

Postinjakaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
En gång IFK, alltid IFK.
Iikka oli viime kaudella huikea, yhdessä vaiheessa selvästi yli PPG pelaaja ja maaleja tuli yli 0.5/peli tahtia. Tuolloin Iikka oli paitsi yksi Liigan viihdyttävimmistä pelaajista niin myös taisteli joka irtokiekosta jne.

En kuitenkaan tykkää siitä millä asenteella Iikka on vedellyt tämän kauden pääsääntöisesti. Naama ollut koko ajan jollain norsunvitulla ja elekieli on ollut semmoinen, että yhtään ei kiinnosta. En minä kyllä ymmärrä semmoisia pelaajia jotka vastoinkäymisten tullessa lopettavat joukkueelle pelaamisen. En muista esim. Hirsolta tai Liivikiltä vastaavaa vaikka molemmat kuuluivat paskansyöjän koirankoppiin isosti. Silti pelasivat aina joukkueelle.

Tämä on kyllä erittäin hyvä pointti. Ammattimies taistelisi hampaat irvessä riippumatta siitä mitä koutsit huutelee. Jos pelaaja on ihan ylivertainen liigaan, kuten Jan Caloun, niin ehkä jotain siimaa voidaan antaa tuossa joka pelissä taistelusta. Mutta kyllähän Iikan työnteon määrä per peli tällä kaudella on ollut heikkoa.

Sitä en osaa sanoa miksi? On saanut pelata milloin Turusen kanssa ja milloin M.Keräsen kanssa.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Itse veikkaan asioiden liittyvän siihen, että kuitenkaan ollut joukkueessa jatkamassa ensi kaudella. Jos siihen tippui myös työkäsineet.
 

aquanqua

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko Iikka edes ollut jollain tavalla Pikkaraisen koirankopissa? Mielestäni saanut ihan hyvin vastuuta, niin pelikaverien laadun kuin YV-ajankin osalta. Esim. Santalan rooli pieneni merkittävästi viime kaudella Pikkaraisen astuttua ruoriin.
 

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kyllä Kangasniemi on ollut selkeä alisuorittaja tällä kaudella ja saanut riittävästi aikaa yrittää palata omalle tasolleen. Ihan hyvä, jos lähtee pois eikä jää liigaan, etenkin jos sillä pystytään tekemään budjettiin tilaa pakille tai sentterille.
Se on sitten toinen asia onko syy valmennuksessa vaiko pelaajassa itsessään.
 

penalalli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK, Leeds United
Vaihto Ruotsiin johonkin vakaaseen kädelliseen pakkiin. Win-win.
 

Pitkävedossa tänään

Päivän pelit:

  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
  • 1
  • x
  • 2
Kärpät vs Jukurit
  • 2.20
  • 3.80
  • 2.92
Pelicans vs HIFK
  • 1.97
  • 3.70
  • 3.50
Tappara vs TPS
  • 1.76
  • 4.10
  • 4.00
Apua pelaamisen hallintaan pelaamaltilla.fi
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös