Ihmettelyketju

  • 6 339 373
  • 38 741

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Onko teillä välillä blackoutteja kokonaisista päivistä? Viime lauantaista mä en muista mitään. Ihmettelin sitä sunnuntaiaamuna kaverilla. Siis perjantaina menin sinne ja yhden yön vaan nukuin. No onneks Suomi oli voittanut.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
WCargo OY:n toimitusjohtaja sai Il:n mukaan 30 päiväsakkoa työturvallisuusrikoksesta kun trukkikuski menetti kinttunsa. Sakon määrä? 180€. Aika harvassa ne firmat missä TJ vetää samansuuruista liksaa kun työmarkkinatuki. Paitti Tappara ny tiätenkin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Tadu

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ihmettelen että näen tuon lainatun tekstin väriosion vihreänä vaikka se varmasti on monien muiden mielestä keltainen. Olen nähnyt monia muitakin värejä eri tavalla kun monet muut. Riparilla kiistelin siitä oliko paitani raita harmaa vai beige (liittyi värin pelaamiseen, jos joku tietää mitä se on). Siskoni auto on mielestäni ruskea vaikka muut näkee sen tumman harmaana (se on sen myyntiväri). Äitini maalasi eteisen vaalenharmaaksi, minun mielestä se on miedon vaaleanvihreä.

Mullakin tossa näkyy vihreää, mutta näenkin värit vähän miten sattuu. Keltainen ja vihreä mulla menee jatkuvasti sekaisin. Eli emme ole yksin!
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksihän Jatkoajassa on viime päivinä ollut niin paljon mielensäpahoittajia. Suomi kuitenkin mestari jne. Vai onkohan toikin jotain kahvit näppikselle -juttua ja ei oikeasti edes hymyilytä. Huvittaa vaan.
 
K

Kiekkokatsoja

Miksihän Jatkoajassa on viime päivinä ollut niin paljon mielensäpahoittajia. Suomi kuitenkin mestari jne. Vai onkohan toikin jotain kahvit näppikselle -juttua ja ei oikeasti edes hymyilytä. Huvittaa vaan.
Katsos kun ihminen harvoin oppii mitään, kun ei halua oppia.
Luulisi että tuo tapa millä mestaruus tuli, niin lisäisi sitä että yritettäis pärjätä paremmin.. niin keskenämme, kuin itsemmekin kanssa.
Ajattelin perustaa viestiketjun siitä että mitä mestaruudesta opimme. Mutta pahoitin mieleni jo ennakkoon, sillä ei siihen kuitenkaan kukaan kirjoittaisi...
Jotain jo lyhesti laitoin, ketjuun jonne on kaikkien...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Jos mulla olisi 25 miljoonan purjepaatti ja siihen miehistö, niin luulen että keksisin reitille Mallorca-Genova jonkun muun etenemistavan kuin jumalauta rahtilaivan kannella.
 
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Spotifyn random shuffle, miksi sitä ikinä suomeksi kuuluisikaan kutsua on heittänyt mulle nyt reilun vartin sisään jo kaksi biisiä Our Last Nightin tuotantoa, vaikka olen tainnut peräti yhtä heidän biisiään kuunnella useammin kuin kerran ja tästäkin on vierähtänyt useampi vuosi. Kyseessä on muutenkin kait ns. "muijille suunnattu" post-hardcore bändi enkä ole heidän tuotannostaan edelleenkään lainkaan kiinnostunut. Sunrise on ainut biisi OLN:ltä mistä olen ikinä tykännyt. Niin jotta ihmettelinpä vaan että millä perusteella Spotify suosittelee minulle kahta heidän biisiään joita en ole kirjaimellisesti ikinä eläessäni kuunnellut. Ymmärtääkseni tuo shuffle kuitenkin perustuu jossain määrin musiikkimieltymyksiisi, tai niin sen ainakin pitäisi toimia?

EDIT: No nyt tuli tuutista ulos jo kolmas biisi samalta bändiltä eikä oo kulunu edes puolta tuntia. Mit...
 
Viimeksi muokattu:

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmettelen että näen tuon lainatun tekstin väriosion vihreänä vaikka se varmasti on monien muiden mielestä keltainen. Olen nähnyt monia muitakin värejä eri tavalla kun monet muut. Riparilla kiistelin siitä oliko paitani raita harmaa vai beige (liittyi värin pelaamiseen, jos joku tietää mitä se on). Siskoni auto on mielestäni ruskea vaikka muut näkee sen tumman harmaana (se on sen myyntiväri). Äitini maalasi eteisen vaalenharmaaksi, minun mielestä se on miedon vaaleanvihreä.

Minä näin tuon eilen vihreänä, mutta tänään se on keltainen.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Sain juuri virallisen tiedon, että paras hakija valittiin kesäduuniin. Mutta jekuthan ei lopu tähän, kun pomon pitää hänelle soittaa ja esittää tarjous.

Hän on tosin lomalla tänään ja huomenna ja soittelee sitten kaiketi perjantaina sait muuten töitä. Tulkaa joku nyt kertomaan mikä vittu siinä on, että ihmisiä pitää roikottaa löysässä hirressä.

Voisin vaikka itse soittaa tuolle, mutta kun ei ole prosessin ulkopuolisia valtuuksia niin ei ole. Puhelinnumero kyllä on ja palkkakin tiedossa. Melkein toivon, että hän saisi tarjouksen muualta ja sitten joutuisivat tässä puljussa pohtimaan voisikohan tätä rekryprosessia mitenkään parantaa ja nopeuttaa.

Riippumatta miten käy taidan tästä ehkä jotain sanoa ja sitten ensi kesänä on silti sama sirkus.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Ihmettelen miten väki jaksaa ihmetellä musiikkimakujen/tyylien muutosta vuosien saatossa. Toki sen ymmärtää että esimerkiksi JVG ei kaikkiin iske, mutta vähän pöljää valittaa että tuolle maailmanmestarijoukkueelle niiden musiikki maistuu. Toki JVG:llä yhteydet vielä kiekko/urheilupiireihin muutenkin, mutta tekevät myös ihan letkeää (bile)musiikkia mikä nyt sattuu aika monelle vielä maistumaan, vaikkakaan ei toki iäkkäämmille sukupolville niin maistuisikaan.
 
K

Kiekkokatsoja

Tv sarja napakymppi.
Välttämättä en halua katsoa, mutta toisinaan tietystä syystä oon kuunnellut.
Usein nuoria ihmisiä, joten toisaalta ymmärrettävää henkilöiden erikoisuus.
Tänään nainen pohjanmaalta, joka halusi pääasiassa tietää mitä on tehnyt, ja haastaa ja uhota mittaamaan ihmistä saavutuksen/kyvykkyyden mukaan. Siis mittaaminen eläntekojen mukaan tärkeintä. Henkiset arvot unohtui..
Toinen x oli mies poliittinen ja teatteerinen. Tärkeää että olisi ns. Parempi ihminen kuin moni muu.
Pöhkö ohjelma.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Sain juuri virallisen tiedon, että paras hakija valittiin kesäduuniin. Mutta jekuthan ei lopu tähän, kun pomon pitää hänelle soittaa ja esittää tarjous.

Hän on tosin lomalla tänään ja huomenna ja soittelee sitten kaiketi perjantaina sait muuten töitä. Tulkaa joku nyt kertomaan mikä vittu siinä on, että ihmisiä pitää roikottaa löysässä hirressä.

Voisin vaikka itse soittaa tuolle, mutta kun ei ole prosessin ulkopuolisia valtuuksia niin ei ole. Puhelinnumero kyllä on ja palkkakin tiedossa. Melkein toivon, että hän saisi tarjouksen muualta ja sitten joutuisivat tässä puljussa pohtimaan voisikohan tätä rekryprosessia mitenkään parantaa ja nopeuttaa.

Riippumatta miten käy taidan tästä ehkä jotain sanoa ja sitten ensi kesänä on silti sama sirkus.

Oletkin kulttuurialalla töissä, luulin että jossain järjellisemmässä.
 

Reverent

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Median uutisointi Vesku Loirin pojan menehtymisestä. Mulle tuttu ainoastaan rikosepäiltynä törkeästä pahoinpitelystä (vai oliko peräti tapon yritys), mutta median perusteella on ainakin yrittänyt tehdä jotain muusikonuraakin. En usko koskaan kuulleeni edesmenneen yhtään tuotosta. Isälle tietty järkky juttu, mutta muuten tuskin minkään iltapäivälehtien ykkösuutisen arvoinen juttu.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Onko teillä välillä blackoutteja kokonaisista päivistä? Viime lauantaista mä en muista mitään. Ihmettelin sitä sunnuntaiaamuna kaverilla. Siis perjantaina menin sinne ja yhden yön vaan nukuin. No onneks Suomi oli voittanut.
Mie en muista 90-luvusta oikeastaan mitään. Olen sillä vuosikymmenellä kirjoittanut ylioppilaaksi, mennyt erään naisen kanssa kimppaan, saanut tyttären, eronnut, tehnyt useita töitä, soittanut bändeissä... Jotenkin vaan koko vuosikymmen on yhtä vitun sumua. Valokuvista olen nähnyt jälkikäteen, että aha, tuolla olen ollut näköjään, ja tuollaisten ihmisten kanssa... Ei vaan ole mitään muistikuvia. Tai jotain on, mutta noin 95% koko vuosikymmenestä on ihan hämärää. Veikkaan, että osa johtuu jostain kieltämisestä, koska suurimman osan tuosta ajasta minua vitutti ja raskaasti. Ehkä en halua muistaa.
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Olen usein törmännyt fiktiivisessa kirjallisuudessa minun mielestäni väärään tietoon diabeteksestä. Eli jos diabeetikko ei saa insuliinia... tai häntä estetään saamasta insuliinia niin hänen verensokeri laskee (siis kirjojen tarinoissa). Mutta eihän se niin mene, ilman insuliinia verensokeri nousee. Ja kirjoissa tästä insuliinin saamattomuudesta johtuvasta verensokerin laskemisesta selviytymiseen on sitten kaksi tapaa... Joista toinen on saada insuliinia ja toinen on saada sokeria. No insuliini ei auta sitten yhtään verensokerin laskuun vaan pahentaa tilannetta. No nopeasti imeytyvän hiilihydraatin saaminen saattaa kyllä nostaa verensokeria, se on ainakin se oikeampi hoitotoimi. Mutta kun se insuliinin saamattomuus ei ole aiheuttanut sitä alhaista verensokeria vaan esim. juuri liikaa insuliini. Ihmettelen tuota väärinkäsitystä jota esiintyy kirjoissa... Kun sen voisi helposti tarkastaa jostain.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Olen usein törmännyt fiktiivisessa kirjallisuudessa minun mielestäni väärään tietoon diabeteksestä. Eli jos diabeetikko ei saa insuliinia... tai häntä estetään saamasta insuliinia niin hänen verensokeri laskee (siis kirjojen tarinoissa). Mutta eihän se niin mene, ilman insuliinia verensokeri nousee. Ja kirjoissa tästä insuliinin saamattomuudesta johtuvasta verensokerin laskemisesta selviytymiseen on sitten kaksi tapaa... Joista toinen on saada insuliinia ja toinen on saada sokeria. No insuliini ei auta sitten yhtään verensokerin laskuun vaan pahentaa tilannetta. No nopeasti imeytyvän hiilihydraatin saaminen saattaa kyllä nostaa verensokeria, se on ainakin se oikeampi hoitotoimi. Mutta kun se insuliinin saamattomuus ei ole aiheuttanut sitä alhaista verensokeria vaan esim. juuri liikaa insuliini. Ihmettelen tuota väärinkäsitystä jota esiintyy kirjoissa... Kun sen voisi helposti tarkastaa jostain.
Kirjoissa esiintyy helvetisti kaikenlaisia väärinkäsityksiä, vääriä olettamuksia, harhoja ja suoranaisia valheita. Ehkä siksi sitä sanotaankin fiktioksi...

No, jos on ollut tarkoitus jonkinlaiseen uskottavuuteen, niin sitten raippoja vaan kirjailijalle tai kustannustoimittajalle. Onneksi Muumipapan aikakone sentään tuli dokumentoitua jälkipolville autenttisena.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Median uutisointi Vesku Loirin pojan menehtymisestä. Mulle tuttu ainoastaan rikosepäiltynä törkeästä pahoinpitelystä (vai oliko peräti tapon yritys), mutta median perusteella on ainakin yrittänyt tehdä jotain muusikonuraakin. En usko koskaan kuulleeni edesmenneen yhtään tuotosta. Isälle tietty järkky juttu, mutta muuten tuskin minkään iltapäivälehtien ykkösuutisen arvoinen juttu.

Eniten tällaisissa tapauksissa median osalta harmittaa se, että Veskua tässä on tuskin jätetty rauhaan. Kun erittäin tunnetun julkkiksen vähemmän tunnettu poika kuolee nuorena, niin onhan siinä valitettavasti kaikki ainekset kasassa sen suhteen, että joku yrittää kysellä, että miltä nyt tuntuu-
 
Suosikkijoukkue
Jokerit, Detroit Red Wings
Kommentoin erästä viestiä palstalla ja yht'äkkiä alkuperäinen siteeraamani viesti katosi ja siirtyi toiseen ketjuun. Pystyykö noita nykyään siirtämään jotenkin?
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Eniten tällaisissa tapauksissa median osalta harmittaa se, että Veskua tässä on tuskin jätetty rauhaan. Kun erittäin tunnetun julkkiksen vähemmän tunnettu poika kuolee nuorena, niin onhan siinä valitettavasti kaikki ainekset kasassa sen suhteen, että joku yrittää kysellä, että miltä nyt tuntuu-
Kerron nyt tähän Evilin kannan.

Vesa-Matti Loiri on suomalaisen kulttuurin hienoimpia, monipuolisimpia ja lahjakkaimpia tekijöitä ikinä. Hänen vaikutuksensa sodanjälkeisiin sukupolviin on suuri.

Loirin poika, Joonas, on ymmärtääkseni tehnyt kulttuuria myös. Enimmäkseen nuorisokulttuuria minua nuoremmille, mutta en siitä häntä väheksy.

Joonas on lehtitietojen mukaan menehtynyt, suhteellisen nuorena eli alle nelikymppisenä. Kuoleman syytä en arvuuttele, se ei ole minun asiani.

Tunnen suurta sympatiaa Vesa-Matti Loiria kohtaan. Tietääkseni häneltä on ennenkin menehtynyt ennenaikaisesti perheenjäseniä. Olen suuresti pahoillani tästä.

Mikäli sillä on mitään merkitystä, haluan osaltani ilmaista myötätuntoni niille, joita menetys on koskettanut, ja toivoa, että joskus tulevaisuudessa suru hellittäisi ja elämä osoittautuisi edelleen elämisen arvoiseksi.

Vilpittömästi osaa ottaen,
Nimimerkki Evil
 

Barcelona

Jäsen
Suosikkijoukkue
Leijonat
Mikä siinä on kun kuulee Led Zeppelin "Whole Lotta Love" biisin alkavan niin on aivan pakko ruveta soittamaan ilmakitaraa?
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Miksi nuoriso sotkee paikkoja noin saatanan paljon. Taas on kaikki ulkona kun pommin jäljiltä. Eikö näillä oo mitään kunnioitusta. Kokoonnutaan ja sotketaan. Hmh!

T: katkera vanhus
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Miksi nuoriso sotkee paikkoja noin saatanan paljon. Taas on kaikki ulkona kun pommin jäljiltä. Eikö näillä oo mitään kunnioitusta. Kokoonnutaan ja sotketaan. Hmh!

T: katkera vanhus

Älä katkeroidu, kun ne ovat 364 päivää vuodessa täysin kunnollisia. Tiedän tämän ihan omasta kokemuksesta.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös