Ihmettelyketju

  • 6 337 846
  • 38 741

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Ihmettelen, onko Juhana Brotherus alun perin romanivähemmistöön kuuluva ihminen. Sukunimi viittaa vahvasti sinne, ehkä hivenen piirteetkin, mutta eihän kaverissa muuten mitään romania ole. Omassa skenessään hyvin terävä ja näkyvä kaveri.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Mites sitten baseball-ottelu? Kolme tuntia ei taida riittää ja valtaosa pelistä menee kun miehet lyövät huteja. Kerran olen livenä käynyt peliä katsomassa ja pelissä ei tullut juoksun juoksua eikä mitään oikein tapahtunut. Olut oli tosin hyvää ja sitä sai juoda katsomossa. Kaikenkaikkiaan erikoinen kokemus.

Laji kuin laji tuntuu tylsältä, jos perusideaa ei oivalla. Minulle tuo kertomasi ottelu - josta varmaan lähdit sitten kesken pois, koska vähintään yksi juoksu on pitänyt tulla - kertoo syöttäjien tiukasta taistelusta ja hallinnasta.

Miten yleisurheilun heittolajit? Finaalissa kolmesta kuuteen suoritusta/urheilija. Tästä kommentistani huolimatta en väheksy näitäkään urheilijoita.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Laji kuin laji tuntuu tylsältä, jos perusideaa ei oivalla. Minulle tuo kertomasi ottelu - josta varmaan lähdit sitten kesken pois, koska vähintään yksi juoksu on pitänyt tulla - kertoo syöttäjien tiukasta taistelusta ja hallinnasta.

Miten yleisurheilun heittolajit? Finaalissa kolmesta kuuteen suoritusta/urheilija. Tästä kommentistani huolimatta en väheksy näitäkään urheilijoita.
Ei ollut siis tarkoitus väheksyä lajia tai urheilijoita. En todellakaan ymmärtänyt kaikkea. Noh, hirveästi yhtään.

12 dollaria maksaneet istumapaikkammekin olivat sen verran korkealla ettei myöskään syöttöpelin hienouksista päästy perille.
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
12 dollaria maksaneet istumapaikkammekin olivat sen verran korkealla ettei myöskään syöttöpelin hienouksista päästy perille.

Siksi itse suosinkin mieluummin alemman tason pelejä. Kävin taannoin kierroksella koillisessa USA:ssa ja kävin useammassakin minor leaguen pelissä, aina rookiesta AAA:han. Kentällä pelattiin ihan perusbaseballia ilman miljoonien dollareiden primadonnia. Ja pienemmästä katsomosta sai paljon paremman tuntuman itse pelitapahtumiin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Siksi itse suosinkin mieluummin alemman tason pelejä. Kävin taannoin kierroksella koillisessa USA:ssa ja kävin useammassakin minor leaguen pelissä, aina rookiesta AAA:han. Kentällä pelattiin ihan perusbaseballia ilman miljoonien dollareiden primadonnia. Ja pienemmästä katsomosta sai paljon paremman tuntuman itse pelitapahtumiin.
Kuulostaa mielenkiintoiselta.

Brooklynissa tuli käytyä katsomassa Netsin NBA-peliä ja se vasta erikoinen kokemus oli. Rap ja RnB soi helvetin lujalla kesken pelitapahtumienkin.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kuulostaa mielenkiintoiselta.

Brooklynissa tuli käytyä katsomassa Netsin NBA-peliä ja se vasta erikoinen kokemus oli. Rap ja RnB soi helvetin lujalla kesken pelitapahtumienkin.
Jos joskus tulee Setämiesten holokausti, niin unohtakaa kaasukammiot, viekää mut Brooklyniin kattoon joupallomatsia. Ei saatana! Treblinka koska vaan mialummin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Se jolla on pyykkivuoro ottaa sen avaimen. Ei siinä mitään sen ihmeellisempää. Kun vuoro päättyy se laitetaan takaisin roikkumaan oveen.

Nyt tunnen kyllä itseni tyhmäksi. Näinhän se tietenkin on mutta tätä en vain ole tajunnut. Minä olenkin aina jättänyt pesuvuoroillani sen avaimen roikkumaan siihen naulaan mutta täytyy tämän jälkeen miettiä toimisiko toisin. Avaan aina oven ja sitten jätän sen avaimen roikkumaan takaisin siihen naulaan, ei avain vain täten jäisi vahingossa lukkojen taakse.
 

lake79

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves, Suomi, Pahalampi.
War of the Worlds-sarjaa Ruudusta Ruutu+ tilaajana katsoessani täytyy ihmetellä, miksi helvetissä joudun katsomaan mainoskatkoja kesken ohjelman. Mistähän tässä oikein tuo kymppi maksetaan?
 

vastaantulija

Jäsen
Suosikkijoukkue
Määrätietoisesti HPK
War of the Worlds-sarjaa Ruudusta Ruutu+ tilaajana katsoessani täytyy ihmetellä, miksi helvetissä joudun katsomaan mainoskatkoja kesken ohjelman. Mistähän tässä oikein tuo kymppi maksetaan?

Veikkaan vastauksen olevan, että ilman niitä mainoksia pitäisi maksaa kaks kymppiä.
 

Nick Neim

Jäsen
War of the Worlds-sarjaa Ruudusta Ruutu+ tilaajana katsoessani täytyy ihmetellä, miksi helvetissä joudun katsomaan mainoskatkoja kesken ohjelman. Mistähän tässä oikein tuo kymppi maksetaan?
Veikkaanpa, että Ruutu ei ole hirveästi Foxille tuosta lisäpalvelusta maksanut, joten kaikissa Foxin ohjelmissa sen takia näytetään mainoksia. Ei ole siis Ruudun omaan ohjelmistoon kuuluvaa, jonka vuoksi Ruutu+ tilauksesta ei tuossa tapauksessa ole mitään hyötyä. Tuo on kyllä kieltämättä ärsyttävää.

Tämä sitten aika puhtaalla mutulla.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mitä vittua täällä kierrätyskeskuksessa tapahtuu?
Toistakymmentä vuotta olen miettinyt ihan samaa.

Ihmettelen, miten maamme kaikkien aikojen paras englanniksi laulava yhtye Damn Seagulls ei ole silti jäsenilleen päätyö. Emmä ainakaan tiedä toista noin kovaa bändiä tässä maassa. Nimenomaan tasoltaan.
On muuten kova bändi. Lieneekö enää kovin aktiivinen? Viimeisimmästä levytyksestä on jo aikaa.

Wigwamin olisi pitänyt olla kanssa ihan vitun iso 70-luvulla, mutta jätkät itse osasi harata vastaan ja torpedoida menestyksensä, vaikka musiikki oli top notchia.

Mies kyseli että milloinhan me olemme käyneet yhdessä ulkona syömässä. Totesin että käytiinhän me muutama viikko sitten Hesburgerissa syömässä kebab-ateriat kun oli alennuskupongit (sovelluksessa). Mies on pohtinut että pitäisikö meidän jotenkin hoitaa suhdettamme... En minä vaan tiedä kun minusta tämä suhde toimii ihan hyvin (omalla painollaan). Eikä mieskään meinannut että varsinaisesti mitään vikaa olisi mutta oli ajatellut että jos minä olen miettinyt ettei hän panosta suhteeseemne ja hoida ja vaali sitä. Mitähän hiton naistenlehtiä hän on lukenut??? Ihmettelen vaan...
Miehesi kuulostaa vaimoltani. Lienettekö koskaan miettineet parinvaihtajaisia... Mehän voitaisiin iskeä nuo nössöt jonnekin ja lähteä huvittelemaan.
Ihmettelen, miten amerikkalaisen jalkapallon ottelun katsominen kestää 3h 12min, vaikka pallo on pelissä vain 12 minuuttia? Siinä vasta ajanhaaskuuta. Jos olisi joku kanava, josta näkee sen aktuaalin 12 minuuttia eikä muuta, niin tilaisin sen heti.
Kainalopallo, atleettisuuden huippu. Ihan paska peli. Suurimman osan ajasta ne tosiaan seisoo tai on mainoksia, ja puolen tunnin välein joku heittää pallon jonka päälle 20 ukkoa hyppää lihaläjäksi. Sitten taas odotellaan puoli tuntia. Vittu kyykkä on hieno laji tuohon jonninjoutavaan paskaan verrattuna.

Kirjallisuus ja elokuvat jne. Eikö ne ole vähän sellaisia tosielämän korvikkeita. Ai toi tekee noin hauskasti, ai toi seikkailee tonne. Ööö miks ne ei mee ite ulos ja tee samaa. Joo en ole käynyt vaikkapa Kuussa, mutta verratkaa niitä kiksejä normaalielämän ja virtuaalielämän välillä.
Kirja on hyvä asia. Kirjastoissa lepää sivistys. Kaikki maailman tieto on siellä, ihan ilmaiseksi kaikkien saatavilla. Jonottaako ihmiset sinne? Ei, ne jonottaa ilmaisia ämpäreitä. Älkää kysykö mistä johtuu typeryysongelma.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
On muuten kova bändi. Lieneekö enää kovin aktiivinen? Viimeisimmästä levytyksestä jo aikaa.

Ei ole koskaan virallisesti hajonnut, saattavat vetää joskus keikkaa. Silti siviilielämä perheineen ja duuneineen on vienyt mielenkiinnon bänditouhuista jo vuosikaudet. Bändi lienee kavereille lähinnä harrastus. Itse tykkään bändistä niin paljon, että tämäkin riittää. Kunhan niitä joskus näkee. Uusi levy olisi kiva, mutta se tulee sitten jos tulee.

Wigwamin olisi pitänyt olla kanssa ihan vitun iso 70-luvulla, mutta jätkät itse osasi harata vastaan ja torpedoida menestyksensä, vaikka musiikki oli top notchia.

Tämähän on ihan klassinen esimerkki. 70-luvun Wigwam oli helvetin kova. Mutta sitten jätkät eivät halua jäädä asumaan Lontooseen, koska ties mikä syy. Vitun torspot. Mieluummin kannetaan vaaleanpunaisia kaljakasseja ja progeillaan Suomessa. Tottakai aika oli erilainen, ainakin Suomessa, mutta kyllä se musabisnes oli silloinkin olemassa. Kukaan ei vain takonut sitä näille päähän. Mahdollisuuksia olisi näillä kavereilla kyllä ollut.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Tämähän on ihan klassinen esimerkki. 70-luvun Wigwam oli helvetin kova. Mutta sitten jätkät eivät halua jäädä asumaan Lontooseen, koska ties mikä syy. Vitun torspot. Mieluummin kannetaan vaaleanpunaisia kaljakasseja ja progeillaan Suomessa. Tottakai aika oli erilainen, ainakin Suomessa, mutta kyllä se musabisnes oli silloinkin olemassa. Kukaan ei vain takonut sitä näille päähän. Mahdollisuuksia olisi näillä kavereilla kyllä ollut.
Rekku ja Pembrokehan olisivat jääneet, mutta muu bändi harasi vastaan ilmeisesti lähinnä perhesyistä.

Ronnielle sitten vähän ajan päästä diagnosoitiin se diabetes. Jokohan vaikutti tuolloin, alitajuisesti?

Ihan liian vähälle huomiolle jäänyt kundi, Ronnie Österberg. Yksi parhaista rumpaleista Suomessa ikinä. Ei soita liikaa, ei ole mikään samikuoppamäki eikä erkinharju, mutta soittaa just sen mitä tarvitaan. Mie olen kuuntelijana jotenkin laulaja- ja kitaristiorientoitunut, mutta Ronnien soitto on jotain minkä huomaa. Ja välillä ei edes huomaa, se on niin oleellinen osa musiikkia.
 
K

Kiekkokatsoja

Jotenkii toi paholainen Evil on jokapaikassa.
Ihankuu se ois pääsy irti.

Perjantaina kirjotin että ihme olo. Ihankuu jotain tapahtuis pian.
Ja tapahtuikin lauantaina.
Saa nähä, mitä seuraavaksi.
Tuntuu, että tää on vasta pitkän ketjun alkua.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Rekku ja Pembrokehan olisivat jääneet, mutta muu bändi harasi vastaan ilmeisesti lähinnä perhesyistä.

Ronnielle sitten vähän ajan päästä diagnosoitiin se diabetes. Jokohan vaikutti tuolloin, alitajuisesti?

Ihan liian vähälle huomiolle jäänyt kundi, Ronnie Österberg. Yksi parhaista rumpaleista Suomessa ikinä. Ei soita liikaa, ei ole mikään samikuoppamäki eikä erkinharju, mutta soittaa just sen mitä tarvitaan. Mie olen kuuntelijana jotenkin laulaja- ja kitaristiorientoitunut, mutta Ronnien soitto on jotain minkä huomaa. Ja välillä ei edes huomaa, se on niin oleellinen osa musiikkia.

Juuri tämän verran se Mikko Meriläisen sinänsä loistava Wigwam-historiikki kertoo. Ehkä pitää ymmärtää se, että aika oli toinen. Nykyään tajuttaisiin, että et voi breikata, jos et ole tapahtumien keskipisteessä, silloin se ei ollut niin selvää. Jim nyt brittinä olisi jäänyt heittämällä Lontoon humuun, ja nuorena miehenä Rekkukin tajusi, mutta ei sitten vissiin muut.

Ronniellahan oli tosi paha diabetes, hän käsittääkseni pelkäsi sokeutuvansa ja osittain sen takia veti itsensä jojoon. Vaikka olihan siinä muutakin, esimerkiksi masennusta ja taloushuolia. Täytyy sanoa että on valtava onni, että näitä sairauksia pystytään hoitamaan nykyään ihan toisella tavalla. Mutta Ronniesta rumpalina täysin samaa mieltä. Todella tyylikäs rumpali, hallitsi jazz-vaikutteet ja oli tarvittaessa tosi hienovarainen, mutta osasi myös mättää kunnolla, jos sitä tarvittiin. Parhaita suomalaisia rumpaleita ikinä. Ei mikään millisekunnin tarkka kone, mutta soitossa kuuluu aina fiilis, sydän ja eläytyminen. Ja se on paljon enemmän.

Mutta muusikkona Ronnie oli vielä enemmän. Ronnie oli tietyllä tavalla Wigwamin sydän koko ajan, paljon enemmän kuin pelkkä rumpali. Vähän samanlainen kuin Ian Paice Deep Purplessa. Se bändin sydän, koossapitävä voima, luottojätkä. Ronnietahan revittiin kaikkialle, hänestä yritettiin tehdä 60-luvun lopulla myös levylaulajaa ja poppistaraa, koska Ronnie oli hyvännäköinen, mutta se ei ollut Ronnien juttu. Se oli tuo kaikki edellä mainittu. Ronnie ei ollut sooloilija, hän oli nimenomaan joukkuepelaaja.

Hieno mies. Eikö muuten Jatkiksessa ole Wigwam-ketjua? Siellä voisi olla paljon puhuttavaa. Yksi kiehtovimpia suomalaisia bändejä ikinä, loistava bändi ja mielenkiintoinen tarina.

Ja jos miettii tuota Wigwamin kokoonpanoa, jossa oli Ronnie, Jim, Gutsi ja Pekka Pohjola, niin onko missään suomalaisessa bändissä ollut noin kovaa kokoonpanoa? Ehkä vain silloin, kun Rekku tuli tuohon vielä lisäksi.
 
Viimeksi muokattu:
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ronnien soolosingletkin muuten löytyy cd:llä, levyltä nimeltä Blues Section 2.

Wigwameita on aina ollut monta. Nimimerkki Pisimmän Kääpiön kanssa tästä on väännetty. Kääpiö diggaa tätä Pohjola -ja Gutsivetoista varhaisempaa Wigua, Fairyportia ja Beingiä. Mie taas tykkään enemmän Rekkuvetoisesta Wigwamista, Nightclubista ja näistä. Tykkään kitarasta bändissä, ja ehkä Pembroken biisintekotyyli on mulle läheisempää kuin Gustavsonin tunnustuksellisuus.

Jännä, kuinka Jukan levy (Being), joka kritisoi kaikkia ismejä, houkutteli näitä istejä.
 
K

Kiekkokatsoja

Se on outoa, kun toisinaan tulee fiilis, että jotain erinlaista tai negatiivistä tapahtuu, ja sit jotain tapahtuukin.
Tai joskus on fiilis, että jokin tietty asia menee tietyllä lailla, ja se menee juurikin niin.
Outo juttu.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös