Ihmettelyketju

  • 6 342 133
  • 38 746

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Ainakin vuoden ihmettelin tätä mutta nyt on lopulta pakko kysyä.

Minkä helvetin takia tällainen sininen Ford Tourneo kiertää ympyrää Espoon Leppävaarassa? Joka päivä aamusta iltaan tai kukaties kellon ympäri. (Kai) sama nuori jannu sitä ajaa. Autossa ei ole mitään tekstejä vaan tuollainen niin kuin kuvassa. Se mikä kirvoitti tähän viestiin niin homma jatkui pääsiäispyhinä aivan samalla tavalla. Vedin joka päivä useamman tunnin lenkin ja tuo auto tuli vastaan varmaan tuhat miljoonaa kertaa.

Ja tätä ennen ainakin vuoden ajan aamulla, illalla ja päivällä ja vittu ihan koko ajan.

Mutta kun se ajaa ihan koko ajan sitä "ympyrää", ei kuulosta bisnekseltä näillä bensan hinnoilla. Jos pyörin itse lenkillä pari tuntia niin kyseinen auto tulee yli 10 kertaa vastaan milloin mistäkin. Ja joka päivä ainakin vuoden ajan, vittu koko ajan.

Huomenna aamulenkillä heitän äxät sen auton eteen ja kysyn että mitä vittua täällä tapahtuu.

On sama auto koko ajan, rekkarin olen tsekannut. Otanpa seuraavan kerran rekkarin ylös ja selvitän auton omistajan.

Reitti menee ainakin Harakantietä pitkin, siitä alas kohti Selloa, Kehän kautta Sellon taakse ja sieltä luultavasti taas radan toiselle puolelle.

Harakantiellä ja Lintuvaarantiellä useimmat bongaukset.

Tänään olin aamulla suihkun jälkeen parvekkeella niin siitähän se taas vilahti ohi, en kuitenkaan voinut nähdä rekisterinumeroa. Puoli tuntia myöhemmin lähdin ajelemaan kohti toimistoa niin sama auto tuli vastaan Perkkaan kohdalla ja ehdin bongata rekkarin. Auton omistaa Tilausliikenne Bluecart joten se on nyt sitten selvillä. Mutta se ei ole, miksi se ajaa tuota pientä reittiä joka päivä kellon ympäri. Ja ei se ollutkaan Ford Tourneo vaan Ford Transit Connect.

Tällaista kirjoittelin viime huhtikuun alussa. Homma ei ole muuttunut miksikään. Paitsi että on, vielä hullumaksi. Nyt tuon auton perässä on ajanut ainakin elokuun alusta lähtien toinen saman firman auto, tällainen. Tyhjiä ovat molemmat koko ajan ja ajavat peräkkäin täysin samaa, n. 10-15 minuutin reittiä joka päivä ainakin 10 tuntia päivässä, mahdollisesti enemmänkin.
 
Mitä ihmettä Niko Hovinen tekee jossain ECHL:ssä ja vielä kakkosvahtina? Onko Phillyllä niin hyvä maalivahtiosasto, että viime kauden sm-liigan top 3 maalivahti ei mahdu AHL:ään?
 

Jannacci

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun ihminen määrätään pakkohoitoon, niin hoidetaanko siellä ihminen terveeksi ja millaista se hoito on?
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tällaista kirjoittelin viime huhtikuun alussa. Homma ei ole muuttunut miksikään. Paitsi että on, vielä hullumaksi.
Ei oo käyny mielessä vaikka soittaa sinne firmaan ja kohteliaasti kysyä? Soitanko mä?
 

Txjokeri

Jäsen
Suosikkijoukkue
Men in Blue ja muut oikeudenjakajat
Ei oo käyny mielessä vaikka soittaa sinne firmaan ja kohteliaasti kysyä? Soitanko mä?

Huhtikuun lopussa näin sanoo tehneensä. Vastausta en täältä löytänyt.

Laitoin Blue Cartille sähköpostia tuosta heidän mielipuolisesti käyttäytyvästä autostaan. Ja kun sen jälkeen kävin parvekkeella niin siitähän se sujahti ohi. Uskomatonta.

Gags kaiketi ratkaisi arvoituksen:

ISH: se auto mittaa gsm-signaalin voimakkuutta.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Kun ihminen määrätään pakkohoitoon, niin hoidetaanko siellä ihminen terveeksi ja millaista se hoito on?

Yleensä aika vietetään lepositeissä maaten ja lääkkeitä tulee rännistä suoraan suuhun. Myös sähköshokkeja annetaan jos vallan levottomaksi käy. Huoneen koostumuksen varmaan tiedättekin?
 

ISH

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, HIFK, Arsenal
Huhtikuun lopussa näin sanoo tehneensä. Vastausta en täältä löytänyt.

Gags kaiketi ratkaisi arvoituksen:

Laitoin joo ihan asiallista sähköpostia, "yllättäen" en saanut vastausta.

Autot omistaa siis Tilausliikenne Blue Cart.

Mitataanko gsm-signaalin voimakkuutta tosiaan ajamalla vuosikausia kellon ympäri samaa 10 minuutin reittiä Espoon Leppävaarassa? Sopii mulle oikein hyvin jos joku vaan esittää todisteet, selviääpä ainakin tämäkin mysteeri vihdoin. Mutta kyllä Espoossa kuuluu matkapuhelimet ihan suht hyvin ilman vuosikausien 24h mittauksiakin.
 
Viimeksi muokattu:

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Yleensä aika vietetään lepositeissä maaten ja lääkkeitä tulee rännistä suoraan suuhun. Myös sähköshokkeja annetaan jos vallan levottomaksi käy. Huoneen koostumuksen varmaan tiedättekin?

En sitten tiedä millaisessa pakkohoidossa olet ollut mutta minä olen ollut Peijaksessa M1-lähetteellä pakkohoidossa ja hoito oli aivan normaalia osastohoitoa. Ruoka tuli pöytään, lääkkeet otettiin valvonnassa, partaa ei lyhyellä hoitojaksolla saanut ajaa (im-taipumuksen takia) ja vuoteessa nukuin - tosin yksityishuoneessa mahdollisen agressiivisuustaipumuksen takia (psykoottinen masennustija ja epävakaasti käyttäytyvä persoonallisuus). Olin myös lepositeissä yhden yön, koska osastolle tullessani käyttäydyin agressiivisesti ja kävin hoitohenkilökuntaan käsiksi ts. tappelemaan heidän kanssa. Tämän lepareissa olon jälkeen vietin lopun vuorokautta "pehmustetussa kopissa".

Sähköshokkeja ei annettu ja ymmärtääkseni niitä annetaan nykyään vain pitkäjaksoisesta vaikeasta masennuksesta tai psykoottisesta masennuksesta kärsiville joille muista hoitomuodoista ei ole ollut apua. Kaverini on saanut useamman kerran sähköshokkeja.

Mainitaan nyt vielä varmuuden vuoksi se, että tapeltuani hoitajien kanssa rauhoittavat annettiin lihakseen. Samoin muita lääkkeitä.

vlad.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
En sitten tiedä millaisessa pakkohoidossa olet ollut mutta minä olen ollut Peijaksessa M1-lähetteellä pakkohoidossa ja hoito oli aivan normaalia osastohoitoa. Ruoka tuli pöytään, lääkkeet otettiin valvonnassa, partaa ei lyhyellä hoitojaksolla saanut ajaa (im-taipumuksen takia) ja vuoteessa nukuin - tosin yksityishuoneessa mahdollisen agressiivisuustaipumuksen takia (psykoottinen masennustija ja epävakaasti käyttäytyvä persoonallisuus.

No se oli ööö vitsi?

Mutta itsekin olen ollut Peijaksessa M1-lähetteellä im-yrityksen takia. On muuten suoranainen ihme ettei henki lähtenyt, mutta siitä ei sen enempää. Normaalihoito oli mullakin, tosin itse piti ottaa safkat seisovastapöydästä. Niin ja olin vain neljä (4) vuorokautta siellä, ei mikään pitkä reissu siis.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
No se oli ööö vitsi?

Mutta itsekin olen ollut Peijaksessa M1-lähetteellä im-yrityksen takia. On muuten suoranainen ihme ettei henki lähtenyt, mutta siitä ei sen enempää. Normaalihoito oli mullakin, tosin itse piti ottaa safkat seisovastapöydästä. Niin ja olin vain neljä (4) vuorokautta siellä, ei mikään pitkä reissu siis.

Niin, no seisovastapöydästä minäkin ne ruoat tosiasiassa otin, oli vaan reteempää kirjoitella, että oli pöytiintarjoilua.

Minun seikkailut olivat melkomoiset. Olin ensin yhden yön tehostetussa tarkkailussa im-yrityksen takia. Aamulla kyllästyin piuhoihin ja olemiseen ja wc-reissun yhteydessä vetelin kamppeet niskaan ja karkasin sairaalasta. En siis vielä tällöin ollut psyk.osastolla vaan ensiavun lähistöllä olevalla tehostetun tarkkailun osastolla tjsp.

Sairaalasta painelin erinäisiä reittejä myöten päiväosastolle Myyrmanniin, jonne tietty oli tullut jo M1-lähete Peijaksesta ja määräys pakkohoitoon. No sehän ei minulle käynyt vaan ryhdyin ensin uhkailemaan päiväosastolla ja kieltäydyin lähtemästä Peijakseen ja yritin karata. Osastolta hälyttivät vartijat paikalle ja heidän kanssa kävin painia Myyrmannin edustalla. Poliisitkin kutsuttiin paikalle ja lopulta tunnin odottelun jälkeen tuli ambulanssi, jonka kyydissä pääsin Peijakseen. Ambulanssiin tuli ensihoitajien lisäksi yksi poliisi sekä päiväosastolta omahoitajani.

Sairaalassa sitten homma uusiksi kun olin lievästi ilmaistuna pihalla ja pistin tappeluksi lääkärin ja neljän mieshoitajan kanssa. Sen jälkeen vlad vietiin niskaperse-otteella lepareihin vahvassa lääkityksessä. Jokunen piikki tungettiin persauksiin siinä painin aikana.

vlad.
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Kuka se mahtoikaan olla se nimimerkki, joka joskus n. viitisen vuotta sitten tänne raportoi kännykällään hoitajilta salaa suoraan sieltä antennilta? Muistaako joku?
 

El Lude

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kvanttimobikki kolmessa eri ulottuvuudessa
Ihmettelen vain kohtuullisen paskaa tv-tarjontaa. Katson parasta aikaa camp-paskaa teemalta. Ihmettelen, että miksi? Tai, no luomutissit!
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Niin, no seisovastapöydästä minäkin ne ruoat tosiasiassa otin, oli vaan reteempää kirjoitella, että oli pöytiintarjoilua.

Minun seikkailut olivat melkomoiset. Olin ensin yhden yön tehostetussa tarkkailussa im-yrityksen takia. Aamulla kyllästyin piuhoihin ja olemiseen ja wc-reissun yhteydessä vetelin kamppeet niskaan ja karkasin sairaalasta. En siis vielä tällöin ollut psyk.osastolla vaan ensiavun lähistöllä olevalla tehostetun tarkkailun osastolla tjsp.

Sairaalasta painelin erinäisiä reittejä myöten päiväosastolle Myyrmanniin, jonne tietty oli tullut jo M1-lähete Peijaksesta ja määräys pakkohoitoon. No sehän ei minulle käynyt vaan ryhdyin ensin uhkailemaan päiväosastolla ja kieltäydyin lähtemästä Peijakseen ja yritin karata. Osastolta hälyttivät vartijat paikalle ja heidän kanssa kävin painia Myyrmannin edustalla. Poliisitkin kutsuttiin paikalle ja lopulta tunnin odottelun jälkeen tuli ambulanssi, jonka kyydissä pääsin Peijakseen. Ambulanssiin tuli ensihoitajien lisäksi yksi poliisi sekä päiväosastolta omahoitajani.

Sairaalassa sitten homma uusiksi kun olin lievästi ilmaistuna pihalla ja pistin tappeluksi lääkärin ja neljän mieshoitajan kanssa. Sen jälkeen vlad vietiin niskaperse-otteella lepareihin vahvassa lääkityksessä. Jokunen piikki tungettiin persauksiin siinä painin aikana.

vlad.

No itsellä meni hieman kevyemmällä kaavalla asiat kun olin kiltisti. Tosin, en muista ekoista päivistä mitään, lapuista lukenut, että esim. ekana yönä kipulääkkeen lisäksi 2X40mg Tenox, 25mg Levozin ja 30mg Mirtazapin setin jälkeenkään en ollut saanut unta vaan olin hiippailun käytäviä pitkin jonkun psykoosin rajamailla. Sen muistan, että joka paikkaan särki ja koski. Lapuissa luki myös, että olin uhannut tappaa itseni heti kun pääsen vittuun sieltä psyk. osastolta, mutta kahden päivän sekoilujen jälkeen oli mennyt sitten paremmin ja olin rauhoittunut. Ja tosiaan sen neljä vuorokautta siellä olin ja sitten pääsin pois. Sinällään ihme kun noin nopeasti pääsin pois sieltä vaikka ihan romuna olin. Kyllähän ne melkoisia päiviä oli, pamipäissään hieman helpotti ja lähimmäisiin pystyi puhelimitse yhteydessä olemaan, sekin auttoi hitosti.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Ihmettelen, että miksi joku menee ehdolle, jos ei vaivaudu edes itse menemään äänestämään? Nolla ääntä on ainakin ehdottoman oikea tulos kaikille, jotka sen saa.
 

Lunatico

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Ihmettelen, että miksi joku menee ehdolle, jos ei vaivaudu edes itse menemään äänestämään? Nolla ääntä on ainakin ehdottoman oikea tulos kaikille, jotka sen saa.

Villien huhujen mukaan tämä yksilö jolla oli 0 ääntä, on saanutkin sen yhden äänen!
 

kissankarva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Kun ihminen määrätään pakkohoitoon, niin hoidetaanko siellä ihminen terveeksi ja millaista se hoito on?

Mun tarvii varmaan vastata tähän.
Tosin tähän ei mitään yksiselitteistä joo/ei vastausta ole, se aina riippuu niin monesta asiasta. Voi olla niin, että ihminen esim. pitkän unettomuuden jälkeen tulee harhaiseksi, ja kun yöunet saadaan sairaalassa kuntoon, ei tarvi enää koskaan psykiatriseen sairaalaan tulla. Monet sairaudet ovat sellaisia, että kokonaan niitä ei pystytä parantamaan, mutta oireet saadaan niin lieviksi että ihminen pystyy elämään niiden kanssa. Tietysti sitten on niitäkin, joiden sairaus on niin vakava, että esim. opiskelu tai työnteko ei onnistu, eikä koskaan tule enää onnistumaankaan.
Hoidosta nyt sen verran, että vaikka tuolla ylempänä värikkäästi kuvailtiinkin erinäisiä seikkailuja, monesti se käy paljon rauhallisemmin. Hoitoon kuuluu tietenkin lääkitys, sen lisäksi keskustelua, tilanteen rauhoittamista, normaalissa päivärytmissä elämistä jne. Eli läheskään kaikki M1-lähetteellä tulevat / M3-päätöksellä hoidossa olevat eivät joudu eristykseen, lepositeisiin tai pakkolääkityiksi.
Sähköhoitoa käytetään nykyisin juurikin vaikean masennuksen hoitoon, eikä se koskaan ole se ensimmäinen vaihtoehto.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Ihmettelen, että miksi joku menee ehdolle, jos ei vaivaudu edes itse menemään äänestämään? Nolla ääntä on ainakin ehdottoman oikea tulos kaikille, jotka sen saa.

Väittävät, että aika pahoja perhekriisejä, jopa pahoinpitelyjä, on ollut seurauksena sellaisesta, että ehdokas on saanut vain yhden äänen.
 

Rocco

Jäsen
Mitataanko gsm-signaalin voimakkuutta tosiaan ajamalla vuosikausia kellon ympäri samaa 10 minuutin reittiä Espoon Leppävaarassa? Sopii mulle oikein hyvin jos joku vaan esittää todisteet, selviääpä ainakin tämäkin mysteeri vihdoin. Mutta kyllä Espoossa kuuluu matkapuhelimet ihan suht hyvin ilman vuosikausien 24h mittauksiakin.
Uusia tukiasemia rakennetaan jatkuvasti, entisiä suunnataan uudelleen kapasiteettitarpeen mukaan yms, eli verkot elävät jatkuvasti. Näillä mittauksilla selviää monta asiaa. Se, minkä tukiaseman kautta puhelut / data kulkee missäkin paikassa, miten liikenne siirtyy tukiasemasta toiseen kun puhelimen sijainti muuttuu, miten säätila vaikuttaa kuuluvuuteen, miten uudet rakennukset vaikuttavat yms.
 
Viimeksi muokattu:

Timbit

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Canucks, BC Lions
Uusia tukiasemia rakennetaan jatkuvasti, entisiä suunnataan uudelleen...

Rocco puhuu asiaa, siihen ei lisättävää. Sellaista aloin miettiä, että tuossa on kyllä unelmatyö monelle jannulle. Saa ajella ympäriinsä. Ei muuta kuin luu ulos, Pandoran kokoelma soimaan, ja baanalle!
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
Rocco puhuu asiaa, siihen ei lisättävää. Sellaista aloin miettiä, että tuossa on kyllä unelmatyö monelle jannulle. Saa ajella ympäriinsä. Ei muuta kuin luu ulos, Pandoran kokoelma soimaan, ja baanalle!

En sitten tiedä millainen unelma se on ajella jollain "yariksella" ympäriinsä luu ulkona...

...mielummin ajan pyörällä!

vlad.
 

benicio

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
En sitten tiedä millainen unelma se on ajella jollain "yariksella" ympäriinsä luu ulkona...
...ja tässä ISHin tapauksessa ilmeisesti ympyrää, ei ympäriinsä, kuukausitolkulla.
 

ms.qvist

Jäsen
Suosikkijoukkue
Red Wings, Хокейний Клуб Донбас
...ja tässä ISHin tapauksessa ilmeisesti ympyrää, ei ympäriinsä, kuukausitolkulla.

Eli vieläkin heikommin menee jos jossain Espoossa (?) pääsee ajamaan ympyrää kuukausi tai peräti vuositolkulla. Toisaalta unelmajobi minulle, joka olen lähes 20 vuotta tehnyt "bukowskin" kanssa töitä.

vlad.
 

pehtoori

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, HPK
Villien huhujen mukaan tämä yksilö jolla oli 0 ääntä, on saanutkin sen yhden äänen!

Oli niitä kai parikymmentä ympäri Suomen, oman vaalipiirini nollakerholaista ihmettelin eilen.

Väittävät, että aika pahoja perhekriisejä, jopa pahoinpitelyjä, on ollut seurauksena sellaisesta, että ehdokas on saanut vain yhden äänen.

Noissakin tapauksissa olisi nolla ollut parempi tulos. Olisi voinut ajaa itsensäkin lumihankeen.
 

JMA

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös