Ihmettelyketju

  • 6 327 477
  • 38 716

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Iltapäivälehti kirkuu taas:

"POLIISI varoittaa kahdesta käynnissä olevasta huijauskampanjasta.
Ensimmäinen niistä on Flubot-haittaohjelmakampanja, joka leviää Android-puhelimiin tekstiviestein. ”Seuraa lähetystäsi” -tyyppisessä tekstiviestissä on verkkolinkki, jonka toisessa päässä oleva verkkosivu yrittää istuttaa puhelimeen haittaohjelman."

Siis ihan oikeasti. Kuka avaa tuollaisia viestejä? Onhan noita tulvinut jo parisen vuotta. Joka päivä sellaisia tulee vaikka kuinka merkitsee niitä roskapostiksi. Ikinä en ole ollut edes lähellä avata niitä. En ole vähääkään kiinnostunut seuraamaan tilausteni etenemistä ennenkuin ne saapuvat perille. Jos ei ala kuulua, niin sitten otan yhteyttä myyjään.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Iltapäivälehti kirkuu taas:

"POLIISI varoittaa kahdesta käynnissä olevasta huijauskampanjasta.
Ensimmäinen niistä on Flubot-haittaohjelmakampanja, joka leviää Android-puhelimiin tekstiviestein. ”Seuraa lähetystäsi” -tyyppisessä tekstiviestissä on verkkolinkki, jonka toisessa päässä oleva verkkosivu yrittää istuttaa puhelimeen haittaohjelman."

Siis ihan oikeasti. Kuka avaa tuollaisia viestejä? Onhan noita tulvinut jo parisen vuotta. Joka päivä sellaisia tulee vaikka kuinka merkitsee niitä roskapostiksi. Ikinä en ole ollut edes lähellä avata niitä. En ole vähääkään kiinnostunut seuraamaan tilausteni etenemistä ennenkuin ne saapuvat perille. Jos ei ala kuulua, niin sitten otan yhteyttä myyjään.
Olin tilannut paketin niin melkein tuli avattua. Sitten hetken tilannetta pohdittuani huomasin tilanteessa olevan jotain outoa. Esimerkiksi se että viesti tuli aamuneljältä lauantaina eikä linkissä ei mainittu sanaa posti ollenkaan.
 

Liitteet

  • IMG_20210611_190621.jpg
    IMG_20210611_190621.jpg
    216,6 KB · kertaa luettu: 126
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Mulle oli tullu muuten puhelu jostain oudosta, mutta ihan normaalin olosesta numerosta. Mulla on oma puhelin aina äänettömällä töissä. Katoin sitten jossain vaiheessa että mitäs, joku soittanu. Puhelutiedoissa smart call ilmoitti että numero (+358409240237) oli "mahdollinen häiriösoitto". Nyt päivittyny puhelutietoihin että "Mahdollinen petos".
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Mulle oli tullu muuten puhelu jostain oudosta, mutta ihan normaalin olosesta numerosta. Mulla on oma puhelin aina äänettömällä töissä. Katoin sitten jossain vaiheessa että mitäs, joku soittanu. Puhelutiedoissa smart call ilmoitti että numero (+358409240237) oli "mahdollinen häiriösoitto". Nyt päivittyny puhelutietoihin että "Mahdollinen petos".

Mulle on tullut lähes päivittäin puheluita +358409240xxx -numeroista. En ole vastannut. Kukasoitti.fi:n mukaan olisivat Fortumin puhelinmyyjiä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärtääks kukaan niitä työssäkäyviä, jotka viettää illat himassa. Siis siinä välissä ehkä pari kolme frendiä vaan näkee, muuten sitten päivä menee hukkaan elämästä.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Tästä tullee paskaa niskaan, mutta kysyn silti; miksi tuosta Eriksenin elvyttämisen näyttämisestä on saatu tuollainen kohu aikaan? Mikä siinä on niin kamalaa, että kamerat olisi pitänyt kääntää pois? Itseäni ainakin kiinnosti valtavasti mitä siellä tapahtuu ja sieltä olisi kuva lyöty studioon olisi melko epätietoinen olo. Toki myös omasta mielestäni oli mautonta kuvata itkevää tyttöystävää, mutta itse elvytyksessä en mitään niin järkyttävää tai loukkaavaa nähnyt.
 

J.Petke

Jäsen
Tästä tullee paskaa niskaan, mutta kysyn silti; miksi tuosta Eriksenin elvyttämisen näyttämisestä on saatu tuollainen kohu aikaan? Mikä siinä on niin kamalaa, että kamerat olisi pitänyt kääntää pois? Itseäni ainakin kiinnosti valtavasti mitä siellä tapahtuu ja sieltä olisi kuva lyöty studioon olisi melko epätietoinen olo. Toki myös omasta mielestäni oli mautonta kuvata itkevää tyttöystävää, mutta itse elvytyksessä en mitään niin järkyttävää tai loukkaavaa nähnyt.

En mä tiedä onko se niin tahdikasta kuvata, kun toinen taistelee elämästään. Kattokaa, siellä se korisee, sätkiiköhän kohta. Kyllä joku kunnioitus pitää toisen kuolontaistolle olla. Näin siis omasta mielestäni.

Vähän sama kuin onnettomuuspaikalla kännykkäkameran kaivaminen esille.
 

A Siente

Jäsen
Tästä tullee paskaa niskaan, mutta kysyn silti; miksi tuosta Eriksenin elvyttämisen näyttämisestä on saatu tuollainen kohu aikaan? Mikä siinä on niin kamalaa, että kamerat olisi pitänyt kääntää pois? Itseäni ainakin kiinnosti valtavasti mitä siellä tapahtuu ja sieltä olisi kuva lyöty studioon olisi melko epätietoinen olo. Toki myös omasta mielestäni oli mautonta kuvata itkevää tyttöystävää, mutta itse elvytyksessä en mitään niin järkyttävää tai loukkaavaa nähnyt.

Jos on yhtään inhimillisyyttä jäljellä, niin ei halua katsoa toisen elvytystä livenä. Tuossa tulee hiljainen kunnioitus toisen elämää kohtaan. Nykyään kaikki halutaan nähdä, vaikka olisi miten järkyttävä tapahtuma.
 

Glove

Jäsen
Tästä tullee paskaa niskaan, mutta kysyn silti; miksi tuosta Eriksenin elvyttämisen näyttämisestä on saatu tuollainen kohu aikaan? Mikä siinä on niin kamalaa, että kamerat olisi pitänyt kääntää pois? Itseäni ainakin kiinnosti valtavasti mitä siellä tapahtuu ja sieltä olisi kuva lyöty studioon olisi melko epätietoinen olo. Toki myös omasta mielestäni oli mautonta kuvata itkevää tyttöystävää, mutta itse elvytyksessä en mitään niin järkyttävää tai loukkaavaa nähnyt.
Ei tuo minua järkyttänyt, mutta ei kai sitä olisi välttämättä tarvinnut kuvata.
 

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
@J.Petke @A Siente @Glove Ehkä enemmänkin ihmettelen sitä, että porukka on kommentoinut tyyliin "kamerat nyt pois sieltä", mutta jatkaneet lähetyksen katsomista. Eli selvästi kiinnostaa tilanne, mutta ei haluta nähdä mitä tapahtuu. Ymmärrän ns. Yksityisyys pointin tässä sekä sen, että läheiset ja tuttavat näkevät myös lähetyksen.
Ehkä olen vähän tunnekuollut ihminen, mutta ei minussa herätä mitään oksettavia tunteita toisen elvytyksen näkeminen televisiossa. Tottakai järkyttävä tilanne se oli, mutta omasta mielestäni ei se tapahtuneen kuvaaminen ainakaan pahemmaksi tilannetta muuttanut.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Ylen teksti-tv on ollut jo vuosia ja vuosia eräs aamun aloitusseremonia: nopea vilkaisu tärkeimpiin tapahtumiin niin kotimaan, ulkomaiden kuin urheilunkin saralla.

Yle ja teksti-tv, journalismia verorahoilla nykyään(kö?):
 

Liitteet

  • Koira kuollut.png
    Koira kuollut.png
    5,3 KB · kertaa luettu: 242

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
Iltalehdessä nykyään maksullista sisältöä. Mietin, että mahtaako mennä hyvin kaupaksi tuo 6,99 e/kk hintainen palvelu.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseasiassa saunassa käynti helpottaa helteen vaikutuksia. Saunan jälkeen kuuma asunto ei tunnu enää yhtä kuumalta.
Se on oikeasti näin tuntemuksen kannalta, mutta fysiologisesti en ole varma helpottaako kroppaa lisälämpö vaikka se siltä tuntuukin. Sanovat myös, että kuumalla tulisia nauttia kuumia/lämpimiä juomia hyvin kylmien sijaan.

Olen rouvan kanssa keskustellut paljonkin tästä tuntemuksesta (tuuletus, ilmavirta) vs. absoluuttinen lämpötila kun pohdimme esimerkiksi ovien/ikkunoiden avaamisesta. Oma käsitykseni on, että yöllä pidetään kaikki lävet auki, jotta sisätilat viilenevät ja aamulla kaikki lävet kiinni, jotta sisätilojen yöllinen viileys säilyisi mahdollisimman pitkään.

Aiemmin olen hävinnyt äänestyksen äänin 1-1, tänään voitin äänestyksen äänin 1-1: ero ulkoilman ja sisätilan välillä oli parhaimmillaan 6 astetta (ulkona 31, sisällä 25). Uskon voittavani huomennakin äänestyksen.
 

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisäksi ihmettelen erästä twitteristiä, jonka mukaan "Espoon Keilaniemessä oli hiekkapohjaiseen maahan selvästikin kylvetty niittykukkasekoitusta, mm. päivänkakkaraa".

Henkilö on akateeminen tutkija, mutta ilmeisesti kasvien lisääntyminen ei ole hänen vahvimpia osaamisalueitaan.

Ihmettelen siis sitä, että kuinka kenenkään mieleen edes tulee, että joutomaalla kasvavat päivänkakkarat ja muut luonnossa kasvavat kukat ja kasvit on siemennetty ihmisen toimesta. Uskonkin hänen olevan nk. vihreä mikä osaltaan, vain osaltaan, selittäisi tällaisen näkemyksen.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Modeketjussa vänkääjät.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös