Ideoita, keksintöjä, innovaatioita, sovelluksia

  • 3 168
  • 6

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Kukapa ei unelmoisi keksivänsä jotain merkityksellistä. Jotain, jolla saa nimensä historiankirjoihin ja/tai helevetisti pätäkkää. Aika moni on keksinytkin.

Tänne voitte kertoa omista tai muiden tekemistä keksinnöistä, taivaitasyleilevistä ideoista, keinoista joilla voi parantaa vaikka joukkoliikenteen sujuvuutta tai suksen luistoa. Kaikki vähänkin luova huomioidaan.

Alkusysäykseksi voisin mainita keksintöni, jonka avulla valtio, kunnat, pankit sun muut valmiiksi rahassa rypevät instanssit saavat köyhältä kansalta viimeisetkin fyffet pois. Kas: tiedättehän sairaaloissa, verotoimistoissa, pankeissa jne. käytettävät jonotusnumeroautomaatit? Painat nappia, saat lapun ja pääset jonoon. No: nuo automaatit voisi laittaa toimimaan 2 erkin kolikolla. Jopa loppuisi pers'aukisilta jonottelu, ja julkishallinto paikkaisi budjettivajeensa ennätysvauhtia.

Mitäs te olette keksineet? Entäpä tuttavanne? Mitä jonkun pitäisi keksiä?
 
Suosikkijoukkue
Greek Philosophers
Sinäkö oikein tosissasi kuvittelet, että menisin vaivihkaa paljastamaan keksintöni, jolla saan sekä nimeni historiankirjoihin että helevetisti pätäkkää sulle näin keskustelupalstan välityksellä, jotta sinä saisit nimesi historiankirjoihin ja helevetisti pätäkkää. Ei kuule tule kauppoja, en minä niin pöljä kuitenkaan ole.
 

Evil

Jäsen
Suosikkijoukkue
Devils, HIFK, Arsenal, Athletic Club de Bilbao
Sinäkö oikein tosissasi kuvittelet, että menisin vaivihkaa paljastamaan keksintöni, jolla saan sekä nimeni historiankirjoihin että helevetisti pätäkkää sulle näin keskustelupalstan välityksellä, jotta sinä saisit nimesi historiankirjoihin ja helevetisti pätäkkää. Ei kuule tule kauppoja, en minä niin pöljä kuitenkaan ole.
Voi vittu. Näinkö läpinäkyvä yritys tämä olikin...


Voi tänne toki kirjoittaa vaikka, että vetoketju on minusta oikein mukava keksintö, mutta joku voisi keksiä sellaisen vetoketjun, johon ei jää esinahka väliin. Maailma on täynnä potentiaalisia keksijöitä, joiden ideointiprosessi tarvitsee vain pienen alkusysäyksen.
 

pettter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Muutamankin kerran olen miettinyt ja varmaan jo pari kertaa tänne jatkoaikaankin kirjoittanut, mutta mun mielestä ainakin jotkut elokuvat voitaisiin tallentaa dvd-levylle esimerkiksi kahdella tai kolmella eri "versiolla", jotka vähän eroaisivat toisistaan. Esimerkiksi juuri ennen dvd-leffan alkamista siinä voisi olla vaikka joku valikko, josta valitaan parista eri vaihtoehdosta itselle tai sille hetkelle sopiva, esimerkiksi "toimintakohtausten kanssa", "normaali", tai "romantisoitu" -versio. (Pearl Harbor -leffa mulla jostain syystä oli tossa mielessä.) Eihän siihen välttämättä tarvitsisi kuvata mitään lisää, kunhan vaan hieman jättäisi joitain kohtauksia pois, jotka eivät kokonaisuuden kannalta olisi niin kovinkaan tärkeitä, esimerkiksi jos vaikka taistelukohtauksissa lentää suolenpätkät tai sitten vaikkapa leffassa on joitakin yliromantisoituja nyyhkykohtauksia. Tai sitten voisihan siihen leffaan kuvata muutama minuutti lisääkin, tai no varmaan niihin kuvataankin monesti enemmän kuin mitä itse näemme, mutta noi nyt eivät välttämättä ole niinkään olennaisia tämän ajatukseni kanssa.

Onhan nytkin dvd.llä esimerkiksi monta eri chapteria sekä erilaisia kommenttiraitoja, joten varmastikin tuo olisi mahdollista. Ja onhan varmaan jotain vastaavia juttuja jo nytkin olemassa, mutta itse en vaan ole ajatellut.

Nykyään kun tuntuu olevan sellainen trendi, että moniin leffoihin tehdään vähän jokaiselle jotain. Siihen on pistetty romantiikkaa/hempeilyä tai sen ikioman kullannupun ikävöintiä enimmäkseen varmaankin sen takia, että saadaan naiskatsojia teattereihin tai ylipäätänsä kiinnostumaan siitä leffasta, ja sitten taas actionia, räjähdyksiä ja muuta sellaista vastaavaa enimmäkseen varmaankin miehiä varten, jos nyt noin saan yleistää. Tietenkin ymmärtäähän sen, kun leffan pitää tuottaa mahdollisimman paljon.

Enkä mä nyt välttämättä tarkoita sitä, että rakastelukohtausten pitäisi ns. miesten vaihtoehdossa olla ass to mouthia ja double analia ja naisia varten taas jotain sellaista, jossa hieman kutitellaan alaselkää/niskaa/korvantausta ja puhutaan lässytellen rakkaudesta. Mutta kun monesti leffa olisi muuten ihan hyvä, mutta se liiallinen tunteilu ärsyttää ainakin mua. Juoniin väkisinkin käsikirjoitetaan parisuhdedraamaa. Sotaleffoissa sotilas aina vetäisee kypärästä tyttökaverinsa valokuvan ja itkeä pillittää ikäväänsä ja sitten muistellaan kun käsi kädessä juostiin rannalla ja näytetään se kohtaus hidastettuna samalla kun taustalla hoilaa celine dion. Jotakin toista varmaan samassa leffassa ärsyttää jokin muu juttu.

Joskus taisin puoliksi vitsillä sanoa, että siinä alkuvalikossa voisi olla esimerkiksi kolme valintaruutua, jossa ensimmäisessä olisi tikku-ukkona vaikka vaan mies, toisessa mies+nainen, ja kolmannessa pelkkä nainen, mutta tuo ei varmaan loppujen lopuksi olisi kovinkaan hyvä idea. Mutta siis jotakin vastaavaa, esimerkiksi ekassa olisi räjähdyksen kuva ja vikassa sydän, mikäli siis edelleen tuota aiempaa esimerkkiä miettii. Ja voisihan esim. kauhuleffoja tehdä parillakin eri versiolla, esimerkiksi ilman niitä muutamaa pahimpaa säikäyttelykohtausta, esim. vaikka vaan yksi minuutti lyhyempi versio, jotta katsojan ei tarvitsisi niin paljoa pelätä, mikäli siis ei niistä kohtauksista tykkää. Oikeastaanhan tämä kauhuleffaesimerkki on parempi kuin tuo aiempi. Tietenkin jos miettii sen dvd.n ikärajaa, niin sen pitäisi olla sen vanhimman mukaan, mutta oikeastaan niin pitkälle mä en ole tätä ajatusta edes miettinyt.

Mä kyllä nyt selitin ton aika sekavasti, mutta siis kuitenkin. Eikä tuo nyt varmaankaan silleen mikään uusi keksintö olisi, vaan enemmänkin sellainen idea.
 
Viimeksi muokattu:

Ralph

Jäsen
Energiaton energiajuoma. Siinä kaverini väläytys viime vuodelta, mutta jäi mieleeni hyvin. Yläkoululaiset vetävät sen 10 pulloa e-juomaa viikossa ja jäävät koukkuun/vaarantavat terveytensä. Tällä keksinnöllä tehtäisiin siis limsaa, joka maistuu energiajuomalle.

Ja Virmanen on keksinyt muutama vuosi sitten miten Jokerit palaisi kultskantaan mutta ei ikinä sitä toteuttanut.
 

alwahla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Flames, Canadiens, Kraken, HIFK
Luodaan yli-ihminen, jolla on Timo Soinin pää, Alexander Stubbin hampaat, Mauri Pekkarisen kroppa ja Sean Averyn asenne. Tämä hybridi tulisi sitten korvaamaan jalkaväkimiinat ja olisi täten Suomen oma ydinase, jota kukaan ei halua takapihalleen.
 

verikuut

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suonen Veto (kaudet 1990-91, 2008-09 ja 2016-17)
Lumi heijastaa talvisaikaan valtaosan auringon tuottamasta energiasta takaisin taivaalle, ja lumen peittämät aurinkopaneelit eivät toimi. Lämmitettävät aurinkopaneelit (jotka siis kattavat koko rakennuksen) sulattaisivat lumen vedeksi, vesi matkaisi syöksytorvesta vessanpöntön säiliöön ja näin ollen yksi turhimmista juomakelpoisen veden tuhlaustavoista saataisiin poistetuksi. Yksityiskohtaisemmat tiedot patentoin itse.

Tai sitten voisihan siihen leffaan kuvata muutama minuutti lisääkin, tai no varmaan niihin kuvataankin monesti enemmän kuin mitä itse näemme, mutta noi nyt eivät välttämättä ole niinkään olennaisia tämän ajatukseni kanssa.

Mielikuvani mukaan melkeinpä elokuva kuin elokuva sisältää käsikirjoituksen perusteella vähintään tuplasti kuvattavaa materiaalia lopulliseen versioon verrattuna. Sitten leikkauspöydällä karsitaan pienemmät juonenkäänteet ja turhat sivuhahmot pois, jotta päästään puoleentoista tuntiin. Tästä johtuen varsinkin novelleihin/romaaneihin perustuvat filmatisoinnit ovat niin pirun kapeita tekeleitä, vaikkei eri taiteenaloja saisikaan verrata. Inglorious Bastards oli täydellinen pettymys, kun leikkaaja jostain syystä oli venyttänyt prologin ylipitkäksi ja itse tarina juostiin sitten läpi hujauksessa.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös