Ihmettelyketju

  • 6 327 539
  • 38 716

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Itse oli kierrätyskeskuksessa kuutisen vuotta töissä. Kierrätettiin esim kaikki nämä alumiinitölkit ja muovipullot. Päivittäin näitä tölkkejä palautettiin muutama miljoona kappaletta ja sesonkina vielä enemmän. Olihan se paskasta ja raskasta hommaa vaikka koneilla suurinosa työstä tehtiinkin. Liksa oli kumminkin hyvä niin mikäs siinä. Ainoa miinus oikeastaan että työvaatteet piti pestä vähä väliä kun se saatanan kalja litku ja haju tarttui väkisinkin niihin.

Tuli siinä työllistettyä itseäkin kun palautteli näitä hylsyjä lähikauppaan ja siinä vasta sitten oikeasti ymmärsi kuinka isot rahat tuossa alumiinin kierrätyksessäkin liikkuu.

Edit. Lisäys
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Itse oli kierrätyskeskuksessa kuutisen vuotta töissä. Kierrätettiin esim kaikki nämä alumiinitölkit ja muovipullot. Päivittäin näitä tölkkejä palautettiin muutama miljoona kappaletta ja sesonkina vielä enemmän. Olihan se paskasta ja raskasta hommaa vaikka koneilla suurinosa työstä tehtiinkin. Liksa oli kumminkin hyvä niin mikäs siinä. Ainoa miinus oikeastaan että työvaatteet piti pestä vähä väliä kun se saatanan kalja litku ja haju tarttui väkisinkin niihin.

Tuli siinä työllistettyä itseäkin kun palautteli näitä hylsyjä lähikauppaan ja siinä vasta sitten oikeasti ymmärsi kuinka isot rahat tuossa alumiinin kierrätyksessäkin liikkuu.

Edit. Lisäys
Ja ajattele että tuota noinkin fiksua ja kannattavaa systeemiä kuin meillä noiden panttien suhteen on, ei saada maailmalla järjestettyä. Toki olisihan se ikävä kun USAssa köyhät kuolisi nälkään, kun eivät voisi muovia ja metallia keräillä. Silti meidän systeemi on aivan ylivoimaisen hyvä.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Ja ajattele että tuota noinkin fiksua ja kannattavaa systeemiä kuin meillä noiden panttien suhteen on, ei saada maailmalla järjestettyä. Toki olisihan se ikävä kun USAssa köyhät kuolisi nälkään, kun eivät voisi muovia ja metallia keräillä. Silti meidän systeemi on aivan ylivoimaisen hyvä.

Näin on. Toki ollaan vielä esim. Saksaa ja Ruotsia jäljessä tuossa kierrätyksessä mutta helvetinmoisia loikkia ollaan viime vuosina otettu asian suhteen. Tästä työrupeamasta jäi itsellekkin pieni perintö kun nykyään laitan pahvit, muovit sun muut sinne mihin ne kuuluu.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mikä ihme se on kun jotkut nynnyt alkaa piipittämään jos joku diggaa Putinista ja/tai Trumpista. Onko satavarma ettei ne sekoita siihen mitään politiikkaa? Ehkä ne itse vaan on eri mieltä asioista. Ja miten tuollainen asia voi joillekin mennä niin tunteisiin?
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
nykyään laitan pahvit, muovit sun muut sinne mihin ne kuuluu.
Hyvä kuulla, että tällaisia on muitakin.
Ihmettelyn aihe on tässä ketjussa aikaisemminkin ollut se, miten käsittämättömän vaikeaa pahvilaatikoiden litistäminen keräyspisteissä on. Omassa 28 asunnon taloyhtiössä litistän pahvinkeräysastiaan sellaisenaan tungettuja lootia monta kertaa viikossa, kun ei vaan kestä katella sitä holtittomuutta, eikä sinne roskakatokseen meinaa edes mahtua, kun ne lootat on viskottu johonkin sinne päin. Heippalappuja en alennu kirjoittamaan.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Hyvä kuulla, että tällaisia on muitakin.
Ihmettelyn aihe on tässä ketjussa aikaisemminkin ollut se, miten käsittämättömän vaikeaa pahvilaatikoiden litistäminen keräyspisteissä on. Omassa 28 asunnon taloyhtiössä litistän pahvinkeräysastiaan sellaisenaan tungettuja lootia monta kertaa viikossa, kun ei vaan kestä katella sitä holtittomuutta, eikä sinne roskakatokseen meinaa edes mahtua, kun ne lootat on viskottu johonkin sinne päin. Heippalappuja en alennu kirjoittamaan.

Tätähän tapahtuu helvetisti varsinkin kun ihmiset muuttavat. Ymmärrän toki ja tiedän että muuttaminen on perseestä mutta kyllä ne pahvit voi liiskata/taittaa pienemmäksi.

Pakko sen verran tunnustaa että "unohdin" viime muutossa kuntopyörän varastoon. Anoppi asustelee siinä lähistöllä niin kuulemma oli kelvannut uusille asukkaille. Nämä siis näitä huhuja vaan :)
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Hyvä kuulla, että tällaisia on muitakin.
Ihmettelyn aihe on tässä ketjussa aikaisemminkin ollut se, miten käsittämättömän vaikeaa pahvilaatikoiden litistäminen keräyspisteissä on. Omassa 28 asunnon taloyhtiössä litistän pahvinkeräysastiaan sellaisenaan tungettuja lootia monta kertaa viikossa, kun ei vaan kestä katella sitä holtittomuutta, eikä sinne roskakatokseen meinaa edes mahtua, kun ne lootat on viskottu johonkin sinne päin. Heippalappuja en alennu kirjoittamaan.
Kävin eilen viemässä muuton jälkeisiä pahveja pahvilootaan ja ihan nätisti kasaan taitettuna. Joku muu oli taittanut pizzalaatikon kahtia sinne lootaan. Nythän se vei paljon enemmän tilaa sieltä jätelaatikosta kun eihän se tietenkään pysy taitettuna. Ehkä se pizzalaatikko olisi kannattanut jättää ihan normaaliin olotilaan.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@finnjewel @Zodiac ei tulisi mieleenkään toimia toisin. Onhan tuosta vähän vaivaa, mutta silti.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
@vetti Meinaakko että heitellään paskat vaan jälkikasvulle siivottavaksi? Vai ymmärsinkö väärin?
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
@Zodiac ymmärsit väärin, tai sitten en ollut tarpeeksi selväsanainen. Totta Mooses lajittelen, siitä toki on vähän vaivaa.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
@Zodiac ymmärsit väärin, tai sitten en ollut tarpeeksi selväsanainen. Totta Mooses lajittelen, siitä toki on vähän vaivaa.

Asia kunnossa ja papukaijan merkki sinulle. Eihän sitä itsekkään aina jaksa katsoa täydellisesti mihin lajittelee mitäkin mutta jos suurinpiirtein niin sekin on jo iso asia.
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ihmettelen ihmisten lomaan valmistautumista. Isäni ja hänen nykyinen naisystävänsä ovat lähdössä torstaina Etelä-Suomeen automatkalle. Nyt on isä pessyt pihalla autoa ja maalannut terassin aidaketta. Harmitteli kun ei nyt ehdi autoa vahaamaan. Vielä pitäisi jossain välissä kuulemma ruohokin leikata. Naisystävä pitkän työpäivän jälkeen rupesi saman tien pyyhkimään pölyjä, muutenkin siivoilemaan ja nyt imuroi huushollia läpi.

Eikö siinä nyt olisi ollut riittämiin, että olisi hoitanut työasiat kondikseen lomaa varten ja pakkaillut rauhassa? Kyllähän tuo asunto olisi ollut jo muutenkin ihan säällisessä kunnossa paluuta ennakoiden ja autokin vaan likaantuu/pölyttyy uudelleen kun varmasti reilun viikon aikana tulee nelinumeroinen määrä kilometrejä mittariin. Lämpöäkin tuo miltei 30 astetta yhä, niin en kyllä ymmärrä miksi rääkkäävät itseään noin.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
@Shardik Itsekin tulee aina ennen reissuun lähtöä siivottua. On se kuitenkin mukavampi tulla sitten kotiin eikä tarvitse olla heti lähipäivinä imuroimassa kauppa-asioiden, pyykinpesun, tavaroiden purkamisen yms. lisäksi.

Oon aina ihmetellyt imurointiin käytettävää aikaa, itse saan kulumaan max.30min 80 neliön kolmioon mutta rouvalla tuohon menee aikaa parisen tuntia. Ilmeisesti hän tekee mahdottomasti siistimpää jälkeä kuin minä tuolla ajankäytöllä.

Eikö se kämppä pölyynny siinä loman aikana ja täytyy kumminkin imuroida uudestaan heti lomalta palatessa?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eihän kämppää puunata tarvitse, mutta tykkään itsekin, jos aivan älyttömästi ei olisi tyhjiä tölkkejä pöydällä ja haisemaan jäävät roskat olisi viety. Lomalla kuitenkin tulee tehtyä kaikkea muuta kuin levättyä ja joskus on pakko mennä kotiin.

Nyt on sellainen tilanne, pitää miettiä pölyjä sitten, jos muutaman päivän päästä sinne pääsee. Menen ensin saunaan pohtimaan tätä hulluutta.
 

Zodiac

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thunder Bay Bombers
Eihän kämppää puunata tarvitse, mutta tykkään itsekin, jos aivan älyttömästi ei olisi tyhjiä tölkkejä pöydällä ja haisemaan jäävät roskat olisi viety. Lomalla kuitenkin tulee tehtyä kaikkea muuta kuin levättyä ja joskus on pakko mennä kotiin.

Nyt on sellainen tilanne, pitää miettiä pölyjä sitten, jos muutaman päivän päästä sinne pääsee. Menen ensin saunaan pohtimaan tätä hulluutta.

Kerran unohdettiin kaverin kanssa mökille lohen jämät roskapussiin. Voin sanoa että oli parin viikon päästä hyvät käryt kun tultiin takaisin. Hyi helvetti vieläkin nousee pala kurkkuun. Piti tuulettaa pari päivää koko mökkiä ja laittaa teltat pihalle pystyyn.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotkut nörtit muokkaa valokuvia tai jotenkin säätää niitä. Ei kait niitä enää sen jälkeen voi valokuviksi kutsua kun ei ole oikea kuva siitä hetkestä. Tietty ne pupukorvat ja sellaiset jossain teinien somejutuissa on eri asia jne.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Jotkut nörtit muokkaa valokuvia tai jotenkin säätää niitä. Ei kait niitä enää sen jälkeen voi valokuviksi kutsua kun ei ole oikea kuva siitä hetkestä. Tietty ne pupukorvat ja sellaiset jossain teinien somejutuissa on eri asia jne.
Tälle on olemassa ihan moderni termikin, photoshoppaus. Ja sitten on nää valmiit instafiltterit, joita itekin alussa kokeilin mutta sittemmin todennut että aitous > hienous.

.. ja ja nythän on tullut ihan jopa myyntiin näitä tekoälykameroilla varustettuja uuden sukupolven puhelimia, jotka voivat periaatteessa ottaa sulle "somevalmiin" kuvan ilman että sun tarvii ite tehä yhtikäs mitään. Nykyajan teknologia muuttuu aina vain hullummaksi.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Kävin tossa huitasemassa oman rivin Liigan veikkausketjuun ja siinä ennen minua oli käyttäjän @snake veikkaus. Muuten ihan hyvä ja kiva veikkaus, mutta jostain syystä iso osa joukkueista oli kirjoitettu väärin. Tätä näkee muiltakin palstalaisilta, mutta kysytään nyt kärmekseltä kun sattui ikään kuin kohdilleen, että mistä tämmöinen mahtaa johtua. Eikö vaan viitsi laiskuuttaan laittaa niitä oikein (oma jengi oli tietty oikein) vai onko ymmärrys vajaavainen?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Mikähän siinä on että kuvitellaan että ollaan se maailman napa. Mennään nyt esim. Uusi televisio ketjuun ja ei omaa aikaa viitsitä edes nyt sen vertaa käyttää että ihan pari viimestä sivua luettaisiin (silmäiltäisiin), että josko vaikka siellä olisi joku vaikka kysynyt samaa aikaisemmin. Ei kun minä, minä, minä palvelkaa minua. Ei hei aina jaksa kirjoittaa samaa litanjaa uudestaan ja uudestaan. Joo hei se sun budjettisi on keskimäärin sama kuin noin joka kolmannella siinä samassa ketjussa, se osuu ihan varmana johonkin luokista halvimmat, keskihintaiset, kalliit. Ja ihan varmana siitä asiasta nyt on jo siellä tän vuoden puolella jotain sanottu. Kun ei täällä kukaan maksa kelleen palkkaa, eikä tämän sivuston mainoksista tipu auttajille latin latia. Ihan sama kuin että jossain tietokone-expertti tai puhelinketjussa tms. ekana saa kysyä, että oletko sä nyt ees buutannut sitä sun laitetta, "ai niin joo". Voisi kai sitä ite tehdä ensin sen mitä asialle voi, ennen kuin jonkun muun pitää käyttää energiaa sun asioihin. Ihmettelen, tai no siis en ihmettele, että vastauksia ei paljoa kerry.
 

Ramchester

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Kävin tossa huitasemassa oman rivin Liigan veikkausketjuun ja siinä ennen minua oli käyttäjän @snake veikkaus. Muuten ihan hyvä ja kiva veikkaus, mutta jostain syystä iso osa joukkueista oli kirjoitettu väärin. Tätä näkee muiltakin palstalaisilta, mutta kysytään nyt kärmekseltä kun sattui ikään kuin kohdilleen, että mistä tämmöinen mahtaa johtua. Eikö vaan viitsi laiskuuttaan laittaa niitä oikein (oma jengi oli tietty oikein) vai onko ymmärrys vajaavainen?

Seuran kannattaa vaihtaa nimeä, jos seuran kannattajilla menee tunteisiin se, että muut eivät jaksa kirjoittaa isoja kirjaimia satunnaisiin pakkoihin.

Saipa, Kalpa, Tps, Hifk, Jyp jne. Jokainen ymmärrää mistä joukkuesta on kyse ilman, että tungetaan lisää isoja kirjaimia.
 
Suosikkijoukkue
Nykäskylän ylpeys, Bunch of jerks
Seuran kannattaa vaihtaa nimeä, jos seuran kannattajilla menee tunteisiin se, että muut eivät jaksa kirjoittaa isoja kirjaimia satunnaisiin pakkoihin.

Saipa, Kalpa, Tps, Hifk, Jyp jne. Jokainen ymmärrää mistä joukkuesta on kyse ilman, että tungetaan lisää isoja kirjaimia.
No jaa, ei ole mun mielestä kovinkaan hyvä syy ryhtyä nimenvaihto hommiin. Ja ei tässä nyt siitä kyse ole, etteikö ymmärtäis mistä jengistä puhutaan, eikä ne isojen kirjainten paikat todellisuudessa niin satunnaisia ole. Mun silmään näyttää typerältä kun ne kirjotetaan väärin ja en tosiaan tätä käytäntöä ymmärrä niin siksi sitä tässä ihmettelen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
No jaa, ei ole mun mielestä kovinkaan hyvä syy ryhtyä nimenvaihto hommiin. Ja ei tässä nyt siitä kyse ole, etteikö ymmärtäis mistä jengistä puhutaan, eikä ne isojen kirjainten paikat todellisuudessa niin satunnaisia ole. Mun silmään näyttää typerältä kun ne kirjotetaan väärin ja en tosiaan tätä käytäntöä ymmärrä niin siksi sitä tässä ihmettelen.
Jos joku haluaa kaikille osoittaa ettei tuo äidinkieli ole edes auttavasti hallussa, niin mitäs sitä tuomitsemaan.
 
Suosikkijoukkue
Lahen Pelicans, Dallas Stars, Leksands IF
Let's be honest. Jos tietää miten seuran nimi kuuluu kirjoittaa, mutta päättää silti kirjoittaa sen päin v*ttua on vain laiska. Tätä mieltä olen minä, kieliasioiden perfektionisti.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
No jaa, ei ole mun mielestä kovinkaan hyvä syy ryhtyä nimenvaihto hommiin.

Minusta ryhtyminen nimenvaihto hommiin näyttää typerältä, koska se on yhdyssanavirhe. Mitä taas pointtiisi tulee, olen aivan samaa mieltä. Tulee mieleen se vitsi eteläsuomalaisesta Kauppisesta, joka muutti Savoon.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Let's be honest. Jos tietää miten seuran nimi kuuluu kirjoittaa, mutta päättää silti kirjoittaa sen päin v*ttua on vain laiska. Tätä mieltä olen minä, kieliasioiden perfektionisti.

Niin. Periaatteessa olen ihan samaa mieltä. Toki tietyin poikkeuksin.

Esim. HIFK ja IFK ovat molemmat yleisesti käytettyjä. Samoin lempinimien kohdalla hyväksyn "väärin" kirjoitetun muodon, esim Pelsu(t) tai Tepsi. JYP on jo itsessään väärin kirjoitettu, joten siitä voi käyttää lyhennettä JyP.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös