Ihmettelyketju

  • 6 340 036
  • 38 741

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Tosimies raastaa juustoa pizzaan kantapäästään. Jos sieltä ei löydy, niin muutama sormenpäällinen varpaiden välistä. Jos sieltäkään ei löydy, niin muijan pillujuusto olkoon viimeinen oljenkorsi.
 
Yksi pieni asia mikä näissä mamujen pizzerioissa ihmetyttää/vituttaa on se, ettei ne edes viitsi leikata sitä pizzaa valmiiksi slaisseiksi. Olisihan se tosiaan suuri vaiva. Toinen mikä ihmetyttää, on se, että yllättävän usein menee vatsa sekaisin heti näiden pizzojen syönnin jälkeen. Luulisi, että menekkiä olisi sen verran, ettei tarvitsisi pilaantunutta apetta tarjoilla.
 

Waqu

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP ja Dallas Stars
Yksi pieni asia mikä näissä mamujen pizzerioissa ihmetyttää/vituttaa on se, ettei ne edes viitsi leikata sitä pizzaa valmiiksi slaisseiksi. Olisihan se tosiaan suuri vaiva. Toinen mikä ihmetyttää, on se, että yllättävän usein menee vatsa sekaisin heti näiden pizzojen syönnin jälkeen. Luulisi, että menekkiä olisi sen verran, ettei tarvitsisi pilaantunutta apetta tarjoilla.

Itsellä sellainen "premium" kantis leikkaa kyllä aina sliceiksi. Pizzalla on hintaa 15€ ja pienempikin kuin Turkkilaisten, mutta loistavan makuinen. Kyseessä toki Italialainen pizzeria, mutta kun kerta puhuit mamujen pizzerioista, niin tuohan lasketaan hyvinkin. Itse en kävisi paikoissa, jossa vatsa menee sekaisin. Hirvittävän montaa tällaista kertaa en myöskään muista, vaikka sattumanvaraisesti tullut noissa käytyä.
En sitten tiedä kuinka yleinen ongelma tuo oikeasti on näin Oiva-aikana, mutta varmasti laiminlyöjiäkin löytyy.
 

Fox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Arsenal FC
. Eniveis, jos joku Tampereen seudulta kotoisin oleva tietää hyviä pizzerioita, niin saa ehdottaa. Edes kehuttu Hevalin pitsa ei ollut erikoista, itseasiassa mautonta. Onko muita?

Minulla ei nyt ole kuin yksi kokemus tästä paikasta viime kesältä, mutta pidin heidän pizzasta. Sitko Pizza, Pizzeria Tampere
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Hyttysillekin voi olla allerginen. Ehkä sellainen arkuus on kehittynyt. Toki kiinnostaa, että onko nuo kipeitä tai tuleeko muita oireita?

Itse heinänuhaisena syön kesäisin päivittäin antihistamiinia ja se kyllä aiheuttaa myös sen, että hyttyset vain vituttavat, eivät aiheuta mitään. Jos pistää niin en edes huomaa ellen näe eikä jälkikäteenkään tule mitään.
 

Nick Neim

Jäsen
Yksi pieni asia mikä näissä mamujen pizzerioissa ihmetyttää/vituttaa on se, ettei ne edes viitsi leikata sitä pizzaa valmiiksi slaisseiksi. Olisihan se tosiaan suuri vaiva.
Yhtä suuri vaiva kuin pyytää itse se pizza slaisseiksi? Joka kerta niin halutessani on pyyntö toteutettu aina Helsingistä Tampereelle, maksoi pizza vitosen tai kympin. Vai onko tosiaan paikkoja, jotka pyynnöstä huolimatta ei pistä pizzaa osiksi? Nimiä esiin, niin tietää välttää nämä paskanpalvelun karvakäsimestat.

Noin huonon palvelun paikkoihin ei kannata edes mennä, vaikka ruoka olisikin hyvää.

Itse asiassa tarkemmin kun miettii, niin Hyvinkäällä Inter taitaa olla jonkinlainen edelläkävijä tässä asiassa. Pilkun jälkeen suht usein tulee tuon kautta koukattua, ja siellä pizzat tulee pyytämättäkin slaisseina.
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Ei pizzaa kuulu pyytää viipaleiksi. Vai pyydättekö ravintolahenkilökuntaa paloittelemaan perunannekin valmiiksi?

[viisastelu]Pizzasta ei syö aina vain yksi ihminen, eikä aina ole edes kunnollisia ruokailuvälineitä. Vaikka toki jos perunastakin söisi useampi ihminen, niin kuulostaisihan se vähän hoopolta pyytää paloittelemaan yksi peruna[/viisastelu]
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Siis mitä ihmettä ne pistää näihin Subwayn patonkeihin kun pakko aina vetää koko 30 cm kerralla. Joka kerta mä suunnittelen että vähän jättäisin illaksi, mutta ei pysty. Tää on yhtä huumetta koko patonki. Mikä lie lisäaine. Eikö ne jotkut terveysintoilijatkin suosittele että pitäis syödä kaks kertaa päivässä eikä vaan kerran.
 
Siis mitä ihmettä ne pistää näihin Subwayn patonkeihin kun pakko aina vetää koko 30 cm kerralla. Joka kerta mä suunnittelen että vähän jättäisin illaksi, mutta ei pysty. Tää on yhtä huumetta koko patonki. Mikä lie lisäaine. Eikö ne jotkut terveysintoilijatkin suosittele että pitäis syödä kaks kertaa päivässä eikä vaan kerran.
Eihän sitä voi säästää, se vettyy ja siten pilaantuu. Ihmettelen subin säästämistä myöhempään. Euron juuston sitä vastoin voi säästää, se maistuu seuraavana päivänä mikrotettuna ihan samalta kuin vasta paistettuna.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Eihän sitä voi säästää, se vettyy ja siten pilaantuu. Ihmettelen subin säästämistä myöhempään. Euron juuston sitä vastoin voi säästää, se maistuu seuraavana päivänä mikrotettuna ihan samalta kuin vasta paistettuna.
Kyllä subit on hyviä myöhemminkin. Seuraavaan päivään en kylläkään ole säästänyt tai no joskus on ollut illasta aamuun. Hampurilaisia ei ole tullut kokeiltua, paitsi kerran Hesen kerroshampurilainen oli kolme päivää jääkaapissa kun en himassa käynyt ja se oli mennyt pilalle. Ei kait noi hampurilaiset ole mukaan otettuna enää hyviä, tai siis jos jonkun 20 min ovat jo olleet. Ja ranskalaiset ne vasta meneekin huonoksi tai no Hesessähän ne on jo valmiiksi sellaisia. Joku euron juusto kyllä vois olla ihan hyväkin myöhemmin tai siis vastaava.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Jotkut haluaa aina ostaa ilotytön koko yöksi, mitä mä en oikein ymmärrä. Yks kaveri puhui tosta taas eilen kun missasin päiväristeilyn. Siis yöllähän nukutaan. Et kait sä silloin tajua mistään mitään kun olet unessa. Tyhjästä joudut maksamaan. Ja ei kait kukaan koko yötä pysty tai jaksa tai haluakaan paneskella. Joo halit ja hellyyskin on tosi kivoja juttuja, mutta että koko yö? Ja puhuuko ne indokiinalaiset edes samoja kieliä ja vaikka puhuisi, miksi niiden kanssa haluaisi jutella ja mistä ihmeestä? Siis jos vartin panet ja vartin vaikka halit jos niin tykkäät ja kuus tuntia nukut ihan vaan huomataksesi että kato perkele tossa se vielä möllöttää niin pitäis maksaa kymmenkertainen summa rahaa verrattuna tohon ekaan puoleen tuntiin ja samalla kaikkeen mistä sait jotain. Mä en vaan ymmärrä. Ja sitä paitsi illalla tekee mieli kaljaa ja silloin ei jaksa naisia.
 
Siis mitä ihmettä ne pistää näihin Subwayn patonkeihin kun pakko aina vetää koko 30 cm kerralla. Joka kerta mä suunnittelen että vähän jättäisin illaksi, mutta ei pysty. Tää on yhtä huumetta koko patonki. Mikä lie lisäaine. Eikö ne jotkut terveysintoilijatkin suosittele että pitäis syödä kaks kertaa päivässä eikä vaan kerran.

Aiheeseen liittyen katsoin erinomaisen TEDx-puheen hiljattain. Oikea vastaus lienee dopamiini.

The pleasure trap: Douglas Lisle at TEDxFremont - YouTube
 
Viimeksi muokattu:

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hirveä ärrävika tolla jollain futisselostajalla. Onkohan olemassa yhtäkään ihmistä, jota toi ei ärsytä? Ja miten ne on päästänyt ton telkkariin ja miten se on itse keksinyt mennä. Lätkämatseihin ei varmasti päästettäis, mutta futis on just tuollaista. Studiossakin juontajat yleensä jotenkin noloja. Ja miettikää Futisfoorumia ja HJK:n matseissa näkyviä faneja. 1+1=2.
 

attendo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hyvinkään Ahmat
Toi on ihan totta. Tero Karhu on hyvä tai ainakin kohtalainen selostaja ja ihan mukava tyyppi, mutta onhan toi oikeasti aikaimoista, että moisella puhevialla pääsee selostajaksi. Eihän esim. journalistiksi pääse, jos olet lukihäiriöinen, niin miksi televisioon pitää päästää puhevikainen. Tätä menoa meillä on joku päivä missikisoissa homo tuomarina.
 

sinikettu

Jäsen
Eihän esim. journalistiksi pääse, jos olet lukihäiriöinen, niin miksi televisioon pitää päästää puhevikainen. Tätä menoa meillä on joku päivä missikisoissa homo tuomarina.
Homothan ovat usein varsin tyylitietoisia ja estetiikan taju mainio. Itse olen hetero, mutta osaa ihan kelvollisesti arvottaa miesten ulkonäköä. Luulen myös muidenkin esteettistä silmää omaavien uroiden vastaavaan hommaan kykenevän.

Hyvin todennäköistä myös on, että homoja on jo ollut missikisojen tuomarina. Ei-heteroseksuaaleja kuitenkin väestöstä lienee ehkä sellaisen 5 % verran, tosin kaikki näistä eivät ole homoja. Homous ei myöskään ole kyllä tai ei -kysymys, vaan spektri, jonka toisessa päässä on homoseksuaalisuus ja toisessa heteroseksuaalisuus. Tämän spektrin keskellä majailevat bi-seksuaalit. Loppuviimein taitaa olla niin, että varsin harva ihminen kuuluu tämän spektrin ääripäihin.
 

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
onhan toi oikeasti aikaimoista, että moisella puhevialla pääsee selostajaksi. Eihän esim. journalistiksi pääse, jos olet lukihäiriöinen, niin miksi televisioon pitää päästää puhevikainen.
Sen mitä olen lehtiä tai nettiuutisia viime vuosina lukenut kaikkine kirjoitusvirheineen ja muine käsittämättömine käänteineen, on Tero Karhu vertailussa täysiverinen ammattilainen, enkä ole yhtään vakuuttunut etteikö päivälehtien kirjoittavien journalistien joukossa olisi nykyään jo enemmänkin noita mainitsemiasi lukihäiriöstä kärsiviä.
 

Radiopää

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Greta Thunberg
Tero Karhu osaa puheviastaan huolimatta sanottua asiansa ymmärrettävästi. Toisin kuin nämä vierailevat kommentaattorit studiossa. Erkan vieressä istuu taas joku Seinfeld-hahmo, jonka puheesta ei saa mitään selvää. Tihinen, Pasanen ja nyt tämä.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Toi on ihan totta. Tero Karhu on hyvä tai ainakin kohtalainen selostaja ja ihan mukava tyyppi, mutta onhan toi oikeasti aikaimoista, että moisella puhevialla pääsee selostajaksi.

Tero Karhu on minunkin mielestäni hyvä selostaja ainakin mitä pelin ymmärrykseen ja pelitapahtumien mukana pysymiseen tulee, henkilökohtaisesti en häntä tunne, joten mukavuudesta en tiedä. Tuon hänen puhevikansa suhteen mulla on aika ristiriitaiset fiilikset. Toisaalta hienoa, että hän toimii selostajana ja paskat nakkaa ärräviastaan, mutta en voi sille mitään, että se melkoisesti sorahtava ärrä alkaa pidemmän päälle ärsyttämään. Mielestäni ei ole kohtuutonta kyseenalaistaa ja arvostella puhevikaisen puhetyöläisen työtä. että miksi helvetissä puhetyössä on sellainen ihminen, joka ei osaa puhua oikein. Tätä ei tule käsittää pilkkana häntä kohtaan, samalla lailla ihmettelisin ja varmasti pidemmän päälle ärsyyntyisinkin, jos vaikka Jatkoajan kolumneja kirjoittaisi joku pahasti lukihäiriöinen jonka tekstejä ei oikoluettaisi ja ne näin ollen olisivat täynnä virheitä.

Mutta jos laitetaan henkilökohtaiset mieltymykset ja odotukset sivuun niin arvostan mielettömästi sitä, että Karhu on selostajan urallaan päässyt noinkin pitkälle puheviastaan huolimatta.
 

euron kolikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Philadelphia Flyers
Mua vähän ihmetyttää, kun jalkapallon EM-kisastudiossa päivystää veikkausliigan valmentajia, jotka selkeästi ovat seuranneet turnauksen otteluita erittäin analyyttisella silmällä. Luulis, että heillä olis tärkeämpääkin tekemistä, kun kotimainen sarjapalloilu kuitenkin pyörii täydellä höyryllä kisojen aikaankin.

HIFK näköjään sarjataulukon viimeisenä. Kannattaisiko perehtyä vähän enemmän niihin omiin vastustajiin?
 

U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Eniveis, jos joku Tampereen seudulta kotoisin oleva tietää hyviä pizzerioita, niin saa ehdottaa. Edes kehuttu Hevalin pitsa ei ollut erikoista, itseasiassa mautonta. Onko muita?

Vaikka en yleisesti ottaen isommin pidä karvakäsipizzerioiden lätyistä, on annettava kunniamaininta Tampereella Jankassa sijaitsevalle Pizzeria Roseannelle. Juuri eilen tuli pitkästä aikaa vierailtua terassipizzalla ja toimiihan se taas.

Hevalin pizzaa en muista kokeilleenikaan, mutta kyllähän Hevalissa se juttu on rullakebab. Loistava annos!
 

godspeed

Jäsen
Suosikkijoukkue
Heikki Silvennoinen, Ali Leiniö
Vaikka en yleisesti ottaen isommin pidä karvakäsipizzerioiden lätyistä, on annettava kunniamaininta Tampereella Jankassa sijaitsevalle Pizzeria Roseannelle. Juuri eilen tuli pitkästä aikaa vierailtua terassipizzalla ja toimiihan se taas.

Hevalin pizzaa en muista kokeilleenikaan, mutta kyllähän Hevalissa se juttu on rullakebab. Loistava annos!

Heh, Roseannesta olen aikanaan ostanut vain siipiä. Pizza tarvinnee vielä kokeilla, jos en ole jo kokeillut, en ole varma, mutta tuskin mitään ihan peruspaskaa kun ei ole huonoa muistikuvaa. Hevalissa joo ilmeisesti on kebut aika isoja, sillä kun pizzaa söin siellä niin ihmettelin viereiseen pöytään kannettua lautasta. Ihan vitun iso kebu, sellainen 30-40cm lankku. Ilmeisesti se on paikan bravuuri.
 

Silkkeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aiempaan pizzakeskusteluun sen verran pakko ottaa kantaa, että itse en ainakaan ikinä tilaa pizzaani valmiiksi paloiteltuna, vaikka se varmasti ainakin täällä Helsingin itäisissä kolkissa on aina mahdollista pyydettäessä. Syynä ihan vaan se, että oletettavasti tuolloin pizza jäähtyy nopeammin ja ainakin itselleni suurempi ongelma on ollut se, että kotiin tuodaan haalea pizza. Tuossa pizzan slaisseiksi vetämisessä menee kuitenkin kouliintuneella kädellä varmaan n. 20 sekuntia ilman pizzaleikkuriakin, joka on sangen turha kapine itsessään.

Pizzaa on tullut syötyä enemmän kun kehtaisin myöntää, 4 kertaa olen ripulioksentanut seuraavan yön. Kuitenkin tilauksien määrästä tuo on helposti alle prosentti ja pizzerioistakin alle 5%. Vain kerran olin maistavinani jo syömishetkellä jotain outoa sivumakua, mutta tottakai se lätty piti darrassa kauhoa naamaan siitä huolimatta. On muuten aika harvinaisen vittumaista, kun pitää lähteä maanantaina duuniin koko yön pöntöllä istuneena sen sijaan että olisi saanut turvallisesti täristä ja hikoilla sängyssä kellon soimiseen asti.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Ihmettelen vaan kuinka kujalla voi olla Jussi Salonoja. Espoo United :D Taas yksi "ei kenenkään" seura. Miksi ei voi olla ihan suomalainen nimi?
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös