Ihmettelyketju

  • 6 339 823
  • 38 741

SamSpade

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ikurin Vire
Rikollisten typeryys jaksaa ihmetyttää. Lähinnä se, että pitää tatuoida itsensä ihan tappiin naamaa myöten, että varmasti on helppo tunnistaa valvontakameroista. Jotenkin luulisi, että noissa hommissa anonyymius ja huomaamattomuus olisi etu, mutta mitä vielä. Ei kun hakkautetaan ohtaan se Nakke Nakuttaja, jotta taatusti ei käy kiistäminen että Rytkösen Ranehan se siinä kioskia ryöstää.
Ei jaksa yllättää kun on kaikilla mahdollisilla kemikaaleilla pilattu pää ja lisää pitää saada. Tutun auto varastettiin ja tyhjättiin tavaroista. Poliisi oli löytänyt sataman parkkipaikalta, varkaan lompakko auton lattialla jossa myös ajokortti yms. Eli helppo homma hakea piripää piiriin.
 
(1)
  • Tykkää
Reactions: Evil

SamSal

Jäsen
Suosikkijoukkue
Vilpas
Vaimo käski tuoda kaupasta lapselle pienen sipsipussin kouluretkelle evääksi. Laittoi vielä perään kuvan kaupan verkkosivuilta 235g pussista. Varmistin vielä viestillä, että siis tuonko tosiaan tuollaisen pienen 235g pussin? Hän vastasi myöntävästi.

Kotiin palattuani sit hermostui, kun toin ison 235g pussin...

No, mietin jo kaupassa, et vituiks menee, mutta totesin tilanteen olevan win-win. Lapsi saa tosta riittävästi ja loput mulle.
Arvostettavaa toimintaa, muttta tuossa on vaaransa. Itse olen vähintään 10kg painoa ottanut vuosien varrella lauseilla "-ai et jaksa syödä? No iskä syö loput" tai "iskävero".
 

Turha Kaukalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, RM, Hyvinkään Tahko, Leijonat
No voi helvetti. Yksi tumpelo suuttui, kun kysyin, onko Koksu-Sanna ja Rasvaletti viime aikoina mitä politiikan saralla tehneet, kun tumpelo sanoi, että on toi Hammaskeiju ihmeellinen tyyppi. Ei voi mitään. Kaikkea sitä.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Ei jaksa yllättää kun on kaikilla mahdollisilla kemikaaleilla pilattu pää ja lisää pitää saada. Tutun auto varastettiin ja tyhjättiin tavaroista. Poliisi oli löytänyt sataman parkkipaikalta, varkaan lompakko auton lattialla jossa myös ajokortti yms. Eli helppo homma hakea piripää piiriin.
Meillä kävi kerran työmaalla bensavarkaita. Olivat sunnuntain ja maanantain välisenä yönä käyneet rikkomassa lukon polttoainesäiliön käsipumpusta ja pumpanneet tynnyriin polttoainetta, joka oli pulkassa. Pulkka piti sitten vetää vastasataneessa lumessa kotiin, joka ei ollut kaukana. Poliisilla(kaan) ei ollut hirvittävä homma seurata pulkan jälkiä rosmojen kotipihalle ja kysellä, mistäs pojat olivatkaan polttoainetta hankkineet.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Ihan loistava bändi. CMX. Nyt näköjään saisi levyjä äxästä. Pari euroa per levy. Ostakaa nyt jumalauta. Mulla on jo ne kaikki. Voin ostaa toisetkin. Mikä teitä vaivaa ihmiset. Kädet aamulla matkalla kohti ruumista.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
Ihan loistava bändi. CMX. Nyt näköjään saisi levyjä äxästä. Pari euroa per levy. Ostakaa nyt jumalauta. Mulla on jo ne kaikki. Voin ostaa toisetkin. Mikä teitä vaivaa ihmiset. Kädet aamulla matkalla kohti ruumista.
Johan ne on hyllyssä. Muutamasta on sekä CD että vinyylikin.
 
Suosikkijoukkue
Ässät
Kahvitteluun liittevä "kastettavan" tarve ihmetyttää. Minulla ei sinäänsä ole mitään pullia tai keksejä vastaan, pidän niistä useimmin itsekin, mutta mielestäni nämä ovat sellaisia tarjottavia, joita vedetään jonkun juhlatilaisuuden yhtedessä tai esim. silloin kun saapuu vieraita hieman pidemmän matkan päästä.

Ihmetystä aiheuttavat omat appivanhemmat, jotka käy meillä kahvittelemassa keskimäärin pari kertaa viikossa (tämä itsessään olisi ärsytysketjun asia, mutta keskitytään ihmetyksiin nyt) ja lähes joka kerta raahaavat jotain munkkipussia mukanaan. Mikä helvetti siinä on, että jotkut ihmiset eivät pysty arkipäivänä juomaan kahviaan ilman, että pitää ängetä jotain pullapaskaa naamaansa samaan aikaan?

Toinen ihmetyksen asia on, että mikäli itse kieltäytyy noista munkeista, niin sitä saa erikseen selitellä ja sitten sen lisäksi asiasta loukkaannutaan? Jos meikäläisen tekisi mieli donitsia, niin olisin sitä varmasti kaupasta ostanut.

Ollaan vaimon kanssa oltu kohta 20 vuotta yhdessä ja sinä aikana olen 95 % kerroista kieltäytynyt noista tarjottavista, mutta silti se tuntuu edelleen tulevan joka kerta yllätyksenä. Paras oli nyt viikonloppuna, kun valittelivat vaimon siskon ala-asteikäistä muksua, että kun ei sille kelpaa mikään keksi tai kakku. Minkä helvetin takia tuo pitäisi väen vängällä saada pumpattua täyteen sokeria ja hiivaa, jos sille ei maistu? Silloin harvoin kun omat muksut herkuista kieltäytyy, niin tunnen pelkkää helpotusta (ja kieltämättä pientä pelkoa siitä, että nyt ne on saatana taas tulossa kipeiksi, kun noin tekivät).
 

ernestipotsi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kahvitteluun liittevä "kastettavan" tarve ihmetyttää. Minulla ei sinäänsä ole mitään pullia tai keksejä vastaan, pidän niistä useimmin itsekin, mutta mielestäni nämä ovat sellaisia tarjottavia, joita vedetään jonkun juhlatilaisuuden yhtedessä tai esim. silloin kun saapuu vieraita hieman pidemmän matkan päästä.

Ihmetystä aiheuttavat omat appivanhemmat, jotka käy meillä kahvittelemassa keskimäärin pari kertaa viikossa (tämä itsessään olisi ärsytysketjun asia, mutta keskitytään ihmetyksiin nyt) ja lähes joka kerta raahaavat jotain munkkipussia mukanaan. Mikä helvetti siinä on, että jotkut ihmiset eivät pysty arkipäivänä juomaan kahviaan ilman, että pitää ängetä jotain pullapaskaa naamaansa samaan aikaan?

Toinen ihmetyksen asia on, että mikäli itse kieltäytyy noista munkeista, niin sitä saa erikseen selitellä ja sitten sen lisäksi asiasta loukkaannutaan? Jos meikäläisen tekisi mieli donitsia, niin olisin sitä varmasti kaupasta ostanut.

Ollaan vaimon kanssa oltu kohta 20 vuotta yhdessä ja sinä aikana olen 95 % kerroista kieltäytynyt noista tarjottavista, mutta silti se tuntuu edelleen tulevan joka kerta yllätyksenä. Paras oli nyt viikonloppuna, kun valittelivat vaimon siskon ala-asteikäistä muksua, että kun ei sille kelpaa mikään keksi tai kakku. Minkä helvetin takia tuo pitäisi väen vängällä saada pumpattua täyteen sokeria ja hiivaa, jos sille ei maistu? Silloin harvoin kun omat muksut herkuista kieltäytyy, niin tunnen pelkkää helpotusta (ja kieltämättä pientä pelkoa siitä, että nyt ne on saatana taas tulossa kipeiksi, kun noin tekivät).

Sama se on meilläkin tiettyjen vanhempien sukulaisten kanssa. Mulle tuodaan kahvikuppi nenän eteen vaikken ole koskaan juonut kahvia (maistanut toki olen).

"Et ole vielä oppinut juomaan kahvia?"

Ei se mistään oppimisesta ole kiinni. En vain pidä kahvin mausta enkä ole muutenkaan addiktoituvaa tyyppiä minkään nautintoaineen suhteen.


Samoin olen myös huonoin mahdollinen asiakas kaikille kahviloille ym kun en pidä a) kahvista enkä b) makeista leivonnaista.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Sama se on meilläkin tiettyjen vanhempien sukulaisten kanssa. Mulle tuodaan kahvikuppi nenän eteen vaikken ole koskaan juonut kahvia (maistanut toki olen).

"Et ole vielä oppinut juomaan kahvia?"

Ei se mistään oppimisesta ole kiinni. En vain pidä kahvin mausta enkä ole muutenkaan addiktoituvaa tyyppiä minkään nautintoaineen suhteen.
...
Minulla taasen oli sellainen kokemus kahvittelusta appivanhempieni kanssa, että ex-anoppivainaa, rauha hänen muistolleen, muisti joka kerta hänelle kahvia kaataessani muistuttaa minua:
- Elä sitten ihan täyteen kaada, kun minä laitan maitoa...

Se oli joskus jopa hauskaakin... ehkä ensimmäiset parisataa kertaa... mutta kun olin kuitenkin naimisissa hänen tyttärensä kanssa pyöreät 28 vuotta ja siihen vielä seurusteluaika alle. Alkoi pikkuisen välillä tuntua, kasvavasti, ettei hänellä oikein ole luottoa vävypojan muistiin/ymmärrykseen - emme nyt silti kuitenkaan ihan tuon takia eronneet...
 

axe

Jäsen
Pesäpallon deejiit. Mikä hemmetin järki on yrittää soittaa sitä musaa joka lyönnin välissä? Kolmen sekunnin pätkä jotain paskaa musaa, sit pallo ilmaan ja ääni pois, huti, neljä sekuntia paskaa poppia, pallo ilmaan ja taas ääni pois. Eihän siinä oo vittu mitään järkee. Nyt ne hiphop-ukkelit ja -akkelit pois sieltä kopista ja joku talkooduunari vaan makkaranpaiston ohessa painamaan playta tauolla ja vuoronvaihdoilla, kun se musa ehtii soida edes kappaleen tunnistettavuuteen saakka.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Olen kuullut, että porukka ostaa - muissa urheilutapahtumissa, pesäpallosta en tiedä - hanakammin kioskiruokaa, jos musiikkimökän takia ei voi jutella kavereiden kanssa.
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Ihmettelen sanaa "korraaminen".

Google tuntee sanan, mutta minulle ei senkään jälkeen avautunut sanan merkitys.

Lisäksi ihmettelen em. mielipidettä riippumatta siitä, mitä korraaminen tarkoittaa.
WANHA, mutta olen myös wiisas!!
Turussa korraaminen on yleensä bussin perässä liukumista, ottaa takapuskurista kiinni talvella ja eikun menoksi.
 

Patarouva

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Olen kuullut, että porukka ostaa - muissa urheilutapahtumissa, pesäpallosta en tiedä - hanakammin kioskiruokaa, jos musiikkimökän takia ei voi jutella kavereiden kanssa.
Ja jos ostaa riittävästi juomaa niin ääni nousee heittämällä sille tasolle, että muutkin kuin vieressä olevat kaverit kuulevat jutustelun.
 

Introexpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa, UKRAINA, LHF
WANHA, mutta olen myös wiisas!!
Turussa korraaminen on yleensä bussin perässä liukumista, ottaa takapuskurista kiinni talvella ja eikun menoksi.
Savossa oltiin limillä, kun bussin perässä roikuttiin. Hauskaa oli ja hyvin luisti, ja välillä sai puskurista vaseliiniakin tumppuihinsa.
 

Ollakseni

Jäsen
Suosikkijoukkue
Detroit Red Wings
No myyks ne teillekkään? Alkossa. Siis pitääks olla joku insinööri. Kaks ja puoli lasta. Punainen tupa ja perunamaa.
Joskus eivät myyneet Gambinaa ja Jallua kun tiukkaa kakkospäivää vetäessäni ja opiskelijahaalarit päällä askel ei ollut kovin vakaa. En kyllä päässyt edes kassalle saakka kun vartija kehoitti poistumaan kotiin. Sitten löysin yhden tyypin Hesarin varrelta joka suostui hakemaan lisää virvoikkeita.
 

D.Santon

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, Liiga.
Parikymppisenä eivät eräässä myymälässä myyneet hehkuviiniä, kun ikä ja prosentit eivät täsmänneet. Toisessa myymälässä taas myytiin. Ota näistä nyt selvää, aina pientä ihmistä syrjitään ja elämästä tehdään hankalaa.
 

Duke

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks, Oulun Kärpät, ManU, AC Oulu
Missähän vaiheessa ihmiskunnan historiassa on ensimmäisen kerran alettu juonimaan vallan tavoittelu mielessä? Tiettyyn pisteeseen asti on vain menty raa'alla voimalla, mutta joku jossain vaiheessa miettinyt, että ei jaksa tätä alfa-urosmeininkiä. Pitää päästä helpommalla. Ja onkohan se ollut Selviytyjät-tyylistä supattelua puskassa.
 

Czescku

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Stadin Keltamustat
Paljonko te yleensä puhallatte selvin päin? Siis silloin kun ette ole ryypännyt aikoihin. Mä 2.4. No nyt on varmasti enemmän.
Varmaan nollat. Kaveri (jonka muuten tapasit edellisen HIFK-SaiPa matsin jälkeen mm. Karhu Ministerissä ja toki itse matsissa ennen sitä) puhalsi törkeän ratin "selvin päin".
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös