Ihmettelyketju

  • 6 327 569
  • 38 716

Prookie

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Facebookissa Hämeenlinnan roskalava ryhmässä joku antaa Washington Capitalsissa pitkän uran pelanneen Kelly Millerin lätkävarusteet ilmaiseksi. Mikäköhän on tarina miten 20 vuotta vanhat kamat on Hämeenlinnaan päätyneet?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Olin katsomassa eilen Ässien sekä Lukon välistä harjoituspeliä Porissa. Alapuolella istui äiti sekä toinen nainen aikuinen ja kolme lasta. Vetivät selkeästi tunteella ja näki kuinka Ässät ovat heille iso asia, mutta jumalauta. Lapset siellä huusivat, että "tapa se" (jollekin Ässien pelaajalle), johon äiti tokaisi "riittää kun vaan halvaannuttaa".

Siis mitä vitun vittua oikeasti? Kasvatus ainakin aivan perselleen, vaikka kuinka olisi derby ja suippokorvat vastassa. Annoin kyllä palautetta, mutta vastauskin oli vaan kuinka se on oikein meille.

Tämä ei ole yleistys missään nimessä Ässiä kohtaan, vaan pikemminkin olen mielettömän ihmeissään näiden henkilöiden ajatusmaailmasta.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Siis mitä vitun vittua oikeasti? Kasvatus ainakin aivan perselleen, vaikka kuinka olisi derby ja suippokorvat vastassa. Annoin kyllä palautetta, mutta vastauskin oli vaan kuinka se on oikein meille.
Jos mä olisin ollut sun paikalla, lapset olisivat oppineet uusia huutoja. Varmaan tosin minäkin niiltä lapsilta. Olisin heittänyt yläfemmat niiden kanssa parhaiden huutojen jälkeen.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, Eddie Howe, Sir Bobby, Rock of Gibraltar
Aktiivisia ketjuja Kierrätyskeskuksessa:

- Mitä tänään syötäisiin?
- Missä olet juuri nyt?
- Hyvä vai huono päivä?
- Mitä suussasi on juuri nyt?
- Mikä fiilis juuri nyt?
- Mitä odotat juuri nyt?
 

Via Dolorosa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Joo, ei tuo ole mitään luontevinta lapselle sanottavaa asiaa. Se ei ole niin iso asia, jos naperot huutavat silloin tällöin tuollaisia pieniä juttuja, mutta jos vastaus vanhemmilta on tuota luokkaa, niin nauran. Totta kai te nyt haluatte, että Lukko jää hallissa tyhjin käsin, mutta että toisia halvaannuttamalla? No joo... ei nyt kyllä. Ymmärrän ihmettelyn aiheesi täysin.

Ja teikäläiselle annettu vastaus yhtä kovaa huumoria.

Jos tätä episodia ei lasketa, niin muuten oli ihan kiva kokemus Porin jäähallista. Viimeisestä visiitistä on kulunut mukava tovi ja sinä aikana halli on kokenut kasvojenkohotusta ja varsinkin baarin puoleinen pääty oli mielestäni erittäinkin hieno. Värimaailmasta annan isot pisteet Poriin.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Kuuntelin koneellani musiikkia ja yhtäkkiä windowsin äänenvoimakkuus hyppäsi sataan 18:sta. Pärähti Apulannan Trauma aika kovaa. Mitähän nappia minä oikein painoin.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Kun tuossa vähän kanavasurffailin niin huomasin että TLC:llä on vain pelkkiä hääpukuohjelmia päivät pitkät (ja yöt). Tahdon hääpuvun ja saman formaatin Britannia, Vegas, XXL ja kaasot. Varmaan joku hääpukumaraton menossa mutta silti aika hämmentävää.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Kun tuossa vähän kanavasurffailin niin huomasin että TLC:llä on vain pelkkiä hääpukuohjelmia päivät pitkät (ja yöt). Tahdon hääpuvun ja saman formaatin Britannia, Vegas, XXL ja kaasot. Varmaan joku hääpukumaraton menossa mutta silti aika hämmentävää.
Siis vissiin ollu jo kuukauden päivät ja telsu.fi mukaan ei loppua näy... Ei helevetti. Pelottavan usein se on rouvalla telkkarissa päällä...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Siis vissiin ollu jo kuukauden päivät ja telsu.fi mukaan ei loppua näy... Ei helevetti. Pelottavan usein se on rouvalla telkkarissa päällä...
Ei sillä ettenkö itsekin kanavasurffaillessa pysähdy hetkeksi katselemaan pukuja. Mutta tuntuu hassulta että kanavalla pyöritetään saman ohjelman eri versioita jatkuvalla syötöllä. Viikonloppuna näyttää tulevan jo vähän jotain muutakin.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000006201674.html

”Eriksson pohtii, milloin esimerkiksi politiikassa reagoidaan hänen kaltaisten, asuntoloukussa elävien ihmisten tilanteeseen.”

Ihmettelen miksi yhteiskuntaa itketään aina apuun.
Kemiönsaarta, tai varsinkin Taalintehdasta on lyöty oikein Valtakunnan Mediassa viime aikoina, kun ensin raportoitiin asiointilaiturin sarjavarastelijasta:
https://www.is.fi/kotimaa/art-2000006179388.html
Ja heti perään marjakeisarinnalla meni vati nurin nuorison kanssa:
https://www.is.fi/turun-seutu/art-2000006193109.html
Ja nyt sitten asuntomarkkinaakin lyödään.

Taalintehtaasta on sanottava, että se on oikein viihtyisä paikka vierailla veneellä ja autollakin. ja se on aika erikoinen kulmakunta jossa niitä kerrostaloja on. Jos siirrettäisiin esim Turkuun niin neliöhinnat viisinkertaistuisivat, Helsingissä varmaan kymmenkertaistuisivat. Näköala on suht posketon esim tässä kämpässä: https://www.etuovi.com/kohde/k94494?haku=M1400076528

Se että Abloy sulki Bodan lukkotehtaan oli kyllä varmaan aika karvas pala nieltäväksi. Tietysti liiketaloudellisin perustein päätöksiä tehdään, mutta about monopoliasemassa vuosikymmeniä suomalaisia kurittaneelta firmalta olisi toivonut jotain yhteiskuntavastuuta tms kun ei kai tuo tehdas varsinaisesti tappiota tehnyt.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Bodan tehdas oli kyllä omanlaisensa tehdasmuseo. Sellaisena ihan hieno mutta ei varmaan oikein 50 000 työntekijän korporaation strategiaan sopiva. Kauan se sai silti toimia. Wärtsilä ja sen jälkeläiset hävisivät tuolta jo aikaisemmin.
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Todella erikoinen yhteensattuma sattui viime viikonloppuna. Perjantaina olin kaupungilla ja sinne oli kutsuttu myös kaveri, joka ei sitten lähtenyt liikenteeseen. Joku tiesi, että sillä oli keväällä todettu Menieren tauti ja sen jälkeen viettänyt aikaa enemmän kotosalla. Lauantaina olin sitten toisen kaverin kanssa kaljalla, ihan eri kaupungissa jopa. Ihmettelin, kun se vähän väliä joutui kysymään "häh" ja "mitä" ja "anteeksi". Heitin herjaa, että on tullut oltua liikaa ilman korvatulppia keikoilla. Siihen vastasi, että viime keväänä tuli Menieren tauti ja ei kuule toisella korvalla enää juuri mitään.

Olen kyllä kuullut Littlewoodin laista (linkki Wikipediaan) ja osun taudin tavallisen puhkeamisiän (40 - 60 v) haarukkaan, mutta olihan tuo silti erikoinen yhteensattuma, kun aikaisemmin en ole tiennyt koko sairaudesta ja todennäköisyys tuolle yhteensattumalle on varmaan vielä selvästi pienempi kuin yksi miljoonasta. Tai sitten viime talven flunssissa oli jotain, joka on näitä laukaissut enemmänkin.
 

vilperi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Kauhajoen Karhubasket
Edelliset tunnit olen koittanut ymmärtää itseäni ja viime päivien tunteitani. Mutta voiko tunteita kuinka hyvin hallita ja ymmärtää?

Olen ihmetellyt omia tunteitani tiettyjä asioita kohtaan. Mistä ne kumpuavat? Mutta kait se on niinkin, että tekonsa voi harkita, sanansa valita mutta tunteet kulkevat omia teitään?

Pitääkö sitä siis edes kuinka hyvin ymmärtää itseään ja omia tunteitaan? Vai elää vain mukana?
 

Glove

Jäsen
Edelliset tunnit olen koittanut ymmärtää itseäni ja viime päivien tunteitani. Mutta voiko tunteita kuinka hyvin hallita ja ymmärtää?

Olen ihmetellyt omia tunteitani tiettyjä asioita kohtaan. Mistä ne kumpuavat? Mutta kait se on niinkin, että tekonsa voi harkita, sanansa valita mutta tunteet kulkevat omia teitään?

Pitääkö sitä siis edes kuinka hyvin ymmärtää itseään ja omia tunteitaan? Vai elää vain mukana?
Jos olisit nainen niin ei voisi ymmärtää. Asuin yhden naaraan kanssa parikymmentä vuotta enkä oppinut ymmärtämään tätä vastakkaista sukupuolta. Ehkä se oli osasyy siihen, että lusikat meni jakoon. Mene ja tiedä. Itse kun kasvoi semmoisessa kodissa, jossa ei juuri tunteita näytetty niin jotenkin on jäänyt päälle semmoinen tunteiden torjuminen ja peittely. Vaikka niitä nyt on viime vuodet pyrkinyt jotenkin ymmärtämään tai tulkitsemaan niin aika vaikeaa se on ollut. Ehkä ne sitten vaan menee omia polkujaan ja se on vaan hyväksyttävä.
 
K

Kiekkokatsoja

Edelliset tunnit olen koittanut ymmärtää itseäni ja viime päivien tunteitani. Mutta voiko tunteita kuinka hyvin hallita ja ymmärtää?
Pitääkö sitä siis edes kuinka hyvin ymmärtää itseään ja omia tunteitaan? Vai elää vain mukana?

Tunteita voi ymmärtää melko paljonkin, jos haluaa. Tunteita voi hallita melko vähän, vaikka kuinka haluaisi. No ehkä osa jäädyttää, tai piiloittaa tunteensa, mutta on ne siellä olemassa aina, ja pyrkii tulemaan esiin. Vanhalla kansalla oli jopa heikkouden merkkinä, jos näytti tunteensa. Nykysukupolvet ovat tässä asiassa fiksumpia, ja uskaltavat paremmin olla ja elää, kuten asioita tuntevat.

No mun mielestä kannattaa yrittää ymmärtää tunteitaan. Jokainen me olemme oma yksilö, ja tunnemme eri tilanteita ja asioita omalla (opitulla, elämänkokemuksen kertymällä) tavalla.
On helpompaa elää tunteittensa mukana, kuin pyristellä niitä vastaan. Itselleen tekee vain haittaa, jos niitä liikaa vastustaa.
Toki kaikki teot kannattaa miettiä, että onko ne tunteen vallitessa järkeviä vai ei.
 
K

Kiekkokatsoja

Ootteko yhtään ihmeteleet, mihin tää kotimaan maailma on menossa. Jatkuvasti näkee ja lukee, kuinka pahaa tapahtuu lisääntyvin määrin. Tää muka on maailman hyvinvoivin maa, Suomi.. ja paskat. ainakin 500000 käyttää mielialalääkkeitä, jotta jaksaa. Syrjääntyneitä näkyy vuosi vuodelta lisää katukuvassa. Ikääntyvien ongelmiin ei tartuja, ja hehän eivät perinteisesti valita vähästä. Mamut ovat enemmässä määrin esillä negatiivisesti otsikoissa, +"piilotettuna" suomalaislehtien otsikoissa.
Joo, hyvin menee, ja sitä hoetaan + ongelmat piilotellaan. Ainakin päättäjätasolla.
Ratkaisu = Älä lue, älä nää, älä kommentoi, älä puutu, pysy etäällä, vaikka mitä tapahtuisi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Milloinhan nuo saamelaiset herää kesäuniltaan? Venäjänkieliset ja viitotut uutiset ovat pyörineet koko kesän mutta saamenkieliset uutiset on vissiin edelleen kesälaitumilla. Ainakaan niitä ei tule 16.45...
 
K

Kiekkokatsoja

Huomasin, että olinkin ostanut savulohta. Yhden baarikaljan hinnalla, saa viikonlopun leivänpäälliset.
Kesällä huomasin myös, tosin toisen lautaselta maistaneena, että kuinka suuri on ero, kasvatetun ja vapaamman lohen maussa lautasella.
 

Niilo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Mihin tää kesä on niinkun hävinnyt. Ristus et ulkona on jo todella pimeää. Taivas on kyllä pilvessä, mutta eihän tuolla ulkona enään näe liikkua =).
 
K

Kiekkokatsoja

Joku pöljä, elikkä minä, oli jättänyt ulko-oven yöksi raolleen. Se taisi jäädä auki jo klo 17 aikoihin eilen, kun kävin ulkona. Juuri hetki sitten sen havaitsin olevan auki.
Kenties mielikuvituksen jätti sen auki, toivoen että jos vaikka joku mummo kömpisi yöllä viereeni. Hampaaton mummo kimpussani, EI ole haaveeni.

Lisäys. Kello on vajaa 11, ja lämpötila on jo nyt, reilu +20. Näin väittää myös ilmatieteenlaitos.
 
Viimeksi muokannut ylläpidon jäsen:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös