Hyviä vinkkejä krapulaan?

• 4 358
  • 32

Hamraan

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Ottawa Senators, Edmonton
Mulla on, nauti ryyppäilyn ohessa runsaasti vettä,
eikun ei se taidakkaan enään toimia. Kärsi! :D

theref

Jäsen
Sillä se lähtee millä on tullutkin, joten ei kun lisää keppanaa koneeseen vaan. Toki pirtuakin voi ottaa vielä, jos maistuu. Jos ei maistu, niin tuo tänne, kyllä sille tekemistä keksitään!

M@rko77

Jäsen
Suosikkijoukkue
LFC, FC Lahti ja Pelicans
Juo vähemmän, kärsi vähemmän..:D Tuota ryyppäämistä kannattaa illan mittaan vähentää, niin aamulla ei ole tuskainen..

Mad E

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nukkuminen helpottaa myös. Täysin turhaa touhua herätä kuudelta krapulaa kärsimään.

Ps. Ärrä on auki jo, eiku korjaussarjaa hakemaan...

Senior

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kokeile näitä

Ota vahva Burana, kun lähdet ryyppäämään. Viimeisiksi illan paukuiksi juo 2 tai 3 tuoppia vettä. Älä mene nukkumaan siten, että olet juuri juonut alkoholia, jolloin olet vielä nousuhumalassa. Ennen nukkumaan meno taas Burana, mielellään kasisatanen. Omakohtaisesti: kankkunen ei ole niin paha.

Jos et menetellyt näin, joit kuin sieni ja heräsit puolillapäivin, syö pizza, jossa on metukkaa, salamia tai pepperonimakkaraa. Tosikanuunaan niitä saa olla kaikkia. Voitele edellinen kolmella stobella. Yksi tilatessa, yksi syödessä ja yksi jälkkäriksi. Loiventaa kummasti edellisiltaa! Sen jälkeen suoritat vielä kunnon esileikittömän himokkaan krapulapanon, niin päivä on pelastettu!

Neuvot 'juo vähemmän' ovat höpöhöpöä. Pelimies juo aina sen, mitä miehen pitää.:D

edit: typo

Viimeksi muokattu:

Jack Daniel's

Jäsen
Suosikkijoukkue
Uudesti syntynyt Jokerit, NY Islanders
Tässä yksi vinkki, joka on ainakin mulla tepsinyt: Syö jotain makeaa, esim. Suklaapatukka, ennen kun menet nukkumaan. Itse söin eilen ennen nukkumaanmenoa Geishapatukan ja aamulla krappa oli tiessään. Tuli eilen muuten vähän juotua...

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Viestin lähetti theref
Sillä se lähtee millä on tullutkin, joten ei kun lisää keppanaa koneeseen vaan. Toki pirtuakin voi ottaa vielä, jos maistuu. Jos ei maistu, niin tuo tänne, kyllä sille tekemistä keksitään!
Älä helvetissä Reffille pirtuja anna. Ne menis väärään tarkoitukseen. Reffillä ei ole minkään näköistä viinapäätä...

Mutta asiaan. Mutta sun pitää harjoitella tätä ryyppäämisen jaloa taitoa enemmän...

Ensin pirtua... Sitten vähän enemmän pirtua... Kun tulee pieni hiki, niin sitten loput siitä pullosta. Sitten otetaan Korillinen jääkylmää KOFFia. Ollaan sitten jo pienessä kevyessä. Äh enhän mä jaksa enempää kirjoittaa. Hörppss siis...

Jude

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Roosters U15
Viestin lähetti Ikijokeri
Suklaapatukka, ennen kun menet nukkumaan. Itse söin eilen ennen nukkumaanmenoa Geishapatukan ja aamulla krappa oli tiessään. Tuli eilen muuten vähän juotua...

Tuo voi toimia myös täysin päinvastaisesti, kokemusta on :( ;) . Omat ohjeeni krapulanhoitoon/-ehkäisyyn on tunne rajasi, älä juo eri juomia sekaisin, syö suorituksen aikana (mutta älä missään nimessä liikaa). Krapulapäivänä kannattaa nukkua niin paljon kuin pystyy. Krapularyyppyjä en harrasta ja särkylääkkeet sekoittavat vatsan niin, ettei sen jälkeen ole kellään kivaa.

Onnea kaikille valmistuneille!

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Bondra

Sitäkö tuli juhlittua koulun päättymistä? Olethan toki varma että ikää riittää väkijuomien maisteluun? ;) Sitäpaitsi pirtuhan luokitellaan huumausaineeksi. Huomaa tuon kokemattomuutesi jos vähällä maistelulla tulee krapula mutta kyllä harjoitus tekee tässäkin mestarin. :D

Suosittelen krapulan välttämikseksi ennen nukkumaan menoa paria lasillista maitoa ja paria palaa leipää. Mielellään leivälle jotain ylähuulta tanakampaa. Tuon pitäisi auttaa. Ruoka pitää verensokerin ylhäällä ja maito neutraloi alkoholin vaikutusta.

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Piimä ja mustikkasoppa!

Ikivanha resepti. Piimä tekee sen että kama tulee nätisti ulos, mustikkasoppa antaa väriä holkkiin.

Viimeisin resepti: Kerää kaikki kalja illan vajaista jäljelle jääneistä purkeista / pulloista, lämmitä ja heitä läskinpaloja sekaan.

Corkscrew

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara
Maito on mahtava krapulajuoma. Ainakin omalla kohdallani se helpottaa aina merkittävästi olotilaa. Loiventavia en harrasta, koska pelkkä alkoholijuomien ajattelu kaadon jälkeisenä päivänä kuvottaa. Myös Jatkoajan selailu käy kanuunalääkkeestä.

tombraider

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tampereen Tappara
Krapulassahan on hirvittävä nestevajaus päällä, joten ennen nukkumaanmenoa tosiaan kannattaa juoda ( ei viinaa) paljon. Maito on hyvä jouma koska se neutraloi mahan happoja, jotka viinan kittaamisen jälkeen ovat aika ärtsyllä tuulella. Suklaa lisää janon tunnetta, joten jos haluat, että suusi ei ole aamulla kuin beduiinin sandaali, niin vältä sitä.

Aamulla vaan nestettä alas ja pienelle kävelyretkelle raittiiseen ulko-ilmaan, niin kyllä se siitä. Burana on hyväksi havaittu ja turvallinen lääke, mutta vain 400mg. 600 ja 800 mg:n tabut eivät ole puskuroituja joten niitä ei kannnata käyttää viinan kanssa.

JanJ

Jäsen
Seniorin häveliäästi pienellä kirjoittama sivulause on mielestäni krapulan karkoituksen A ja O.
Tietenkin myös yletön mässäily ja herkuttelu toimii.
Itse välttelen silti väkeviä ruoka-aineita (pepperoni jne.) ja vetäisen vaikka vuoallisen lasagnea naamaan.

Eli aamu menee näin:
- herääminen
- kippaat sängynlaidalla olevan yönyli seisseen lämpimän vesilasillisen naamaan
- seniorin mainitsema krapulanpoisto-toimenpide
- lasagnen valmistaminen alkaa (kestää 2,5 tuntia, saat olla yksin keittiössä ja voit vielä maistella hyvää viiniä ruuanlaiton kuluessa, mutta yksi lasillinen riittää)
- lasagnen yletön mässääminen
- ruokalepo
(- jos et päässyt suorittamaan krapulanpoisto-toimenpidettä aamulla, suorita se viimeistään tässä kohdassa)
- surffaa Jatkoaikaa pari tuntia

Päivä alkaa kääntymään plussalle

theref

Jäsen
Himputin Cougar

Ihan selkeästi kaivat verta nenästäsi! Aivan selvästi tämä tilanne johtaa siihen, että joskus joudumme pirtutuopin ääressä tarkastamaan tämän tilanteen. Minä tuon pirtut, tuo sinä Cougar vain itsesi ja se tuoppi jos olet "kyvyistäsi" varma!

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Itse innostuin eilen vähän liikakin ottamaan, vaikkakin itselläni ei mitään koulunpäättäjäisjuhlaa ollut. Pellit olivat melkoisesti kiinni, mutta ennen nukkumaanmenoa grilliltä ostettu hampurilainen teki terää.

Aamulla herätessäni meni 0,5 litraa vettä lähes putkeen kurkusta alas. Samaista ainetta on muutenkin tullut nyt tankattua paikkaamaan alkoholin aiheuttamaa nesteen ulostuontia :D Vesi, (aluksi kevyt) ruoka ja uni. Kolme simppeliä, mutta niin tehokasta keinoa ainakin itselläni.

Ja nyt ruualla krapulaa pois ajamaan...

jyp17

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP.
No omakohtaisesti sitä tulee aloiteltua jo hyvissä ajoin illalla, elikkä tuossa joskus hieman ennen yhdeksää tai joskus. Aloittaa jo sen verran reilusti, että puolen yön jälkeen ei enää edes tee mieli juoda MITÄÄN. Siinä sitten hillutaan tajunnan ja tajuttomuuden partaalla sinne nukkumaanmenoaikoihin, ja aamulla/päivällä herätessä, ei grabesta ole tietoakaan.

Tulevaisuuden sukupolvi. *sigh*

93

Jäsen
Krapulan kamalin osa-aluehan on liskojen yö, jonka voi ehkäistä heräämällä aikaisin, joten nämä nuku pommiin-tyyppiset neuvot ovat mielestäni yhtä huonoja kuin Kojon samanniminen kappale. Sitäpaitsi krapulanauraminen johtuu juuri väsymyksestä.
Itse tapaan herätä kostean illan jälkeen ennen kahdeksaa, vaikka olisin mennyt nukkumaan kuudelta. Päivä lähtee käyntiin vesilitralla, buranalla ja Saarioisten jauhelihapitsalla. Hampaidenpesu, suihkussakäynnistä puhumattakaan, ei ole suotavaa, sillä darrassa nyt vaan ei peseydytä. Perkele! Television seuraamiseen ei yleensä pysty keskittymään tarpeeksi, jotta siitä jotain ymmärtäisi, mutta onneksi meille dagenefterläisille on kehitetty ohjelma, jossa ei ole minkäänasteista juonta: Teletapit. Tosin kersojen leikkimisvideon uusinnat eivät tee hyvää psyykelle. Pahimman olon ja YLEn lastenohjelmien loputtua on, jos vain mahdollista, seksin vuoro. Esileikkiä tulisi ehdottomasti pyrkiä välttämään, sillä paha olo tuskin pysyy poissa kymmentä minuuttia kauempaa, jossa ajassa koko toimitus pitäisi suorittaa. Asennoista tähän käyttötarkoitukseen ainoa oikea on doggie-style. Poskihoitokaan ei ole pahitteeksi, jos vain ei joudu tekemään vastapalvelusta.
Tässä vaiheessa kello lähentelee yhtätoista ja on aika soittaa krapulapuhelu kaverille ja paikkailla aukkoista muistia. Myös töppäilyjänsä kohteilta kannattaa pyytää anteeksi heti aamusta. Seuraava tunti menee sängyssä Hesaria lukiessa ja musiikkia kuunnellessa. Krapulaorkestereista parhaita ovat Maj Karman Kauniit Kuvat (erit. Kaakao) sekä Rammstein.
Krapula-aktiviteeteista biljardi lienee optimaalisin. Palloja tökkiessä suosin juotavaksi jaffaa, sillä tasottavat vain pahentavat oloani. Penkkiurheilukin on hyvä vaihtoehto, kunhan sitä tehdään paikanpäällä, eikä kotisohvalla (Kotiinsa on moni kuollut - vältä kotia). Pillurallin ajaminen kaverin kanssa illan päätteeksi on hyvä vaihtoehto sängyssä pyörimiselle, ja auttaa ehkäisemään liskojen yötä.
Tässä vielä lista asioista, joita tulisi ehdottomasti välttää:

- siivoaminen
- peseytyminen (ei varsinaisesti haittaa. Periaatekysymys. )
- yli puolen päivän nukkuminen
- nalkutus
- tasoittavat
- vaatekaupat
- yksinolo
- sukulointi
- kulttuuri
- tilanteet, joissa ei voi piereskellä
- työnteko ja opiskelu
- syvällinen ajattelu
- raskas liikunta
- pikkulapset

Tiesittekö muuten, että Suomessa on yhdeksän Jesus-nimistä naista?

TBK

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sydän on KIRVEEN muotoinen!
SEXI!

...Näin on!!
Aamulla ensin lasi tuoremehua ja sen jälkeen "nylje" rajusti vaimoasi, tyttöystävääsi tai yöllä "snakari" jonosta mukaan lähtenyttä naista.

Jos sinulla on käytössä tämä jälkimmäinen vaihtoehto, niin tarkista seuraavat asiat:
a)
Täti ei ole setä, eli tädillä ei ole munia.

b)
Jos olit todella rajussa humalassa, niin tarkista vastapelurin ulkoinen olemus. Jos vastapeluri on luokkaa Ö, niin käännä "nainen" ympäri tai pistä paperipussi päähän.

c)
Mamba:" ja juuri kun joku tuli eteiseen näin yöpöydällä sormuksen... " Eli tarkista missä olet ja onko aviomies kotona.

d)
Suojaus on kunnossa, eikä vastapelurilla ole noita "lemmen pikku tiaisia", eli satiaisia.

e)
Varmista, että hoito ei maksa mitään ja jos maksaa, niin tingi rajusti.

Tulosta nämä ohjeet vaikka omaan loppakkoosi ja käy ennen toimenpidettä asiat kohta kohdalta läpi, meinaan jos mokaat jo kohdassa a, niin voi jälkeenpäin hieman harmittaa.
Jatkakaa listaa jos jotain jäi sanomatta.

:D

93

Jäsen
Se vielä, että veden juomiset illalla eivät paljoa auta, sillä on vähän myöhäistä mennä vessaan jos paskat on jo housussa.

Krapulapaskan vääntäminen unohtui vielä tuosta ideeaalisen krapulapäivän kuvauksesta. Tapahtuu panemisen jälkeen.

Rod Weary

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK, Stars, Panthers
Ennen ryyppäämisen aloittamista pitää ehdottomasti nielaista pari sisua kokonaisina. Koska krapula kuitenkin tulee joskus vaikka mitä tekisi, tämä varotoimenpide kannattaa suorittaa. Miten se sitten auttaa? Ei mitenkään, mutta norjan pikakurssin lopussa vedetään hampaat yhteen, jolloin sisut jää suuhun antaen raikkaan maun.

bisnesman

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Kaiken a ja o on syödä hyvin ennen juomisen aloittamista. EI pidä mennä nukkumaan nousuhumalassa.
Ennen nukkumaanmenoa pitää juoda REILUSTI vettä. Aamulla sitten ruokaa naamariin, mielellään raskasta sellaista.

Näillä eväillä olen onnistunut välttämään pahan krapulan.

Haba

Jäsen
Suosikkijoukkue
Saipa, HIFK
Malto saves always!

Tässä onkin tullut hyviä neuvoja krapulapäivän hoitoon, mutta mielestäni se kaikkein oleellisen apu krapulaan otetaan just ennen nukkumaanmenoa illalla/yöllä/aamulla/kuka milloinkin...

Eli maltodekstriittiä annosteltuna massan mukaan. Malto on siis maissipohjainen hiilihydraattivalmiste, joka on pääasiallinen energialähde suurimmassa osassa urheilujuomia. Sitä toki myydään ihan erikseenkin ja maksaa noin 5-7euroa/kilo. Tulee paljon halvemmaksi ostaa muutama kilo ja blandata itse, mutta voihan myöskin ostaa valmiita hiilarijuomia joita kuntosaleilla myydään palautusjuomina.

Esim. 50-kiloinen tyttö: 1dl (noin 50g) sekoitettuna 2-3 desiin esim laimennettua sekamehua. 100-kiloinen jätkä: 2-3dl sekoitettuna 5-8 dl mehua. Annostusta voi toki lisätä promilliasteesta riippuen. Eikä maksa paljoa kun blandaa itse. Malto myös sitoo nestettä, joten esim oluen tuoma nestevajaus kroppaan paikkautuu ja edistää elimistön palautumista.

Itse kärsin aiemmin aina krapulasta, olin sitten juonut kuinka vähän tahansa (suhteellinen käsite ;)). Sitten kuulin kuntosalilla ihan ohimennen sivulauseessa miten malto tai urheilujuomat yleensäkin auttaa kummasti pitämään krapulan poissa.

Nykyään teen seuraavasti, ja hyvin toimii kroppa ja fiilikset on ok:
Hyvä ateria ennen aloittamista (ei siis koskaan dokausta maha tyhjänä), viimeiset kaksi-kolme tuoppia on vettä, ennen nukkumaanmenoa maltodrinkki, aamulla herättyä litra vettä. Pari tuntia huilailee tv:n ääressä. Sitten jotain safkaa. Kaikki ok.

Cougar

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Detroit Red Wings
Re: Himputin Cougar

Viestin lähetti theref
Ihan selkeästi kaivat verta nenästäsi! Aivan selvästi tämä tilanne johtaa siihen, että joskus joudumme pirtutuopin ääressä tarkastamaan tämän tilanteen. Minä tuon pirtut, tuo sinä Cougar vain itsesi ja se tuoppi jos olet "kyvyistäsi" varma!
Uhhuh... Nyt kävi köpelösti kahdella rintamalla... Mä otan Redsin turvaamaan selustaani, joten kyllä me yhdessä ainakin juodaan ainakin yks litran pullo pirtua enemmän kuin sinä... Ai niin sullehan riittää puolikas pikkupullollinen ennen sammumistasi... Uuh... "Anna anteeksi" Reffi mä jo harjoittelin tulevaa "kautta" varten ja on näes pieni kankkunen... Älä perkele heiluta venettä enempää... Eka krapula vuosiiin... Mun pitää ryhdistäytyä... Pelastakaa.... Hei - mikä toi kiva vihreen ja pyöreen näköinen olento on tossa ikkunan ulkopuolella... Mä nappaan sen... aaaaaaaaa... hörppss aaaaaaaaaaaaaaaaaahhh

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy