IFK:n pelaajat erottivat Mälkiän?

• 1 151
  • 6

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Tämä huisi väite kuultiin eilen Sport FM:n aalloilla. Siellä eräs kanavalle pöhelimellä soittavista vakiourputtajista (EI, tällä kertaa se EN ollut minä!) väitti että IFK:n pelaajat tekivät tahallaan "mahalaskun" viime lauantain surullisen kuuluisassa IFK-SaiPa pelissä. Jos valmennusmetodeihin halutaan muutosta, niin pelaajat kyllä tietävät miten koutsille saadaan aikaiseksi potkut? Hurja väite, vai onko?
Ainakin minä olen sitä mieltä, että Mälkiän taktiikkaan sopivia pelaajia ei yksinkertaisesti IFK:sta löydy. Joukkueessa on korkeintaan NELJÄ Mälkiän mieleistä "roolipelaajaa" ja sehän ei riitä mihinkään. Tästä hyvänä esimerkkinä oli koko kauden kestänyt Kuhdan ja Ciprussin orjallinen peluuttaminen AINA samoilla paikoilla, samaan tapaan, vaikka jo nököhäiriöinen jääkoneen kuljettajakin näkee, että missä homma kusee. Vai?

theref

Jäsen
Jep

Ei tuo nyt niin kamalan uskomattomalta kuulostaisi. Samanlaista metodia monen tietolähteen mukaan käytti Ässät hankkiessaan potkuja Jursi juniorille. Kotona rumasti turpiin vaan, täysin halutonta peliä jne.

SaiPakin varmasti yritti samaa, pidemmän aikaakin...

onni

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mielenkiintoinen väite, eikä liian paksu ollenkaan. Tästä oli itseasiassa puhetta erään kaverini kanssa. Koko ajatus vain tuntui naurettavalta. Mutta jotenkin tuo Saipan paluu harmaaseen arkeen voisi toimia toki yhtenä indikaattorina tästä.

Ja jollain lailla tuo peli on parantunut näkyvästi (tänään en ollut hallilla, mutta Suomi FM raportoi). Näinhän toki on yleensäkin valmentajan vaihdon jälkeen. Aika näyttää. Alpolta tuli mielenkiintoista kommenttia tänään nilviäisten haastattelussa aamulla.

Svante

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, FC Bayern
Pahus sentään

Minä olin aivan varma, että me näillä palstoilla saimme sen aikaan.
Voi itku.
Mikäli asiallisesti asian katsoo niin hienoa, että pelaajat pystyivät siihen mihin Pena ei pystynyt.
Maailma on karu mutta minä henk.kohtaisesti olen erittäin tyytyväinen muutokseen.
Muistutan silti, ettei Mälkiä, tai muu potkuja saanut valmentaja, välttämättä huono valmentaja ole. Mälkiän taktinen osaaminen ja pelaajien peluuttaminen ei osunut kohdalle IFK:ssa.

Castillo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kaikki jotka Sport kaudella 2015-2016 voittaa.
Koko homma täyttä potaskaa. Tällainen temppu olisi hyvä syy erottamiselle. Se on sopimusrikkomus. Uskaltaisiko kukaan HIFK:n pelaajista tehdä tällaista temppua sillä riskillä että ei pelaisi loppukaudella tai pelaisi loppukauden jossain K-Vantaalla tai KJT:ssä ja nauttisi 4kertaa pienempää palkkaa vain se takia että he saisivat valmentajansa ulos.

Korak

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Arsenal, ÄTPPOMK, Rikollislauma
Käsittääkseni jo sillä samalla viikolla Kaakku oli yksin vetänyt yhdet treenit ja Mälliä ja Jönniä ei näkynyt missään.

Toisaalta aluksi ainakin HIFK yritti kyllä parhaansa ja lähes päivittäin tällä viikolla jutellut erään HIFK-pelaajan kanssa, mies oli sitä mieltä, että aluksi tehtiin hirveä duuni ja saipa korjasi hedelmät. Mutta tuon ensimmäisen maalin jälkeenhän äijät ovat voineet pistää käytäntöön jonkin suunnitelman.

JHag

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Leijonat vm. -88 ja -92
En ihan usko, että kyseessä olisi ollut mikään 100% salaliitto. Ehkä jotkut avainpelaajat olivat heitelleet keskenään juttuja siihen suuntaan, mutta enpä usko, että junnut, Ahma, Poro ja kumppanit ovat kuuluneet mahdolliseen sisäpiiriin.

Sitäpaitsi, HIFK yritti ihan tosissaan alussa ja Riksmankin oli laitettu maaliin. Jos joukkue haluaa hävitä, se laittaa Saken maaliin ;) keinolla tai toisella; Juuso vaikka sanoo, että polvea särkee.

Tuo mitä Korak kertoi treenimentaliteetista on täysin totta, viimeisinä Mälkiän aikoina oli täydellinen hälläväliä meininki. Jotkut treenit menivät pelkkänä luisteluharjoituksena ja kun tätä sitten joku pelaaja rohkeni ihmetellä, sai hän vastauksen "voithan sä polkea kuntopyörääkin, jos ei luistelu kiinnosta". Lisäksi seuraavia treenejä tiedustellut pelaaja sai ivallisen vastauksen "no milloin sulle sopisi". Tämä viittaa siihen, että kaikki osapuolet tiesivät hiekan tiimalasissa valuneen aika vähiin.

Tästäkin huolimatta, myös Mälkiä saa ottaa osan syystä ihan itseensä. Peluutus oli todellakin omituista. Edelleen olen sitä mieltä, että maalaispojalle (ja hyvälle valmentajalle) olivat nämä mediakeskeiset ympyrät vähän liikaa. Suhonenhan ui
mediassa(kin) kuin kala vedessä.

Jos minä olisin viihteellisen tv-shown tuottaja ja minulle tarjottaisiin vieraaksi HIFKin valmentaja Heikki Mälkiää kertomaan, miksi luistin ei kulje, mutta jäähyminuutteja paukkuu, niin haukottelisin idean kumoon. Jos tarjolla olisi taas HIFKin valmentaja Alpo Suhonen, niin hän pääsisi ohjelman päävieraaksi. Sellaista se on.

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy