Ihmettelyketju

  • 6 343 092
  • 38 746

Ralph

Jäsen
Vaikken muiden joukkueiden ketjuja luekaan, tiedän pari ärsyttävää tapaa sieltä liittyen noihin uusiin hankintoihin. Jos vaikkapa joku perus jyrä tyyliin Toni Körkkö siirtyy Sportista esimerkiksi Lukkoon ja onnistuukin siellä yllättän hyvin, käydään tämän vanhan joukkueen alueella kiittämässä edellisen joukkueen kannattajia tästä pelaajasta. Aivan kuin heillä olisi jotain sanaa tässä koko asiassa tai edes sillä joukkueella, kun pelaaja on sopimuksettomana ja vapaana siirtynyt minne haluaa.

Että ole hyvä vaan, kiva kun voimme olla avauksi ja tervetuloa uudestaan.
 

Wiljami

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jukurit, sympatiaa muuhun Savoon ja Kaakonkulmalle
Jos nyt vaikka Kerhoa miettii niin tuli sen osastolle jokunen viesti kirjoitettua Jukureista siirtyneistä kiekkomiehistä, etenkin Pennasesta. Enkä tainnut yhdessäkään viestissä sortua edes vittuiluun.

En kyllä muistaakseni käynyt yoissakeväänä (tai sen jälkeenkään) erikseen kiittämässä Suhosen palauttamisesta.
 

Valapatto

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kävin tuossa illalla Prismassa ja ihmettelen miksi ihmiset haluavat käydä tuommoisissa kaupoissa. Aivan saatanallisen kokoinen halli ja romua lattiasta kattoon.
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Viivi ja Wagner sarjakuvat ihmetyttää. Tai pikemminkin sen suosio. Mihin se perustuu? Ketkä niitä jaksavat lukea? Olen ymmärtänyt että tällaisten muutaman kuvan sarjakuvien pitäisi olla ikäänkuin lyhyitä "vitsejä" tai piirrettyjä "sketsejä", joihin sisältyy jokin hauska koukku, right? Mutta keskiverto V & W sarjakuva sanomalehdissä menee jotenkin näin:

V: Kello on jo 7. Aika herätä.
W: Ei jaksa vielä. väsyttää.
V: Myöhästyt töistä.
W. Ei se mitään.

THE END

Onko tämä "huumori" niin korkealentoista että vaatii 40v. vuotiaan kahden lapsen äidin kirjastonhoitaja-aivot että näiden hienouden ymmärtää? Minä en ymmärrä...

Tätä ihmeteltiin näköjään jo 10v sitten, ja ihmettelen edelleen. En kyllä ymmärrä tuon sarjakuvan "hauskuutta" tai ideaa.
 
Viimeksi muokattu:

sonnychiba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät
Tuli tuosta Viivi ja Wagnerista mieleen, että menisikö Suomessa läpi sellainen sarjakuva, jossa päähenkilöinä olisi mies ja lehmä. "Sarjakuva kuvaisi hauskalla ja usein tarkalla tavalla parisuhdetta sekä ehkä stereotyyppisesti miehen ja naisen välisiä eroja".(lainaus...)
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Tuli tuosta Viivi ja Wagnerista mieleen, että menisikö Suomessa läpi sellainen sarjakuva, jossa päähenkilöinä olisi mies ja lehmä. "Sarjakuva kuvaisi hauskalla ja usein tarkalla tavalla parisuhdetta sekä ehkä stereotyyppisesti miehen ja naisen välisiä eroja".(lainaus...)

Olenkin jo ihmetellyt, missä palstan miesasiamiehet ovat, taas miestä sorretaan.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Viimeksi muokattu:
Suosikkijoukkue
Turkoosi kevät 2024, Dallas Stars, Leksands IF
Uskotko Jumalaan -ketju ei ole kerännyt edes puolta sivua viestejä sen jälkeen kun pahoitin siellä alkuvuodesta useamman ateistin mielen ilmaisemalla uskomukseni. Ehkä vähän hassua, sillä silloin sinne kertyi noin parinkymmenen sivun edestä viestejä joissa väiteltiin, haastettiin näkökantoja ja jopa hyökättiin puolin ja toisin niskaan. En odottanut yhdellä täysin omaa uskoani ilmaisseella viestillä saavani moista paskamyrskyä aikaiseksi ja lopultahan mun piti oikeesti pitää muutaman päivän hermoloma koko palstalta ku olin nii henkisesti poikki siitä kritiikistä ja osittain jopa halveksunnasta jota siellä sato niskaan.

Mut joo, tosiaan piti vaan ihmetellä et jännä kuinka unholaan koko ketju on vajonnu tuon episodin jälkeen. Ehkä hyvä niin. Olen ihmisluonteena sellanen, että pyrin yleensä välttämään turhaan draamaa viimeseen asti ja tossa sain ehkä tälle vuodelle ihan riittävän draama-annostuksen.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Useamman? Sinustako tuo näyttää normaalilta teiniltä? Haluaisin mielenkiinnosta nähdä konfirmaatiosi ryhmäkuvan.

Parinkymmenen opettajavuoden aikana on tullut nähtyä aika monta yläkoulun poikaa, useampi karvanaama muistuu mieleen.

Harvoin yläkoululaisella näin kova karvankasvu on.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Parinkymmenen opettajavuoden aikana on tullut nähtyä aika monta yläkoulun poikaa, useampi karvanaama muistuu mieleen.

Harvoin yläkoululaisella näin kova karvankasvu on.

Ilmeisesti itse sitten olen pihalla kuin lumiukko jos tuo on nykyaikaisen teinin normaalihabitus. Ihon kollageeni taso on nelikymppisen paikkeilla ja parta rehottaa kuin kolmekymppisellä. Onneksi en ole kaupan kassalla töissä. Myisin helposti kaikille rippikouluikäisille olutta.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ilmeisesti itse sitten olen pihalla kuin lumiukko jos tuo on nykyaikaisen teinin normaalihabitus. Ihon kollageeni taso on nelikymppisen paikkeilla ja parta rehottaa kuin kolmekymppisellä. Onneksi en ole kaupan kassalla töissä. Myisin helposti kaikille rippikouluikäisille olutta.

Mistä saat tämän "teinin normaalihabituksen"?

Kyseessä on totta kai poikkeuksellinen kaveri, mutta kyllä näitä on tullut vastaan. Viimeksi keväällä opetin lähes kaksimetristä 16 vuotiasta ysiluokkalaista, jolla kasvoi parta.
 

JKyykka

Jäsen
Omalla luokalla oli yläasteella yksi erittäin karvainen kaveri. Kellään muulla ei mitkään karvat kasvaneet kunnolla, mutta tällä puski joka paikasta tummaa puskaa ulos. Oli siinä muilla pojilla liikuntatunnin jälkeen suihkussa ihmettelemistä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ilmeisesti itse sitten olen pihalla kuin lumiukko jos tuo on nykyaikaisen teinin normaalihabitus. Ihon kollageeni taso on nelikymppisen paikkeilla ja parta rehottaa kuin kolmekymppisellä. Onneksi en ole kaupan kassalla töissä. Myisin helposti kaikille rippikouluikäisille olutta.
Mä ajoin ysillä jo säännöllisesti partani. Ei siitä tuolloin kovin muhkeaa olisi vielä tullut, mutta sen verran sitä silti puski, että piti jyystää sileäksi. Lukiossa homma meni jo totisemmaksi ja armeijassa sain päivällisellä päivystävältä upseerilta nuhtelut parrasta, vaikka olin sen aamulla höylännyt.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Mistä saat tämän "teinin normaalihabituksen"?

Kyseessä on totta kai poikkeuksellinen kaveri, mutta kyllä näitä on tullut vastaan. Viimeksi keväällä opetin lähes kaksimetristä 16 vuotiasta ysiluokkalaista, jolla kasvoi parta.

Sinulla varmasti on paljon parempi käsitys siitä normaalista, mutta itselleni se normaali 15-vuotias on vielä oikeasti selvästi poika. Sanotaan 170-175cm, ilman partaa ja eikä naamassa näy vielä päihteiden käyttö (tupakka, alkoholi). Toki on näitä poikkeuksia kenellä kasvaa sitä karvaa enemmän kuin muilla. Itse kävin ylä-astetta missä oli yli 200 poikaa ja yhdellä kasvoi kunnon maitoparta ysiluokalla, mutta kyllä hänetkin olisi helposti voitu veikata vain max. 18-19vuotiaaksi koska se teineys paistoi läpi. Tämä kadonnut sen sijaan voisi oikeasti mennä 36-vuotiaasta 16-vuotiaan sijaan.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Ihmettelen kovasti ihmisten tarvetta hamstrata tavaraa. Olen ollut pari päivää jeesimässä sukulaisperheeni muuttoa, kämpästä, johon muuttivat vuosi sitten. Sinä aikana ovat ehtineet täyttää talon aivan ääriään myöten kaikella mahdollisella, siis aivan kaikella. Ymmärrän kyllä, että kaikenlaista voi tarvita, ja kun perheen isukki on tee-se-itse -miehiä, on osalle skeidasta oikeasti käyttöä, mutta kun mitään ei osata laittaa poiskaan. Siis muuttokuormassa on lankunpätkiä ja kaatopaikkakuormasta pelastettua riepua, jonka naisväki jo kerran katsoi tarpeettomaksi. Jotenkin tuntuu, että tällainen hamstraus on sukua ahneudelle. Vaan oli miten oli, ihan vitun rasittavaa se joka tapauksessa on jo tältä etäisyydeltä tarkasteltuna.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kuka saatana jättää omat paskat puhdistamatta yleisien vessanpönttöjen seiniltä. Oli mukava käydä taas yleisessä vessassa kun pönttö on vuorattu paskalla
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Kuka saatana jättää omat paskat puhdistamatta yleisien vessanpönttöjen seiniltä. Oli mukava käydä taas yleisessä vessassa kun pönttö on vuorattu paskalla
Juu siis yleisien vessojen vetämättä jättäminen on jotain täysin käsittämätöntä. Ihminen on toisinaan täys paska.
 

Oskar

Jäsen
Suosikkijoukkue
Turkulaiset joukkueet, Rantasmikko, Gordon Bombay.
Onhan siinä kyllä ihmettelemistä kun on oikeasti paljon ihmisiä ketkä eivät osaa käydä edes kakalla oikein.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ihmettelen kovasti ihmisten tarvetta hamstrata tavaraa.
Samaa olen aina ihmetellyt. Tietty ihmiset on erilaisia ja jotkut saa omistamisesta mielihyvää. Jotkut tietty tarvitsevatkin erilaisia asioita.

Mutta jotkut kirja- tai leffakokoelmat esimerkiksi, vaikka ne pieniä juttuja onkin. Siis sähän oot jo nähnyt sen leffan. Sitten ne vaan vie tilaa ja varsinkin rahaa. Ja muutoissa raahaminen ja muutenkin se materian määrän ahdistus. Osittain musiikkikin menee nykyaikana samaan. Ja joillain akoilla pitää saada keittiöön kaikki hilavitkuttimet. Pari kertaa käyttävät ja sitten kaikki kaapit täyteen.

Joillakin ihmisillä on vissiin jonkinlainen houkutus ostaa kun näkevät mainoksen. Ja eikö jotkut puhu että niillä on jopa vaikea kieltäytyä puhelinmyyjiltä.

Max. pakettiautollinen on mulla sääntönä niin sielussa säilyy vielä jonkinlainen vapaus. Ehkä tähän vähän myös liittyy että koti meinaa ihmisille hieman eri asiaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Onhan siinä kyllä ihmettelemistä kun on oikeasti paljon ihmisiä ketkä eivät osaa käydä edes kakalla oikein.
Tästähän South Park valisti meitä jo joitain vuosia sitten. Oikeaoppinen tyylihän on ottaa alakerran verhoilu kokonaan pois toimituksen ajaksi ja istua niin että hattivatin päälaki hyväilee vesisäiliön reunaa. Täten voi laskea tuoppinsa siihen säiliön päälle, asetella Jallun tai vaikkapa Der Stürmerin siihen viereen seinää vasten nojaamaan sekä siinä olutta maistellessa ja itseään sivistäessä toisella kädellä hinkata kiviä kuultaviksi. Siinä mokkapalakin ulkoistuu niin ettei huomaakkaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös