Ihmettelyketju

  • 6 327 435
  • 38 716
K

Kiekkokatsoja

Pää on ollut "juntturassa viikon.
Unohdan paljon asioita, ja töpeksin liikenteessä.
Oon ajanut punasiin, kameratolppa välähti, oon ajanut harhaan, ja lähes töpeksinyt kolarin.
Ihmetyttää tää muutos..
 

UnenNukkuja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Aika moni, kunhan on turkulainen
Pää on ollut "juntturassa viikon.
Unohdan paljon asioita, ja töpeksin liikenteessä.
Oon ajanut punasiin, kameratolppa välähti, oon ajanut harhaan, ja lähes töpeksinyt kolarin.
Ihmetyttää tää muutos..

Stressitilaa? Kuulostat toiselta puoliskoltani, joka toheloi hieman tuohon tyyliin, kun potee karmeaa stressiä. Toisaalta minun hyvä puhua, kun oma diagnoosini aiheuttaa tuollaista (onneksi ei ole ajokorttia).
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Jari Litmanen, miksi?
 
K

Kiekkokatsoja

Stressitilaa? Kuulostat toiselta puoliskoltani, joka toheloi hieman tuohon tyyliin, kun potee karmeaa stressiä. Toisaalta minun hyvä puhua, kun oma diagnoosini aiheuttaa tuollaista (onneksi ei ole ajokorttia).
No en osaa sanoa mitä on, kun on tuossamäärin uusi juttu. Ajatus ei aina kulje, vaan pysähtyy.
Päässä vikaa joo, muutakin kuin tyhmyys. Joku pullistuma tai katkennut verisuoni.. tai vain ikä ja entinen alkoholi näkyy.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Ei ole näemmä Litin loukkaantumishuolet uran jälkeenkään takanapäin. Kunkku on selvästi ottanut osumaa humeetiin lähiaikoina...
Joo, enkä tiedä paransiko tilannetta yhtään, että julkaisi nyt tiedotteen jossa kertoi että oli ihan ilmaiseksi ja vapaasta tahdostaan ollut Qatarin mannekiinina. Jollekin Xaville kun siitä kuitenkin maksetaan mottipäisesti.
Eikä siinä mitään, jokainen saa olla vaikka mitä mieltä, ja kaikilla meistä varmaan on myös typeriä mielipiteitä, mutta tärkeää olisi tunnistaa ne ja pitää omana tietonaan, tai ainakin tiedostaa miltä asiat sitten näyttää jos menet niitä julkisesti laukomaan missäkin yhteydessä.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Missä nämä Litmasen kritisoijat lymyilivät, kun kisat Qatarille 10 vuotta sitten myönnettiin? Jotain jupinaa silloin kuultiin, mutta lähinnä kai pelättiin sääolosuhteita. Ei ollut poliittisesti korrektia nostaa meteliä ihmisoikeuksista silloin. FIFA, IAAF sekä KOK myös ovat samanlaisia roistojoukkioita kaikki, rahan haaliminen on syrjäyttänyt ihanteet.
Kovin vakuuttuneita tunnutaan kommenttiosastoilla oltavan siitä, että miljoonatilin on Litti tempullaan tehnyt. Minä en usko rahajuoruihin ennen kuin todistetaan, mutta sitten kääntyy omakin kelkka, jos tällaista tulee julki.
 
K

Kiekkokatsoja

Ihmetyttää tuo kännykkään kertyneiden valokuvien määrä. Muutamassa vuodessa reilu parituhatta valokuvaa. Oon toki niitä heitellyt pois kai samanverran, kun niitä tuli aikoinaan.
Siivosin kännykkääni valokuvista, osan poistaen, ja osan tallentaen.
Onko muita, joille kertyy paljon kuvia kännykkään? Vaikkapa lomamatkakuvia, tai toisten lähettämiä kuvia.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Missä nämä Litmasen kritisoijat lymyilivät, kun kisat Qatarille 10 vuotta sitten myönnettiin? Jotain jupinaa silloin kuultiin, mutta lähinnä kai pelättiin sääolosuhteita. Ei ollut poliittisesti korrektia nostaa meteliä ihmisoikeuksista silloin.
Onhan noista ihmisoikeuksista ollut puhetta jo melko kauan. Samoin FIFA:n, IAAF:n ja KOK:n korruptiosta ja rahanahneudesta.
Varmaan Amnestyn, Human Rights Watchin, Punaisen Ristin ja monien muitten raportteja on voinut alueelta lukea jo useita vuosia ennen koko kisojen myöntämistä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmetyttää tuo kännykkään kertyneiden valokuvien määrä. Muutamassa vuodessa reilu parituhatta valokuvaa. Oon toki niitä heitellyt pois kai samanverran, kun niitä tuli aikoinaan.
Siivosin kännykkääni valokuvista, osan poistaen, ja osan tallentaen.
Onko muita, joille kertyy paljon kuvia kännykkään? Vaikkapa lomamatkakuvia, tai toisten lähettämiä kuvia.
Mulla sama juttu. Melkein vuosi piti aina poistella kuvia että sai uusia otettua ja asennetut ohjelmat poistin jo aiemmin. Nyt sitten on muistikortti ja tilaa. En jaksanut koneellekaan siirtää kun jotain häikkää siinä joskus oli.

Enimmäkseen tapahtumista ja ringistä kuvat. Noista sammuneista tyypeistä vois kyllä melkein jonkun kuvakirjan julkaista.
 
K

Kiekkokatsoja

Mulla sama juttu. Melkein vuosi piti aina poistella kuvia että sai uusia otettua ja asennetut ohjelmat poistin jo aiemmin. Nyt sitten on muistikortti ja tilaa.
Joo se on outoa, että itekkin oon niiiiin tyhymä, että vaikeuksia kuvien siirrossa. Jos kerran saisi linjat auki, kun joku neuvoisi, niin sitten osaisi jatkossa. Pitäisi olla nörtimpi.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Ei helvetti... Oon ottanut puhelimillani elämäni aikana varmaan 3-5 kuvaa. Viimesten noin viiden puhelimen aikana en oo avannut kameraa varmaan kertaakaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Ei helvetti... Oon ottanut puhelimillani elämäni aikana varmaan 3-5 kuvaa. Viimesten noin viiden puhelimen aikana en oo avannut kameraa varmaan kertaakaan.
Näillä taustatiedoilla voin kuvitella, ettet varmaan edes tiedä mikä vittu on selfie. Hihi.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Miksi Suomi lähtee luomu-urheilijoilla häviämään pystyyn MM-kisoissa ja olympialaisissa ns. kaikille? Olisi merkittävä kustannussäästö kisailla vain Kalevan kisoissa, Salpausselän hiihdoissa ja Ruotsi-ottelussa puhtain keinoin. Vähintään neljäs sija olisi tällöin yleensä ns. varma eri lajeissa.

Samalla koko olympiakomitean erinäisine kihu-osastoineen voisi lakkauttaa ja ohjata vapautuvat rahat esim. taiteelle ja tieteelle.
 
Viimeksi muokattu:

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Nalkuttaako teidänkin puolisot jos vähän katsoo urheilua? Siis koko illan. Ravaako ne keittiön ja olohuoneen väliä ja hokee miten sä jaksat katsoa... Miten sä viitit...? Ei minua vaan kiinnosta! Ihme hommaa. Eihän näitä sessioita nyt ole kovin usein ole... Ja saahan minua sohvalla panna kunhan näen telkkarin. Ruokaa saa kaupasta...

No joo, leikki leikkinä. Miehen on vaikea välillä tajuta miten hyvin viihdyn yleisurheilun parissa. Ei hän kyllä nalkuta... välillä kysyy ohimennen että vieläkö muka jaksat katsella. Kyllä hän välillä katselee jotain kanssani... Se on sellaista kannustavaa yhdessä tekemistä. Mies esittää välillä tyhmempää kuin on että saan loistaa kertomalla totuuksia, sääntöjä ja menneiden kisojen muistoja. Niitä kyllä piisaa... muistoja siis.
 
K

Kiekkokatsoja

Nalkuttaako teidänkin puolisot jos vähän katsoo urheilua? Siis koko illan. Ravaako ne keittiön ja olohuoneen väliä ja hokee miten sä jaksat katsoa... Miten sä viitit...? Ei minua vaan kiinnosta! Ihme hommaa. Eihän näitä sessioita nyt ole kovin usein ole... Ja saahan minua sohvalla panna kunhan näen telkkarin. Ruokaa saa kaupasta...

No joo, leikki leikkinä. Miehen on vaikea välillä tajuta miten hyvin viihdyn yleisurheilun parissa. Ei hän kyllä nalkuta... välillä kysyy ohimennen että vieläkö muka jaksat katsella. Kyllä hän välillä katselee jotain kanssani... Se on sellaista kannustavaa yhdessä tekemistä. Mies esittää välillä tyhmempää kuin on että saan loistaa kertomalla totuuksia, sääntöjä ja menneiden kisojen muistoja. Niitä kyllä piisaa... muistoja siis.
Ei nalkuta ei.
Mulle ei noi kisat ole niinkuin pakko nähdä, vaan lähinnä on telkku päällä taustalla, ja osan katson. Ellei muuta tekemistä ole.
Kovasti mua ihmetyttää, jos, siis jos, joku yrittää muutta toista ihmistä toisenlaiseksi. Kireyttähän siitä vain tulisi. Heh, muuttakoot itseään ensin, jos pystyy.. eli sekin vaikeaa.
 

Glove

Jäsen
Yksi naispuolinen opiskelukaveri oli ihan urheiluhullu. Ei juuri näkynyt koulussa jos oli jotku arvokisat menossa ja telkkarista tuli kisalähetyksiä kouluaikana. Oli kuulemma töissäollessaan ottanut lomatkin olympialaisten aikaan, että saa katsoa mahdollisimman paljon. Meni vielä naimisiinkin ammattiurheilijan kanssa.
 

penaz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toverit, Inter, Pohjoiskaarre
Mistä tulee television yleisurheiluniilojen käyttämä sana haminoilla heidän arvioidessaan heiton tai hypyn pituutta? Toisaalta sanoihan Matti Nykänenkin joskus, että asiat ovat sekaisin kuin Haminan kaupunki.
 

Palstalegenda

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ukraina, Eveliina Määttänen
Pari vuotta sitten yksissä häissä katsoin kännykästäni yleisurheilun MM-kisoja. Miesten keihään finaali oli, mitäs pitivät häät samaan aikaan. Finaali oli jotain klo 22 jälkeen ja porukka jo päissään, hyvä siinä oli katsella. Kesken häävalssin en olisi katsellut.
Muutama mies tuli pikku hiljaa kännykästäni kisaa katsomaan. Olimme miehiä häissä, ja saimme olla.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Missä on kaikki nettilehti -otsikot ex-mäkihyppääjä Toni Niemisen rahahuolista? Onko jotain tapahtunut, ja eikö mihinkään voi enää luottaa :(
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Tuli käytyä äsken sushi-buffetissa syömässä ja pari ihmetyksen aihetta:

Pari lasta yskivät ja köhivät suoraan sushien päälle eikä vanhemmista ollut oikein opettaa lapsiaan laittamaan kättä eteen tai reagoimaan muutenkaan. Onneksi olin jo syönyt. Samasta syystä pyrin välttämään irtokarkkien ostamista.

Seuraavaksi ihmettelen kun porukka latoo sushia ihan järkyttäviä annoksia. Ymmärrän jos kyse on bulkilla olevasta bodarista, mutta muiden tapauksessa tekee pahaa katsoa kun sushi-pöydästä lähdetään pois 20-30 sushi-palan kanssa. Tähän toki sitten myös santsaukset ja jälkkärit päälle. Tämän jälkeen ei tarvitse ihmetellä miksi olemme ylipainoinen kansa. Japanissahan ei mitään sushi-buffetteja edes ole.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Seuraavaksi ihmettelen kun porukka latoo sushia ihan järkyttäviä annoksia
En tiedä liittyykö tapaukseen mutta jossakin buffetissa oli lappu että myös riisi pitää syödä sushipaloista. Tai joutuu maksamaan lisää... Sama venäjäksi.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu
K

Kiekkokatsoja

Kännykän messenger videopuhelut hieman ihmetyttää. Miksihän ne toimivat johonkin paikkaan hyvin, jopa toisellepuolelle eurooppaa. Ja sitten jonnekin kotimaassa, toimivat melko huonosti.
Onko muilla vastaavia kokemuksia?
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihmettelen sitä kuinka nopeasti sivusto tallentaa noita luonnoksia viesteistä. Vahingossa kännykällä lainannut jotain viestiä ja sitten pitää kiirehtiä poistamaan lainaus, että se ei tallennu. Ja siltikin se saattaa jäädä sinne jos on pitkä viesti.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lähes kaikki exät rupee lesboiksi. Onks teillä sama? No ehkä niissä naisissa joku viehättää. Ei hitto pitäiskö mun ruveta homoksi. Pitkään oon jo miettinyt.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös