Ihmettelyketju

  • 6 327 394
  • 38 716

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Ootteko työkin täällä? Näkkyykö homoja? ei sillä että kiinostais...
Heh. En ole huudeilla mutta arvaan mistä on kyse.

T: Konsta "kolmen vanhan penarin omistaja ja pappakerholainen".
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Oon vissiin ite vaan eksynyt. Luulin että ootta matkalla Muhokseen. Ois mulla kyllä yks papiskan tuulilasikin.
Muhoksella lienee tämän vuoden lestaorgiat mutten ole ruukannut osallistua kansankirkon tapahtumiin sen jälkeen kun lukion hyppytunnilla syksyllä 85 kävin kirkkoherranvirastoon jättämässä eropaperit.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Tämä maksamiseen kohdistuvat riskit ovat mitkä?
Esimerkiksi:

"Rikolliset hyödyntävät ajoittain edistyneempiä menetelmiä, joissa käytetään apuna haittaohjelmaa tai mainoshaittaohjelmaa, joka on saatu asentumaan asiakkaan työasemaan. Haittaohjelma voi asentua asiakkaan työasemaan esimerkiksi silloin, kun asiakas avaa sähköpostilla tulleen linkin tai liitteen, jonka taakse haittaohjelma on piilotettu. Tällöin käyttäjän verkkopankki-istunnossa saattaa esiintyä epätavallisia piirteitä, kuten ylimääräisiä tunnusluku- ja vahvistuskoodikyselyitä. Verkkopankkiin kirjautumisessa saattaa esiintyä hitautta tai virheviestejä".

Koko jutun voit lukea täältä: Varo tietojenkalastelua
 

Grafix

Jäsen
Ei ennen ollut paremmin, vaan just nyt on se mihin kaiken pitäisi pysähtyä. Lakataan jonninjoutava ehjän korjaaminen.

Uskoisin meitä edeltäneiden sukupolvien ajatelleen monista asioista suhteellisen samankaltaisesti. Vaan kuinka sitten kävikään.

Ihmettelen taas, että miten se onneasi (oletan että tarkoitat onnellisuutta pikemminkin kuin myönteisvaikutteista sattumain keskiarvoa) kun minun lisäkseni monet seniorikansalaiset joutuvat vastentahtoisesti sopeutumaan taas uuteen, oletettavasti väliaikaiseen käytäntöön?

Minunkin mummoni on edelleen vahvasti sitä mieltä, että hänen käyttämänsä pankkikirja on edelleen paras mahdollinen menetelmä pankkiasiointiin ja kylmä käteinen maksamisessa. Ihme hömpötyksiä nämä pankki- ja maksukortit ynnä muut väliaikaiset ratkaisut, joita seniorit ja vähemmän seniorit joutuvat opettelemaan tässä biomaksamista tai muuta odotellessa.

Muutosvastarintaa on olemassa, mutta kun aivan liikaa on sitä, että tämä nyt vain muutetaan muuttamisen takia.

Niin kuin tämä suomalaishelmi, että jatkossa saa pankkikortteja missä tiedot on pystysuuntaan, kun kortti laitetaan siihen koneeseen pystyyn. Vaikka oikeasti ei edes laiteta vaan käytetään lähimaksua.

Ja eniten vituttaa/ihmetyttää/naurattaa laittaa markkinoille tämä juttu, vaikka se muutetaan kahden vuoden päästä. Mihin siis sitä nykyistä versiota tarvittiin, koska oli jo päätetty muuttaa. Ja seuraavakin versio on jo kehitteillä ilman minkäänlaisia aitoja hyötyjä.

Teknologian kehittyminen yleensä avaa mahdollisuuksia kehittyneempien, helpompien ja turvallisempien palveluiden tuottamiseen ja erityisesti bisnekseen. Se mikä ei välttämättä ole esimerkiksi kaupallisesti vielä nyt mahdollista tai järkevää, voi sitä olla parin vuoden päästä. Jollain Samsungilla ja Applella löytynee jo kahden vuoden päästä julkaistavat puhelimet aika lailla valmiina, mutta miksi laittaa niitä ulos kun voi lypsää tämän hetken himmeleillä rahaa ja ehkä jollain väliversiolla vielä siinä ennen.

Mistäänhän en mitään tiedä, mutta en nyt varsinaisesti olisi yllättynytkään jos joidenkin vuosien päästä avoimesti naureskeltaisiin jollekin naurettaville korttien vilautuksille kassahihnan vieressä. Tai korteille tai muulle fyysiselle maksumedialle yleensä.
 

Aces High

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Red Wings, HIFK Gimmat, THFC
Tämä helvetin tikku on kyllä uskomattomin ja käsittämättömin keksintö todella pitkään aikaan. Olin keväällä retkellä EU:n ulkopuolella ja tarvitsin paikallisen SIM-kortin. Otin oman tikkuni mukaan ja mietin missähän tuonkin sitten vaihdan jossain puiston penkillä.

Onneksi joskus asiat toimii ja todella hyvännäköisellä asiakaspalvelijalla oli tikku pöydällään ja ennen kuin ehdin edes kysyä, niin hän tarjoutui vaihtamaan kortin.

Kenen kuningasidea tämä voi olla, kun ennen pystyi vain vaihtamaan korttinsa ja nykyään pitää kanniskella jotain tikkua mukana. Seuraavaksi tulee varmaan joku säädös, että tikkua ei saa lentokoneeseen viedä, kun sitä voidaan käyttää aseena.

Etkös sinäkin ole valkokauluorja, joten lienet läheisessä tekemisissä päivittäin niinkin eksoottisen esineen kanssa kuin klemmarin?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Jollain Samsungilla ja Applella löytynee jo kahden vuoden päästä julkaistavat puhelimet aika lailla valmiina, mutta miksi laittaa niitä ulos kun voi lypsää tämän hetken himmeleillä rahaa ja ehkä jollain väliversiolla vielä siinä ennen.

Mistäänhän en mitään tiedä, mutta en nyt varsinaisesti olisi yllättynytkään jos joidenkin vuosien päästä avoimesti naureskeltaisiin jollekin naurettaville korttien vilautuksille kassahihnan vieressä. Tai korteille tai muulle fyysiselle maksumedialle yleensä.

Sen verran on sisäpiiritietoa, kun olin Nokian huippuvuosina siellä siivoojana. Vastuualueeseni kuului seitsemäs kerros ja herra Ollilan toimisto. Minulla oli melko vapaa pääsy sinne, vaikka toki piti pari sihteeriä ensin jallittaa. Kyllä siellä oli julkaisemattomia puhelimia. Kerran koskin yhteen ja tajusin tästähän tulee varmaankin kenkää, jos jään kiinni. Sitten vain luuttusin.

Lähes varmasti taas muutaman vuoden päästä naureskellaan vanhoille asioille. World Cupissa on uudet ja hienot grafiikat ja neljän vuoden päästä jotkut aivan muut. Aina ei muuten kaikki kehitys mene väärään suuntaan. 2015-kisoissa oli jokaisen pelaajan naama aina ruudussa, kun tilastoja näytettiin. Ne on poistettu näihin kisoihin. Joku jossain on ottanut opikseen.

Hauskasti tosin kommentaattorien naamoja näytetään, mutta se on pientä, kun niitä on niin paljon vähemmän kuin pelaajia.

Etkös sinäkin ole valkokauluorja, joten lienet läheisessä tekemisissä päivittäin niinkin eksoottisen esineen kanssa kuin klemmarin?

Kyllä, mutta nakuttelen aika paljon kotisohvalta. Tässä taloudessa ei muuten ole ainuttakaan klemmaria. Olisi aivan turhaa lähteä edes etsimään. Joku aamukalja aina jostain voi löytyä, mutta sen tiedän, että klemmareita ei ole. Pitäisikö olla, en ole oikeastaan miettinyt asiaa.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Katsooko joku uutiset suorana?
Minä. Ei viitsi jälkikäteen, eihän ne enää ole uutisia silloin.

Missä iässä ihminen alkaa katsomaan uutisia?
Lapsena jo. Vanhemmat aina katsoi ja minäkin siinä samalla. Aikuisenakin aina olen katsonut, vaikka miten joskus oli ränni päällä niin aina piti baarimikolle sanoa vähän ennen puolta ysiä että jukkalaatikosta piuha irti nyt ja toosa ykköselle, uutiset alkaa kohta.

Ehkä se eniten on kyse kehtaamisesta. Haluaako kuulua siihen jengiin. Siis kännykällä maksamiset jne. Mistä porukka on edes tiennyt että sellainen on olemassa. Mikrobitistä vai Murobbs:ltä.
Minä en ainakaan haluaisi. Yleisen toteamuksen mukaan kolme asiaa toimii aina ja on aina muodissa: musta puku, gintonic ja käteinen raha.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lapsena jo. Vanhemmat aina katsoi ja minäkin siinä samalla. Aikuisenakin aina olen katsonut, vaikka miten joskus oli ränni päällä niin aina piti baarimikolle sanoa vähän ennen puolta ysiä että jukkalaatikosta piuha irti nyt ja toosa ykköselle, uutiset alkaa kohta.
Kyllä mäkin joskus, jos on ne auki televisiosta. Iltapäivälehtiä en jaksa lukea.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand
Tämä on tärkeä yhteiskunnallinen aihe. Kenen tämä pitää kustantaa. Jos maksat puolet ja sinut jätetään sen jälkeen, niin ei kuulosta ainakaan reilulta.

Kiva kuinka Jussi painaa sinun maksamaasi pessaariin.
Vaan vähän mälsää on sekin jos Jussia varten ostat pessaarin ja sit se jättää sut ja alkaa painaa jonkun toisen pessaariin ja sulla ei oo omalles enää mitään käyttöä.
 

Domi28

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, Maple Leafs, Liverpool
Pesari saattaa olla kaupunki Italiassa tai olla olematta, mutta suomen kieltä se ei ainakaan ole.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
En hassuttelisi tässä ketjussa Suomen kielen oikeinkirjoituksesta, saati sitten suomalaisten slangisanojen tai murteellisten sanojen oikeinkirjoituksesta. Kielipoliisiketjussa voi päteä, jos kyvyt riittävät tai intoa on.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Vielä näistä tunnistatumisjutuista. Jossain vaiheessa tuli joku uusi asetus tmv., että aiemmin lähes joka paikassa henkilöllisyyden todentamiseen käynyt ajokortti ei enää olekaan validi. Nyt sitten tietyissä paikoissa vaaditaan poliisin myöntämä henkilökortti taikka passi. Passia harvemmin tulee mukana kannettua, joten jonkin aikaa harkitsin tällaisen henkilökortin hankkimista. Sitten selvisikin, että tämä henkilökorttikin on voimassa vain viisi vuotta. Vittu, mitä touhua ja rahastamista. En hanki ko. korttia, koska toivottavasti elinikää olis jäljellä about 25 vuotta, enkä aio hankkia viittä uutta korttia itselleni vain siksi, että joku typerä laki ei kelpuuta ajokorttiani todistamaan, että olen minä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
En hanki ko. korttia, koska toivottavasti elinikää olis jäljellä about 25 vuotta, enkä aio hankkia viittä uutta korttia itselleni vain siksi, että joku typerä laki ei kelpuuta ajokorttiani todistamaan, että olen minä.

Ottamatta kantaa onko laki typerä, niin esimerkiksi bangkokilaisesta basaarista saa suomalaisen ajokortin muutamalla kolikolla. Siihen voit laittaa vaikkapa oman kuvasi.
 

MacRef

Jäsen
Suosikkijoukkue
KuPS - elä laakase, naatittaan
Se kirjoitetaan suomen kielen.

Köh.
Voiko kirjoittaa Suomen kielen, jos ei tarkoita kieltä nimeltä suomi vaan kieltä, mitä puhutaan maassa nimeltä Suomi? Huonoa suomeahan tuo olisi, mutta olisiko se oikein tuon alkukirjaimen osalta?
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Voiko kirjoittaa Suomen kielen, jos ei tarkoita kieltä nimeltä suomi vaan kieltä, mitä puhutaan maassa nimeltä Suomi? Huonoa suomeahan tuo olisi, mutta olisiko se oikein tuon alkukirjaimen osalta?
Kyllä, mutta siinä tapauksessa tuo voi tarkoittaa myös ruotsia.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kyllä, mutta siinä tapauksessa tuo voi tarkoittaa myös ruotsia.

Näin ja onhan se silti hieman typerää yleisellä tasolla, koska tarkoitus ei ollut puhua saamesta tai ruotsista.

Välillä maailmassa on vain sääntöjä missä itse tietää olevansa oikeassa, mutta on silti pakko elää vallitsevan normiston mukaan. Sillä tavalla pääsee helpommalla. Kukaan ei ole voittanut taistelua tuulimyllyjä vastaan.
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Se kirjoitetaan: olet täysin oikeassa, ja lisäksi vartalosi on kuin antiikin veistos.
Ja tämä antiikin veistos kirjoitetaan: ei suinkaan yhtä lihaksikas, vaan seisoo päivät paikallaan toimettomana ja linnun paska roikkuu hiuksissa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös