Ihmettelyketju

  • 6 339 991
  • 38 741

Prof. Puck

Jäsen
Suosikkijoukkue
***HIFK*** & Norristolainen
Mitkään sopimukset eivät poista huonoja opettajia virastaan.

Asia saatiin sovittua parhain päin ja opettaja tunnisti ja tunnusti virheensä, joten ei siitä sen enempää. Kyseessä on sinänsä hyvä ja työlleen vihkiytynyt (miltei liiankin) nuori opettaja, joka vain otti tämän säännön turhan tiukasti, kun ei ollut sitä täysin ymmärtänyt. Sattuuhan näitä. Ei minua vanhempana - tai ylipäätään elämässä - suututa niinkään virheet, vaan enemmän se, ettei virheitä voi myöntää ja ottaa niistä opiksi.

Tuosta kännykänkäyttö kiellosta koulussa olen itse asiassa pitkälti samaa mieltä. Ehkä sallisin yhden pidemmän välitunnin lapsille mahdollisuuden tsekata viestit kesken koulupäivän, koska esimerkiksi aikatauluihin ja päivän koordinointeihin liittyviä viestejä voi tulla vanhemmilta. Mutta ymmärärn kyllä sen, että tällainen voi olla käytännössä hiukan vaikea järjestää.

Puolisoni tyttärelle jouduimme laittamaan tämän säännön kotona voimaan pari vuotta sitten, kun ilta tahtoi vierähtää helposti päätteiden edessä. Alkuun hiukan kapinamielialaa oli ilmassa, mutta nopeasti hän sopeutui ja leikkii/pelaa nyt ulkona muiden lasten kanssa lähes joka päivä. Ei varmasti kärsi tästä ja saa hän silti arkisin (läjsyjen jälkeen) tunnin viettää aikaa myös koneella, viikonloppuisin hiukan enemmänkin. Joka ilta täytyy myös lukea ennen nukkumaan menoa vähintään puoli tuntia. Jos tästä aletaan lipsumaan, niin sitten tulee kännykkä/iPad sanktiota.

Olen natsi!
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kännykän kalenteri on täynnä joidenkin virolaisten naisten syntymäpäiviä. Siis mistä toi oikein repii noita. Enskin viikolla on kahdet. En ole ainuttakaan lisännyt minnekään kun en synttäreitä huomio.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Kännykän kalenteri on täynnä joidenkin virolaisten naisten syntymäpäiviä. Siis mistä toi oikein repii noita. Enskin viikolla on kahdet. En ole ainuttakaan lisännyt minnekään kun en synttäreitä huomio.

Seksityöläisten sivustoilta on tarttunut joku tippuria ikävämpi kikkare.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kännykän kalenteri on täynnä joidenkin virolaisten naisten syntymäpäiviä. Siis mistä toi oikein repii noita. Enskin viikolla on kahdet. En ole ainuttakaan lisännyt minnekään kun en synttäreitä huomio.

Lukeeko siinä "Kadri, halpa pilu viiskümmentä"?



Mutta joo. Synttärit on maailman turhin juhla. Mä en ole ikinä ymmärtänyt miksi pitää juhlia sitä että on kulunut likimäärin n=tasaluku määrä Maan kierroksia Auringon ympäri siitä kun mutsi itkua pidellen päästi minut tähän maailmaan?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ihmettelen, että kuka täysijärkinen lähtee ensi keväänä Tanskan Herningiin ja maksaa maltaita käsittämättömästä koppimajoituksesta tai telttamajoituksesta? Järjestelyt tuleviin MM-kisoihin ovat niin karuja ja ylihinnoiteltuja, että jopa Kummolakin ottanee lakin päästä silkasta kunnioituksesta moista kusetusta kohtaan.

Enpäs lähdekään (olin jo menossa) vaan tutustuin divariohjelmiin ja siellähän on vaikka mitä mielenkiintoisia otteluita ja vierailukohteita:

2018 World Championships (IIHF.com)

Tämähän menee aivan hulinaksi. Sitten viime vierailun sivulla tuonne on lisätty Sarajevo helmikuun loppuun. Muutenhan nuo menee aika lailla päällekäin huhtikuussa, mutta pitää tutkia, jos menisi kaksiin kisoihin. Tai siis kolmiin, jos Sarajevoonkin.

Ainoa mihin ei välttämättä saa lippuja on Budapestin Puola-Unkari, koska Unkarissa on aivan hillitön kiekkobuumi ja puolalaiset tykkää muuten vaan kaikista lajeista ja matkustavat vieraspeleihin. Halliin mahtuu 9500, mutta menee silti ilman muuta täyteen. Vielä ei ole näkynyt lippuja myynnissä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Lukeeko siinä "Kadri, halpa pilu viiskümmentä"?
Heh. Vähän sinnepäin.

Mutta joo. Synttärit on maailman turhin juhla. Mä en ole ikinä ymmärtänyt miksi pitää juhlia sitä että on kulunut likimäärin n=tasaluku määrä Maan kierroksia Auringon ympäri siitä kun mutsi itkua pidellen päästi minut tähän maailmaan?
Yleensä ne on jotain mukatärkeitä ja huomionkipeitä ihmisiä. Ei kait tavalliset viettele, aikuiset siis.

No miettikää nyt hemmetti jotain keski-ikäistä miestä vaaleanpunaisessa prinsessamekossa ja pahvista tehdyssä värikkäässä kartion mallisessa hatussa puhaltamassa vappupilliin samalla kun äiti heittelee vieressä serpentiiniä jossain saatana Mäkkärin lastenpöydässä. Se on Happy meal mikähän lelu tulee ja jälkkäriksi kakkua missä 45 kynttilää hitto tekarit lentää kun puhaltaa ja insinöörit hurraa ympärillä.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
No miettikää nyt hemmetti jotain keski-ikäistä miestä vaaleanpunaisessa prinsessamekossa ja pahvista tehdyssä värikkäässä kartion mallisessa hatussa puhaltamassa vappupilliin samalla kun äiti heittelee vieressä serpentiiniä jossain saatana Mäkkärin lastenpöydässä. Se on Happy meal mikähän lelu tulee ja jälkkäriksi kakkua missä 45 kynttilää hitto tekarit lentää kun puhaltaa ja insinöörit hurraa ympärillä.

Haluaisin ehdottomasti olla joskus todistamassa tuonkaltaista synttärijuhlaa 45-vuotiaan keski-ikäisen miehen kohdalla. Insinöörejä ei sinänsä tarvita ympärille hurraamaan, työttömät humanistit ja rehdit duunarimiehet kelpaavat hurrauskuoroksi. Täytyy pitää hieno idea mielessä seuraavat viisi vuotta eli 45-vuotisjuhliini asti. Nyt tänä kesänä vietin 40-vuotissynttäreitä olemalla matkoilla Saksassa ja vierailemassa Nürnbergissä natsien puoluepäivien vanhassa keskuksessa. Nürnbergin tuomioistuimeen ei aika riittänyt, mutta kelpo synttäri tuo oli. Natsiaiheinen synttärihän on aina kelpo synttäri.

Minä ostin juuri kesällä itselleni Happy Meal -aterian. Se oli sopivan halpa kokonaisuus pikkunälkään kun ei tehnyt mieli isompaa annosta. Bonuksena sain hienon Itse Ilkimys -muovilelun.

Happy Meal -ateria onkin ihmettelyketjun aihe itsessään. Minkälaisia orjasopimuksia tai promootiodiilejä niissä oikein käytetään, kun ne ovat niin halpoja ja mukana tulee kuitenkin ihan kelpo lelu? Toki leluja tehdään halvalla jossain kehitysmaiden tehtaissa tai hikipajoissa lapsityövoimalla eivätkä niiden kustannukset kauhean isot ole, mutta ei Happy Meal -ateriasta voi jäädä kovin paljon katetta Mäkkärille ja/tai kulloisenkin lelun valmistavalle firmalle.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Happy Meal -ateria onkin ihmettelyketjun aihe itsessään. Minkälaisia orjasopimuksia tai promootiodiilejä niissä oikein käytetään, kun ne ovat niin halpoja ja mukana tulee kuitenkin ihan kelpo lelu? Toki leluja tehdään halvalla jossain kehitysmaiden tehtaissa tai hikipajoissa lapsityövoimalla eivätkä niiden kustannukset kauhean isot ole, mutta ei Happy Meal -ateriasta voi jäädä kovin paljon katetta Mäkkärille ja/tai kulloisenkin lelun valmistavalle firmalle.
Onhan Mäkki muutenkin halvempi kuin Hese. En tiedä eroaako toi nyt niin paljoa hinnassa muista aterioista. Se hampurilainen on puolet pienempi ja päälle ranskalaiset ja limu, mitkä ei varmaan hirveästi maksa ja tossa nekin on pienemmät. Pelkän hampurilaisenkin saa eurolla. Itse asiassa Tropicana-mehun vois kuvitella maksavan niille enemmän kuin hanasta limu. Ja se lelu ei varmaan paljoa maksa. Mutta joo onhan noissa joissain vähemmän katetta ja yks tarkoitus varmaan houkutella/koukutella muksuja.

Burger Kingissäkin on saanut kaks Whopper-ateriaa kympillä ja limua saa santsata lisää. Musta parempi hinta, mutta yksin ei tule otettua kahta. Ja 10 nugettia + dippi 2e.

Joskus kaks viikkoa sitten muuten tuli postissa Subwayn kuponkeja (mm. kaks yhden hinnalla sitä yhtä) ja en ikimaailmassa kerro mitä tein kun vein lehtiroskikseen nipun vanhoja lehtiä ja mainoksia. En kerro.

Ja ai niin kahden viikon päästä aukeaa Taco Bell.
 

Vesuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vyborg Jesters
Ihmettelen miten tuo keissi saadaan tähän keskusteluun esimerkiksi.
Ehkä siksi, että se herättää viestin postaajassa ihmetystä miksi joka paikassa nähdään rasismia tai epätasa-arvoa. Minulle tuli tosi paha mieli kun näin, että siivooja oli miespuolinen. Miksi miehet leimataan tuollaiseen vähäpätöiseen työtehtävään. Tuossa pitäisi siivoajana olla sukupuoleton ja väritön henkilö. Tai oikeammin joku olio ihmisen tilalla ettei kaikkia ihmisiä leimata turhaan. Parasta kai olisi, että tuokin paketti olisi täysin blanco, ettei kenenkään tarvitse pahoittaa mieltään.

Tuossahan nyt kävi lähinnä niin, että siivoajat tai oikeammin siistijät leimattiin vähäpätöisiksi paskatyön tekijöiksi. Kohun nostaneen mielensäpahoittajataitelijan mielestä siistijän työ on selkeästi ala-arvoista hommaa. Sinällään ymmärrettävää kun nuo tummat kaverit ovat koulutukseltaan lähinnä koneinsinöörejä ja kirurgeja.
 
Viimeksi muokattu:

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten kukaan voi muistaa mitä hampurilainen maksaa missäkin McHesekingissä?
Kyllä kait sen muistaa jos usein käy. Nykyään oon kyllä harvemmin käynyt. Jotkuthan muistaa bensankin hinnan vaikka tankata tarvitsee harvemmin kuin syödä. Eri asemilla on samalla tavalla eri hinnat ja eikö ne jopa samallakin asemalla saata välillä vaihtua.
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Minkä takia nuo selainpelit nykyään on noin huonosti pelattavia? Tarkoitan siis sitä, että jokaista asiaa pitää erikseen klikata ja pelin tarjoamassa järjestyksessä. Äärimmäisen rasittavaa ja pelaaminen loppuu ekan minuutin sisään. 80-luvullakin tehtiin parempia pikkupelejä, siis ylipäänsä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki ihmiset ei kerro kun menee huonosti, mutta sitten kyllä muistavat sanoa kun menee hyvin. Onnistuvat vaikka pokaamaan naisen, mutta pakeista ei kerro mitään tai mitä tahansa. Mä en ole koskaan ymmärtänyt tota. Miks pitää esittää jotain? Jos on paskat housussa niin silloin on paskat housussa. Kaikki kuitenkin arvostaa rehellisyyttä ja avoimuutta ja kaikkea, mutta sitten itse ei ole sellainen.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaikki ihmiset ei kerro kun menee huonosti, mutta sitten kyllä muistavat sanoa kun menee hyvin. Onnistuvat vaikka pokaamaan naisen, mutta pakeista ei kerro mitään tai mitä tahansa. Mä en ole koskaan ymmärtänyt tota. Miks pitää esittää jotain? Jos on paskat housussa niin silloin on paskat housussa. Kaikki kuitenkin arvostaa rehellisyyttä ja avoimuutta ja kaikkea, mutta sitten itse ei ole sellainen.

Suurin osa ihmisistä kuitenkin käyttäytyy juuri päinvastoin. Epäonnistumiset muistetaan ja niistä jaksetaan valittaa, mutta toisaalta ei sitten ymmärretä arvostaa niitä hetkiä kun menee hyvin.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Suurin osa ihmisistä kuitenkin käyttäytyy juuri päinvastoin. Epäonnistumiset muistetaan ja niistä jaksetaan valittaa, mutta toisaalta ei sitten ymmärretä arvostaa niitä hetkiä kun menee hyvin.
Totta joo. Noitakin on paljon. Nyt en vaan muista milloin viimeksi olisin sellaista valittelua kuullut. Ai niin täällä Jatkoajassa oli se joku. Osassa tapauksista on varmaan jonkin sortin masennustakin taustalla.

Niin joistakin urheilijoistakin muistetaan ne epäonnistumiset ensimmäisenä, mutta muistaakohan ne itse.
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Niin joistakin urheilijoistakin muistetaan ne epäonnistumiset ensimmäisenä, mutta muistaakohan ne itse.

Ainakin Juha Mieto muistaa ikuisesti sen kun hävisi olympiakultamitalin 0,01 sekunnilla. Toisaalta juuri siitä Mieto muistetaan toiseksi parhaiten (kaikista parhaiten hänet muistetaan siitä, että hän syö joka saatanan pääsiäinen ainakin neljäsataaviisikymmentäyhdeksän ropposta mämmiä ja kuusituhatta litraa maitoa päälle), ja sadasosahäviönsä tuoman maineen perusteella hän on päässyt välillä kepulaiseksi kansanedustajaksi ja kattoremonttifirmojen mainosmieheksi.

Eli loppujen lopuksi kannatti hävitä.

Katkerimmat ja niukimmat tappiot muistetaan urheilijoiltakin, sen sijaan mitättömät ynnämuut-sijat ja etukäteen odotetut, selvänä pidetyt tappiot jäävät vähemmälle muistelulle. Esimerkiksi Torinon jääkiekon olympiafinaali tai MM-kotikisojen 2003 puolivälierätappio Ruotsille (5-1 -johtoasemasta 6-5 -tappioon) muistetaan pitkään, sen sijaan vaikkapa suomalaisen juoksijan karsiutuminen MM-kisojen alkuerissä tai Suomen jalkapallomaajoukkueen karsintatappio vieraissa Saksalle eivät häviöinä kiinnosta sen vertaa, että niitä muistelisi ollenkaan.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ainakin Juha Mieto muistaa ikuisesti sen kun hävisi olympiakultamitalin 0,01 sekunnilla. Toisaalta juuri siitä Mieto muistetaan toiseksi parhaiten (kaikista parhaiten hänet muistetaan siitä, että hän syö joka saatanan pääsiäinen ainakin neljäsataaviisikymmentäyhdeksän ropposta mämmiä ja kuusituhatta litraa maitoa päälle), ja sadasosahäviönsä tuoman maineen perusteella hän on päässyt välillä kepulaiseksi kansanedustajaksi ja kattoremonttifirmojen mainosmieheksi.
Toihan on vähän kuin Teemu Ramstedt. Ensimmäisenä tulee mieleen että se ripuloi housuihin ja toisena ne fägärimäiset pyöräilytrikoot ja hölmö kypärä. Kolmantena pullaposket ja neljäntenä se yks hieno maali ja viidentenä sitten että ai niin joo onhan se ihan hyvä pelaajakin.
 

Sapergia

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kalpa, San Jose,Everton
En tiedä onko sattumaa, mutta ensin 78v äitini ovelle ilmestyi viime viikolla kuuluisa pölyimurikauppias joka myi äidilleni uuden imurin hintaan 500 e, Sitten ovelle ilmestyi pari päivää myöhemmin onneton ulkomaalainen, muka vesihukassa, onneksi äitini, blokkasi daamin ulkopuolelle ja soitti poliisit ja daami haettiin pois.Yhteys...
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi ihmeessä noihin karpalo- ja mustaherukkamehuihin pitää pistää 10 % sokeria sekaan. Joissain on enemmänkin ja tietty ne kaikenmaailman juissimehut sitten erikseen, mutta nyt taas toi Lidlin tarjous Aten mehusta. Eikö ne tajua että me heikot sorrutaan elon tiellä. Sitten on pakotettu ostamaan kaljalaatikko tai järjetön määrä mässyä.

Joo kyllä karpalo on paras marja. En ole mikään mansikkapoika.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös