Ihmettelyketju

  • 6 327 458
  • 38 716

Walrus21

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
En tiedä mitä justiinsa luin, mutta jos ymmärsin ja luin sen mitä oli kirjoitettu, niin olen aika hämmentynyt.
Niin siis on mahdollista perustaa esim. kuntosali, joka ottaa asiakkaikseen ainoastaan naisia. Tälle pitää kuitenkin olla perusteltu syy, jonka pystyy tarvittaessa esittämään tasa-arvovaltuutetulle.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Tämä on laki: parturin leikattava myös naisten hiukset – naisasiakkaista kieltäytyvä ”kympin” parturi voi joutua maksumieheksi | Yle Uutiset | yle.fi (linkki ylen uutiseen)
Siis mitähän helvettiä minä olen ymmärtänyt väärin kun olen kuvitellut että asiakkaansa saa ihan itse valita, eikä siihen voida soveltaa mitään lakipykäliä. Alkaa tämä homma lähtemään ainakin allekirjoittaneen mielestä vähän lapasesta.

Minä ihmettelen kovin, miten vaikeaa olisi siirtyä aika- tai toimenpideperusteiseen laskutukseen vaikkapa autokorjaamoiden mallin mukaan. Lasku ei saisi poiketa tiettyä marginaalia enempää annetusta arviosta, tai sitten asiakas hyväksyisi että laskutus on 90c/min mutta vähintään 20€.

Joskus kävin samassa kioskissa leikkauttamassa yläkarvani missä vaimoni hiukset kiharrettiin käppyrälle. Totesin operaatioiden minuuttihinnan olevan 1/1. Minun hiuksiini ei käytetty käsittelyaineita ja olettaisin että myös sähköä kului vähemmän.

Mikä siinä on niin vaikeaa? No ehkä se, että alaa pyörittävä aines haluaa pitää tietyistä perinteistä kiinni.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Otan tässä nyt takaisinpäin tuota omaa proavamista. Eli pahoittelut kaikista "ulina, kitinä, pikkulapsi" yms. kommenteista. Kyllä siis ymmärrän myös sinun näkökulman. Olen siitä eri mieltä, mutta ymmärrän mitä haet takaa.

Näin ihan ilman ansoja tai ähäkutteja kysyn, koska kiinnostaa. Onko sinun mielestä tilanne missä nainen voi siivota miesten pukkarin mutta mies ei naisten vähemmän tasa-arvoinen kuin tilanne missä mies ja nainen voivat siivota minkä pukkarin tahansa?

Jos on, voitko kuvailla minulle mitä tarkoitat kun puhut tasa-arvosta?

Tasa-arvoisessa yhteiskunnassa siivoajana voisi missä tilassa tahansa toimia kuka tahansa, joka osaa hommansa kaikki ulottuvuudet huomioonottaen.
Tällä hetkellä yhteiskunta ei ole de facto niin tasa-arvoinen, että naisten alastomuus olisi yhtä vaaratonta kuin miesten alastomuus edes niissä tilanteissa, joissa alastomuus on itsestäänselvää.
Kyse ei siis ole niinkään siivoajan sukupuolesta, vaan yhteiskunnan erilaisesta suhtautumisesta miesten ja naisten kehoihin.

Mutta ei hätää: siivousrobotit tulevat korjaamaan tilanteen.

@BlackWolf
 

Iisoppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pelicans, FC Lahti, Lahden Ahkera, LHS
Eikös sanassa sanota että yhtykää ja täyttäkää maa? Ihmettelen miten se on mahdollista samaa sukupuolta olevien kanssa? Eikö ole siinä jo Raamatun ja Jumalan vastaista toimintaa? Josta ei synny lapsia!!
Viesti oli tänään Etelä-Suomen Sanomien näppispalstalla (linkki vie Etelä- Suomen sanomien nettisivuille).

Ihmettelen vaan että jos on Jumalalle tärkeää että lisäännytään ja täytetään maa niin miksi hän tekee sitten joistain tahattomasti lapsettomia. Se on todella ahdistavaa ja surullista niille jotka sen kokee.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tällä hetkellä yhteiskunta ei ole de facto niin tasa-arvoinen, että naisten alastomuus olisi yhtä vaaratonta kuin miesten alastomuus edes niissä tilanteissa, joissa alastomuus on itsestäänselvää.
Kyse ei siis ole niinkään siivoajan sukupuolesta, vaan yhteiskunnan erilaisesta suhtautumisesta miesten ja naisten kehoihin.

Eihän tässä nyt ole mitään epäselvää. Miehet yksinkertaisesti raiskaavat enemmän naisia, vaikka nainenkin voi olla raiskari.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Eikös sanassa sanota että yhtykää ja täyttäkää maa? Ihmettelen miten se on mahdollista samaa sukupuolta olevien kanssa? Eikö ole siinä jo Raamatun ja Jumalan vastaista toimintaa? Josta ei synny lapsia!!
Viesti oli tänään Etelä-Suomen Sanomien näppispalstalla (linkki vie Etelä- Suomen sanomien nettisivuille).

Ihmettelen vaan että jos on Jumalalle tärkeää että lisäännytään ja täytetään maa niin miksi hän tekee sitten joistain tahattomasti lapsettomia. Se on todella ahdistavaa ja surullista niille jotka sen kokee.

Luulisi myös, että jos Jumalalle tämä lisääntyminen olisi niin tärkeää niin Jumalan papit eri uskontokunnissa eivät raiskaisi niin paljon lapsia, varsinkaan katolisessa seurakunnassa jossa lisääntyminen, ehkäisykielto ja aborttikielto ovat niin kovassa kurssissa. Lapsia, erityisesti kuoripoikia raiskaamalla ei maa täyty vaikka kuinka Herra käskyttäisi. Parempi tietysti olisikin jos uskovaisia ei lisää tulisi, mutta keskittyisivät nussimaan aikuisten kesken vaikkapa hetero-jumalallis-anaalisesti kunhan jättäisivät lapset rauhaan.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Eihän tässä nyt ole mitään epäselvää. Miehet yksinkertaisesti raiskaavat enemmän naisia, vaikka nainenkin voi olla raiskari.
Raiskaavien siivoajien määrä onkin yhteiskunnassamme todellinen riesa.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mutta ei hätää: siivousrobotit tulevat korjaamaan tilanteen.
Laitoin palautetta kuntosalille missä käyn että mua ainakin hieman häiritsee kun tuun alasti suihkusta et joku vanha rouvasiivooja kattelee mua. Vaikka miten oon hetero, pillun ja seksin perään nii tuommonen mua häiritsee. En tiiä sitten jos ois joku nuori siivooja? No jokatapauksessa sieltä tuli vastaus että rupeevat toimenpiteisiin asiassa. Kait sinne tulee robotit höyläämään lattioita =D
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Raiskaavien siivoajien määrä onkin yhteiskunnassamme todellinen riesa.

En sano nyt tähän muuta, kuin että tällainenkin on tapahtunut. Varmaan jokainen, vaikka ei tapausta muistaisikaan, arvaa ettei kyseessä ollut Suomessa syntynyt siivoaja.

Ehdottaisin niin @sämpylä89 kuntosalille kuin yleiseksikin käytännöksi, että pukuhuoneiden siivoukselle asetettaisiin pitävä aikataulutus, jolloin asiakas joka haluaisi välttää kiusaantumistaan voisi valita alastomuudelleen siivoushenkilökunnattoman ajankohdan. Ja vastaavasti exhibitionismiin taipuvainen voisi valita toisin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
En sano nyt tähän muuta, kuin että tällainenkin on tapahtunut. Varmaan jokainen, vaikka ei tapausta muistaisikaan, arvaa ettei kyseessä ollut Suomessa syntynyt siivoaja.

Ehdottaisin niin @sämpylä89 kuntosalille kuin yleiseksikin käytännöksi, että pukuhuoneiden siivoukselle asetettaisiin pitävä aikataulutus, jolloin asiakas joka haluaisi välttää kiusaantumistaan voisi valita alastomuudelleen siivoushenkilökunnattoman ajankohdan. Ja vastaavasti exhibitionismiin taipuvainen voisi valita toisin.
Varmasti on voinut sattua mutta mitäs jos lähetään todennäköisyyksiä laskemaan niin luulet että on todennäköisyys naisen joutua miessiivojan raiskaamaksi vai naissiivoojan joutua siellä miesten puolella jonkun raiskaamaksi? Tuossahan oli kyseessä kaupan siivoaja ja se raiskasi liikkeen myyjän. Eli ainakaan Suomessa ei ole koskaan asiakas joutunut siivoojan raiskaamaksi tai tiedotusvälineet eivät asiasta ole internetin aikana kertoneet.

Tuosta naissiivoojien kohtelusta minulla on ihan työkaverin kertomaa että kun hän siivoili aikanaan niin nuoren naisen tisseihin hyökkäili aikuiset miehet kiinni, läpsittiin perseelle, tultiin tekeen helikopteria yms. muuta mukavaa.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Tuosta naissiivoojien kohtelusta minulla on ihan työkaverin kertomaa että kun hän siivoili aikanaan niin nuoren naisen tisseihin hyökkäili aikuiset miehet kiinni, läpsittiin perseelle, tultiin tekeen helikopteria yms. muuta mukavaa.
Tällaista käytöstä on todellakin syytä ihmetellä:
Voiko joku "miehinen mies" ihan aikuisten oikeasti kuvitella, että moinen käytös miellyttäisi sen kohteeksi joutuvaa naista ja johtaisi syvempään tuttavuuteen?
Vastaan itse: se on sairas ja säälittävä yritys esittää "kovaa jätkää" muiden miesten silmissä, ja jos kukaan ei ole näkemässä, niin se on vielä sairaampaa.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Burger Kingin eurolla mainostetut juustohampurilaiset ei ollutkaan euron vaan 1.50. Tänään iltapäivällä siis, ei mikään yöaika.

Prismassa taas Karjala laskenut 82 senttiin.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Haminan kaupunki päätti sitten sijoittaa yhteensä liki 750 000 euroa lipputankoon. Toki se on 100 metriä korkea ja siinä aikanaan liehuva Suomen lippu itsessään noin 300 neliötä. Kaupunginjohtaja Muhosen mielestä:

"— Suurlippu on sisäänheittotuote. Ihmiset menevät katsomaan erikoisuuksia. 100 metriä korkealla tangolla on symboliarvo. Lippu on suurvaltojen lahja, kun Suomi täytti sata vuotta, Muhonen totesi.

Demarien, Kokoomuksen ja keskustan ryhmäpuheenvuoroissa kannatettiin tangon toteutusta niin ikään sata metriä korkeana ja sille 580 000 euron lisämäärärahan myöntämistä.

— Haminalla on mahdollisuus tehdä suurlipusta vetovoimatekijä, Nina Peltonen (sd.) sanoi."

Suurlippu tulee Haminaan - Kymen Sanomat

Itse maksan veroni Kotkaan ja olen melkeinpä järjestäen täällä toteuttavien hankkeiden ja muiden investointien kannalla, mutta tätä naapurikaupungin lippuprojektia minun on vaikea ymmärtää.
 
Viimeksi muokattu:

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Haminan kaupunki päätti sitten sijoittaa yhteensä liki 750 000 euroa lipputankoon. Toki se on 100 metriä korkea ja siinä aikanaan liehuva Suomen lippu itsessään noin 300 neliötä. Kaupunginjohtaja Muhosen mielestä:

"— Suurlippu on sisäänheittotuote. Ihmiset menevät katsomaan erikoisuuksia. 100 metriä korkealla tangolla on symboliarvo. Lippu on suurvaltojen lahja, kun Suomi täytti sata vuotta, Muhonen totesi.

Demarien, Kokoomuksen ja keskustan ryhmäpuheenvuoroissa kannatettiin tangon toteutusta niin ikään sata metriä korkeana ja sille 580 000 euron lisämäärärahan myöntämistä.

— Haminalla on mahdollisuus tehdä suurlipusta vetovoimatekijä, Nina Peltonen (sd.) sanoi."

Suurlippu tulee Haminaan - Kymen Sanomat

Itse maksan veroni Kotkaan ja olen melkeinpä järjestäen täällä toteuttavien hankkeiden ja muiden investointien kannalla, mutta tätä naapurikaupungin lippuprojektia minun on vaikea ymmärtää.
Tuohon järjellisyyteen en ota kantaa, mutta tuossa uutisessa on hyvinkin paljon jotain Julmahuvimaista huumoria, johtuen luultavasti tuosta kinasta liittyen tangon tulevaan korkeuteen ja "mitä jos..." varoitteluineen.
On täällä taas ongelmat.
 

Tuamas

Jäsen
"— Suurlippu on sisäänheittotuote. Ihmiset menevät katsomaan erikoisuuksia. 100 metriä korkealla tangolla on symboliarvo. Lippu on suurvaltojen lahja, kun Suomi täytti sata vuotta, Muhonen totesi.

— Haminalla on mahdollisuus tehdä suurlipusta vetovoimatekijä, Nina Peltonen (sd.) sanoi."

Suurlippu tulee Haminaan - Kymen Sanomat
.

Apinaa koijataan, apinaa pumpataan...

Kuka muka koskaan lähtisi Haminaan katsomaan lippua?

Siellä on kunnalla taas ollut liikaa rahaa, sitten vingutaan kun ei terveyden- ja vanhustenhuoltoon löydy resursseja.
 

vetti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, CAR, HIFK (salaa)
Apinaa koijataan, apinaa pumpataan...

Kuka muka koskaan lähtisi Haminaan katsomaan lippua?

Siellä on kunnalla taas ollut liikaa rahaa, sitten vingutaan kun ei terveyden- ja vanhustenhuoltoon löydy resursseja.
Sukulaisia kun tuolla on, ei sielläkään kait rahaa liikaa ole. Lippua voin käydä katsomassa - viimeksi kävin viime vuonna Haminassa, edellisestä oli kait 10 vuotta. Lipun takia mua ei tuohon mestaan saa. Muutenkin vain pakotettuna -tai kuten viimeksi, en kehdannut olla pois yo-juhlista.

Pitäisi löytää syy lähteä Haminaan. Näkisi sen lipunkin.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Haminan kaupunki päätti sitten sijoittaa yhteensä liki 750 000 euroa lipputankoon. Toki se on 100 metriä korkea ja siinä aikanaan liehuva Suomen lippu itsessään noin 300 neliötä. Kaupunginjohtaja Muhosen mielestä:

"— Suurlippu on sisäänheittotuote. Ihmiset menevät katsomaan erikoisuuksia. 100 metriä korkealla tangolla on symboliarvo. Lippu on suurvaltojen lahja, kun Suomi täytti sata vuotta, Muhonen totesi.

Demarien, Kokoomuksen ja keskustan ryhmäpuheenvuoroissa kannatettiin tangon toteutusta niin ikään sata metriä korkeana ja sille 580 000 euron lisämäärärahan myöntämistä.

— Haminalla on mahdollisuus tehdä suurlipusta vetovoimatekijä, Nina Peltonen (sd.) sanoi."

Suurlippu tulee Haminaan - Kymen Sanomat

Itse maksan veroni Kotkaan ja olen melkeinpä järjestäen täällä toteuttavien hankkeiden ja muiden investointien kannalla, mutta tätä naapurikaupungin lippuprojektia minun on vaikea ymmärtää.
Juman kekka joku vetää vielä paremmaksi kuin se Sunny Car! Saa olla melkonen tanko kun siellä päässä on jossain trombissa iso lippu.
 
Suosikkijoukkue
Reilu peli ja Putinin vastaisuus
Varmasti on voinut sattua mutta mitäs jos lähetään todennäköisyyksiä laskemaan niin luulet että on todennäköisyys naisen joutua miessiivojan raiskaamaksi vai naissiivoojan joutua siellä miesten puolella jonkun raiskaamaksi? Tuossahan oli kyseessä kaupan siivoaja ja se raiskasi liikkeen myyjän. Eli ainakaan Suomessa ei ole koskaan asiakas joutunut siivoojan raiskaamaksi tai tiedotusvälineet eivät asiasta ole internetin aikana kertoneet.

Tuosta naissiivoojien kohtelusta minulla on ihan työkaverin kertomaa että kun hän siivoili aikanaan niin nuoren naisen tisseihin hyökkäili aikuiset miehet kiinni, läpsittiin perseelle, tultiin tekeen helikopteria yms. muuta mukavaa.

Tämä toki on tiedossa, enkä horjuttaisi nykytilannetta. Paitsi edellä esittämälläni tavalla. Seksuaalirikosten riski ei ole merkittävä näissä tilanteissa, mutta on varmasti suuri joukko joka tilanteessa kiusaantuu.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämä toki on tiedossa, enkä horjuttaisi nykytilannetta. Paitsi edellä esittämälläni tavalla. Seksuaalirikosten riski ei ole merkittävä näissä tilanteissa, mutta on varmasti suuri joukko joka tilanteessa kiusaantuu.
Ja joku jää auton alle kadulla. Ei maailmaa ja tasa-arvoa voi sen mukaan rakentaa että kuinka todennäköistä (liki nollaa) on miespuolisen siivoojan raiskaamaan alkaminen naistepuolta siivotessaan.
 
Ei voi kuin ihmetellä, miten ihmiset tähänkin hämyyn menivät: Iltalehti - Ikean nimissä leviää huijaus Facebookissa - ”kesän ilmaislahjaa” ei ole olemassakaan muka 10x 15 000 euron lahjakorttia arvottaisiin ja 14 000 ihmistä on tykännyt postauksesta. Myöntääkö joku jatkislainen langenneensa tuohon huijaukseen?

Hyvää mainosta Ikealle kuitenkin, kun harvemmin minkään firman postaukset saavat noin paljon tykkäyksiä. Olisiko kyseessä uusi markkinointitaktiikka?
 
Viimeksi muokattu:

Tuamas

Jäsen
Olen varmaan omituinen, mutta kyllä minä lähden lippua katsomaan! Onpahan syy lähteä road tripille Haminaan.

Hyvä että joku löytyy.

Toki tässähän selvisi miksi ja kuka ajaa tällaista hanketta, sehän on Kimmo ”eläke” Kiljunen.
 

Liitteet

  • E9D8FB6F-DEA1-4858-AA19-9D4008A110E2.jpeg
    E9D8FB6F-DEA1-4858-AA19-9D4008A110E2.jpeg
    99 KB · kertaa luettu: 257

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Eri maissa on kaikenlaisia lippuviritelmiä, mutta tämä nyt ei vain kuulosta kovin suomalaiselta ja pelkästään erittäin tarpeettomalta.

Ainakaan hinta/laatu -suhde tässä ei mitenkään voi kohdata. Pandatkin on parempi sijoitus varmaankin.
 

Sämppäri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun teet jonkun rikoksen ja puolustelet sitä oikeudessa. Munattomia paskoja. Puukotat jotain hetken mielijohteesta nii alat puolustelemaan sitä omaa puukotusta käräjillä. Ei näin.

Mä jos tekisin jotain. Esim nyt pahoinpitelisin tai puukottaisin jonkun nii ei mulla ois edes pokkaa alkaa sitä puolustelemaan.

Ihmetyttää nää munattomat paskat.

Myöntäkää tekonne ilman selittelyitä ja thats it!
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös