Ihmettelyketju

  • 6 327 493
  • 38 716

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Minulla on syntymäpäivä piilotettuna ja fase ilmoitti iloisena loppuvuodesta: "Sait tänä vuonna 0 syntymäpäivätoivotusta!".

Sen verran huvitti, että pakko oli jakaa ilmoitus muillekin. Toki jotkut siihen sitten laittoi jotain itkuemojia.

Noita itkujia ei vissiin voi välttää, se on luonnonlaki.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
On jotenkin jännä että kun Suomessa esitetään jonkun formaatin ulkomaista versiota niin se on suomennettu kuten Unelmien poikamies ja Tahdon hääpuvun. Kun niistä tehdään Suomi-versio niin nimet on Bachelor Suomi ja Say yes to the dress Suomi. Esimerkkejä on enemmänkin mutten niitä nyt muista...
 

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Miten tässä mihinkään lastenkekkereihin kehtaa mennä kun naamassa kuusi arpea ja silmä mustana. Nehän säikähtää vielä.
Uskoit kerrasta? ”Mitä sanot miehelle jolla on molemmat silmät mustana? Et mitään, hänelle on jo sanottu kaksi kertaa”
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Missä niitä lehtien huutamia merien vaaratilanteita oikein näkisi? Olen nyt muutaman kesän aika aktiivisesti veneillyt saaristomerellä ja yhtään vaaratilannetta en ole nähnyt. Kerran joku tuli väylän ulkopuolelta vasemmalta ja ehdin ajatella että näkeekö se meikäläisen, no näki ja etäisyyttä jäi varmaan 50 metriä.
Ihmetyttää ja vähän harmittaakin, kun veneily on ihan mukavaa hommaa ja syntyy vaikutelma että siellä sikaillaan ihan solkenaan. Ja jotain kursseja tai ajokortteja koitetaan nyt ajaa väkisin, vaikka homma on todella yksinkertaista. Sääntöjä on ehkä kolme. Lisäksi jos osaat tehdä jonkun solmun niin sekaan vaan, kunhan tiedostaa omat ja veneen kyvyt.
Tässä traagisessa tapauksessa on aika selvää että kun ei vaan nähnyt niin ei nähnyt. Ei pitäisi tapahtua, mutta voi käydä kenelle vaan.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
kun ei vaan nähnyt niin ei nähnyt. Ei pitäisi tapahtua, mutta voi käydä kenelle vaan.
Näin voi käydä kenelle vaan, mutta (jääkiekko)tuomarille noin ei saa käydä. Ainakin jos Jatkoajan keskustelupalstalle kirjoittavien fanien näkemystä kirjoitusten perusteella arvioi.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Tässä traagisessa tapauksessa on aika selvää että kun ei vaan nähnyt niin ei nähnyt. Ei pitäisi tapahtua, mutta voi käydä kenelle vaan.
Ei tuo riitä perusteeksi onnettomuudelle autoliikenteessä enkä usko sen toimivan veneliikenteessäkään. Kyllä aina on syylliset löydettävä ja rangaistava. Sitä varten siellä on otkeskin mukana. Tai otkes on mukana koska vesiliikenteessä harvoin kuolee kahta kerrallaan. Suuronnettomuus ja silleen....
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ihmetyttää miten paljon taas on kissoja hylättynä kaikkialla. Onko ihmiset tyhmiä vai kusipäitä?
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Onko ihmiset tyhmiä vai kusipäitä?
Ehkä molempia. En ole koskaan ymmärtänyt kesäkissaa... Kesä pidetään jossain mökillä ja sitten jätetään kun kyllähän kissa selviää luonnossa. En vaan jaksa uskoa että se olisi kovin yleistä nykyisen informaation aikana. Mutta jokainen hylätty kissa on liikaa.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Ei tuo riitä perusteeksi onnettomuudelle autoliikenteessä enkä usko sen toimivan veneliikenteessäkään. Kyllä aina on syylliset löydettävä ja rangaistava. Sitä varten siellä on otkeskin mukana. Tai otkes on mukana koska vesiliikenteessä harvoin kuolee kahta kerrallaan.
Juu, toki en minä sillä. Hyvä että tutkitaan ja tuomio tulee varmaan. Syyllisyys lienee aika selvä, lähinnä raskauttavuus selviää tutkinnassa.
Mutta aika raskasta on ollut some tähän liittyen, ja todella jakautunutta moottoriveneilijät versus purjeveneilijät. No ne on kai ne ääripäät äänessä. Itse en usko että kusipäisyys korreloisi sen kanssa mikä sattuu olemaan veneen käyttövoima tai montako jalkaa vene on pitkä. Ja niin kuin sanottu, en tunnista tuota mediassa nyt esillä olevaa "jatkuvasti saa vesillä pelätä" uutisointia.
Ja yksittäisenä esimerkkinä: somessa syntyy kuva että purjeveneilijät ei morjestaisi moottoriveneilijöitä, vaikka omien havaintojen mukaan morjestukseen vastausprosentti ei juuri eroa veneen käyttövoiman perusteella, ollen yli 90% molemmissa.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Ehkä molempia. En ole koskaan ymmärtänyt kesäkissaa... Kesä pidetään jossain mökillä ja sitten jätetään kun kyllähän kissa selviää luonnossa. En vaan jaksa uskoa että se olisi kovin yleistä nykyisen informaation aikana. Mutta jokainen hylätty kissa on liikaa.
Tekeekö joku oikeasti tällaista? En ole koskaan kuullutkaan. Sairasta.

Olen luullut kesäkissan tarkoittavan jotain muuta.
 

Ötökkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Panthers, Lentävä maalivahti
Ehkä molempia. En ole koskaan ymmärtänyt kesäkissaa... Kesä pidetään jossain mökillä ja sitten jätetään kun kyllähän kissa selviää luonnossa. En vaan jaksa uskoa että se olisi kovin yleistä nykyisen informaation aikana. Mutta jokainen hylätty kissa on liikaa.
Niin ja tietty kin niitä kissoja ei leikata. Ymmärrän että joillain alueilla saavat ulkoilla vapaana, mutta jatkuvasti löytyy pentuja jostain kun ihmiset ei niitä vapaana ulkoileva leikkaa. Ajattelevat että kissa on ilmainen eläin eikä esim eläinlääkäriin mennä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Tekeekö joku oikeasti tällaista? En ole koskaan kuullutkaan. Sairasta.

Olen luullut kesäkissan tarkoittavan jotain muuta.
Päätellen sekalaisesta määrästä kuvia pakkaseen/tauteihin kuolleista kissoista joita tulee vastaan somessa joka vuosi niin, kyllä tuo tapa elää ihan hyvin.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Poika aloitti tänään lukion, ja käytiin sitten rouvan kanssa kirjakaupoilla ostamassa tarvittavia opuksia. Osa löydettiin käytettynä, ja osa ostettiin uutena. Lukiokäyttöön soveltuva läppäri ostettiin jo jokin aika sitten. Hintaa alkaa kertymään jo melkoisesti, ja alkuahan tämä vielä. Sitä vain ihmettelen, että miten hemmetissä pientuloisessa taloudessa on noihin varaa. Meillä molemmat ollaan keskituloisia, mutta kyllähän nuo jo jonkinlaisen loven käyttörahaan tekee.

Vissiin joitain tukea pienemmillä tuloilla elävät noihin saavat opintotuen ja materiaalituen kautta, mutta pakko arvostaa heitä, jotka vähistä rahoista pystyvät panostamaan jälkikasvunsa koulutukseen.

Niin opintolaina juu. Itsekin opintojen jälkeen hetken sain maksella noita.
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Noista kesäkissoista palautui mieleen eräs kissa ulkomailla, etelän lomakohteessa en muista missä, noin 18-20 vuotta sitten. Meillä oli maaparveke ja alettin sitten ruokkimaan kulkukissaa, joka niillä kulmilla iltaisin norkoili. No se johti yllättävän nopeasti (viikon matkakin oli vain) siihen, että kolmena viimeisenä aamuna se mourusi maaparvekkeen oven takana jo ennen kuutta aamulla. Ja tietenkin tehtiin vielä se virhe, että päästettiin se sisälle mouruamasta, ettei koko hotelli herää. Silloin jäi paha mieli, kun piti lähteä ja arvasi, että varmaan se taas aamulla siellä mouruaa, mutta onkin jo uudet asukkaat jotka ei ehkä oo niin kivoja. Jätinkin sinne lapun "be nice to the cat or i'll be back". Mutta eiköhän siivooja sen pois ottanut.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Poika aloitti tänään lukion, ja käytiin sitten rouvan kanssa kirjakaupoilla ostamassa tarvittavia opuksia. Osa löydettiin käytettynä, ja osa ostettiin uutena. Lukiokäyttöön soveltuva läppäri ostettiin jo jokin aika sitten. Hintaa alkaa kertymään jo melkoisesti, ja alkuahan tämä vielä. Sitä vain ihmettelen, että miten hemmetissä pientuloisessa taloudessa on noihin varaa. Meillä molemmat ollaan keskituloisia, mutta kyllähän nuo jo jonkinlaisen loven käyttörahaan tekee.

Vissiin joitain tukea pienemmillä tuloilla elävät noihin saavat opintotuen ja materiaalituen kautta, mutta pakko arvostaa heitä, jotka vähistä rahoista pystyvät panostamaan jälkikasvunsa koulutukseen.

Niin opintolaina juu. Itsekin opintojen jälkeen hetken sain maksella noita.
Itse aloitin lukiossa vuonna 2016 eli juuri silloin, kun tuli uusi opetussuunnitelma. Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että mikään vanha kirja ei käynyt, vaan käytyöön otettiin uudet kirjat uusilta kustantajilta. Veli oli säästellyt omia kirjojaan minulle, mutta minkäs teit. Kaikki piti ostaa uutena. Kannattaa ehdottaa lapsellesi, että yritää lainailla tai vaihdella kirjoja mahdollisimman paljon ystävien kanssa. Näin säästyy paljolta. Kannattaa myös liityä esim. facessa johonkin lukioiden kirjojen myyntiin perustuvaan ryhmään.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF, sympatiapisteet Ässille
Itse aloitin lukiossa vuonna 2016 eli juuri silloin, kun tuli uusi opetussuunnitelma. Käytännössä tämä tarkoitti sitä, että mikään vanha kirja ei käynyt, vaan käytyöön otettiin uudet kirjat uusilta kustantajilta. Veli oli säästellyt omia kirjojaan minulle, mutta minkäs teit. Kaikki piti ostaa uutena. Kannattaa ehdottaa lapsellesi, että yritää lainailla tai vaihdella kirjoja mahdollisimman paljon ystävien kanssa. Näin säästyy paljolta. Kannattaa myös liityä esim. facessa johonkin lukioiden kirjojen myyntiin perustuvaan ryhmään.
Kyllähän tuo vaimo on nyt yrittänyt metsästellä noita kirjoja netistä, ja tuttavilta, taitaa ainakin tuttavien lapset jo kierrättäneet kirjansa. Itekin torista katselin, ja sieltä näköjään jotain löytyy. Näköjään nykyään saa aika paljon ostettua materiaalia digitaalisena, joka itselleni uutta, kun olen jo lähes nelikymppinen vanha pieru.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: SMT

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kyllähän tuo vaimo on nyt yrittänyt metsästellä noita kirjoja netistä, ja tuttavilta, taitaa ainakin tuttavien lapset jo kierrättäneet kirjansa. Itekin torista katselin, ja sieltä näköjään jotain löytyy. Näköjään nykyään saa aika paljon ostettua materiaalia digitaalisena, joka itselleni uutta, kun olen jo lähes nelikymppinen vanha pieru.
Jo nykyään on nuo e-kirjatkin vaihtoehtona. Itse en oikeastaan tainnut ostaa, kuin yhden, koska jotenkin mun mielestä oli kivempaa kun oli se kirja siinä edessä eikä näytöllä. Toki, jos tykkää, niin sitten kannattaa ostaa niitä, kun se läppäri on kuitenkin käytössä käytännössä joka tunnilla.
 
K

Kiekkokatsoja

Mulla on vähentynyt kiinnostus olla musiikkitapahtumissa ja urheilutapahtumissa. Varmaankin kiinnostus alkoholiinkin on poistumassa. Pitäisiköhän mun mennä lääkäriin..?
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
K

Kiekkokatsoja

En ymmärrä että miksi nykyisin väitetään niin helposti asioita, "vihan luotsinnaksi".
Pääosin se on kuitenkin sitä, että on tavoitteena pitää ennakkoon asioita hallinnassa. Asioita, jotka ovat jo nyt osoittaneet esimerkillään suuntaa väärään.
Toki tähän vihan luotsinnan 2 taso on sitä, että esitetään keskimääräistä jyrkempi mielipide. Sekin on ok, koska mielipiteitä pitää jokaisella olla.
3.taso on se monimutkaisin. Siinä vahvalla vastakkainasettelulla luodaan erimielisyyksiä. Se on väärin.
Mutta joo mitäpä minä, tästäkään oon kommentomaan..
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös