Ihmettelyketju

  • 6 339 277
  • 38 741

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Ei ole tapana lukea juttuja alhaalta ylös. Eikä kyllä kirjoittajakaan millään muotoa herätä kelloja.
Jos ei Solmu Salminen ole tuttu, niin sillehän ei voi sitten mitään. Me muut osataan jo iltalehden kohdalla ensin katsoa onko teksti Solmun käsial... paskantamaa ja täten hylätä se jo etukäteen lukukelvottomana ja jättää nuo klikkihuoraukset linkkailematta, ettei iltalehti saa vahingossakaan lisää rahaa. Solmu Salminen on eräänlainen huono parodia muka journalistisesta henkilöstä. Olen salaa alkanut epäilemään, että tässä on kyseessä jokin beta vaiheessa oleva robotti, joka vain hämää olevansa oikea henkilö. Tosin tämä robotti on asennettu siihen kellarista löytyneeseen 286 romuun missä on edelleen windows 3.1 ja se siellä magneettinauhalta pyörittelee noita juttujansa.
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jos ei Solmu Salminen ole tuttu, niin sillehän ei voi sitten mitään. Me muut osataan jo iltalehden kohdalla ensin katsoa onko teksti Solmun käsial... paskantamaa ja täten hylätä se jo etukäteen lukukelvottomana ja jättää nuo klikkihuoraukset linkkailematta, ettei iltalehti saa vahingossakaan lisää rahaa. Solmu Salminen on eräänlainen huono parodia muka journalistisesta henkilöstä. Olen salaa alkanut epäilemään, että tässä on kyseessä jokin beta vaiheessa oleva robotti, joka vain hämää olevansa oikea henkilö. Tosin tämä robotti on asennettu siihen kellarista löytyneeseen 286 romuun missä on edelleen windows 3.1 ja se siellä magneettinauhalta pyörittelee noita juttujansa.

Luin artikkelia hieman alusta ja heti tuli mieleen, että samanlaista paskaa kirjoittelee muuan Solmu Salminen. Niin tosiaan Iltalehdessähän tuo nykyään vaikuttaa.

Jatkoajan taannoisessa Lauri Lehtinen & Solmu Salminen duossa on jotain samaa kuin Tuomas Nyholm & Vesa Rantanen -kaksikossa.

Lehtinen ja Nyholm ovat ihan kelpo toimittajia, mutta Salmisen ja Rantasen kanssa lopputulos on/oli useimmiten hirveää paskaa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Luin artikkelia hieman alusta ja heti tuli mieleen, että samanlaista paskaa kirjoittelee muuan Solmu Salminen. Niin tosiaan Iltalehdessähän tuo nykyään vaikuttaa.

Jatkoajan taannoisessa Lauri Lehtinen & Solmu Salminen duossa on jotain samaa kuin Tuomas Nyholm & Vesa Rantanen -kaksikossa.

Lehtinen ja Nyholm ovat ihan kelpo toimittajia, mutta Salmisen ja Rantasen kanssa lopputulos on/oli useimmiten hirveää paskaa.
Kyllä ne siinä seuraavassa päivityksessä poistaa taas pari bugia, kunhan nyt se teknikko joskus löytää sen unohdetun koneen jostain kellarista ja keksii että millä koodikielellä se olikaan väännetty. Joskus 2050-luvulla sitten Solmu Salminen tekee loistavia analyyttisiä juttuja jääkiekosta... sitä odotellessa.
 

Individual

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Suomi, KTP
Milloin, tai pikemminkin kai miten Makwan Amirkhanista tuli tuollainen mielipideautomaatti ja julkimo, jonka ruutuajasta tappelee yksi sun toinenkin media? Siis millään tavalla en hänen tarinaansa, tai persoonaansa kritisoi, mietin vain tätä mediailmiötä ja miten se yhtäkkiä oikein tapahtui? Mä en edes tiedä mihin tasolle hän urheilusuoritustensa perusteella sijoittuu, siis onko kovakin ukko, tai isoja kisoja voittanut. Kaikesta muusta hänen tapauksessaan kyllä puhutaan.
 

mikko600

Jäsen
Suosikkijoukkue
NUFC, maapisteet, Captain Conker
Milloin, tai pikemminkin kai miten Makwan Amirkhanista tuli tuollainen mielipideautomaatti ja julkimo, jonka ruutuajasta tappelee yksi sun toinenkin media? Siis millään tavalla en hänen tarinaansa, tai persoonaansa kritisoi, mietin vain tätä mediailmiötä ja miten se yhtäkkiä oikein tapahtui? Mä en edes tiedä mihin tasolle hän urheilusuoritustensa perusteella sijoittuu, siis onko kovakin ukko, tai isoja kisoja voittanut. Kaikesta muusta hänen tapauksessaan kyllä puhutaan.

Juuri tossa mietittiin samaa puolison kanssa viime viikolla. Siis, eikös tämä kaveri ole voittanut kaksi vai kolme UFC-matsia? Milloin ottelee seuraavan kerran jne.?
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Lakupiippuja saa vielä ostaa kaupasta kaikista maailman maista... Suomessa. Onko niissä peräti makuakin mukana?
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Milloin, tai pikemminkin kai miten Makwan Amirkhanista tuli tuollainen mielipideautomaatti ja julkimo, jonka ruutuajasta tappelee yksi sun toinenkin media? Siis millään tavalla en hänen tarinaansa, tai persoonaansa kritisoi, mietin vain tätä mediailmiötä ja miten se yhtäkkiä oikein tapahtui? Mä en edes tiedä mihin tasolle hän urheilusuoritustensa perusteella sijoittuu, siis onko kovakin ukko, tai isoja kisoja voittanut. Kaikesta muusta hänen tapauksessaan kyllä puhutaan.
Tähän on yksinkertainen selitys. Jos avaat silmäsi ja alat katselemaan mm. uutiskuvia ja uutisvideoita, niin tulet yllättäen huomaamaan, että se joku % koko maan väestöstä, esiintyy näissä kuvissa huomattavasti suuremmalla prosentilla, kuin mitä sen todellinen prosentti väestöstä on. Annan esimerkin, jos sovitaan, että ulkomaalaisia on 1% väestöstä, sinun pitäisi nähdä ulkomaalainen keskimäärin kerran, per 100 kuvaa. Todellisuudessa tämä on kaikkea muuta. Sitä kutsutaan mielipidevaikuttamiseksi. Sama pätee siihen, miten paljon palstatilaa mm. tämä yhden lajin edustaja saa, siis muissakin kuin hänen omaan lajiin liittyvissä jutuissa.
 
Makwan Amirkhani kiinnostaa ensisijaisesti, koska hänessä yhdistyy kilpaillussa lajissa kansainvälisesti menestyvä urheilija ja miellyttävä persoona. Ulkomaalaistausta on myös plussaa sikäli, että kun on päässyt asemaansa muukalaisena ilman sukulaisten taloudellista ja sosiaalista tukiverkkoa, ihmiset arvostavat sitä vielä enemmän, ja voivat tuudittautua siihen, että meillä on hieno ja tasa-arvoinen maa jossa amerikkalainen unelma elää.

Minäkin olen katsonut nuo UFC-matsit, vaikka ei ole koskaan kiinnostanut koko laji. Ihan vaan siksi kun se on se hymyilevä köyhä koulukiusattu mamu Turusta. Vamaan jotain rahvasta, joka ei seuraa tai ymmärrä politiikkaa, kiinnostaa myös sen randomit poliittiset mielipiteet paskalehdessä klikkiotsikon verran.
 

J.Hotti

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK Detroit Red Wings FC Barcelona
Pahoittelen paska-Seiskan linkittämistä jo etukäteen, mutta oikeasti - katsokaa:

Suomen kauneimmat naiset kannustivat Miss Helsinki -finalisteja - kuka paljasteli eniten? | Seiska

Eka kuva ja Suvi Pitkänen. Siinähän ei ole mitään uutta, että julkkisnaiset ympäri maailman pilaavat naamansa, mutta katsokaa nyt tota pärstää. Eikö tolle joku voisi sanoa, että korjaa naamasi niin lähelle alkuperäistä kuin voit, tossa nykyisessä lookissa näytät meikatulta sialta.

Raskaana oleva nainen kliseemäisesti on kaunis, mutta toi ämmä kun on tunkenut ton makkarankuoren päälleen, niin tämäkin klisee romuttuu ja rytinällä. Tässä naisessa ei ole mitään kaunista.
 

MikGo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Oulun Kärpät, Leijonat
Pahoittelen paska-Seiskan linkittämistä jo etukäteen, mutta oikeasti - katsokaa:

Suomen kauneimmat naiset kannustivat Miss Helsinki -finalisteja - kuka paljasteli eniten? | Seiska

Eka kuva ja Suvi Pitkänen. Siinähän ei ole mitään uutta, että julkkisnaiset ympäri maailman pilaavat naamansa, mutta katsokaa nyt tota pärstää. Eikö tolle joku voisi sanoa, että korjaa naamasi niin lähelle alkuperäistä kuin voit, tossa nykyisessä lookissa näytät meikatulta sialta.

Raskaana oleva nainen kliseemäisesti on kaunis, mutta toi ämmä kun on tunkenut ton makkarankuoren päälleen, niin tämäkin klisee romuttuu ja rytinällä. Tässä naisessa ei ole mitään kaunista.
Mä en muista kuka se toinen törröhuuli oli. Joku suomalainen playboytähti kai. En ymmärrä kyllä yhtään noita ankkahuulia. Kai se tietenkin on jokaisen asia näyttää miltä tahtoo, mutta en ymmärrä miksi huulet pitää pilata piikittämällä niihin myrkkyä.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Mä en muista kuka se toinen törröhuuli oli. Joku suomalainen playboytähti kai. En ymmärrä kyllä yhtään noita ankkahuulia. Kai se tietenkin on jokaisen asia näyttää miltä tahtoo, mutta en ymmärrä miksi huulet pitää pilata piikittämällä niihin myrkkyä.

Ei kai kukaan suomalainen nainen ole ollut siinä ihan oikeassa playboyssa, ellei Linda aikoinaan ollut. Kaikki muut on olleet jossain sisarjulkaisussa. Muuten on kyllä hieman liiottelua sanoa, että suomen kauneimmat kun kuvasarjassa ei ollut yhtään jota suostuisin ottamaan edes seuralaiseksi kontulan ostarille syömään.
 

heavy

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK

Pipolätkä

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, Dallas
En tiedä minkä ketjun kamaa olisi, mutta kyllä ihmettely- ja vitutuskäytä ponnahti aika ylös katsoessa TV6 dokumenttia Racing Extinction. Onko nuo vitun kiinalaiset oikeasti tosissaan kaiken noiden lääkkeiden kanssa? Tuollakin on jäätäviä kasoja haineviä, rauskun kiduksia ja vaikka mitä ihme tavaraa. Esim tuosta rauskusta kertovat, että siitä otetaan pelkät kiduset koska liha on kitkerän makuista ja sitä ei voi syödä. Vain pelkästään, että saadaan lääkettä joka ei edes toimi. Tiedän kyllä, että kyseessä on Greenpeacen tai jonkun muun järjestön tekemän dokumentti, mutta onhan tuo silti perseestä.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Spotifyn mainokset. En tiedä onko minulla sitten väärä tapa käyttää sovellusta, mutta laitan yleensä puhelimesta musiikit pyörimään ja annan puhelimen olla koskematta koko kuuntelusession ajan. Välillä tulee mainoksia, ja mainostajat ilmeisesti kuvittelevat että katson sen mainosvideon. Mainokset ovat usein nimittäin sellaisia että pelkän ääniraidan varassa et tiedä yhtään mitä haluavat mainostaa. Miksi ihmeessä? Kannattaa varmaan vitusti tuollainen mainostaminen mistä kuulijalle ei selviä mitä he aikovat mainostaa.
 

Jussizip

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, Porin Ässät, Chelsea FC
Spotifyn mainokset. En tiedä onko minulla sitten väärä tapa käyttää sovellusta, mutta laitan yleensä puhelimesta musiikit pyörimään ja annan puhelimen olla koskematta koko kuuntelusession ajan. Välillä tulee mainoksia, ja mainostajat ilmeisesti kuvittelevat että katson sen mainosvideon. Mainokset ovat usein nimittäin sellaisia että pelkän ääniraidan varassa et tiedä yhtään mitä haluavat mainostaa. Miksi ihmeessä? Kannattaa varmaan vitusti tuollainen mainostaminen mistä kuulijalle ei selviä mitä he aikovat mainostaa.

Käytät "väärin" koska sinulla ei ole Premiumia. Sitä käytettäessä kun mainoksia ei tule. Itse käytän paljon Spotify, kun ähisen salilla/lenkillä 4-6 kertaa viikossa joten tuo on aivan ehdoton. Ei paljoa paremmin voi kuukaudessa vajaat kymppiä käyttää jotta saa tuon mainosvapa Premiumin jolla voi myös valita vapaasti mitä kuuntelee.

Mainoksista olen toki kanssasi samaa mieltä ettei tuossa tolkkua ole.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Käytät "väärin" koska sinulla ei ole Premiumia. Sitä käytettäessä kun mainoksia ei tule. Itse käytän paljon Spotify, kun ähisen salilla/lenkillä 4-6 kertaa viikossa joten tuo on aivan ehdoton. Ei paljoa paremmin voi kuukaudessa vajaat kymppiä käyttää jotta saa tuon mainosvapa Premiumin jolla voi myös valita vapaasti mitä kuuntelee.

Mainoksista olen toki kanssasi samaa mieltä ettei tuossa tolkkua ole.
Mä en noista mainoksista purnaamista ymmärrä. Et ole ainoa jolta kuulen että ehdoton ei mainoksille. Minun mielestäni Spotifyssa tulee varsin maltillisesti mainoksia. Oma työmatkani on n 30min, ja sinä aikana ehtii tulla yleensä max yksi mainos. Joskus ei tule sitäkään. Ihmisten suhtautumisesta mainoksiin kuvittelin että niitä tulisi parin biisin välein tai jopa kesken biisien, mutta mielestäni varsin kuuntelijaystävällinen mainosten suhteen. Etenkin jos ottaa huomioon että tarjolla on maksullinen versio.

Sen kuitenkin myönnän että muut premiumin ominaisuudet kuten kappaleen vapaa valinta maistuisivat silloin tällöin. Onneksi töissä ja autossa usein kädet ovat täynnä joten kappaletta ei ehdi vaihtamaan vaikka ehkä haluaisikin. Sen takia ei ole tullut kymppiä sijoitettua tähän.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona
Kata Kärkkäinen senkin amatöörit.
Katan takia ollut aikanaan viikon arestissa, kun se luo huonoa naiskuvaa. Siis kun nuo Katan kuvat löysi äiti koneelta, taisi olla 486 turbonapilla sillon, syytän serkkua, kun se ne lähetti... ja vitut luo... panisin edelleen.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Ihmetyksen aihe on kai sekin kuinka nainen, vaikkapa Kata näytti Playboyn keskiaukeamalla kookkaammalta kuin Talin keilahallissa. Näin media saattaa vääristää todellisuutta. Keskiaukeama-naisista löytyy toki datasheet , jossa pituus on mainittu, luultavasti tarkemmin kuin kiekkomiesten vastaavissa.
 

BlackWolf

Jäsen
Suosikkijoukkue
In memory of Hiihtofani. abianos, oranssi, jellona

Leon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Mainoksista olen toki kanssasi samaa mieltä ettei tuossa tolkkua ole.
Mulla ne mainokset oli taatusti suunniteltu niin, että mahdollisimman huonosti mun musiikkimakuun osuvia artisteja tunki korville. Luulivat varmaan, että sen takia haluan mainoksista eroon. Toki hommasin premiumin, mutta eri syistä.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Premium on aika must kyllä omaan makuun. Kun vaikka tietokoneella kuuntelee musiikkia Spotifylla. Voi vapaasti valikoida biisejä ja niitä myös skippailla. Kännykälläkin kun kuuntelee ja tulee yhtäkkiä mielihalua vaihtaa artistia/kappaletta niin on paljon mukavampaa kun ei ole rajoitteita.

Onko Spotifyssa edelleen muuten kuunteluraja? Eli yli tietyn minuuttimäärän ei voi kuunnella päivässä?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös