Ihmettelyketju

  • 6 342 786
  • 38 746

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Graavilohen pitäisi pitäisi olla koulujen ja työpaikkojen viikottaisella lounaslistalla. Muita joulutyrkytyksiä ei tarvitsi olla ollenkaan.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Iso mies...
 

Klose16

Jäsen
Suosikkijoukkue
Die Deutsche Nationalmannschaft
Mä ihmettelen Iltapulun "politiikan toimittaja" Tommi Parkkosta. Siis näin näkyvästi puolueellista toimittajaa ei valtamedioista kyllä toista löydy. Parkkonen on koko syksyn aikana kirjoittanut useita liki alatyylisiä juttuja Suomen hallituksesta. Juttuja, joihin voisi kuvitella törmäävänsä täällä palstalla tai vaikka mv-lehdessä, mutta ei ison mediatalon netin etusivulla.

Ihmemettelen myös lehden toimintaa, eikö tällaisia vuodatuksia pitäisi sijoittaa vaikka tuonne blogien joukkoon.

Suomessa media pitää yleensä itsensä järjestäytyneenä. Pellehän se.
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Lipeäkala ei sentään.

Söiköhän joku lipeäkalaa viimeisen parin päivän aikana? Keskustelin tuossa asiasta vanhemman harmaantuneen eläkeläismiehen kanssa ja hänkin ihmetteli syökö sitä joku. Siis siksi, kun se ei maistu yhtään millekään. Jos siinä on hyvä kastike, niin miksipäs ei sitten, mutta voiko olla turhempaa "ruokaa".

Miksi sitä hyvää kastiketta ei voisi dipata johonkin hyvään.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
On se kyllä ihme miten mahdollinen ilmaistavara sekoittaa ihmisten päät. Taas on facebook tukossa erilaisista t&j-kuvista kun joku sivusto arpoo yhtä aikaa 50 muumimukia, 100 pakettia Juhla Mokkaa ja Iittalan astiastoa. Arvonnan suorittaa joku epämääräinen "En voi elää ilman kahvia"-sivusto, jolla ei ole mitään omalla nimellä esiintyvää ylläpitäjää tai muuta selvää tahoa joka nuo palkinnot olisi lahjoittanut. Kuvatkin on napattu googlesta. Täysin selvä tapaus, mutta niin vain ihmiset, joita pidän ihan fiksuina, jakavat noita kuvia innoissaan. Kai porukka aina ajattelee että ei siinä mitään häviä vaikka jakaisikin noi kuvat.

Tekisi joskus mieli kokeilla itse tuollaisen kilpailun järjestämistä. Kilpailun säännöt voisivat olla että lähetä oma alastonselfiesi mun sähköpostiin hashtagilla #apinaakoijataan, niin osallistut arvontaan jossa palkintona kultainen iPhone 7 Jeesus Nasaretilaisen nimmarilla.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Ihmettelen, että miksi Teemu Selänne saa oman pelinumeronjäädytystilaisuuden ja Saku Koivu tuupataan samaan tilaisuuteen Lehtisen ja Peltosen kanssa. Ei sillä etteivätkö Jere ja Ville olisi kovia Leijonia, mutta mielestäni Saku olisi ansainnut oman tilaisuutensa. Tai sitten Teemu oltaisiin voitu ottaa tuohon multijäädytykseen mukaan. Ihmeellistä eriarvoistamista. Ja joo joo, Teemu on kaikkien aikojen suomalainen maalintekijä jne. jne. Helvetin iso narsisti se jätkä on myös.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Miksi Sakun pitäisi saada oma, mutta Jeren ei?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Ihmettelen, että miksi Teemu Selänne saa oman pelinumeronjäädytystilaisuuden ja Saku Koivu tuupataan samaan tilaisuuteen Lehtisen ja Peltosen kanssa. Ei sillä etteivätkö Jere ja Ville olisi kovia Leijonia, mutta mielestäni Saku olisi ansainnut oman tilaisuutensa. Tai sitten Teemu oltaisiin voitu ottaa tuohon multijäädytykseen mukaan. Ihmeellistä eriarvoistamista. Ja joo joo, Teemu on kaikkien aikojen suomalainen maalintekijä jne. jne. Helvetin iso narsisti se jätkä on myös.
Ei kai Selänteellä ole asiaa Leijona-legendojen kanssa samaan paidan jäädyttymistilaisuuteen? Musta on ihan ok että jaetaan porukka niihin jotka on oikeasti voittanut Leijona-paidassa jotain, ja niihin jotka ei ole ikinä voittanu mitään.

Editoidaanpa vielä viestiä. Kieltämättä vähän outoa että Teemu saa oman tilaisuuden kun taas Jere, Saku ja Ville "joutuvat" jakamaan juhlan kolmestaan. Minusta tuo kolmikko on kuitenkin saanut Leijonissa enemmän aikaan kuin Teemu. Listataanpa nelikon mitalit Jellona-paidassa:

Teemu Selänne 0 kultaa, 3 hopeaa, 4 pronssia = 7 mitalia
Saku Koivu 1 kulta, 4 hopeaa, 4 pronssia = 9 mitalia
Jere Lehtinen 1 kulta, 4 hopeaa, 3 pronssia = 8 mitalia
Ville Peltonen 1 kulta, 6 hopeaa, 6 pronssia = 13 mitalia

Mielestäni Selänne on enemmän NHL-legenda kuin Leijona-legenda.
 
Viimeksi muokattu:

Nick Neim

Jäsen
Ihmettelen, että miksi Teemu Selänne saa oman pelinumeronjäädytystilaisuuden ja Saku Koivu tuupataan samaan tilaisuuteen Lehtisen ja Peltosen kanssa. Ei sillä etteivätkö Jere ja Ville olisi kovia Leijonia, mutta mielestäni Saku olisi ansainnut oman tilaisuutensa. Tai sitten Teemu oltaisiin voitu ottaa tuohon multijäädytykseen mukaan. Ihmeellistä eriarvoistamista. Ja joo joo, Teemu on kaikkien aikojen suomalainen maalintekijä jne. jne. Helvetin iso narsisti se jätkä on myös.
Mä ainakin kuvittelin tuon kolmikon jäädytyksen liittyvän MM95 kultaan, ja legendaariseen Tupu, Hupu ja Lupu -ketjun kunniaosoitukseen. Eli entiset ketjukaverit ja pitkän linjan leijonat jäädytetään samassa tilaisuudessa.

En mä ainakaan näe tuota mitenkään erikoisen huonona juttuna, tai ollenkaan minään eriarvoistamisena. Pikemminkin päinvastoin.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
Mä ainakin kuvittelin tuon kolmikon jäädytyksen liittyvän MM95 kultaan, ja legendaariseen Tupu, Hupu ja Lupu -ketjun kunniaosoitukseen. Eli entiset ketjukaverit ja pitkän linjan leijonat jäädytetään samassa tilaisuudessa.

En mä ainakaan näe tuota mitenkään erikoisen huonona juttuna, tai ollenkaan minään eriarvoistamisena. Pikemminkin päinvastoin.
Niin se taitaa olla, että tuo ketju "jäädytetään". Kuitenkin tuntuu väärältä, että Teemu saa oman illan. Tuskinpa ketään asianosaista tuo silti suuremmin haittaa. Minulle vain Saku on isompi Leijona kuin Teemu. Toki Peltos-Ville noista se suurin on, jos saavutuksia ajattelee.

Jäädytetäänkö muuten Jereltä numero 20 vai 26? Varmaankin jälkimmäinen, jolloin vähän "vesittyy" tuo Tupu, Hupu, Lupu -idea. Toki Jere on enemmän tuolla 26:lla pelannut majussa, eli onhan se looginen valinta. Lisäksi Sebastian Aholla taitaa olla numero 20 selässään tänään, joten kyllä se 26 taidetaan jäädyttää.
 

Nick Neim

Jäsen
Niin se taitaa olla, että tuo ketju "jäädytetään".

Jäädytetäänkö muuten Jereltä numero 20 vai 26? Varmaankin jälkimmäinen, jolloin vähän vesittyy tuo Tupu, Hupu, Lupu -idea.
En tiedä kirjoitinko epäselvästi, mutta en mä siis kuvitellut tuota ketjua jäädytettävän. Ajattelin ennemmin tuon tilaisuuden toimivan kunnianosoituksena tuolle ketjulle, kun kaikki kolme jäädytetään samassa tilaisuudessa, mutta ihan jokaisen henkilökohtaisen maajoukkueuran vuoksi. Siksi en näe oikein mitään merkitystä tai vaikutusta Lehtisen jäädytettävällä numerolla tuossa tilaisuudessa.
 

Andji

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kulloinkin minkäkin liigan hallitseva mestari
En tiedä kirjoitinko epäselvästi, mutta en mä siis kuvitellut tuota ketjua jäädytettävän.
Et kirjoittanut, minä kirjoitin. Ajattelin vähän pidemmälle ja erikoisemmin. En itsekään ajatellut, että ketju jäädytettäisiin. Tilaisuus oli kyllä hieno ja kukin ketjun jäsen taisi olla siihen kovin tyytyväinen. Tärkeintä lienee, että paidat ovat katossa. Sinne ne kuuluvat, vaikka omasta puolestani jäädytykset saisivatkin jäädä seurajoukkuetasolle.
 

Kiakonsyöjä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Onssimouhot
Tekisi joskus mieli kokeilla itse tuollaisen kilpailun järjestämistä. Kilpailun säännöt voisivat olla että lähetä oma alastonselfiesi mun sähköpostiin hashtagilla #apinaakoijataan, niin osallistut arvontaan jossa palkintona kultainen iPhone 7 Jeesus Nasaretilaisen nimmarilla.
Ja sähköposti oli?
 

pernaveikko

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Crusaders, Lechia
Ei kyllä paljaaltaan maistukkaan. Keität, kuorit ja pilkot perunoita lautasen reunasta reunaan. Siihen päälle tasainen kerros lipeäkalaa, myllystä suolaa ja mustapippuria sekä valkokastiketta päälle. Pirulauta kun on hyvvää!

No siis aivan varmasti onkin, mutta miten se eroaa siitä hippien tofusta? Ja eikö niillä ole joitain muitakin juttuja mikä ei maistu millekään, mutta saa kertoa kuinka pelastaa maailman. Saahan minkä tahansa maistumaan hyvälle, jos siihen laittaa makua.

En vain ymmärrä sitä perustuotteen merkitystä, koska sillä ei selvästikään ole merkitystä.
 

PataJaska

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät, sympatiat HPK ja Kiekko-Espoo
Satuin kiinnittämään huomiota, että tänään alkoi viikko numero 53(?). Olen jo yli kolmekymppinen, enkä ole koskaan eläissäni kiinnittänyt asiaan tätä ennen huomiota, että aina silloin tällöin tulee tosiaan tulee vuosi jossa onkin 53 kokonaista viikkoa. Ilmeisesti selitys on seuraava:

Jos lasketaan ihan suoraan, niin 7pv X 52vko = 364pv. Eli vuodessa on siis aina 52 viikkoa sekä yksi ylimääräinen päivä siihen päälle (ja karkausvuosina luonnollisesti kaksi päivää päälle). Eli seuraava viikko siis ikään kuin "ehtii alkaa" ennen kuin vuosi vaihtuu. Näin ollen siis 5-6 vuoden välein nämä kertyneet ylijäämäpäivät "kumuloituvat" yhdeksi ylimääräiseksi viikoksi vuoteen, jonka jälkeen tilanne on taas nollautunut..

Kaikkea sitä on aikaa ihmetellä, kun töissä ei näin välipäivinä ole käytännössä mitään tekemistä, mutta silti täällä on pakko istua nämä päivät joita ei vuosilomaile :D
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Panthers-ketjusta ilmenee, että Barkov on viime yönä säkenöinyt. Asia ei todellakaan tullut ilmi Jatkoajan NHL-uutisoinnista.
 

HTEspi

Jäsen
Ihmetyttää ihmiset, jotka käyttävät Adidaksen pilliverkkareita ja Niken lenkkareita kaikkialla. Etenkin n. 20-vuotias nuori mies istuu tähän täydellisesti, kunhan hiukset ovat sivuilta lyhyet ja päältä ponnarilla kiinni. Saman ikäiset naiset kulkevat taas verkkareiden sijaan Niken juoksuhousuissa. Itse toki en valita, kun itsestään huolta pitävä nainen käyttää juoksuhousuja, mutta viime viikolla kävi hauska tapaus. Olin kaverin kanssa syömässä ravintolassa, jonne tuli edellämainitulla tavalla pukeutunut pariskunta. Tämän jälkeen suunnattiin teatteriin, johon tämä sama pariskuntakin oli saapunut. Tämä kaksikko erottui hieman joukosta pukeutumisellaan. Tämä ei ole mikään yksittäistapaus, vaan näitä lenkkeivaatteisiin pukeutuneita näkee kaikkialla, aamusta yöhön.

Itse olen myös hieman yli kaksikymppinen, mutta en ymmärrä tätä suuntausta lainkaan. Toki edulliseksi muodin mukana kulkeminen tulee, kun ei tarvitse kuin yhden vaatekerran, joka käy sitten kaikkialla keskiviikkoillan kalsarikänneistä aina hautajaisiin. Voisiko nämä jumppavaatteet kuitenkin jättää kotiin, kun lähdetään ulos viettämään iltaa ns. ihmisten ilmoille. Tämänhetkisista trendivaatteista löytyy ihan fiksunkin näköistä päällepantavaa.

Ihmetyttää myös ihmiset, jotka valittavat pakkasista ja talvesta. Pitäisikö mielummin olla puoli vuotta kestävä syksy, kuin mukava lumitalvi? Jos tämänhetkiset ennustukset pitävät paikkansa, täällähän pääsee pian ulkojäille, hiihtämään ja kaikenlaisten muiden talviharrastusten pariin.

Myös moni muu asia ihmetyttää, mutta ei niistä kaikista jaksa nyt raapustella.

Jottain tarttis tehrä.
 

Ralph

Jäsen
Ihmetyttää ihmiset, jotka käyttävät Adidaksen pilliverkkareita ja Niken lenkkareita kaikkialla.
Adidaksen pieruverkkareita käytän, koska ovat mukavammat vapaa-ajan housut kuin kollarit. Tämä on simppeli syy omaan käyttööni, ei mikään muoti tai mikään vastaava. Myös urheillessa ovat hyviä, sillä tykkään pilleistä housuista juostessa.

Toki oudolta kuulostaa, jos hienommassa ravintolassa ja teatterissa käytetään noita housuja. Mukavat jalkaan ovat varmasti sielläkin, mutta joku roti sentään.
 

HTEspi

Jäsen
Toki oudolta kuulostaa, jos hienommassa ravintolassa ja teatterissa käytetään noita housuja. Mukavat jalkaan ovat varmasti sielläkin, mutta joku roti sentään.

Tätä juuri ajoin takaa. Itsekin olen kotonani college-housuissa ja lenkillä vedän jalkaan Niken lenkkarit, mutta ei niitä nyt kaikkialla kehtaa yllä pitää.
 

Trenchtown

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Voisiko nämä jumppavaatteet kuitenkin jättää kotiin, kun lähdetään ulos viettämään iltaa ns. ihmisten ilmoille. Tämänhetkisista trendivaatteista löytyy ihan fiksunkin näköistä päällepantavaa.

En tiedä trendeistä mitään, mutta kyllä mäkin vaihdan eläkeläisunivormuni (yleensä collegehousut ja huppari) vähintään farkkuihin ja siistiin t-paitaan silloin, kun ihmisten ilmoille lähdetään. Jos on tarpeeksi juhlava tilaisuus, niin saatanpa laittaa puvun päälle kravatteineen kaikkineen, tai ainakin suorat housut ja kauluspaidan.

Ihmetyttää ihmiset, jotka käyttävät Adidaksen pilliverkkareita ja Niken lenkkareita kaikkialla.

Pilliverkkareista en sano mitään, kun en koskaan ole sellaisia päälleni kiskonut enkä kisko. Kenkävalinnasta kuitenkin pakko sanoa, että yli 95 prosenttia kenkienkäyttöajastani kuluu Adidaksen Superstarit jalassa, enkä näe syytä muuttaa tätä kaavaa. Ne vaan on niin perkeleen mukavat ja mun mielestä ihan ajattoman hienotkin (toki kuosista riippuen). Tietenkin sitten puvun tai suorien housujen kanssa pikkukengät, mutta muuten lähes aina Superstarit. Varmasti on paljon heitäkin jotka ovat sitä mieltä, että Superstarit kenkinä ovat ehkä junteinta ikinä, eikä siinä mitään, tottahan heilläkin on oikeus mielipiteeseen.

*e* Jaa mutta, taisitkin tarkoittaa sellaisia juoksulenkkareita, tyyliin tämä? Varmaan tuollaisetkin voivat olla jalassa todella mukavat, mutta mielestäni tuollainen "juoksukenkä" kuuluu jalkaan pelkästään liikuntaa ajatellen, kun taas Superstarin tyylisiä "tennareita" voi käyttää melkein missä tahansa.

Tämänhetkisista trendivaatteista löytyy ihan fiksunkin näköistä päällepantavaa.

Jaa jaa mutta kuka sanoo, että 15-vuotiaalla Matti-Marjatalla on samanlainen maku kuin sinulla? Meinasin vaan kun mainitsit olevasi päälle parikymppinen, niin itse jo pitkän matkaa neljääkymmentä käyvänä olen jo aikoja sitten huomannut, että se mikä on nykyään nuorison mielestä tyylikästä on mun silmään usein kammottavaa, naurettavaa tai molempia.

Ei sillä, noinhan se on aina mennyt ja noin sen varmaan kuuluu mennäkin. Siitä olen kanssasi täysin samaa mieltä, että hienoon ravintolaan, teatteriin tms. vähän "tyylikkäämpään" paikkaan ei mennä verkkareissa ja lenkkareissa, mutta tässäkin saattaa tulla sukupolvien välinen kuilu vastaan. Vähän sama kuin pipo päässä syöminen ja muut sellaiset. Ehkä se on ok kahdenkymmenen vuoden päästä mennä vaikka munasillaan ravintolaan, mutta mulle se ei koskaan tule olemaan vaihtoehto.

Ei tähän näköjään sen suurempaa ihmettelyä tullut vaikka ihmettelyketjussa ollaankin, mutta menköön nyt.
 
Viimeksi muokattu:

Meeps

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Frölunda
Jokerifanit on sen verran laaja ja heterogeeninen ryhmä, että porukassa on varmasti todella paljon mukavia ja fiksuja ihmisiä. Niin mistä se johtuu, että minä törmään aina vaan niihin mulkkuihin? Kyse kun ei voi olla omastakaan käytöksestä, koska tälläkin kertaa ehdin ainoastaan kertoa kyseiselle henkilölle olevani Oulusta kuin sainkin kuulla, että kaikki oululaiset, Aaltonen etunenässä, ovat idiootteja.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös