Ihmettelyketju

  • 6 343 353
  • 38 746

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Tämä juuri. Liekö tämä ihmisenkaltaistaminen (tai antropomorfismi jos haluaa hienompaa sanaa käyttää) Disneyn ja muun viihdeteollisuuden syytä. Jokainen toki tyylillän, mutta minua hieman huvittavat nämä kun koirasta tai kissasta puhutaan "rakkaana perheenjäsenenä" tai jostain vanhasta autonromusta "silmänteränä".
No sitten olet kyllä melkoisen tunteeton ihminen. Jos joka päivä kun hoidat jotain lemmikkiä, asut sen kanssa, leikit, hoivaat, se tulee ovelle vastaan jne. niin jos et siihen kiinny niin vikaa on kyllä sinussa, eikä Disneyssä. Ei liity itseasiassa millään tavalla mihinkään piirrettyihin tai firmoihin.

Sinulla ei selvästi ole lemmikkejä, etkä ymmärrä mitä antropomorfismi tarkoittaa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No kyllä mua ainakin vituttaa ne täysin välinpitämättömät koiran omistajat huolella. Koiria ulkoilutetaan vapaana tai annetaan hihnassa juosta 8 metrin säteellä edes takaisin. Siinä on sitten mukava lenkeillä ja pyöräillä, kun ei todellakaan voi luottaa siihen, että sitä koiraa olisi millään tavalla koulutettu. Ei kuitenkaan puhuta mistään yhdestä tai kahdesta koiran päällekarkauksesta vuositasolla.

Tämä.
Koira on kuitenkin pohjimmiltaan helvetin tyhmä eläin ja huonosti koulutettuna vittumainen tai jopa vaarallinen.

Pitäisikö koiranomistajilta vaatia "koirakorttia" ja pitää koirat pois kaupungeista?
 

Ralph

Jäsen
Pitäisikö koiranomistajilta vaatia "koirakorttia" ja pitää koirat pois kaupungeista?
Tuo ns. koirakortti ei olisi paha asia, mutta miksi koirat pitäisi pitää pois kaupungeista? Koska sinä et pidä koirista? Jos omistaja osaa pitää koiransa kiltisti hihnassa, ketä se häiritsee?
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
No sitten olet kyllä melkoisen tunteeton ihminen. Jos joka päivä kun hoidat jotain lemmikkiä, asut sen kanssa, leikit, hoivaat, se tulee ovelle vastaan jne. niin jos et siihen kiinny niin vikaa on kyllä sinussa, eikä Disneyssä. Ei liity itseasiassa millään tavalla mihinkään piirrettyihin tai firmoihin.

Sinulla ei selvästi ole lemmikkejä, etkä ymmärrä mitä antropomorfismi tarkoittaa.

Lemmikeistä tulee mieleen se eräs saksalainen tyyppi (Davecat), joka asuu seksinukkejensa kanssa. Hän leikkii, hoivaa ja huolehtii nukeistaan ja on niihin kiintynyt. Ja antaa kaikkien kukkien kukkia. En ole sitä keneltäkään kieltämässä. Itse en vain moista touhua ymmärrä.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Lemmikeistä tulee mieleen se eräs saksalainen tyyppi (Davecat), joka asuu seksinukkejensa kanssa. Hän leikkii, hoivaa ja huolehtii nukeistaan ja on niihin kiintynyt. Ja antaa kaikkien kukkien kukkia. En ole sitä keneltäkään kieltämässä. Itse en vain moista touhua ymmärrä.
Suosittelen että lähdet lääkärin pakeille jos et ymmärrä mitä eroa on elävällä olennolla ja nukella. Kyllä ne sitten sen sulle siellä selittää.

Kuten jo sanoin, niin et edes ymmärrä sivistyssanaa mitä käytit, ehkä kannattaisi aloittaa siitä ja sitten voinet ymmärtää että lemmikki ja sen pitäminen on eri asia kuin lemmikin ihmisenkaltaistaminen.
 

Ralph

Jäsen
Koiria ulkoilutetaan vapaana tai annetaan hihnassa juosta 8 metrin säteellä edes takaisin.
Siinä muuten on helppo ja tyhmä virhe uusilla koiranomistajilla, että ostetaan heti pennulle sellainen useamman metrin kelatalutin. Koira oppii heti pentuna, että se voi vetää rauhassa ja saa juosta isolla säteellä. Jos vaan ostaisi (halvemmalla) sellaisen simppelin hihnan, joka on metrin tai korkeintaan pari pitkä ja koira oppii heti olemaan taluttajan lähellä ilman mahdollisuutta tehdä kelan avulla pyrähdyksiä.

Minulla on koira. Se on minun ensimmäinen koirani, enkä ole mikään koirien tai kouluttamisen asiantuntija. Osasin kuitenkin kouluttaa yksinkertaiset perusasiat heti kättelyssä ja tiedän, ettei koirastani ole kellekään vaaraa. Se kulkee kiltisti parin metrin hihnassa. Toisinaan iltamyöhään annan koirani olla vapaana kerrostaloalueella, mutta silloinkin korkeintaan muutaman metrin etäisyydellä minusta. Ja jos näen jonkun ihmisen siinä lähettyvillä, otan koiran heti hallintaani.

Toki mulla on simppeli rotu, mutta jos mun taidoilla on koirasta tullut vaaraton ja kiltti otus, siihen pitäisi pystyä melkeinpä kuka tahansa muukin. Toki joku toinen rotu on hankalampi, mutta kannattaako kokemattomana hommata hankalaa rotua?
 

Styge

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Pens, änärin suomalaiset
Tämä.
Koira on kuitenkin pohjimmiltaan helvetin tyhmä eläin ja huonosti koulutettuna vittumainen tai jopa vaarallinen.

Pitäisikö koiranomistajilta vaatia "koirakorttia" ja pitää koirat pois kaupungeista?

En tiedä. Varmaan joku valistuskampanja olisi hyvästä, ehkä jonkinlainen valvonta ja sakotus kamppis laiminlyönneistä esitiedotettuna, eikä siitä koirakortistakaan kyllä haittaa olisi. Tuskin nyt koiria sentään tarvitsee alkaa kieltämään. Luultavasti se tiedon levittäminen ja muistuttaminen auttaisi taas vähäksi aikaa.


Siinä muuten on helppo ja tyhmä virhe uusilla koiranomistajilla, että ostetaan heti pennulle sellainen useamman metrin kelatalutin. Koira oppii heti pentuna, että se voi vetää rauhassa ja saa juosta isolla säteellä. Jos vaan ostaisi (halvemmalla) sellaisen simppelin hihnan, joka on metrin tai korkeintaan pari pitkä ja koira oppii heti olemaan taluttajan lähellä ilman mahdollisuutta tehdä kelan avulla pyrähdyksiä.

Minulla on koira. Se on minun ensimmäinen koirani, enkä ole mikään koirien tai kouluttamisen asiantuntija. Osasin kuitenkin kouluttaa yksinkertaiset perusasiat heti kättelyssä ja tiedän, ettei koirastani ole kellekään vaaraa. Se kulkee kiltisti parin metrin hihnassa. Toisinaan iltamyöhään annan koirani olla vapaana kerrostaloalueella, mutta silloinkin korkeintaan muutaman metrin etäisyydellä minusta. Ja jos näen jonkun ihmisen siinä lähettyvillä, otan koiran heti hallintaani.

Toki mulla on simppeli rotu, mutta jos mun taidoilla on koirasta tullut vaaraton ja kiltti otus, siihen pitäisi pystyä melkeinpä kuka tahansa muukin. Toki joku toinen rotu on hankalampi, mutta kannattaako kokemattomana hommata hankalaa rotua?

Ei se kouluttaminen mitään rakettitiedettä ole. Kyllä siihen kaikki pystyy, kunhan tiedostaa, mitä on tekemässä ja miksi. Tuo hihna-asia on kyllä sellainen, että lähdetään heti väärällä jalalla liikkeelle, eikä todellakaan lisää luottamusta siihen, että sille koiralle muutakaan olisi koulutettu. Kaupungissahan sitä vapaana pitämistä varten on erikseen rakennettuja koirapuistoja.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Siinä muuten on helppo ja tyhmä virhe uusilla koiranomistajilla, että ostetaan heti pennulle sellainen useamman metrin kelatalutin. Koira oppii heti pentuna, että se voi vetää rauhassa ja saa juosta isolla säteellä. Jos vaan ostaisi (halvemmalla) sellaisen simppelin hihnan, joka on metrin tai korkeintaan pari pitkä ja koira oppii heti olemaan taluttajan lähellä ilman mahdollisuutta tehdä kelan avulla pyrähdyksiä.
Eihän tuokaan liene mikään automaatio, että koira tuollaiseen alkaa, tai oppii. Kyse on siitä että asettaako se ihminen sille niitä rajoja vai ei. Toki nykyaikana kun on niin saatanallinen kiire kaikilla, niin onhan se nyt liikaa tehdä sellainen lenkki, missä jos koira vetää tai poukkoilee, niin sitten pysähdytään hetkeksi ja odotellaan että se homma rauhoittuu. Se on jännä miten paljon saa aikaan, yllättävän lyhyessäkin ajassa, muka täysin mahdottomille koirille, kun vaan rahoittaa sen tilanteen ja viitsii osoittaa sille eläimelle millainen käytös on suotavaa ja mikä ei. Yllättävän nopeasti ne oppii.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Saattaa olla että et usko minua edelleenkään että kyseessä on ammattipelaaja, mutta kun itse seuraan päivityksiä päivittäin, niin tiedän että näin on tilanne.

Ei kyse ole mistään uskomisesta ja jos hän on ammattipelaaja hän on. Kyse on vain siitä, että oikeasti ammatikseen pelaavia on yhtä paljon kuin jotain mehiläistutkijoita.

Tunnen itsekin porukkaa mitkä pelaa voitolla ja se on juurikin aivan mielisairasta hommaa.

Olen lopettanut huvivedotkin kokonaan, kun ei ne vain osu ilman mieletöntä määrää työtä. Tietyllä tavallahan tuo ei edes vaadi mitään mahdottomia erityislahjakkuuksia, mutta ei minulla kunnianhimokaan riitä moiseen.

MM-kisoihin täytyy varmaan jotain kännilappuja rustata.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Tuo ns. koirakortti ei olisi paha asia, mutta miksi koirat pitäisi pitää pois kaupungeista? Koska sinä et pidä koirista? Jos omistaja osaa pitää koiransa kiltisti hihnassa, ketä se häiritsee?

Eilen tuli hissiin kuolavaa piski. Se nuoli varpaitani. Oliko kivaa, ei ollut. Häiritsikö. No, vähän siinä ja siinä, ei se nyt niin vakavaa ollut, mutta täysin tarpeetonta ja olisi voinut jäädä tekemättäkin.
 

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Lemmikeistä tulee mieleen se eräs saksalainen tyyppi (Davecat), joka asuu seksinukkejensa kanssa. Hän leikkii, hoivaa ja huolehtii nukeistaan ja on niihin kiintynyt. Ja antaa kaikkien kukkien kukkia. En ole sitä keneltäkään kieltämässä. Itse en vain moista touhua ymmärrä.

Olen tykännyt monesta remppaamistani Saab 900/96 enemmän kuin sen aikaisista naisystävistä. Ovatko autonikin perverssejä? Jään ihmettelemään...
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Hieman ihmettelen TPS:n "The Massiivinen" -ketjun muutaman nimimerkin kirjoituksia tutusta aiheesta, eli kaikki on taas paskaa.
 

Erkka Lapanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK - FC Liverpool
TV7:lla menee ohjelma nimeltä Jumala puhuu. Onko odotuksemme vihdoin päättynyt ja Legenda on päättänyt pitää puheen meille maan matosille? Miksei asiasta ole tehty suurempaa numeroa? Kohta alkaa YLEn uutiset. Olisiko siellä jotain aiheesta?
 

Ilmari Ahde

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukiputaan huorakuoro
TV7:lla menee ohjelma nimeltä Jumala puhuu. Onko odotuksemme vihdoin päättynyt ja Legenda on päättänyt pitää puheen meille maan matosille? Miksei asiasta ole tehty suurempaa numeroa? Kohta alkaa YLEn uutiset. Olisiko siellä jotain aiheesta?
Sanoiko se yhtään missä poikansa on luuhannut viimeiset pari tuhatta vuotta? TE-keskuksella olisi asiaa.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
TV7:lla menee ohjelma nimeltä Jumala puhuu. Onko odotuksemme vihdoin päättynyt ja Legenda on päättänyt pitää puheen meille maan matosille? Miksei asiasta ole tehty suurempaa numeroa? Kohta alkaa YLEn uutiset. Olisiko siellä jotain aiheesta?

Joskus siältä tuli semmonen ohjelma kun "Raamattu avautuu." Katseliko kukaan? Tilittikö Iso Kirja siinä kuinka on aivan vitusta kun kukaan enää usko häntä? Vuodattiko katkerasti kun kaikki vaan perseilee ja ennen niin tolkun ihmisetkin nualee vaan koraanin persettä tätänykyä?
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Joskus jäi vahingossa sunnuntai-aamun krapuloissa päälle tuo TV7 ja onhan se kyllä melkoisen huvittavaa seurailtavaa. Epäuskoisena siinä kärsii ja kuuntelee sitä jeesustelua milloin mistäkin. Miten tollasta shittiä voi edes olla kokonainen kanava täynnä? Tosin hyvä, että pysyvät hihhulit siellä ja jättävät suurimmaksi osaksi muut kanavat rauhaan. Näyttäisi myös olevan oma studionsa tossa naapurissa ja melko hulppeilta tiloilta vaikuttaa, ilmeisesti rahoitus siis ainakin kunnossa. Vaikkei ehkä ihan ohjelmatuotannossa näkyisikään...

Ihmetellään nyt samaan syssyyn tuota uskonnollista paasausta ihan kaikesta mahdollisesta. Ei oikein millään vaan mahdu päähän eikä maailmankuvaan moinen.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Joskus jäi vahingossa sunnuntai-aamun krapuloissa päälle tuo TV7 ja onhan se kyllä melkoisen huvittavaa seurailtavaa. Epäuskoisena siinä kärsii ja kuuntelee sitä jeesustelua milloin mistäkin. Miten tollasta shittiä voi edes olla kokonainen kanava täynnä? Tosin hyvä, että pysyvät hihhulit siellä ja jättävät suurimmaksi osaksi muut kanavat rauhaan. Näyttäisi myös olevan oma studionsa tossa naapurissa ja melko hulppeilta tiloilta vaikuttaa, ilmeisesti rahoitus siis ainakin kunnossa. Vaikkei ehkä ihan ohjelmatuotannossa näkyisikään...

Ihmetellään nyt samaan syssyyn tuota uskonnollista paasausta ihan kaikesta mahdollisesta. Ei oikein millään vaan mahdu päähän eikä maailmankuvaan moinen.
Pärjäskö tämä sunnuntain teletapeille? Ne, ne vasta on psykedeelisiä kun on oikein kunnon kanuuna.
 

disco-stu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JK Mylly
Pärjäskö tämä sunnuntain teletapeille? Ne, ne vasta on psykedeelisiä kun on oikein kunnon kanuuna.
Yhtä sairasta, mutta erilailla hyvää. Teletapeista tulee semmonen olo että on vetänyt ihan vääriä aineita, jeesustelkasta tulee sellanen olo ettei ois pitänyt koskaan lopettaa sitä ryyppäämistä. Yhtä hämärää kamaa ovat, varmasti suunnattu juuri sunnuntai-aamun herkistyneeseen tilaan molemmat. Joku tuomio pitäisi langettaa jos kumpaakaan lapsille näytetään.
 

Useful Idiot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
TV7:n piirretyt ne vasta hämärää kamaa ovat, varsinkin juuri kunnon kanuunassa. Siinä yhdistyy ahdistus, psykedelia ja alakuloisuus sillä tavalla, että sitä alkaa jo miettimään, että minkä huoneen kattoon sen narun virittäisi.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hesarin mukaan suomen suosituimmat muotiliikkeet ovat järjestyksessä prisma, citymarket, H&M ja Tokmanni. Siis mitä vittua, minä olen luullut, että noissa on vaatteet roikkumassa vaan akustiikan takia. Menikö tämä nyt väärään ketjuun kun olisi kuulunut ehkä junttiketjuun. En ole ikinä ostanut yhtään vaatekappaletta yhdestäkään noista. Miksi ihmiset eivät osta vaatteita vaatekaupoista?

Suomalaisen vaatteet on todennäköisimmin ostettu marketista, ja suosituin muotitalo on Prisma – ”Kertoo siitä, että hinta on määräävä tekijä” - Kotimaa | HS.fi
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Miksi ihmiset eivät osta vaatteita vaatekaupoista?
En avannut linkkiä, mutta siinähän se vastaus kysymykseesi otsikossa on: Hinta on määräävä tekijä.

Kyllä mä olen jokusen t-paidan jostain Prismasta tmv. ostanut. Eivät kokemukseni mukaan ole mitään huippulaadukkaita (riippuu varmasti merkistäkin), mutta eivät myöskään mitään hongkongtokmannin "laatua". En pääasiallisesti suorita vaateostoksiani marketeissa, mutta jos nyt ajatellaan vaikka jotain perusperus Adidaksen t-paitaa, niin kai se on ihan sama ostaako sen Prismasta vai Intersportista.

*e* Sellaista meininkiä minäkään en ymmärrä, että ostetaan laadusta tinkien sieltä mistä halvimmalla saadaan. Esimerkiksi oma mutsini kuuluu tähän porukkaan. Vaateostokset suoritetaan pääasiassa jossain Tokmannilla, kun halvalla saa.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös