Ihmettelyketju

  • 6 446 046
  • 38 925

lapa78

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lexaa
Minä taasen ihmettelen, että miten helvetissä voi autoon istuessaan lyödä oma pää auton oveen. Ja vielä tuon karvan taus. Sattui muuten ihan älyttömän paljon. Se siitä vielä olisi puuttunut, että olisi taju lähtenyt.

Olisi sillä viereisessä autossa istuvalla jätkällä ollut vielä enemmän nauramisen aihetta. Kyl hävetti...

En osaa vastata, mutta lääkäriin kannattaa mennä. Vaikuttaa näemmä kirjoittamiseen jonkun verran.
 
Suosikkijoukkue
JYP, NY Rangers
Ihmettelen, että minkä ihmeen takia luen Jatkoajassa hirvittävän paljon ketjuja, jotka eivät oikeasti minua kiinnosta.

Tänäänkin on tullut lueskeltua paljon esim. Salkkariketjua, tietokone-experttiketjua, virvoitusjuomaketjua ja matkakohdeketjua, vaikka yhdelläkään näistä ei ole minulle mitään tarjottavaa.

En tiedä että johtuuko siitä, että JYP-TPS-ketjuihin ei yksinkertaisesti pysty selvinpäin menemään, mutta kuitenkin tarvitsee sen päivittäisen jatkoaika-annoksen.
 

Jeffrey

Jäsen
Turvavyön käyttö on meikäläiselle kyllä sellainen ikuisen ihmettelyn aihe. Tai tarkemmin sanottuna se, etteivät kaikki sitä käytä.

Se poikkeuksen vahvistava sääntö sattui sukulaispojalle. Poika menetti henkensä nimittäin juurikin turvayön takia. Hänen isänsä ei turvavöitä käyttänyt hetkeen tapahtuman jälkeen.
 

juza

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa
Se poikkeuksen vahvistava sääntö sattui sukulaispojalle. Poika menetti henkensä nimittäin juurikin turvayön takia. Hänen isänsä ei turvavöitä käyttänyt hetkeen tapahtuman jälkeen.

Vähän sama tarina itselläni. Oma elämäni todennäköisesti säästyi sen ansiosta, että todella poikkeuksellisesti jätin käyttämättä turvavyötä. Isä ajoi talvipyryssä säiliöauton alle ja auton katto kuoriutui päältäni. Jos turvavyö olisi ollut päällä, kuten yleensä, pääni todennäköisesti olisi kuoriutunut mukana.

Käytin tapahtuman jälkeen aina turvavyötä, vaikka välillä sitä mietinkin. Vuoden ajan olin liikenteessä aivan paniikissa.
 

Sateentekijä

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit, Anaheim Ducks - pelaajista: Joe Sakic
Taas saa ihmetellä suomalaisten pukeutumiskoodistoa. Siellä on jotain kymmenen astetta plussaa ja vielä aika naurettavan moni kulkee pipo päässä. Ikävä kyllä vain Suomessa. Toki, oma lukunsa on tämä lapsellinen breakdance-ryhmä (vai mikä nyt onkaan), kuten tiedetään.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Tulipa tässä eksyttyä tuohon vaatimuksia lukkojohdolle ketjuun ja siellä vaadittiin lukkologoa takasin, niin aloinkin siitä sitten ihmettelemään miksi Lukon logo on kettu. Itse en niin paljoa SM-liiga seuraa, että osaisin sanoa, joten jos joku tietää niin kertoisiko. Rauman Lukko... mm-m pistetään logoksi kettu... öö, täh? Lukko ja kettuhan ovat lähellä toisiaan ymmärettävästi *pään nyökkäilyä*.
 

Jamina

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, HJK
Ihmettelen miksi NHL:n plyoffseissa lauletaan kansallislaulu. NHL:ssa ei pelata Kanadan eikä USA:n mestaruudesta, miksi siis kansallislaulu?
 

Shardik

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Avs, Mestis
Ihmettelen miksi NHL:n plyoffseissa lauletaan kansallislaulu. NHL:ssa ei pelata Kanadan eikä USA:n mestaruudesta, miksi siis kansallislaulu?
Kuuluu asiaan. Kansallislaulua lauletaan esim. jenkkien high schoolien välisissä jefu-otteluissa. Eikä tarvi ees olla pudotuspeli...
 

Datsun

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko, Toronto, Saksa
Minä taas ihmettelen sitä, että sinä et peliä katsonut?
No kun tiesin että lapsi herättää viimeistään klo 7 (niin kuin kävikin) ja piti ottaa vähän unta etten nukahtaisi moottoripyörän sarviin Rauma-Helsinki-etapilla. Enkä nukahtanut.

Kuka kaipaisi näissä 4SP-lähetyksissä tuota kaukalonlaitaSimoa jos hän vaan häipyisi eikä palaisi enää milloinkaan?
 

Halmela

Jäsen
Suosikkijoukkue
maajoukkue
Taas saa ihmetellä suomalaisten pukeutumiskoodistoa. Siellä on jotain kymmenen astetta plussaa ja vielä aika naurettavan moni kulkee pipo päässä. Ikävä kyllä vain Suomessa.
Älä muuta sano!
Olin talvella Madeiralla, ja siellä oli paha talvikeli ja vain 15 astetta lämmintä. Ne urpot piti pipoa ja jotkut jopa toppatakkia! On ne juntteja...
 

julle-jr

Jäsen
Ihmettelen, miten voi olla luvallista laittaa vuokrailmoituksiin, että halutaan vuokralaiseksi naisopiskelija tai alivuokrataan huone naispuoliselle henkilölle. Kuitenkin jos johonkin firmaan etsitään uutta työntekijää, ei työpaikkailmoitukseen saa laittaa, että halutaan palkata mies/nainen. Miksi sitten vuokralaista tai kämppäkaveria saa etsiä vain tietyn sukupuolen joukosta, jos kerran työkaverin haussa pitää olla sukupuolineutraali?

Työkaverin sukupuolella sentään on jotain merkitystä, kun työpaikalla usein vietetään leijonanosa valveillaoloajasta ja lisäksi työkavereiden kanssa tehdään reissuja, vietetään saunailtoja ja muuta sellaista. Asunto sen sijaan on varsinkin arkisin monelle paikka, jossa käydään kääntymässä työ- tai koulupäivän jälkeen ennen kuin lähdetään urheilemaan/kalaan/syömään/baariin/kuka minnekin. Silti työkaverin haussa pitää olla välittämättä sukupuolesta, mutta kämppäkaverin haussa näemmä ei pidä. On tämä nyt vähän kummallista.
 

anatsu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Thrashers
Miksi sitten vuokralaista tai kämppäkaveria saa etsiä vain tietyn sukupuolen joukosta, jos kerran työkaverin haussa pitää olla sukupuolineutraali?

Taas minä pääsen väläyttämään, jotaki julle-jr:n pohdintaan ;)... Mutta jos sinä olisit, vaikka 20-vuotias opiskelijatyttö, niin haluaisitko kämppäkaveriksesi, vaikkapa 40-vuotiaan vähän laitamyötäsessä elämänsä aikana olleen miehen, jos hän olisi tarjoamassa suurinta vuokrakorvausta? Minusta ihmisellä pitää olla vapaus valita kenen kanssa asuu. Työpaikalla nyt harva ihan sentään asuu.
 

julle-jr

Jäsen
Taas minä pääsen väläyttämään, jotaki julle-jr:n pohdintaan ;)... Mutta jos sinä olisit, vaikka 20-vuotias opiskelijatyttö, niin haluaisitko kämppäkaveriksesi, vaikkapa 40-vuotiaan vähän laitamyötäsessä elämänsä aikana olleen miehen, jos hän olisi tarjoamassa suurinta vuokrakorvausta? Minusta ihmisellä pitää olla vapaus valita kenen kanssa asuu. Työpaikalla nyt harva ihan sentään asuu.
Henkilökohtaisesti olenkin sitä mieltä, että jos esimerkiksi ostat asunnon ja muutat siihen asumaan, kuuluu sinun saada itse päättä kenet otat siihen sinun kanssasi asumaan. Mutta toisaalta minusta olisi reilua, että jos ostat tai perustat yrityksen, sinun kuuluisi saada päättää, ketä otat siihen tekemään töitä sinun kanssasi. Nythän yritys on sellaista omaisuutta, jonka käytöstä ei saa itse päättää, vaikka työpaikka ja työporukka sekä niihin liittyvä oheistoiminta on monelle isompi osa elämää kuin joku kämppä.
 

-OO-

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lukko
Silloinhan tuossa ei ole minusta mitään ihmeellistä jos haetaan kämppäkaveria/alivuokralaista. On ihan luonnollista jos kämppäkaverin hakijana on joku parikymminen tyttö niin hän ei välttämättä halua mitään 40 v. Jormaa siihen kämppäkaveriksi. Mutta sitä olen joskus ihmetellyt kun on ihan normaali asunnon vuokrailmoitus, jossa haetaan nimenomaan naisvuokralaista. Olen miettinyt että mikähän äläkkä siitä nousisi jos laittaisi ilmoituksen lehteen että haetaan miesvuokralaista.
 

Mikke73

Jäsen
Suosikkijoukkue
Haukat, Ässät
Miksi ihmeessä suunnilleen jokaisessa mahdollisessa ketjussa on nykyään vähintään yksi JYP-kannattaja itkemässä kun JYPistä ei tykätä? Mikä vittu jyväskyläläisiä oikein vaivaa?
 
Suosikkijoukkue
Susanna Pöykiö
Miksi ihmeessä suunnilleen jokaisessa mahdollisessa ketjussa on nykyään vähintään yksi JYP-kannattaja itkemässä kun JYPistä ei tykätä? Mikä vittu jyväskyläläisiä oikein vaivaa?
Suhteellisen hauskaahan tuota on seurata. Ei se riitä, että joku heille asian rautalangasta vääntää, sillä aina löytyy joku ketju jonne paeta järjen ääntä ja siellä taas jatkaa tuon "mitä me olemme tehneet" -paskaa. Menee jo huomionhakuisuudessaan ja marttyyrikortin heiluttelussa aivan omiin sfääreihinsä tuo touhu.
 

Taitopelaaja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings, New York Rangers
Taas saa ihmetellä suomalaisten pukeutumiskoodistoa. Siellä on jotain kymmenen astetta plussaa ja vielä aika naurettavan moni kulkee pipo päässä. Ikävä kyllä vain Suomessa. Toki, oma lukunsa on tämä lapsellinen breakdance-ryhmä (vai mikä nyt onkaan), kuten tiedetään.
Tai sitten joillain ihmisillä on vielä järkeä päässä sen verran, että ei tarvitse heti ensimmäisillä plussakeleillä kulkea t-paita päällä ja avopäin. Ainakin itselläni moisesta iskee välittömästi ikävä flunssa, jonka voi välttää sillä että pukeutuu sään vaatimalla tavalla. Etenkin aamupäivisin saattaa olla vielä koleaa ja tuulista.
 

Orava

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miksi Risto Dufvaa pitää inhota tai jopa vihata?

"Vastustajan hypetystä oli tosi paljon. Laskin aamujäillä, että meillä on joukkueessa 19 Mestis-taustaista pelaajaa. Me tässä aikamoisia sankareita ollaan, vastustaja vilisee NHL-tähtiä."

"Saa Turun yleisö viheltää ja buuata vaikka Bob Hopelle, Immosen Jakelle ei tarvitse enää tänä vuonna vihellellä."

ja muuta mukavaa
 

TF-79

Jäsen
Suosikkijoukkue
TUTO. Pekka Virran nakkipiirakat.
"Vastustajan hypetystä oli tosi paljon. Laskin aamujäillä, että meillä on joukkueessa 19 Mestis-taustaista pelaajaa. Me tässä aikamoisia sankareita ollaan, vastustaja vilisee NHL-tähtiä."

"Saa Turun yleisö viheltää ja buuata vaikka Bob Hopelle, Immosen Jakelle ei tarvitse enää tänä vuonna vihellellä."

ja muuta mukavaa

Syyhän se on tuokin...
Minäkin vihaan kaikkia valmentajia, jotka kehuvat jollakin tavalla omia joukkueitaan, tai pelaajiaan. On se kumma, kun voitetaan ja kehutaan omaa, kyllähän nyt vittu pitäisi omat mollata ja kehua vastustajaa.
 

Wrighter

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko, Buffalo Sabres
Miksi Risto Dufvaa pitää inhota tai jopa vihata?

Se on vaan niin saatanan ylimielinen ja ärsyttävä persoona. Ja ne sen kommentit on ihan käsittämättömiä. Kai se valmentaakin osaa, kun kerran Valtra on jo kahtena vuotena peräkkäin pelannut ihan kohtalaiset kaudet, mutta en minä haluaisi sitä Lukkoon valmentajaksi.

Ei Ralekaan mikään ihmemies ole, mutta RD on vaan niin RD.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös