Ihmettelyketju

  • 6 342 563
  • 38 746

Forest

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Forest, Bruins
V..... kun v......ttaa nämä jääkiekko/jalkapalloasiantuntijat (entiset pelaajat, kuten Petri Pasanen, Tomi Kallio jne.) , jotka eivät osaa käyttää oikeita pronomineja sivulauseissa tyyliin "... Marko Anttila, kuka oli Suomen paras pelaaja.... Eikä ne sitten tiedä, kuka oli paras pelaaja kun pitää kysellä ?!. Ilmeisesti peruskoulun 6. luokan jälkeen ei ole suomen kieltä opiskeltu ja sitten väännetään sinnepäin mongertaen. Ainoa poikkeus on Pekka Saravo, joka (kuka !!) hallitsee kieliopinkin. Ja joo, eihän tuo tämänkään viestin alku mitenkään fiksua ollut, mutta jossain vaiheessa se alkaa yli läikkymään.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Mikä siinä on kun kuulee Led Zeppelin "Whole Lotta Love" biisin alkavan niin on aivan pakko ruveta soittamaan ilmakitaraa?
Tuttu fiilis. Sama bändi yllyttää välillä myös ilmarummuttamaan. Itse asiassa minulla on valokuva itsestäni vuodelta -78, eli olen viisivuotias. Olen kasannut keittiön lattialle kaikki mutsin kattilat ja kulhot, ja istun paukuttamassa niitä soppakauhoilla. Kysyttäessä olin vastannut, että mie oon Pontso Ponham.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Phah, et sinä vähän päälle nelikymppinen hieno kansalainen vielä mikään vanhus ole. Näin ainakin uskallan tokaista. Kyllä sitä voi opiskelijoille suoda tämän hulinapäivän, kun lukio on viimeistä milliä myöten takana. Odottelen myös tuota hetkeä, joka onkin sitten tismalleen vuoden kuluttua, jos hyvin käy. Parempi käydä hyvin... jos kirjoitukset menevät perseelleen, on siitä erittäin ihanaa suunnistaa puoleksi vuodeksi armeijaan viilettämään rinkka ja ase olalla. Ei alkanut ahdistaa, vaikka läheltä liipaisikin.
Olet oikeassa. Suodaan se heille! Nuoruus on nuoruutta ja itsekkin olin aivan samanlainen tuholainen. Eilen oli vaan vähän känkkäränkkä päivä.

T: känkkäränkkä vanhua
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kokeile olla Wilhelm Tell. Heitä lonkerotölkillä poliisia niin että siltä putoaa hattu päästä.

Älä kokeile, tuohan kuulostaa virkamiehen väkivaltaiselta vastustamiselta. Ei oikeuslaitos uskoisi mitä siinä tarkoitettiin tehdä, vaikka se menisi kaikkien taiteen sääntöjen mukaan.
 
Viimeksi muokattu:

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
Miksi nuoriso sotkee paikkoja noin saatanan paljon. Taas on kaikki ulkona kun pommin jäljiltä. Eikö näillä oo mitään kunnioitusta. Kokoonnutaan ja sotketaan. Hmh!

T: katkera vanhus
Toi on kyllä niin totta. Osaa sen toki väki varttuneempikin, ikävä kyllä. Joskus olen mopoauton ikkunasta ne mäkkärin roskat pistänyt takasin, kun juuri sopivasti maahan putosivat autolleni kaupasta tullessa. Sanoin vaan että ei noin vaan voi ne roskiinkin viedä. Toki tämä tapaus sanoi etten tiedä hänen isäänsä. Sanoin etten tiedäkkään, mutta halutessani eiköhän se selviä rekkaris perusteella ja annoin käyntikorttini, jotta isänsä saa tarpeentullen minuun helposti yhteyttä.
Usein kävellessä on tullut edellä etenevälle ja jotain pudottaneelle annettua pudottamansa takaisin, enhän voi tietää kuinka tärkeä ja vahingossa pudonnut se loppupeleissä hänelle on. Yleensä tullut varsin hämmentynyttä katsetta, joskus jopa kiitosta. Riippuen tavaran tärkeydestä siitä on harvemmin tarvinnut uudestaan mainita, että hei taas tiputit sen.

Olen nihilisti tässäkin, mutta kyllähän roskaaminen on vaan aika hölömöö hommoo. Lähinnä isoimmat juhlinnat ymmärtää siinä määrin kun roskisten kapasiteetti ei vaan riitä. Silti.
 

Holik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Calgary Flames
Minua ihmetyttää kovasti urheilufanien tarve arvottaa seurajoukkuekannattaminen eri tasoille. Monesti se lähtee ns. enemmän aikaa käyttävien fanien tahoilta arvottaa kannattajien todelliset tarkoitusperät ja kannattamismotiivit. Väen pitäisi muistaa, että urheilu on viihdettä. Kannattamista ei mitata nähtyjen pelien määrällä tai muullakaan. Samoinhan se on uskonnoissakin, ettei uskon määrää mitata käytyjen jumalanpalvelusten mukaan. Viestin ajatukset eivät liity mitenkään Jatkoaikaan tai tämän keskusteluihin. Tuli vain tällainen ihmettelyn aihe tuttavien kertomien jalkapallomaailmaan perustuvien juttujen perusteella.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Reseptivapaat yskänlääkkeet ihmetyttää. Siis nämä resilarit ja vastaavat. Onko näistä ikinä ollut kellekään mitään apua? Isot pojat kertoi, että niillä saa kyllä hyvän pöhinän päälle jos monta pulloa kiskoo, mutta tuskin niitä sen takia apteekissa pidetään. Ehkä nää lapsille toimii. Siis siihen yskään.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kun tuossa ylempänä mainittiin yskänlääke, niin ihmettelen vaan miten voi olla niin vaikeaa tehdä hyvänmakuista yskänlääkettä.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Reseptivapaat yskänlääkkeet ihmetyttää. Siis nämä resilarit ja vastaavat. Onko näistä ikinä ollut kellekään mitään apua?
Eikös niistä ole jotain tieteellisiä tutkimuksiakin että ne on ihan tyhjän kanssa. Mutta kyllä niitä kannattaa myydä ja valmistaa jos jotkut ostaa ja ajattelee että niistä on hyötyä.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eikös niistä ole jotain tieteellisiä tutkimuksiakin että ne on ihan tyhjän kanssa. Mutta kyllä niitä kannattaa myydä ja valmistaa jos jotkut ostaa ja ajattelee että niistä on hyötyä.

Pitää paikkansa. Siitä on myös tieteellistä tutkimista miksi lääkefirmat tekee niin kuin tekevät. Se menee enemmän tuonne kauppakorkeakoulun puolelle sitten.
 

SMT

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Täytyy kyllä taas ihmetellä, että miksei vaan voi mennä ajoissa nukkumaan. Eilenkin ihan hyvin olisi voinut mennä ainakin tuntia aikaisemmin, mutta piti valvoa.
 

Jyväsjemmari

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, D Team
Täytyy kyllä taas ihmetellä, että miksei vaan voi mennä ajoissa nukkumaan. Eilenkin ihan hyvin olisi voinut mennä ainakin tuntia aikaisemmin, mutta piti valvoa.
Heh. Tässä minä kolme ja puoli tuntia sängyssä makoilleena ihmettelen päinvastaista että miksi piti mennä aikaisin nukkumaan kun en kuitenkaan saa unta.
 
K

Kiekkokatsoja

Tuntuuko joskus siltä, että ikäänkuin "elämästä ei saisi kaikkea irti"? Niinkuin nyt, on kesä aluillaan, ja monenlaista kesän hyvää juttua edessä.. mutta jotenkin tuntuu, että ei ihan osaisi nauttia kaikeesta siitä hyvästä, mitä on. Ikäänkuin se hyvä, olisikin tavanomaista, ja menisi siinä sumussa mukana vain.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vielä 1990-luvulla myynnissä olleella reseptivapaalla Silomat-yskänlääkkeellä oli jopa pikkuisen tehoa, mutta varmaan sen takia vedettiin myynnistä. Ei ollut kovin pahan makuista, mutta ei maultaan mitään vanhan kunnon Timjamimehun veroista.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Codesan comppi oli kovaa kamaa yskään. Harmi ettei nykyään sitä määrätä edes reseptillä.
 

Glove

Jäsen
Itse olen havainnut, että yskään, nuhaan ja kuumeisiin auttaa parhaiten kuppi kuumaa vettä tai teetä, johon on sekoitettu hunajaa, puolikkaan sitruunan mehu ja reilu tujaus mahdollisimman väkevää rommia.
 

Sistis

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Itse olen havainnut, että yskään, nuhaan ja kuumeisiin auttaa parhaiten kuppi kuumaa vettä tai teetä, johon on sekoitettu hunajaa, puolikkaan sitruunan mehu ja reilu tujaus mahdollisimman väkevää rommia.

Oma havaintoni on, että kaikki yrttipohjaiset viinat auttavat ärsytykseen, mutta usein vaikutus kestää korkeintaan puoli tuntia. Parhaiten on auttanut oikeastaan Riga Balzam, jota toin joskus kymmenen vuotta sitten Latviasta. Se on riittoisaa, koska maun takia sitä ei nautita, ja sitä kannattaa muutenkin ottaa vain kovimpaan flunssaan.

Mutta alkoholittomista hoitomuodoista suosittelen hunajan ja omenaviinietikan yhdistelmää. Ruokalusikallinen hunajaa ja teelusikallinen omenaviinietikkaa sekoitetaan hyvin, ja imeskellään hitaasti. Se rauhoittaa usein kurkkua ainakin jonkin verran, ja hakkaa kyllä yskänlääkkeet joita en ole edes aikoihin käyttänyt, kun niiden teho on jo omien havaintojenikin perusteella ihan yhtä tyhjän kanssa.

Kurkun kurlaaminen suolavedellä on myös hyväksi.

Kuulemma kaikkein tehokas lääke yskään on kuitenkin risiiniöljy. Sitä kun ottaa, ei edes uskalla yskiä. Itse en ole kokeillut, mutta isot pojat väittivät...
 

PeteX

Jäsen
Suosikkijoukkue
Töölön Vesa/Jokerit, Leeds Utd, Only Oranje
Sinkkipohjaiset kurkkusuihkeet ovat auttaneet lähes krooniseen talviyskään ja kyllä kerran lähti kuumalla rommilla todella paha köhä pois. Pullon vedin illalla ja aamulla ei mitään.
 

Jesus Shaves

Jäsen
Suosikkijoukkue
Dorados de Sinaloa
Itse olen yskänlääkkeenä suosinut heroiinia, vaikka en lapsi enää olekaan. Laatukamaa Bayerilta. Onneksi aikoinaan ostin varastot täyteen.

Olet ilmeisesti ennättänyt varsin arvostettavaan ja korkeaan ikään kun varastoja olet ehtinyt hankkimaan: oli ihan kauppatavaraa ja kaupallinen nimikin tuo Heroin johonkin 1910-15 asti.

Ennen kaikki oli paremmin: apteekista sai heroiinia ja morfiinia. Nyt saa ibusalia ja aspiriinia.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös