Hyväntekeväisyysjärjestöt

  • 1 144
  • 5

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Enpä löytänyt otsikon mukaista ketjua. Jos sellainen on olemassa tai tämä kuuluu jonnekin muualle voi tämän viestin siirtää sinne.

IL paljastaa: Pullonpalautusautomaattien panttiarpajaisia järjestävä yritys on käytännössä konkurssikypsä - avustusjärjestöt saaneet vain murusia

Pullonpalautusautomaattien avustusarpajaisia järjestävä Parpa Oy on Iltalehden selvityksen mukaan lähes konkurssikypsä. Tämän takia kerätystä parista miljoonasta eurosta perille avustuskohteisiin on mennyt vain noin 238 000 euroa.

Lahjoitatko sinä hyväntekeväisyyteen ja jos lahjoitat niin minne? Tiedätkö minne lahjoituksesi oikeasti menevät?
 

JYP#44

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tyyni Kari & Klassikkopaidat
On muuten rasittavia nuo pullonpalautusarvonnat. Kuittia ottaessa joutuu katsomaan tarkoin että painaa varmasti oikeaa nappulaa.
 

Fat Cat

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Minä olen pahin foliohattu hyväntekeväisyysjärjestöjen suhteen, vaikka olenkin asiasta täysin oppimaton. Shellin baarissa olen kuullut tarpeeksi tarinaa, kuinka järjestöjen pääjehut pääsevät miljoonatienesteihin ja rahat luonnollisesti revitään keräyksistä. Enkä varmasti suostu suomaan itselleni hyvää mieltä siitä, että antaisin jonkun lantin jollekin kerääjälle.
 

Tadu

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kun tuo Parpa Oy on saanut tilitettyä järjestöille sen noin 12 prosenttia, niin kuinkakohan paljon tuosta on vielä mennyt järjestöjen omiin kuluihin? Ei varmaan hirveästi ole mennyt oikeaan kohteeseen.

Hyvä, että näitä asioita pengotaan. Iltalehdeltä hyvää työtä vaihteeksi.
 

Undrafted

Jäsen
Normaalisti hoidan hyväntekeväisyyteni verojen kautta, mutta olen tuota pullonpalautusarpaa käyttänyt ja ostanut erilaisten järjestöjen lahjoja lähinnä äidilleni. Siis lahjat tyyliin Unicefin osta vuohi/marsuja jollekin kaukomailla. Pullonpalautusarpajaisia käyttänyt lähinnä oman kätevyyden takia, kun en parin pullon palauttamisesta saatavaa rahaa jaksanut lähteä kassalle jonottamaan, niin lapset sai käyttää rahat arpaan jos olisi tullut jotain enemmän heille käytettäväksi.

Paljon järjestöt tekevät hyvää ja paljon tekevät sitten vääryyksiäkin. Olen vain sen verran epäempaattinen ja itsekäs etten ole kokenut tarpeelliseksi harrastaa hyväntekeväisyyttä.
 

Petri1981

Jäsen
Suosikkijoukkue
NHL, NFL, NBA, Valioliiga, UCL
En tosiaan koe, että Suomen veroympäristössä tarvisi hyväntekeväisyyteenkin vielä antaa rahaa. Kyllä jokainen työssäkäyvä ihminen veroillaan on suuri hyväntekijä Suomessa. Syksyllä tosin lahjoitin 10 euroa Brittiläisille Neitsytsaarille Hurrikaani Irman jälkeisiin korjaustöihin, mutta todella harvoin tulee lahjoitettua. Jäi myös mieleen, että kuinkahan montaa euroa, jos yhtään, tuosta meni oikeasti sinne perille missä sitä tarvitaan. Johonkin rahastoonhan nuo menevät, ja voitoista joitain roposia lahjoitellaan sitten.
 
Viimeksi muokattu:
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös