Ihmettelyketju

  • 6 327 435
  • 38 716

Captain K

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Ilves
Vilkaisin Liigan sarjataulukkoa ja ihmettelen että mitä siellä on tällä kaudella tapahtunut? Lukko viimeisenä? Hifk viivan alapuolella? Kärpät? Jukurit neljäntenä? No, ainakin vaihtelua kansalle.
Sen verran naapurille sympatiaa, että toivon pudotuspelejä molempiin halleihin keväällä.

Tekee narreillakin tiukkaa nykyjengillä...
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Olkun ykkös-yv: Stenkku-Tare-Repo-Janrikki-Morand

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti

NDT665

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Puolustusvoimien uudistetun palvelusohjesäännön mukaan hellyydenosoitukset palveluskav… palveluskolmattasukupuolta kohtaan ovat kiellettyjä!
Olisin siis ennen naisten armeijanpalvelusta saanut imutella eritavoilla muita varusmiestomppeleita ja saan vasta nyt sen tietää?!
Miksi tästä ei silloin aikoinaan informoitu, pärckele!

Mikähän on sellainen sopivan korrekti sukupuolineutraali ilmaisu aikaisemmalle ilmaukselle ”vituttaa”?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Puolustusvoimien uudistetun palvelusohjesäännön mukaan hellyydenosoitukset palveluskav… palveluskolmattasukupuolta kohtaan ovat kiellettyjä!
Olisin siis ennen naisten armeijanpalvelusta saanut imutella eritavoilla muita varusmiestomppeleita ja saan vasta nyt sen tietää?!
Miksi tästä ei silloin aikoinaan informoitu, pärckele!

Mikähän on sellainen sopivan korrekti sukupuolineutraali ilmaisu aikaisemmalle ilmaukselle ”vituttaa”?

Ei nykyisinkään saa. Mitä jos vaikka tiedettäisiin, että mikä on jo ennestään kiellettyä. Saatana. Ja kyllä, kiroilukin on nimellisesti ollut jo kiellettyä.
 
Suosikkijoukkue
JYP, Vatanen, Blackhawks
Ihmettelen, miten olen onnistunut ohittamaan Kornin uusimman kaltaisen julkaisun kokonaan. Omilla listoillani ehkä jopa vuoden paras levy.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis kuka enää 2000-luvulla syö kotona? No jotkut ituhipit ehkä. Kaupunki on täynnä vaikka mitä ruokapaikkaa. Ja onhan ituhipeillekin kaiken maailman smoothie-juttuja.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Siis kuka enää 2000-luvulla syö kotona? No jotkut ituhipit ehkä. Kaupunki on täynnä vaikka mitä ruokapaikkaa. Ja onhan ituhipeillekin kaiken maailman smoothie-juttuja.

Kuka vittu 2000-luvulla enää juo kotona tai puskassa repustaan? No jotkut samaa-juttua-lopunelämäänsä-suoltavat-alkoholistit. Kaupunki olisi täynnä vaikka mitä menomestoja, mihin ei edes pääse spurguolemuksen ja harvojen hampaiden takia. Ja onhan kaikille oman elämänsä filosofipaskahousuille kaikenmaailman lidl-yskänlääke-pilsnereitä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hanki lapsia niin ei tarvitse ihmetellä.
Joo lasten kanssa on ihan eri juttu kun niille tietenkin pitää olla vaikka mitä. Leipää jne. Nyt yksin asuvana ei vaan jaksais voidella mitään leipiä. Ja sitä varten pitäis olla margariinia ja makkaraa ja juustoa ja vaikka mitä. Kahviinkin maitoa. Jo penskana muistan kun sukulaiset lähti asiasta tehden ostamaan maitoa ja silloin päätin että tohon jumiin en halua lähteä.

Ehkä toi pottujen keittäminen on joku pula-ajan perintö. Maaseudulla vähän vanhemmille ihmisille vieläkin oletus. Tai maallahan sun pitää olla kokki, puutarhuri, rakennusmies, putkimies, puuseppä, autonkorjaaja, ruohonleikkaaja ja luntakin vielä pitää itse kolailla.

Kuka vittu 2000-luvulla enää juo kotona tai puskassa repustaan? No jotkut samaa-juttua-lopunelämäänsä-suoltavat-alkoholistit. Kaupunki olisi täynnä vaikka mitä menomestoja, mihin ei edes pääse spurguolemuksen ja harvojen hampaiden takia. Ja onhan kaikille oman elämänsä filosofipaskahousuille kaikenmaailman lidl-yskänlääke-pilsnereitä.
Eilen kävin ennen ja jälkeen lätkämatsin Töölössä baarissa ja loppuillan istuin tossa Herttoniemen kapakassa. Tänään kyllä pari kolme tuntia kiertelin ulkona ja pussikaljottelin repusta kun se vaan on niin mahtavaa. Mieti sä oot Stadin sykkeessä valojen keskellä. Ihmisiä on ympärillä ja sulla on kalja kädessä.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mieti penskana sä kävit kerran kesässä Linnanmäellä, mutta aikuisena sä voit elää joka päivä sitä elämää. Ostat vaan kaljaa ja meet keskustaan bostailee.
 
Suosikkijoukkue
Die Nationalmannschaft, Bayern München, HIFK
Tulee vahvasti mieleeni Pahkasika-albumien Jurpo-klassikkosarja, jossa pikku-Jurpon isä komensi lastaan olemaan leikkimättä nukeilla. Ei ollut sopivaa puuhaa pojalle. Aikanaan sänkileukainen ja tupakkia imutteleva Jurpo tuumasi suu ammollaan makaavan pvc-nukkensa viereltä, että "Faija oli oikeassa. Aikuisena tämä on paljon hauskempaa".
 

Roger Moore

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku, Miljoonamiehistö, Ranska, KuPS
Työt vaan perhana rajoittaa tätä vai mitä. kerran olin darrassa töissä ja se vitutti liikaa.
Kuka nyt enää 2000-luvulla käy ite töissä, helpompi ellää muiden tuella ja sillee. Sit voi mennä keskustaan bostailee.

Välillä mä ihmettelen tämän petttttttttttttterin mikälie onkaan juttuja, mutta toisaalta... Noh, olkoot.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mitä ihmettä. Ihan luonnollisista jutuista kait mä puhun. Siitä mitä meillä ihmisillä on sisällä. Perustarpeita. En mä ole mikään supermies. En osaa lentää enkä kävele vetten päällä. Mä oon tavallinen ihminen. Maan matonen. Lihaa ja verta. Tunteita ja tarpeita.

Mutta jos haluaa nynnyillä niin sen takia sun pitää ensinnäkin keksiä joku motiivi ja sitten miettiä sitä ja lopuksi vielä toteuttaa se, ja kaiken huippuna elää sen ajatuksen kanssa. Ei se mikään oletus ole. Joka vaiheessa joudut itsellesi perustelemaan miksi ihmeessä teet niin. Kaikilla se ei vissiin mene noin.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Mä en vittu jaksa juoda kun lähtee niin käsistä välillä että. Huumeetkin jätin vuosia sitten. Mä ihmettelen että mä pystyin tähän. Jos mä oon siksi nynny niin sopii mulle. Enkä oo käynyt päivääkään nynnyjen koulua, insinöörikoulua, eli sillä viisiin kredibiliteettiä löytyy. Lukiosta lähes joka jätkä oli lähössä insinöörikouluun, mutta mä nynnynä olin miettinyt pikkasen toisin. Mua ei vittu nynnyily kiinnostanut.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mä en vittu jaksa juoda kun lähtee niin käsistä välillä että. Huumeetkin jätin vuosia sitten. Mä ihmettelen että mä pystyin tähän. Jos mä oon siksi nynny niin sopii mulle. Enkä oo käynyt päivääkään nynnyjen koulua, insinöörikoulua, eli sillä viisiin kredibiliteettiä löytyy. Lukiosta lähes joka jätkä oli lähössä insinöörikouluun, mutta mä nynnynä olin miettinyt pikkasen toisin. Mua ei vittu nynnyily kiinnostanut.
Joo ei tarvitse eikä pidäkään. En mä sitä meinaa.

Mutta ei kait sitä lukioiässä kukaan puhunut mistään seuraavasta koulusta tai tulevaisuuden suunnitelmista. No mä nyt menin insinöörikouluun.
 

arvee

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomi Fineland, North Atlantic Hawks, EU, Jokerit
Puolustusvoimien uudistetun palvelusohjesäännön mukaan hellyydenosoitukset palveluskav… palveluskolmattasukupuolta kohtaan ovat kiellettyjä!
Olisin siis ennen naisten armeijanpalvelusta saanut imutella eritavoilla muita varusmiestomppeleita ja saan vasta nyt sen tietää?!
Miksi tästä ei silloin aikoinaan informoitu, pärckele!

Mikähän on sellainen sopivan korrekti sukupuolineutraali ilmaisu aikaisemmalle ilmaukselle ”vituttaa”?

Voisivatko vanhan palvelusohjesäännön alaisena palvelleet, yhteiskunnan paineen alaisena sen toki hyväksyneet, nostaa ryhmän joukkokanteeseen: "Aah, nuo tukahdetut asevelvollisen tunteet, jotka suistivat elämäni raiteiltaan" facebook ryhmä haastaa Suomen Tasavallan miljardikorvauksiin?

Vittu, vitutus on kieltämättä sukupuolihalventeinen käsite. Ja muutenkin tyylitön, siksi en käytä sitä puhekielessä, ainoastaan usein tehosteena keskustelupalstalla. Olen myös ryhtynyt käyttämään kyrsiintynyttä, joka lienee johdos kyrpiintyneestä. Vittuuntunut, kyrpiintynyt. Ihmetyttää kyllä, miksi näitä käytetään pettymyksen kuvaamiseen. Fuck kiroilevat angloamerikaanot, tai oikeastaan nykyään kaiken äidinkieliset. Vittu, kyrpä ja nussiminen, positiivisia muistoja herättävät minussa kuitenkin nämä sanat, ei pitäisi käyttää pettymyksen kuvailuun. Merkillistä.

Olen joskus myös määritellyt persoonan mulqvistiksi eli mulkuksi. Pilqvistiä haluaisin ryhtyä käyttämään, mutta johdantohan ei vaikuttaisi olevan pillu vaan pilkku ja koko idea romuttuu. Pilkunnussijan kevennyspilkkaus pilqvistillä olisi aivan vitun laimeaa. Tasa-arvo, myös sukupuolten on siis utopia vai voiko nainen olla oikeasti mulkku?
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Taas pitää ihmetellä... Kunnan maksusitoumus? Mitä helvettiä? Siis jos joku juoppo tarvii hoitoa(joka on törkeän hintasta, 6500 € lapuan paikka) niin ei niitä verorahoilla pitäs maksaa. Siis tarkottaako tuo että kunta maksaa "hoidon"?

Narkkareiden korvaushoito on jo ihan vitsi, vetäkööt ittensä hengiltä jos kiinnostaa ei siihen pitäs valtion puolelta tarjota aineita.
 

TosiFani

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Taas pitää ihmetellä... Kunnan maksusitoumus? Mitä helvettiä? Siis jos joku juoppo tarvii hoitoa(joka on törkeän hintasta, 6500 € lapuan paikka) niin ei niitä verorahoilla pitäs maksaa. Siis tarkottaako tuo että kunta maksaa "hoidon"?

Narkkareiden korvaushoito on jo ihan vitsi, vetäkööt ittensä hengiltä jos kiinnostaa ei siihen pitäs valtion puolelta tarjota aineita.

Päteekö sama elintavoista johtuvaan II tyypin diabetekseen?
 

Logan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Filip Kadera & Jan Lukas
Tulee itekki kaljaa juotua paljo vapaalla. Ikinä ei oo käyny mielessäkää että jonkun muun pitäs maksaa sìitä, että en enää jois alkoholia. Menkööt töihin ni ainaki on rahaa kaljotella.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös