Ihmettelyketju

  • 6 339 302
  • 38 741

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Jyväskylä on niin hieno paikka että ymmärrettävästi miehesi haluaa viettää täällä niin paljon aikaa kuin mahdollista.
Niin se varmaan on. Mies oli jo ennen seitsemää pakkaamassa ja puolesta kasista saakka odotti hakijaa... Oli vissiin kiire pois minun luota. Hyvä se on lähteä huudeille tarpeeksi ajoissa viettämään aikaa ystävien kanssa. Tuli vain hetken ihmetys että mikä kiire oli aamusta ryysätä kun EK on vasta illalla.
Tsup, kulkulkulkulkulkulkul
Ihan vaikka tuon takia. Kun kotona ei viitsi vetää hirveästi kun muija on alkoholisti ja voisi saada huonoja vaikutteita.
 
Suosikkijoukkue
Ikuiset sydämen jääriitteet. Elementti: Pimeä aine
Von Sotarauta olis kyllä aika makia sukunimi. Paremman puutteessa van der Sotasikakin kävisi. Tai sitten saksalaiset versiot ko. nimistä.
Von Kriegstahl / van der Kriegschwein.
 
K

Kiekkokatsoja

Taitaa tänään olla päivä, jolloin sääolot vaihtelee Suomessa paljonkin.
Telkussa näytti haastattelua Jyväskylän rallista. Siellä näkyi olevan komea sininen aamutaivas. Täällä puolestaan täysin pilvistä, ja pieni tihkusateen uhka saataa olla.
Mitenhän muualla Suomea?
 
K

Kiekkokatsoja

Jännä fiilis. Olisi tarjolla jopa 3 eriä musiikkitapahtumaa kotipaikkakunnallani. Kaikki jopa ilmaisia. Osittain eri aikaan. Ja yleensä voisi kiinnostaa, mutta nyt voisin jäädä kotiinikin. Olla vaan, ja mennä työviikon jälkeen kohtuu ajoissa nukkumaan. Vielä on kesää jäljellä.
Onko muille sattunut vastaavaa?
 

Hera80

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Jännä fiilis. Olisi tarjolla jopa 3 eriä musiikkitapahtumaa kotipaikkakunnallani. Kaikki jopa ilmaisia. Osittain eri aikaan. Ja yleensä voisi kiinnostaa, mutta nyt voisin jäädä kotiinikin. Olla vaan, ja mennä työviikon jälkeen kohtuu ajoissa nukkumaan. Vielä on kesää jäljellä.
Onko muille sattunut vastaavaa?

Ei oo kyllä ikinä käynyt noin, että vapaata edessä ja tekis mieli mennä nukkumaan. Ja vielä kesällä! Nyt vaan rientoihin mukaan tai kohta huomaat kehystäneesi ikkunat rullaverhoilla, jotta untasi ei häiritä. Sielä olet pimeässä kodissa sitten satavuotiaaksi ja kuolinvuoteella ihmettelet mihin se elämä katosi.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Jännä fiilis. Olisi tarjolla jopa 3 eriä musiikkitapahtumaa kotipaikkakunnallani. Kaikki jopa ilmaisia. Osittain eri aikaan. Ja yleensä voisi kiinnostaa, mutta nyt voisin jäädä kotiinikin. Olla vaan, ja mennä työviikon jälkeen kohtuu ajoissa nukkumaan. Vielä on kesää jäljellä.
Onko muille sattunut vastaavaa?

Kyllä. Mäkin olen joskus miettinyt että mitähän sitä tekisi.
 
K

Kiekkokatsoja

Ihmisellä on vaikea olla läsnä. Varsinkin nuorisolla, mutta me eläneemmätkin ihmiset syyllistymme siihen.
Nytkin esiintymismusaa tulee tuutin täydeltä livenä, mutta valtaosa räplää kännykkää, tai pulisee toisaalle. Minäkin tämän viestin verran..
 
K

Kiekkokatsoja

Kävin kaupoilla. Huomasin 2 eri tilannetta, jossa autoilija ajoi punaisen valon palaessa, risteyksen läpi. Lisäksi yksi autoilija, ajoi pysähtymättä stop merkin ohi, suoraan eteeni. Onneksi ei kukaan osunut keneenkään.
Mihin sunnuntaina on noin hätäisen kiire? Reipasta vauhtia menivät.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ostin eilen T-paitaliivit (siis rintaliivit) ja mietin nyt mikä niistä tekee juuri ne t-paitaliivit. Minulla on toisetkin t-paitaliivit ja olen nyt vertaillut niitä ja yrittänyt löytää yhtenäisyyksiä... No ainakin ne on todella yksinkertaiset, ei pitsiä eikä koristeita. Liivit on myös topatut joten vissiin t-paidassa ei saa nännit nöpöttää oli sitten miten kylmää tai kiihottavaa tahansa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mikähän siinä on, että jonkun julkkiksen tai lapsen suusta asioista tulee hauskempia.

Ajatellaan skenaario:

Kimi Räikkönen kirjoittaa Instagramiin, että "Teemu Selänteen tukka muistuttaa moppia". No vittu kaikki nauraa ja tykkää ja sit lehdet repii otsikoita, miten "Kimi räjäytti netin hillittömällä letkautuksellaan". Joku tavis kun kirjottais saman, niin kukaan ei tykkäis, eikä nauras. Onko perseennuolemiskulttuuri niin vahvana, että asiat muuttuvat hauskaksi, riippuen kenen suusta ne tulee?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Mikähän siinä on, että jonkun julkkiksen tai lapsen suusta asioista tulee hauskempia.
Lapsia ei voi haastaa oikeuteen eikä heille kannata kuitata takaisin, vaikka sanoisivatkin jotain loukkaavaa (tai siis totuuden).
Sama koskee Kimiä tai Teemua, heillä on niinsanotusti varaa sanoa toisistaan totuuksia ilman että seurauksista tarvitsee välittää.
Tuolla tasa-arvokeskustelussa se onkin tuotu hyvin esille: poliittisesti epäkorrektit mielipiteet kannattaa taviksen tai wannabe-julkkiksen pitää vain omissa ajatuksissaan, vaikka ne olisivatkin käytännön totuuksia.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Mikähän siinä on, että jonkun julkkiksen tai lapsen suusta asioista tulee hauskempia.
No jos ajatellaan että vaikkapa 30% ihmisistä on tyhjännaurajia. Kimillä on on 1,5 mijoonaa seuraajaa, niin puoli miljoonaa ihmistä nauraa. Se ylittää uutiskynnyksen. Sinulla on seuraajia 13+äiti, niin naurajia on 5, ei ylitä uutiskynnystä.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
No jos ajatellaan että vaikkapa 30% ihmisistä on tyhjännaurajia. Kimillä on on 1,5 mijoonaa seuraajaa, niin puoli miljoonaa ihmistä nauraa. Se ylittää uutiskynnyksen. Sinulla on seuraajia 13+äiti, niin naurajia on 5, ei ylitä uutiskynnystä.
Kyllä, mutta jos laitetaan vaikka tavis ja Teemu Selänne vierekkäin, tuhatpäinen yleisö ja kumpikin kertoisi saman jutun, niin 110% varmasti Teemu Selänteen kertomana se saisi enemmän naurua yleisössä.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Kyllä, mutta jos laitetaan vaikka tavis ja Teemu Selänne vierekkäin, tuhatpäinen yleisö ja kumpikin kertoisi saman jutun, niin 110% varmasti Teemu Selänteen kertomana se saisi enemmän naurua yleisössä.
Siis, että "Teemu Selänteen tukka muistuttaa moppia". Vähän vaikea hahmottaa tuota tilannetta, mutta kyllä.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Kyllä mua naurattaisi jos Teemu Selänne sanoisi tuhatpäiselle joukolle että Teemu Selänteen tukka muistuttaa moppia. Paljon enemmän se naurattaisi, kuin jos vaikkapa Kimi Räikkönen sanoisi saman. Jos Sofia Belorf sanoisi sen, ei se naurattaisi ollenkaan. Jos taas Ismo Leikola sanoisi sen, naurattaisi se varmasti jopa enemmän kuin itsensä Teemu Selänteen sanomana. Onko Ismo siis enemmän julkkis kuin Teemu, Kimi ja Sofia?

Tosin jos taas Sofia Belorf sanoisi että olen rehellinen mallikansalainen, se naurattaisi paljon enemmän kuin Teemun, Kimin tai Ismon sanomana. Sofiako näistä sittenkin on isoin julkkis?

Vai lapsiako ne on?

En tiiä saatana.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kyllä mua naurattaisi jos Teemu Selänne sanoisi tuhatpäiselle joukolle että Teemu Selänteen tukka muistuttaa moppia. Paljon enemmän se naurattaisi, kuin jos vaikkapa Kimi Räikkönen sanoisi saman. Jos Sofia Belorf sanoisi sen, ei se naurattaisi ollenkaan. Jos taas Ismo Leikola sanoisi sen, naurattaisi se varmasti jopa enemmän kuin itsensä Teemu Selänteen sanomana. Onko Ismo siis enemmän julkkis kuin Teemu, Kimi ja Sofia?

Tosin jos taas Sofia Belorf sanoisi että olen rehellinen mallikansalainen, se naurattaisi paljon enemmän kuin Teemun, Kimin tai Ismon sanomana. Sofiako näistä sittenkin on isoin julkkis?

Vai lapsiako ne on?

En tiiä saatana.
Pointti on se, että perseennuolemiskulttuurin vuoksi tunnettujen henkilöiden sanomisia pidetään hauskempana, kun taviksien.

Sitä taas en voi käsittää miksi lapsen suusta kuultuna jokin on erityisen hauskaa. Tuleeko se yllätyksenä, että lapsi puhuu? Hauskaa olisi, jos kissa puhuisi.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Pointti on se, että perseennuolemiskulttuurin vuoksi tunnettujen henkilöiden sanomisia pidetään hauskempana, kun taviksien.

Sitä taas en voi käsittää miksi lapsen suusta kuultuna jokin on erityisen hauskaa. Tuleeko se yllätyksenä, että lapsi puhuu? Hauskaa olisi, jos kissa puhuisi.

Ei minusta olisi hauskaa jos kissa puhuisi. Lapsilta tosin tulee hyviä juttuja joskus. Veikkaan, että sulla ei oo lasta, mutta sulla on kissa? Itselläni taas on lapsi, mutta ei kissaa. Teemu Selännettä minulla ei ole.
 

FASlapsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Naurattaisiko, jos samat jutut tulisivat aikuisen suusta? Varmaan ei.

No jos Teemu Selänne huutaisi iloisesti tuhatpäiselle joukolle että OLEN ISO KOIPA MINULTA TULI KAKKA POTTAAN niin kyllä se minua naurattaisi. Jos kissa sanoisi noin, minua ei naurattaisi, vaan lähinnä pelottaisi että mikä vitun kummajainen tuo on. Jos joku muu lapsi kuin omani sanoisi noin, se olisi yhdentekevää. Oma lapsi kun sanoo noin niin se minua myös naurattaa.

Onko lapseni siis Teemu Selänne?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös