Ihmettelyketju

  • 6 342 607
  • 38 746

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Oikeastaan koko lomarahatouhu ihmetyttää. Miksi siitä kuukaudesta, jonka voi viettää vaikka kattoon syleksimällä, saa vuoden parhaan korvauksen? Ei sen puoleen - kyllä raha aina kelpaa. Jos meillä olisi mahdollisuus valita, leikkaisin mieluummin nuo kinky-tunnit suoraan lomarahoista, sen sijaan että tekee vuorokautta orjatyötä.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Joo, jännä jäänne tuo koko homma on, mutta kyllähän sen ottaa vastaan, jos annetaan. Ihmetyttää vain tuo summa, mutta pitää toellai soitella huomenna tuonne pääkallonpaikalle.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Oikeastaan koko lomarahatouhu ihmetyttää. Miksi siitä kuukaudesta, jonka voi viettää vaikka kattoon syleksimällä, saa vuoden parhaan korvauksen?

Mahtaakohan jossain muussa maassa olla tuollaista järjestelmää, en ainakaan heti muista kuulleeni. Ruotsi on tietenkin aina mahdollinen.
 

Konsta Kepuli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Athletic Bilbao, Tahko, Pool, Saints
Mahtaakohan jossain muussa maassa olla tuollaista järjestelmää, en ainakaan heti muista kuulleeni. Ruotsi on tietenkin aina mahdollinen.
Suomessa ei puolestaan ole 13. kuukauden palkkaa kuten joissain maissa.

Lomarahan historia ja tausta on tunnettu ja sen tietää ne jotka lukee muutakin kuin Aku Ankkaa.

KVG. Avainsanat:
- 70-luku
- Ruotsi
 

sunnuntai

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS, Newcastle united
Tytär heräs aamulla jotta voi heittää kaverinsa töihin, koska kaveri asuu vähän syrjässä ja hänen vanhempansa ovat jo lähteneet omiinsa.

Kaveri ilmoitti jottei mene tänään koska ei halua kastua ja olla märkä koko päivää!!!

Ei saatana
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Tytär heräs aamulla jotta voi heittää kaverinsa töihin, koska kaveri asuu vähän syrjässä ja hänen vanhempansa ovat jo lähteneet omiinsa.

Kaveri ilmoitti jottei mene tänään koska ei halua kastua ja olla märkä koko päivää!!!

Ei saatana
Tää on tätä nykynuorisoa. Jotkut kasvattaa lapsensa alusta lähtiin liian pumpulissa niin tässä yleensä lopputulos. Jos pelkää kastuvansa nii miten ois vaihtovaatteet reppuun?

Vaikee kuvitella että 90-luvulla kukaan olisi sanonut että en mene jonnekkin koska sataa vettä. Perkele sillon sotkettiin pyörällä mennentullen ylämäkeen 20km vaikka oli minkälainen hurrikaani ja paskaa satoi. Silloin mentiin ulos touhuumaan/pelaamaan vaikka salamoi perseelle.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
No ei se nuorten thaikkujalkapalloilijakundien pelastaminen sitten ollutkaan ihan yksinkertainen operaatio. Noh, ehkä ihmettelen, että miksi luulinkaan sen olevan. Eli pojille ja heidän koutsilleen kuljetetaan ruokaa ja lääkkeitä luolaan noin 4 kuukauden tarpeisiin ja tänä aikana heidän on uimataidottomina opeteltava mm. sukeltamaan. Luolassa itsessään on saatavissa juomakelpoista vettä. Saakohan valmentaja kenkää jos ja kun pääsevät joskus pinnalle?

Chilen mainarit all over again, koska yksi suunnitelma olisi nostaa pojat sinne porattavien kuilujen kautta.

Thaipojat loukussa 2,3 kilometrin syvyydessä – lääkintä- ja ruokahuolto aloitettu | Yle Uutiset | yle.fi
 

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Suomessa ei puolestaan ole 13. kuukauden palkkaa kuten joissain maissa.

Kreikassa oli ja täällä naureskeltiin sille kovasti. Nyt viimeisessä kikyssä sentään tuli joku tolkku ja kaikki saavat nykyään sen ylimääräisen 2 viikon palkan eikä se riipu enää siitä, montako viikkoa on lomaa. Tuo oli aikaisemmin ihan järjetöntä, kun mitä enemmän lomailit sen enemmän piti maksaa palkkaa lisää. Onhan se lomaileminen työssä käyntiä kalliimpaa juu...
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Ehkä joku paikallinen osaa kertoa onko joku syy miksi Luonnontieteellisessä museossa on ihan hitosti lapsia...lastenvaunut täyttää melkein sisääntuloaulan. Onko joku alennusjuttu? Vai onko tämä vain lapsille mielenkiintoinen paikka ja loma-aikana käytetty.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Oikeastaan koko lomarahatouhu ihmetyttää. Miksi siitä kuukaudesta, jonka voi viettää vaikka kattoon syleksimällä, saa vuoden parhaan korvauksen? Ei sen puoleen - kyllä raha aina kelpaa. Jos meillä olisi mahdollisuus valita, leikkaisin mieluummin nuo kinky-tunnit suoraan lomarahoista, sen sijaan että tekee vuorokautta orjatyötä.
Mikähän se tämä lomaraha on? Minä olen kyllä kuullut lomaltapaluurahasta, se on siis se summa mikä maksetaan sille työntekijälle, että se viitsii tulla kesän jälkeen takaisin just sille herralle orjaksi niihin peltotöihin, eikä lähde toiselle naapurille hommiin. Tälläisestä lomarahasta en olekkaan kuullut.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Mikähän se tämä lomaraha on? Minä olen kyllä kuullut lomaltapaluurahasta, se on siis se summa mikä maksetaan sille työntekijälle, että se viitsii tulla kesän jälkeen takaisin just sille herralle orjaksi niihin peltotöihin, eikä lähde toiselle naapurille hommiin. Tälläisestä lomarahasta en olekkaan kuullut.

Nyt on taas jotain hassuttelua tarkoilla termeillä, vaikka aivan hyvin tiedät kuukauden kesälomaa edeltävän palkan olleen puolitoistakertainen.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mikähän se tämä lomaraha on? Minä olen kyllä kuullut lomaltapaluurahasta, se on siis se summa mikä maksetaan sille työntekijälle, että se viitsii tulla kesän jälkeen takaisin just sille herralle orjaksi niihin peltotöihin, eikä lähde toiselle naapurille hommiin. Tälläisestä lomarahasta en olekkaan kuullut.
Mulla lukee intrassa omien tietojen kohdalla "Holiday bonus". Siinä on kerrottu, miten monelta lomapäivältä minulle maksetaan rahaa. Jos siis en vaihda holiday bonusta lomarahavapaaksi. Mistään kohtaa en löydä tuolta tekstiä "Returning from holiday bonus", eikä intrassa koskaan kerrota, milloin voi alkaa vaihtaa lomaltapaluurahaa vapaapäiviksi.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Nyt on taas jotain hassuttelua tarkoilla termeillä, vaikka aivan hyvin tiedät kuukauden kesälomaa edeltävän palkan olleen puolitoistakertainen.
Myönnän osittain syyllisyyteni. Mutta itseasiassa noi aikanaan maksettiin juurikin loman lopussa. Sitten niitä alkoi jotkut firmat maksamaan aina tiettynä päivämääränä kaikille, muistaakseni Posti maksoi aina 1.6 vai 1.5, kun lomakausi alkoi. Vaikka lomalla olisit ollut elokuussa. Sitä en tosin tiennyt että nykyään on ihan tesseissä erikseen lomaraha ja lomaltapaluuraha, vaikka samasta asiasta lienee kyse. Jossain vaiheessa vuosien varrella tuo nimitys lienee muuttuneen kun onhan tuo lomaltapaluuraha hankala termi. Sitä muuten ei sillon maksettu jos vaikka määräaikainen loppui kesään, vaikka lomat maksettiinkin.
 

sampio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Menestyvin, sympatiat muille hyville.
Mikähän se tämä lomaraha on? Minä olen kyllä kuullut lomaltapaluurahasta, se on siis se summa mikä maksetaan sille työntekijälle, että se viitsii tulla kesän jälkeen takaisin just sille herralle orjaksi niihin peltotöihin, eikä lähde toiselle naapurille hommiin. Tälläisestä lomarahasta en olekkaan kuullut.
Lomaltapaluuraha on vanha termi ja liittyy juuri tuohon loman jälkeen töihintuloon, jottei Volvon tehtaat vienyt mennessään.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Onko ihmisiltä kadonnut sarkasmin ymmärryksen taito kun kuvitellaan että kaikki on heti interneetissä trollaamista?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Huonon sarkasmin ja trollauksen raja on mahdoton vetää.
Helppoahan se on, jos ymmärtää mitä ne termit tarkoittaa. Se toki on nykyaikana hirveän vaikeaa että ymmärrettäisiin edes alustavasti moisten termien merkitystä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Helppoahan se on, jos ymmärtää mitä ne termit tarkoittaa. Se toki on nykyaikana hirveän vaikeaa että ymmärrettäisiin edes alustavasti moisten termien merkitystä.
Oliko tämä nyt sarkasmia? Ei tutka hälytä. Musta tuntuu joka kerta, että kyse on hätäisestä pelastusyrityksestä, kun vedotaan sarkasmiin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Oliko tämä nyt sarkasmia? Ei tutka hälytä. Musta tuntuu joka kerta, että kyse on hätäisestä pelastusyrityksestä, kun vedotaan sarkasmiin.
Ei, tällä kertaa se ei ollut. Me voidaan kyllä sopia että se on aina hätäinen pelastusyritys. Varsinkin kun nauraa itselleen, niin siinä kai sitten yrittää itse pelastaa itsensä.
 

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ei, tällä kertaa se ei ollut. Me voidaan kyllä sopia että se on aina hätäinen pelastusyritys. Varsinkin kun nauraa itselleen, niin siinä kai sitten yrittää itse pelastaa itsensä.
Njoo. Jotkut kirjoittelijat puuttuvat kirjoitusvirheisiin, kun ovat saamassa pippelinvenytyskilpailuissa nekkuunsa. En tarkoita sinua. Sä olet muuten vain jäärä. Niin olen kyllä minäkin. :tuoppi:
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Njoo. Jotkut kirjoittelijat puuttuvat kirjoitusvirheisiin, kun ovat saamassa pippelinvenytyskilpailuissa nekkuunsa. En tarkoita sinua. Sä olet muuten vain jäärä. Niin olen kyllä minäkin. :tuoppi:
No tämän kyllä myönnän.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös