hyviä jääkiekkoilijoita

  • 1 383
  • 24

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Tämä nyt on vähän gallupin tapainen viritys, mutta on hauska tietää millaisia pelaajia tämän palstan seuraajat arvostavat. Siis ketkä ovat teidän mielestänne hyviä kiekkolijoita. Siis kun kyseisiä miehiä kehutaan tai he tekevät maalin, niin tuntuu mukavalta. Meikäläien lista on seuraavanlainen, tehty spontaanilla metodilla, mikä ehkä antaa parhaan kuvan:

Steve Sullivan, huomasin miehen jo Jerseyn ajoilla kun oli pikku Dougie Gilmour. Sittemmin kaksikon tiet ovat kohdanneet tai sivunneet toisiaan useinkin. Pieni, nopea, taitava ja on saanut Micke Nylanderin pelaamaan.

Sergei Brylin, yleensä hyvä, vaikka juuri viimeksi pelasi huonon tv-ottelun. Ahkera, hiljainen, taitava, nopea....

Sergei Nemchinov, Brylinin ope.

Doug Gilmour, aina ja iankaikkisesti. Meillä on sama syntymäpäivä!!!

Mike Fisher, absolutisti, mistä plussaa. Yksi NHL:n uskonnollisista pelaajista, toisissa hotellihuoneissa rukoillaan, toisissa vedetään crackia... Tärkeintä kuitenkin on se, että mies on helkutin hyvä kiekkoilija.

Kevyn Adams, yksi Pat Quinnin järjestelmällisen muiden joukkueiden hyödyttämissuunnitelman osanen. Teki pitkän tien Bostonin ykkösvarauksesta flopiksi ja liigaan Leafs-paidassa.

Adam Mair, jälleen ex-Toronto, kapteeniainesta, tsemppari. Quinn ei tykkäää.

Alyn McCayley, pää ollut kipeä vuosia. Pieni Leafs-pelaaja, joka saatetaan myydä Nik Antropovin tieltä, joka on iso.

Toronto Maple Leafs 1992-1994. Andreychuck, Lefebvre, Gill... lopettaneita jo paljon. Meikäläisen dream team.

Steve Yzerman, oliko joskus MM-kisoissa? Muistan kun ensimmäisissä pöytälätkäpeleissä Kanadan viisikossa oli Aitserman ja Aatsipald ( Dave Archibald)

No siinä oli muutama kova ukko. Olivat muuten hyökkääjiä kaikki. Mutta en minä niin yksiulotteinen ole.
 

ipaz

Jäsen
Omia suosikkejani ovat nöyrästi työtä tekevät pelaajat, jotka eivät pidä meteliä itsestään eivätkä luovuta koskaan. Palaajalla ei välttämättä tarvitse olla pätkääkään taitoa päästäkseen minun listalleni.

NHL:n seuraaminen osaltani televisiosta on vähentynyt viime vuosina huomattavasti (kiitos MTV3:n) ja opiskelijan tilin, jolla ei Canal+:aa hommata. Joten en ole aivan varma suosikkieni viimeaikaisista otteista.

1. Jo lopettanut ja suurta kunnioitustani nauttiva Wendel Clark. Hän oli jääkiekkoilijan prototyyppi.

- muita suosikkejani: Teppo Numminen, Todd Berrtuzzi, Jocleyn Lemiuex, Ville Nieminen, Tomas Holmström, Paul Laus, Dean McAmmond, Owen Nolan, Brendan Shanahan, Gary Roberts, Bill Guerin, Igor Ulanov, Sami Helenius, Antti Laaksonen, Dave Scathard...

Varmasti moni peräänantamaton ikitaistelija jäi näin pikaisesti mainitsematta, mutta ymmärtänette minkälaisesta pelaajatyypistä minä pidän.
 

dingus

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Chicago Blackhawks
Ipaz, luit ajatukseni. Ipazin mainitseman pelaajatyypi lisäksi myös Scott Mellanby ja eilen mainitsemani Powerhyökkääjät kuuluvat listalleni näin äkkiseltään mietittynä.
 

Abu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pittsburgh Penguins, Jokerit
Minun suosikkejani ovat pääasiassa taitavat pelaajat, siis hyvän mailatekniikan omaavat(nuckhead huom.), Mario Lemieux on pelaaja jota kaikkein eniten kunnioitan, kakkosena tulee Jagr. Myöskin pitkän työn yhden seuran hyväksi tehneet ansaitsevat arvostusta, kuten Yzerman ja Bourque, vaikka Ray nyt siirtyikin hakemaan voittoa Coloradosta.

Aliarvostetut syöttökoneet Ron Francis, Adam Oates ja Igor Larionov kuuluvat arvostamiini kiekkoilijoihin, ovat tehneet pitkän uran eikä kukaan ole mielestäni saanut tarpeeksi huomiota. Krutov, Jagr, Lemieux, Bondra, Neely ja Hull ovat vieneet kukin vuorollaan huomiota näiltä pelaajilta. Samaan sarjaan voisi mainita myös Phil Housleyn, hänkään ei liiemmin ole parrasvaloissa paistatellut, vaikka aihetta olisikin ollut.

Kevin Stevens, Rick Tocchet, Paul Coffey, Martin Straka, Robert, Aleksei Kovalev, Larry Murphy, Luc Robitaille... Pittsburghin entiset ja nykyiset pelaajat ovat sellaisia joiden tekemä maali tuntuu hienolta, paitsi jos se tulee Penguinssia vastaan.
 

Henkka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liiga, NHL, CHL, SHL
hannes_ko:

Yzerman kävi vuoden 1990 MM-kisoissa voittamassa pistepörssin.

Itse arvostaan juuri näitä armottomia ja nöyriä työntekijöitä. Seurauskollisuus on myös ollut tärkeä pointti. Lisäksi huikeat pelitaidotkaan eivät ole olleet pahitteeksi. Ja tästä ehkä paras esimerkki on juuri Steve Yzerman.

Lemieux, Bourque, Lidström, Numminen, en jaksa luetella kaikkia 100 pelaajaa... ;)
 

Myers

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Dallas Stars
Nöyrä työmyyrä ja silti jonkinasteinen tähti eli Jere Lehtinen on varmasti yksi suurimmista suosikeistani. Lisäksi pitää vähän kallistua pakkikaluston osalta länsinaapurin puoleen eli Detroitin Nicklas Lidström on pelimies minun makuuni, harmi vaan kun pelaa "väärässä" jengissä. Muita suosikkeja ovat mm. Bourque, Brett Hull, Timonen, Nieminen, Hatcher ja maalivahdeista uusi suosikki on Dallasin tulokas Marty Turco ja entinen Stars-veskari Roman Turek.
 

mikkoz

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kerho
helppoa

v 1992 chigago blackhawks

ja Vnieminen
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
minun lempparini

Sharksien pelaajat nyt tietenkin, etenkin Marchment, Nolan, Korolyuk, Friesen (on se vieläkin hai, hankitaan kesällä vaihdossa Jeff Nortoniin), Ricci, Rathje, Nabokov, Irbe (ikihai), Damphousse, Harvey Wallbanger...

Dallasin pelaajat on kaikki miinuksella tuhat pistettä mun kirjoissa. jos pelaaja siirtyy dallasista pois, hänen imago kokee minun silmissä äkkinäisen nousun ihmisten tasolle :)

Calgary on ilahduttavan pirteä joukkue joka jaksaa tsemata vaikka asetelmat ei olekaan taloudellisesti kovin hyvät, samoin kuin edmonton. Etenkin Iginla ja Morris ovat korkealla minun kirjoissani, puhumattakaan tietenkään iki-ikoni Mike Vernonista!

Voimahyökkääjät Shane Doanista Owen Nolaniin ja Brendan Shanahaniin ovat kaikki jääkiekkotaivaan tähdistä kirkkaimpia minun silmieni läpi katsottuina.

Ylipäätään kirjoissani pelaajalla on suuri määrä kunnioitusta jos on hyvä molemmissa päissä kenttää, kuten esimerkiksi maalitykki Bryan Marchment :)
 

hannes_ko

Jäsen
Suosikkijoukkue
Fly Emirates
Totta kai Yzerman oli Bernissä, olisi heti pitänyt kirjoittaa.

Oikeastaan olen vähän yllättynyt tähän astisista suosikeista. Nimittäin siinä mielessä että mitään kovin persoonallista fania ei ole löytynyt. Vähän tuntuu mantran makua noissa suosikeissa. Onko porukka näin homogeenista? Ei ole minun asian tietenkään arvostella kenenkään makua, mutta "aina luotettava Teppo Numminen" ja "aliarvostettu Ron Francis" eivät välttämättä kovin hyvin kerro mitä ajatellaan oikeasti. Arvostan Nummista ja Francisia pelaajana, analyyttisesti ja objektiivisesti ajatellen he ovat 1000x parempi kuin Adam Mair, mutta jokainen Mair-maininta mediassa on minulle arvokkaampi kuin Ron Francisin ura.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Doggy

Viestin lähettänyt käyttäjä hannes_ko
Doug Gilmour, aina ja iankaikkisesti. Meillä on sama syntymäpäivä!!!
---------
Mä oon kade :). My all time favourite as well.

Nykyisistä pelimanneista monta suosikkia on sattunut pelaamaan viime vuosina Carolinan organisaatiossa, joten oon tsempannut Canesia pleijareihin: Ron "Assistkone" Francis, Rod "Apina" Brind'Amour ja tietenkin Pauli Kahvi.
 
Suosikkijoukkue
KärppäKerho, Leafs, Slovensko
Fighters

Viestin lähettänyt käyttäjä ipaz
Omia suosikkejani ovat nöyrästi työtä tekevät pelaajat, jotka eivät pidä meteliä itsestään eivätkä luovuta koskaan.
Varmasti moni peräänantamaton ikitaistelija jäi näin pikaisesti mainitsematta, mutta ymmärtänette minkälaisesta pelaajatyypistä minä pidän.
---------
No ton Palon Kyyn ainakin unhoitit :)
 

mti

Jäsen
Suosikkijoukkue
StL Blues, Ketterä, Hurtat, Saipa
Ehdoton ykkönen on Al MacInnis. Suosion salaisuus on tietenkin joskus junnuna Kiekkolehdestä luettu juttu, että Älisterillä on kova veto. Asiantuntevaa eikö totta?

Toinen huippu on Ray "the Rookie" Bourque. Siinä on mies jonka haluaisin omaan joukkueeseni, jos minulla sellainen olisi.

Hyökkääjissä ei enää Kurrin lopetettua ole sellaista pelaajaa, jonka tekemä maali saisi aikaan kummempia värinöitä.

Kolikon toiselta puolelta löytyy sitten ruotsalaiset ja Detroit sen kummemmin pelaajia erittelemättä. Ruotsia tuskin tarvitsee paljon selitellä, Detroit-vihaa taas en osaa mitenkään selittää.
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Cam Neely

Siinä on kunnon pelimanni jos jossain. Niin syvältä otti silloin kun Neely joutui lopettamaan. Mies osasi pelata! Vaikka niin, osaahan moni muukin, mutta siinä oli sitä jotain.Se viimeinen kausi oli näyte miehen taidoista. Niin ja kaveri näytteleekin vielä kaiken päälle...

Niin ja jokaine maalivahti joka on heittänyt kiekon pörsään saa minulta kunniamaininnan, Hextall 2..
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
My favorite is...

Koivun Saku Suomesta. Teki lähtemättömän vaikutuksen aikanaan ja siitä asti olen seurannut miehen otteita. Tiedän että mies on usein paketissa ja kaverit on tahtoneet siitä kovin usein kuittaila, mutta kuka pelaaja ei olisi silloin tällöin loukkaantuneena?

Toivotaan että onni kääntyy ja Hockey Club de Canadien du Montreal lähtee uuteen nousuun ja kapteeni Koivu saa nostaa pytyn ylös!!
 

Arnold

Jäsen
Suosikkijoukkue
SM2013
Monia monia....

..mutta tässä muutama, mitä nyt tuli mieleen:


<i>Sharkseista:</i> kovat pojat Owen Nolan, Todd Harvey & Brian Marchment. Suomen oma Teemu Selänne - luonnollisesti, Vincent Damphousse, Patrick Marleau, Gary Suter. Vanhoista Joselaisista legendaarinen Kelly Kisio, tykki Al Iafrate, erinomainen kiekon kanssa Sandis Ozolinsh, kiituri Jeff Friesen ja Latvian lahja NHL-kiekolle Arthurs Irbe.

<i>Muista joukkueista:</i> Peter Forsberg (paras ruotsalainen), Adam Foote (kiekollisempi versio Marchmentista), Joe Sakic (monipuolinen), Mario Lemieux (ei tarvitse selittää edes), Darius Kasparaittis (Liettuan lahja NHL-kiekolle, v-mainen pelaaja), Pavel Bure (maalitykki), Theoren Fleury (pituus ei ole este), Adam Oates (taitopelaaja parhaasta päästä), Steve Yzerman (yksi maailman esimerkillisimmistä kapteeneista), Ray Bourque (paras NHL-pakki) ja seuraavat kovanaamat: Scott Parker, Brantt Myhres, Matt Johnson ja Georges Laraque.


Meinasi suomalaiset unohtua elikkä tässä: Siis Selänne, Sami Kapanen (vaikea loukkaantuminen meinasi pilata uran, mutta mies jaksaa kiitää vielä kentillä), Janne Niinimaa (paras suomalainen pakki NHL:ssä), Teppo Numminen (esimerkillinen), Sami Helenius (erilainen suomalainen), Jarkko Ruutu (ks. Helenius), Saku Koivu (loistava sentteri), Ossi Väänänen (Suomessa pelatessa en tykännyt yhtään, nyt näyttänyt, että pärjää sopivan aggressiivisella tyylillä NHL:ssä -> uusimpia suosikkipelaajiani) sekä Jani Hurme, Marko Tuomainen ja Antti Laaksonen.
 
Viimeksi muokattu:

Deader

Jäsen
Joukkueen eteen kaikkensa antavat pelaajat kuten Adam Deadmarsh, Todd Harvey,
Rob Dimaio, Darcy Tucker, jne. jne. Pelaajat, jotka eivät ole tappelijoita mutta jotka
pienestä koostaan huolimatta eivät katso kuka on vastassa.

Tämä ei suinkaan tarkoita, etten arvostaisi taitokiekkoilijoita mutta jostakin syystä
se *ihailu* kohdistuu enemmän näihin miehiin.

Puolustajista nuo peruspakit jotka heittäytyessään nappaavat kiekon suuhunsa,
nousevat pystyyn ja käyvät sylkäisemässä sen yli siniviivan ennen kuin lähtevät
vaihtoon (ja hammaslääkäriin).
 

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
jeh

erittäin hyvin sanottu sielä takana

aina niin mukavaa nähdä kun kovalla työnteolla tehdään tulosta, se yksi pieni juttu mikä ehkä on ratkaiseva joukkueen voiton kannalta.

tänä aamuna sellaista taas sai kuulla tapahtuneen pohjoiskaliforniassa, jossa sharks vihdoin otti voiton kingseistä 3-2 jatkoajalla. ottelun tähtenä yksi nhl:n koviten työtä tekevistä pelaajista, Mike Ricci joka teki kaksi maalia! riccin hammasrivistö on jo sellainen, ettei miehestä voi kuin pitää. ja kun katsoo peliä kentällä, ajattelee kyllä itsekseen, että eikö tuo mies koskaan väsy?!

vielä kerran, kaikki yhdessä, voitto!!! :)
 

Rocco

Jäsen
Craig Ludwig

Mies on niin ruma ettei naisia saa ja kiekko naamassa olisi vain kaunistus. Maaleja mies teki urallaan keskimäärin alle neljä maalia per kausi, parhaana "huikeat" seitsemän, useana kautena ei yhtään. Ylivoimamaaleja uralla tuli kaksi, alivoimalla yksi.

Ludwig silti heittäytyi Macinnisin, Hullin, Iafraten yms lämäreiden eteen kerta toisensa jälkeen eikä koskaan paistatellut otsikoissa. Eikä ollut pois kaukalosta ellei joku raaja jäänyt matkalla pukuhuoneeseen. Hatunnoston arvoinen mies.
 

pänkäle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hpk
Suomalaisista NHL pelaajista mun suosikkini on aina ollut Janne Laukkanen. Ei pidä kovaa melua itsestään mutta on kuitenkin varma ja luotettava peruspakki jolla on hyvä laukaus. Lelulla on myös sopivasti räiskähtelevä luonne eli siis ei saa mitään totaalisia auringon pimennyksiä mutta ei myöskään jää alakynteen eikä itke muutamaa kolhua. Asennetta myös löytyy, sekä kaukalossa että sen ulkopuolella.
 

Aki

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokipojat, mutta NHL se vasta on jääkiekkoa
Elikkäs hieman galluppia, suosikit/parhaat pelaajat TOP 3!

MV:t: Brodeur, Kölzig, Belfour (Roy suosikki)
Pakit: Blake, Lidas, Pronger (Blake)
Sentterit: Mario, Sakic, Forsberg (Mario)
Laiturit: Jagr, Bure, Kovalev (Palffy?)

Muita korkealle arvostamiani pelaajia:
kaikki taitavat, tai muulla tavalla massasta erottuvat pelaajat. Mm. Fedorov, Oates, MacInnis, Tkachuk, Yzerman, Elias ja laitetaan vielä lopuksi Kaspa! En Kaspasta muuten tiedä, mutta on sen toimintaa vain hauska seurata siellä kaukalossa.

Selvennyksenä, siis mielestäni kolme parasta per pelipaikka ja perässä oma suosikki! Varsinaista suosikkia ei laitureissa ole, mutta Ziggy tuli vain ensimmäisenä mieleen...
 
Viimeksi muokattu:

vilpertti

Jäsen
Suosikkijoukkue
San Jose Chokes
hups

tämä olis varmaan menny tuon aikasemman threadin alaisuudessakin, mutta menköön

maalivahdeista sydäntä lähinnä ovat
Brodeur, Vernon ja Joseph, lemppari tällä hetkellä Nabster tietenkin :)

pakeista täytyy mainita
Stevens, Stuart sekä Pronger, Stuart kun on hai niin on paras tietenkin

laitureista
Nolan, Shanahan, Deadmarsh, arvatkaa kuka noista kolmesta on mun suosikki?

senttereiden eliittiä muistuttaa seuraavat herrat:
Ronning, Weight, Arnott... mun lemppari on tietenkin damphousse...

eli aika pehmeä mutta taidoton porukka...
 

Potaichuk #67

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kärpät ja Detroit
parhaat:

Parhaimmat maalivahdit: Dafoe, Joseph, Vernon, Roy, Belfour.
Parhaimmat pakit: Pronger, Blake, Lidström, Leetch, Stevens.
Parhaimmat hyökkääjät (on paljon suosikkeja, joten sanon kymmenen); Fedorov, M.Lemieux, Afinogenov, Rolston, Shanahan, Kovalev, Selänne, Arnott, Elias, Yzerman.
 

teemu_s

Jäsen
Suosikkijoukkue
Liverpool FC, Montreal Canadiens
Miun suosikit!

Okei tässä olis hieman listaa:

MV:t: Hasek, Belfour, Roy, Theodore, joista Hasek ehdoton ykkönen.

Pakit: Teppo, McInnis, Blake, Zubov, Brisebois

Sentterit: Mario, Yzerman, Modano, Weight, Sakke (Saku on mun suosikki)

Laiturit: Lehtinen, Selänne, Jagr, Fleury, Domi, (Jere maailman parhaana kiekon syöjänä ehdoton suosikki, ilman Lehtistä ei Starskaan ja varsinkin sen ykkösketju niin hyvä kuin se on)

Sen verran haluan lisätä että kyseessä on minun suosikit. Parempia pelaajiakin on kuin minun henk.koht. suosikit. Nämä pelaajat ovat vain tehneet suuren vaikutuksen. Kyseessä ei ole välttämättä ylivertaiset taidot vaan hirvittävä tsemppaus ja työnteko joukkueen eteen. Johtuu omasta pelinäkemyksestäni.







ps.älkää ottako tuota Brisebois'ta tosissaan, se on huono vitsi!
 

secord

Jäsen
Suosikkijoukkue
Chicago Blackhawks
MOLARIT:
Brodeur,Roy,Belfour
PAKIT:
Niedermayer,Stevens,Chelios,Lidstrom
SENTTERIT:
Roenick,Forsberg,Yzerman,Modano,Fedorov,Sakic
LAITURIT:
Kariya,Amonte,Kapanen,Lehtinen,Kovalev

Tässä suosikkejani ja listaan voisi laittaa vielä vaikka kuinka paljon,mutta yhteenvetona voisi sanoa että sentteriosasto on meikän mieleen.
 

Jusa #91

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rossiya
ja parhaat

MV:t Brodeur, Khabibulin,( jos vaan alkaisi pelaamaan )

Pakit: Tverdovsky, Blake, Kasparaitis

Sentterit: Mario, Fedorov, Forsberg

Laidat: Bure. Kovalev, Maxim(good player, good magazine) Afinogenov
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös