U2

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara & anyone against russia...
Mulle oli tullu muuten puhelu jostain oudosta, mutta ihan normaalin olosesta numerosta. Mulla on oma puhelin aina äänettömällä töissä. Katoin sitten jossain vaiheessa että mitäs, joku soittanu. Puhelutiedoissa smart call ilmoitti että numero (+358409240237) oli "mahdollinen häiriösoitto". Nyt päivittyny puhelutietoihin että "Mahdollinen petos".
Mulle on tullut lähes päivittäin puheluita +358409240xxx -numeroista. En ole vastannut. Kukasoitti.fi:n mukaan olisivat Fortumin puhelinmyyjiä.

Mies voi rakastaa elämänsä aikana useaa eri naista, mutta vain yhtä jääkiekkojoukkuetta.

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ymmärtääks kukaan niitä työssäkäyviä, jotka viettää illat himassa. Siis siinä välissä ehkä pari kolme frendiä vaan näkee, muuten sitten päivä menee hukkaan elämästä.

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
Tästä tullee paskaa niskaan, mutta kysyn silti; miksi tuosta Eriksenin elvyttämisen näyttämisestä on saatu tuollainen kohu aikaan? Mikä siinä on niin kamalaa, että kamerat olisi pitänyt kääntää pois? Itseäni ainakin kiinnosti valtavasti mitä siellä tapahtuu ja sieltä olisi kuva lyöty studioon olisi melko epätietoinen olo. Toki myös omasta mielestäni oli mautonta kuvata itkevää tyttöystävää, mutta itse elvytyksessä en mitään niin järkyttävää tai loukkaavaa nähnyt.

J.Petke

Jäsen
Tästä tullee paskaa niskaan, mutta kysyn silti; miksi tuosta Eriksenin elvyttämisen näyttämisestä on saatu tuollainen kohu aikaan? Mikä siinä on niin kamalaa, että kamerat olisi pitänyt kääntää pois? Itseäni ainakin kiinnosti valtavasti mitä siellä tapahtuu ja sieltä olisi kuva lyöty studioon olisi melko epätietoinen olo. Toki myös omasta mielestäni oli mautonta kuvata itkevää tyttöystävää, mutta itse elvytyksessä en mitään niin järkyttävää tai loukkaavaa nähnyt.
En mä tiedä onko se niin tahdikasta kuvata, kun toinen taistelee elämästään. Kattokaa, siellä se korisee, sätkiiköhän kohta. Kyllä joku kunnioitus pitää toisen kuolontaistolle olla. Näin siis omasta mielestäni.

Vähän sama kuin onnettomuuspaikalla kännykkäkameran kaivaminen esille.

Muutosten tiellä!

A Siente

Jäsen
Jos on yhtään inhimillisyyttä jäljellä, niin ei halua katsoa toisen elvytystä livenä. Tuossa tulee hiljainen kunnioitus toisen elämää kohtaan. Nykyään kaikki halutaan nähdä, vaikka olisi miten järkyttävä tapahtuma.

Glove

Jäsen
Suosikkijoukkue
ABCDE FC
Ei tuo minua järkyttänyt, mutta ei kai sitä olisi välttämättä tarvinnut kuvata.

Failure is always an option.

Anonyymi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, FC Barcelona
@J.Petke @A Siente @Glove Ehkä enemmänkin ihmettelen sitä, että porukka on kommentoinut tyyliin "kamerat nyt pois sieltä", mutta jatkaneet lähetyksen katsomista. Eli selvästi kiinnostaa tilanne, mutta ei haluta nähdä mitä tapahtuu. Ymmärrän ns. Yksityisyys pointin tässä sekä sen, että läheiset ja tuttavat näkevät myös lähetyksen.
Ehkä olen vähän tunnekuollut ihminen, mutta ei minussa herätä mitään oksettavia tunteita toisen elvytyksen näkeminen televisiossa. Tottakai järkyttävä tilanne se oli, mutta omasta mielestäni ei se tapahtuneen kuvaaminen ainakaan pahemmaksi tilannetta muuttanut.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Itseasiassa saunassa käynti helpottaa helteen vaikutuksia. Saunan jälkeen kuuma asunto ei tunnu enää yhtä kuumalta.
Se on oikeasti näin tuntemuksen kannalta, mutta fysiologisesti en ole varma helpottaako kroppaa lisälämpö vaikka se siltä tuntuukin. Sanovat myös, että kuumalla tulisia nauttia kuumia/lämpimiä juomia hyvin kylmien sijaan.

Olen rouvan kanssa keskustellut paljonkin tästä tuntemuksesta (tuuletus, ilmavirta) vs. absoluuttinen lämpötila kun pohdimme esimerkiksi ovien/ikkunoiden avaamisesta. Oma käsitykseni on, että yöllä pidetään kaikki lävet auki, jotta sisätilat viilenevät ja aamulla kaikki lävet kiinni, jotta sisätilojen yöllinen viileys säilyisi mahdollisimman pitkään.

Aiemmin olen hävinnyt äänestyksen äänin 1-1, tänään voitin äänestyksen äänin 1-1: ero ulkoilman ja sisätilan välillä oli parhaimmillaan 6 astetta (ulkona 31, sisällä 25). Uskon voittavani huomennakin äänestyksen.

Kauko Viisas

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Lisäksi ihmettelen erästä twitteristiä, jonka mukaan "Espoon Keilaniemessä oli hiekkapohjaiseen maahan selvästikin kylvetty niittykukkasekoitusta, mm. päivänkakkaraa".

Henkilö on akateeminen tutkija, mutta ilmeisesti kasvien lisääntyminen ei ole hänen vahvimpia osaamisalueitaan.

Ihmettelen siis sitä, että kuinka kenenkään mieleen edes tulee, että joutomaalla kasvavat päivänkakkarat ja muut luonnossa kasvavat kukat ja kasvit on siemennetty ihmisen toimesta. Uskonkin hänen olevan nk. vihreä mikä osaltaan, vain osaltaan, selittäisi tällaisen näkemyksen.

Undrafted

Jäsen
Katselin taannoin tubesta dokkaria puunilaissodista ja jäin ihmettelemään mitähän Euroopalle olisi tapahtunut, jos Rooma olisikin hävinnyt ja Karthago jatkanut Euroopan valloitustaan. Toki samaan pakettiin voi jossitella Persian voiton Kreikan kaupunkivaltioista ja mongolien sotaretken jatkumisesta vuonna 1242 Subotain toimesta. Jatkumoa antiikin Kreikasta vaalittu, niin Roomassa, Frankkiassa, kuin myöhemmissä valtakunnssa.

Toinen ihmettelyn aihe on, miten Englannin monarkian valtaamista alueista pohjois-Amerikassa kehittyi nykyisen kaltaiset valtiot ja Espanjan monarkin valtaamista alueista väli- ja etelä-Amerikasta kehittyi sekasortoinen sotku.ilmastoa ja uskontoa usein nöhnyt tarjottavan selitykseksi sekä espanjalaista tapaa hallita.

Peltinen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ilves
Ihmettelen hiukan Ylen uutisotsikkoa "Tutkimus: Aurinkopaneelien sähkö kannattaa käyttää itse tai myydä". Vaatii varmaan huikeaa erityisosaamista saada tuollainen tutkimustulos aikaan.
Joku muukin on ilmeisesti huomannut saman, kun sen jälkeen otsikkoa on päivitetty lisäyksellä "- akut maksavat vielä liikaa".

CreaseMonkey

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Toinen ihmettelyn aihe on, miten Englannin monarkian valtaamista alueista pohjois-Amerikassa kehittyi nykyisen kaltaiset valtiot ja Espanjan monarkin valtaamista alueista väli- ja etelä-Amerikasta kehittyi sekasortoinen sotku.ilmastoa ja uskontoa usein nöhnyt tarjottavan selitykseksi sekä espanjalaista tapaa hallita.
Yhdysvaltain osalta suosittelen emeritusprofessori Markku Henrikssonin teosta Tähtilipun maa, jossa pohditaan mm. siirtolaisryhmien eri uskonnollisten näkemyksien vaikutusta nykyiseen USA:han.

Simo Saarinen on HIFK-historian kovin jätkä.
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy