Ihmettelyketju

  • 6 342 871
  • 38 746

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
Tuomas ja Matias ihmetyttää. Tuomaksen, Tuomaan ja Tuomasin olen kuullut, mutta en kertaakaan Matiaan ja Matiasin. Outo kieli, kun nimiäkin voi taivuttaa siten, että ne muuttuvat. Kirjaimia otetaan pois ja lisätään miten sattuu. Kaverini Tuomas ei halua, että taivutettaessa hänen nimeään muutetaan, joten nykyään jos puhutaan hänen kirjastaan niin sanotaan vain yksinkertaisesti että Stoben kirja. Ei mitään Tuomaksia ja Tuomaita, eihän noilla ole mitään tekemistä nimen Tuomas kanssa.
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
No ei kai kukaan halua olla nimeltään Tuomakse? Tuomaa sen sijaan henkisi sellaista vanhan kansan jylhää komeutta, oikeen pohojalaisittain ristusnotta!
 

Aunt Wang

Jäsen
Suosikkijoukkue
Brommapojkarna, John Eichel
No ei kai kukaan halua olla nimeltään Tuomakse? Tuomaa sen sijaan henkisi sellaista vanhan kansan jylhää komeutta, oikeen pohojalaisittain ristusnotta!

Jos olisin Tuomas, haluisin tavaroistani puhuttaessa sanottavan, että "onpa muuten helvetin hieno tämä Tuomasin vm87 Toyota". Tuomaasta tulee mieleen perunamaa ja joku kärttyinen papparainen joka huutaa ipanoille että painukaa helvettiin miun tiluksiltani. Ehkä tuossa sitten tiivistyy jylhä komeus?
 
Suosikkijoukkue
4.11., 7.4. ja pyhä henki
Tuomaasta tulee mieleen perunamaa ja joku kärttyinen papparainen joka huutaa ipanoille että painukaa helvettiin miun tiluksiltani. Ehkä tuossa sitten tiivistyy jylhä komeus?

Kyllä, perkele.

Itse en haluaisi olla vm87 corollaavensiksella ajava Tuomasi.
 

Nick Neim

Jäsen
Joo, kyllähän Tuomasiat ovat aina epäilyttävää sakkia. Jotain rötöksiä ovat tehneet, tai jos eivät muka ole, niin varmana tulevat tekemään. FBIn mukaan nimi Tuomas liittyy aina tavalla tai toisella sarjamurhaajiin, joten sekin kertoo jo jotain.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Tapahtui tänään raitiovaunussa. Kaksi nuorehkoa jätkää vittuili tästä Mikael Gabrielista, joka on vissiin joku laulaja. Ei siinä vittuilussa mitään, mutta nämä kaksi nuorehkoa jätkää olivat nähdäkseni juuri jonkun Mikael Gabrielin fanien oloisia, toisella oli punertava parta ja toinenkin oli ärsyttävä. Maastokuvioinen reppu oli partajätkällä ja "musavehkeitä" mukana. Siis ei mitään soittimia vaan tietokone tai semmoinen, kenties DJ-asioita. Salettiin punavihreitä. Keskustelivat myös karaokesta, miten ei löytynyt hyvää biisiä, muuten olisi vetänyt. Vanhoina hyvinä aikoina olisin vittuillut niille. Nyt olin hiljaa. Mieli teki karjua.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Valjakkala näemmä vihdoin saatu kiinni. Ihmetyttää edelleen, miten tällainen mies todettiin muiden kannalta "vaarattomaksi" kun kaikki tietävät hänen historiansa ja näemmä istuu tälläkin hetkellä kiven sisällä mm. pahoinpitelystä.
 

Tuamas

Jäsen
Valjakkala näemmä vihdoin saatu kiinni. Ihmetyttää edelleen, miten tällainen mies todettiin muiden kannalta "vaarattomaksi" kun kaikki tietävät hänen historiansa ja näemmä istuu tälläkin hetkellä kiven sisällä mm. pahoinpitelystä.

Sinänsä toki hauskaa, että kaveri sai päivittäin talutella dalmatialaista huomioliivit päällä, ilman että kukaan naapurustosta viitsi tai uskalsi ilmoittaa poliisille.
 
Sinänsä toki hauskaa, että kaveri sai päivittäin talutella dalmatialaista huomioliivit päällä, ilman että kukaan naapurustosta viitsi tai uskalsi ilmoittaa poliisille.
Hän on kuitenkin kantasuomalainen.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Sinänsä toki hauskaa, että kaveri sai päivittäin talutella dalmatialaista huomioliivit päällä, ilman että kukaan naapurustosta viitsi tai uskalsi ilmoittaa poliisille.

Liekö joku kuitenkin jotain sanonut, kun Valjakkalaa osattiin tuolta suunnalta etsiä, useampaankin otteeseen..?
 

sorza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaPKo,Jokerit,Tamminen,Harri Aholan lounaskaverit
Valjakkala näemmä vihdoin saatu kiinni.

Lylynkangas on antanut ISlle lausunnon, mikä herättää vahvaa luottamusta hänen vankilassa oloon. Alla vielä lainattu oleellisin, jos ei halua linkkiä avata:

Markku Lylynkangas kirjoitti:
– En tiedä, kuinka paljon häntä kiinni jääminen harmittaa. Emme partion kanssa ole keskustelleet siitä. Joulu menee nyt kuitenkin vankilassa. Toivottavasti hän nyt pysyy siellä jouluun asti,
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Lylynkangas on antanut ISlle lausunnon, mikä herättää vahvaa luottamusta hänen vankilassa oloon. Alla vielä lainattu oleellisin, jos ei halua linkkiä avata:

Oi aikoja, oi tapoja. Toisessa ajassa kolminkertaista murhaajaa ja paatunutta väkivaltarikollista + muiden rötösten patologista tehtailijaa pidettäisiin turvallisuusuhkana vieläkin, mutta ei toki Suomessa.
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
Ollaan kateltu asuntoa noista(kin) Hämeentien taloista, mistä neropatti otettiin kiinni, mutta ei katella enää.
 

sekolust

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна, Lostedt, Ben-Amor
No joku ohikulkija lienee todennäköisempi, kaveri on kuitenkin saamansa pressitilan ansiosta lähes yhtä tunnistettava kuin joku Robin tai Sauli Niinistö.

Tosin lehtikuvien perusteella tuo menee niin perinteisestä Penasta tai Arskasta, että tuskin ainakaan käännytään perään katsomaan jos menee ohi noilla kulmilla. Varmaan jälkikäteen on helppo todeta sen olleen silloin ja sielä, mutta ainakaan itse en kovinkaan tarkkaan katsele tietyn habituksen omaavien mieshenkilöiden kohdalla ihan kovimmalla mahdollisella tarkkuudella.
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
Palstan naispuoliset jäsenet voisi vähän varmaan avustaa tässä.

Elikkäs yleiset naisten vessat, esim. lentokentällä tai ostoskeskuksessa. Miksi siellä pitää erikseen varoittaa siitä, että paikkoja saattaa siivota miessiivooja? Naisillahan ei ole (käsittääkseni) mitään pisuaareja, joten ne strategiset paikat joutuu ottamaan esille vasta siellä kopissa lukkojen takana. Jos siellä nyt on miessiivooja vaihtamassa käsipyyherullaa siinä käsienpesutilassa niin miksi tästä pitää erikseen mainita? Eihän se mies siellä mitään sellasita näe mitä ei näkisi missään muuallakaan. Ja tuskin mikään pera pervo nyt siivouskärryn kanssa naisten vessaan menisi katselemaan miten naiset pesee käsiään tai ehostaa meikkiään.

Miesten vessassa en moiseen varoituskylttiin ole törmännyt, mutta useasti siellä on nainen ollut peilejä pyyhkimässä. Miehillä on kuitenkin se pisuaari, joten se naissiivooja saattaa hyvinkin nähdä kikkelin siinä touhutessaan. Eli kyllä logiikan mukaan se varoituskyltti pitäisi olla siellä miesten vessassa eikä naisten.
Mä oon monesti miettinyt tätä samaa. En tajua mitä siellä naisten vessassa voisi pervoilla vaikka sinne mies menisi. Ehkä joku hc-perverssi voisi käydä nuuhkimassa istuinrengasta tai roskiksista käytettyä sidettä, mutta aika harvassa varmaan tuollaisetkin kaverit ovat. Noita uimahallin siivoojian töitä olen kanssa joskus miettinyt. Oletetaan että minä, nuori opiskelijanuorukainen haluaisin opintojen ohella lisätienestiä ja haluaisin kaikista sivutöistä mennä juuri uimahallin siivoojaksi. Samaa paikkaa hakee joku naispuolinen opiskelija. Jos vain yksi palkataan, niin valintahan osuu automaattisesti tuohon naiseen, koska nainen saa siivota molemmilla puolilla kun taas mies saisi siivota vain omalla puolellaan. Ei mulla muuten mitään ole sitä vastaan että naiset siivoaa miesten puolella, mutta vähän harmittaa niiden veljien puolesta joilta nuo työt jää saamatta tuon käytännön takia.

Itse olen tässä tänään ihmetellyt tätä ameriikasta apinoitua tosi-tv-ohjelmien adhd-maisuutta. Tänään olen katsellut youtubesta ohjelmaa nimeltä Ammattina sankari, jossa seurataan neljän ammatikseen kuorma-autoa/rekkaa ajavan miehen arkea. Ohjelma olisi muuten hyvä, mutta nuo kaikki neljä isäntää täytyy änkeä samaan jaksoon. Tämän lisäksi jokaista kuljettajaa näytettään noin minuutti jonka jälkeen hypätään aivan toisaalle. Tuossa nauratti eräs jakeluauton kuljettaja, joka vasta kolmannessa jaksossa pääsi lopulta ensimmäiseen Hesburgeriin toimittamaan niitä sämpylöitä. Etenee ärsyttävän hitaasti tuo ohjelma. Minä olisin editoinut jaksot niin, että yhdessä jaksossa käsitellään vain yhden kuskin arkea. Poliisit ja Pelastajat ovat varmaan Suomen tv-historian parhaimmat tosi-tv-sarjat. Niiden vahvuus on nimenomaan siinä, että yhdessä jaksossa keskitytään tietyn poliisilaitoksen yhden työvuoron tapahtumiin.

Poliisit-sarjan uusia jaksoja odotan suht innolla. Näin jossain listauksen missä kaupungeissa kuvataan ensi kaudella, ja ihan hyvältä vaikuttaa.
 

Stevie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Jos oikein muistelen, niin Valjakkala taisi ainakin poikansa kanssa piestä jonkun miehen. Eiköhän siinä alkoholilla ollut vahvasti osuutta. Ei taida poikakaan mikään äidin kullanmuru olla.
 

Vuokralainen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho! Arsenal
Onkos tällä Valjakkalalla montakin lasta? Ja onkohan sillä ollut monta vaimoa? Ihmettelen vaan, että onko Valjakkala saanut paljon rakkauskirjeitä vankilaan ja valinnut niistä vaimonsa.
 

MustatKortit

Jäsen
Suosikkijoukkue
Joel Pohjanpalo ja Aleksi Mustonen
Mä ihmettelen Iltapulun "politiikan toimittaja" Tommi Parkkosta. Siis näin näkyvästi puolueellista toimittajaa ei valtamedioista kyllä toista löydy. Parkkonen on koko syksyn aikana kirjoittanut useita liki alatyylisiä juttuja Suomen hallituksesta. Juttuja, joihin voisi kuvitella törmäävänsä täällä palstalla tai vaikka mv-lehdessä, mutta ei ison mediatalon netin etusivulla.

Ihmemettelen myös lehden toimintaa, eikö tällaisia vuodatuksia pitäisi sijoittaa vaikka tuonne blogien joukkoon.
 

Eikka86

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Onkos tällä Valjakkalalla montakin lasta? Ja onkohan sillä ollut monta vaimoa? Ihmettelen vaan, että onko Valjakkala saanut paljon rakkauskirjeitä vankilaan ja valinnut niistä vaimonsa.

Eikös sillä ole ainakin 3-5 eri vaimoa ollut. Muistelisin, että elinkautisesta vapautumisen jälkeen oisi ainakin kertaalleen eronnut.

Vankilassa on ollut mahdollisuus perhehuoneeseen ainakin takavuosina ainoastaan aviopuolisoilla. Valjakkalan 20v vankeusaikana perhehuone on ollut mahdollista saada 240 kertaa ja ehtiihän tuolla määrällä jo useamman lapsenkin laittaa alulle. Mukavampi myös vaihtaa vaimoa, ettei vallan pääse urautumaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös