Husso vs. Lankinen 2015–2016 – verinen taisto?

  • 19 956
  • 71

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Aika avata maalivahdeille oma ketju tulevalle kaudelle. Viime kausi päättyi siihen, että Kevin Lankinen tuli puskista ja syrjäytti loistavilla otteilla Ville Husson IFK:n ykkösmaalivahdin paikalta. Nyt Husso on alkukesän jälkeen vetänyt kuulemma elämänsä kovimman kesäkauden alle, palkannut personal trainerit ja sun muut, se näkyy ulkoisesta olemuksesta. Posket lommoilla jne. Lisäksi kentällä mies on näyttänyt nopeammalta kuin viime kaudella.

Harjoituspeleissä on nyt menty sillä kaavalla, että vuorotellen ovat nämä IFK ja Jokeri kasvatit olleet tolppien välissä ja tässä on mielestäni ehdottomasti yksi koko liigakauden mielenkiintoisimpia taistelupareja, koska ovat olleet oman ikäluokkansa TOP3 veskarit kummatkin.

Mitäs te muut veikkailette? Muodostuuko tästä ihan tasainen tandem-pari IFK:lle, vai rupeaako jompi kumpi polkemaan toista suohon kauden aikana? Mä olen itse ollut erittäin tyytyväinen siihen, että Törmänen ja Lunkka ovat nyt harjoituskaudellakin peluuttaneet molempia vuorotellen. Viime kaudella Husso sai kuitenkin huomattavasti enemmän pelejä alle, mikä oli ymmärrettävää.
 

Saskatoon

Jäsen
Suosikkijoukkue
Bruins, Wild, HIFK, Hyvinkään Tahko
Aika avata maalivahdeille oma ketju tulevalle kaudelle. Viime kausi päättyi siihen, että Kevin Lankinen tuli puskista ja syrjäytti loistavilla otteilla Ville Husson IFK:n ykkösmaalivahdin paikalta. Nyt Husso on alkukesän jälkeen vetänyt kuulemma elämänsä kovimman kesäkauden alle, palkannut personal trainerit ja sun muut, se näkyy ulkoisesta olemuksesta. Posket lommoilla jne. Lisäksi kentällä mies on näyttänyt nopeammalta kuin viime kaudella.

Harjoituspeleissä on nyt menty sillä kaavalla, että vuorotellen ovat nämä IFK ja Jokeri kasvatit olleet tolppien välissä ja tässä on mielestäni ehdottomasti yksi koko liigakauden mielenkiintoisimpia taistelupareja, koska ovat olleet oman ikäluokkansa TOP3 veskarit kummatkin.

Mitäs te muut veikkailette? Muodostuuko tästä ihan tasainen tandem-pari IFK:lle, vai rupeaako jompi kumpi polkemaan toista suohon kauden aikana? Mä olen itse ollut erittäin tyytyväinen siihen, että Törmänen ja Lunkka ovat nyt harjoituskaudellakin peluuttaneet molempia vuorotellen. Viime kaudella Husso sai kuitenkin huomattavasti enemmän pelejä alle, mikä oli ymmärrettävää.

Kausi on kuitenkin pitkä ja viime kaudella Husson hyytymisen syynä oli osittain se, että fysiikka ei kestänyt kuin tuonne vuodenvaihteeseen asti, taisi lisäksi olla se U20-kisojen jälkeisen TPS-pelin kramppi vähän vakavampi. Tänä vuonna toivottavasti peluutetaan veskareita hieman tasaisemmin kun Lankistakin uskalletaan peluuttaa, viime syksynä Keke ei hirveästi saanut tilaisuuksia ennen kuin Husso lähti tuonne U20-kisoihin. Oletettavasti Husso lähtee ykkösenä kauteen ja tod. näk pelaa sen 3/5 peleistä ellei Lankinen ole aivan tulessa.
 

Schröder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Augsburger Panther, Torpedo Nizhny Novgorod, JYP
Luultavammin pelaavat suunnilleen tasan, vaikka KaljaVille onkin vetänyt elämänsä kesän ja omaa suuren potentiaalin/lahjat, niin joku tuossa Hussossa omaan silmään mättää ja huomattavasti luottavaisempi olen Lankiseen. Eiköhän molemmat saa hyvät tilastot tuon joukkueen takana itselleen, luulen kuitenkin että Lankinen on se johon tosipeleissä luotetaan. Mikäli olisin Husso, olisin lähtenyt jo täksi kaudeksi pohjois-amerikkaan ja kehittämään uraani sitä kautta. Nyt suurena vaarana jäädä hyvin pelaavan Lankisen taakse ja kehitys hidastuu.

Niin ja Dev Lankinen ei ole Jokerit-kasvatti, vaan ruutanoitten tuotantoa K-Vantaasta.
 

Skearru

Jäsen
Suosikkijoukkue
Röda
Huden syötöt CHL-pelissä perjantaina SC Berniä vastaan olivat jäätäviä, ehdottomasti paras rödan kenttäpelaaja.
Kevin oli maalivahti paikallaan meidän edellisessä pelissä paria päivää aiemmin Kirkkiksen harkkamatsissa Blyyshiä vastaan.
Veikkaan, että myös junioreiden keskinäinen skaba ykkösbyyrarin paikasta hiittaa jampat tositerään.
 

tant gredulin

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Huden syötöt CHL-pelissä perjantaina SC Berniä vastaan olivat jäätäviä, ehdottomasti paras rödan kenttäpelaaja.

No mutta tuohan kuulostaa todella hyvältä Liigan uutta jatkoaikamiehitystä silmälläpitäen! Maalivahtien mailataidot nousevat aivan uuteen arvoon kolmen kenttäpelaajan miehityksessä.
 

Ranksu

Jäsen
Suosikkijoukkue
St. Louis Blues
Huden syötöt CHL-pelissä perjantaina SC Berniä vastaan olivat jäätäviä, ehdottomasti paras rödan kenttäpelaaja.
Kevin oli maalivahti paikallaan meidän edellisessä pelissä paria päivää aiemmin Kirkkiksen harkkamatsissa Blyyshiä vastaan.
Veikkaan, että myös junioreiden keskinäinen skaba ykkösbyyrarin paikasta hiittaa jampat tositerään.

Mie keskityin tähän Husson syöttelypeliin tänään ja ainakin tähän mennessä Villen peli sen osalta on ollut mukiin menevää. Huudelkaappa te viisaammat onko kuinka selkeää parannusta tapahtunut Husson otteissa yleensä kun vertaa viime vuoteen ja varsinkin tuohon kiekolliseen peliin?
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lankinen pelasi hyvän pelin eilen ja nyt on meillä kaksikko jolle tosiaan voi avata ihan syystäkin tämänlaisen ketjun. Tiedä sitten kuin verisesti pojat paikastaan kamppailee mutta Husson koko ajan nousevasta tasosta ei Kevin jää paljoakaan ja on enemmän kuin pelkkä statisti avaamassa luukkua. Lankinen pelasti monta paikkaa eilenkin, tulos olisi voinut olla jonkun toisen "kakkosveskan" aikakaudella viis muna kotijengille.

Veskoihin IFK ei kaadu tällä kaudella, uskon kummankin pystymään erinomaiseen peliin aina kevättä myöden. Kokemusta on jo riittävästi Liiga-peleistä, kokemattomuudesta ei voida enää puhua.

_
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Nyt meillä on mielestäni tilanne, jossa on eri tyyleillä vetävä kaksikko. Rauhallinen, paremman peiton kaveri ja toisaalla taas sähäkkä sähköjänis.

Tuo mahdollisuuksia kohdistaa pelaavaa maalivahtia vastustajan pelitavan mukaan
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hienoa että on 2 hyvää nuorta veskaria kilpailemassa peliajasta. Eiköhän kaverit aika lailla ainakin alkukaudesta vuorottele. Luottoa enemmän jatkossa saa sitten se jolla paremmin kulkee.
 

Iso Paha

Jäsen
Suosikkijoukkue
Go IFK
Nyt meillä on mielestäni tilanne, jossa on eri tyyleillä vetävä kaksikko. Rauhallinen, paremman peiton kaveri ja toisaalla taas sähäkkä sähköjänis.

Tuo mahdollisuuksia kohdistaa pelaavaa maalivahtia vastustajan pelitavan mukaan
Mitoiltaan muistaakseni käytännössa samankokoiset. Rauhallinen Husso, sähköjänis Lankinen? Onko suuri ero torjuntatyyleissä? Voipi olla, itse olin maalissa muutamassa pelissä 80-luvulla, ja se tekee minusta asiantuntijan. @Salama15 tuu apuun, analyseeraa.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
@Salama15 tuu apuun, analyseeraa.
Ei pysty, liian hapokasta...

Täytyy häpeäkseni tunnustaa, etten oo nähnyt kummaltakaan vetoakaan tällä kaudella, joten ootellaan liigan alkua ja Viasatin/4Pron lähetyksiä. Lähtökohtaisesti Husso on se rauhallisempi, mutta aikalailla samalla stanssilla pojat pelasi ainakin viime kaudella... Mielenkiintoinen kausi tulossa anyways!
 

obi-wan

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hammarby IF, HC Andersen, HC Jatkoaika
Mitoiltaan muistaakseni käytännössa samankokoiset. Rauhallinen Husso, sähköjänis Lankinen? Onko suuri ero torjuntatyyleissä? Voipi olla, itse olin maalissa muutamassa pelissä 80-luvulla, ja se tekee minusta asiantuntijan. @Salama15 tuu apuun, analyseeraa.

190 (Husso) ja 186 (Lankinen).

Mutta ei pelitapa ole sidottu kokoon. Näkemieni pelien perusteella Lankinen on innokkaampi haastamaan ja vaihtelee maalin edessä syvyyttä helmpommin, lisäksi pelaa myös tilanteita joissa jopa joksus tietoisesti luo itselleen pidempiä poikittaismatkoja haaston vuoksi. Husso taas ottaa vähän syvemmältä ja rauhallisemmin.

Husso on enemmän maalivahtiopetuksen tuote, Lankisessa esiintyy (ainakin vielä) ohjekirjan ulkopuolelta tulevaa, reaktiotoimintaa

Tämä on vain miten itse tuon olen nähnyt
 

Pekkis

Jäsen
Nyt Husso on alkukesän jälkeen vetänyt kuulemma elämänsä kovimman kesäkauden alle, palkannut personal trainerit ja sun muut, se näkyy ulkoisesta olemuksesta. Posket lommoilla jne. Lisäksi kentällä mies on näyttänyt nopeammalta kuin viime kaudella.

Kertoi haastattelussa laihtuneensa 10 kg kesän aikana. Oli viime kaudella teidän ykkösvahti ja U 20 joukkueen kantavia voimia, siis 10 kg ylipainoisena!

Miten on mahdollista, että Liigajoukkueen ja nuorten maajoukkueen maalivahti joutuu palkkaamaan personal trainerin, jotta saa pudotettua kesän aikana 10 kiloa painostaan? Jos minä olisin HIFK:n fysiikkavalmentaja, niin minua ehkä vähän hävettäis.
 

Dev

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Miten on mahdollista, että Liigajoukkueen ja nuorten maajoukkueen maalivahti joutuu palkkaamaan personal trainerin, jotta saa pudotettua kesän aikana 10 kiloa painostaan? Jos minä olisin HIFK:n fysiikkavalmentaja, niin minua ehkä vähän hävettäis.

Villehän ei ollut viime kauden alussa todellakaan 10 kiloa ylipainoinen, vaan kundilla lähti touhu käsistä kevään lähestyessä, jolloin lihoi paljon. Syitä en tiedä, mutta viina ja ruoka maistui.
 

Jan_Peter

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK,Chicago blackhawks
Tästä tulisesta taistosta on tulossa pannukakku. Husso perjantaina aivan eri tasolla kuin Lankinen Saipaa vastaan. En syytä Saipa tappiosta Lankista, mutta taso ei nyt ihan ollut siinä missä pitäisi jos meinaa Hussoa haastaa. Mahdollista myös se, että Törmänen uskoo selkeään ykköseen ja tällä hetkellä se paikka on Hussolla.
 

Falcon

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Ville on aloittanut kauden hyvin ja on peliotteidensa perusteella selkeä ykkösvahti, joten eipä taida mitään taistoa tulla.
 

-BR-

Jäsen
Suosikkijoukkue
HELSINGIN IFK, DEFC #1
Tänään ei niin vahva matsi Keviniltä, vaikka kumpikaan Ässien maaleista ei mennyt suoraan Keken piikkiin. Pomputti kuitenkin ja oli jotenkin koko ajan hermostuneen oloinen. Hude on kyllä tällä hetkellä selkeä ykkönen.
 

Sakari78

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Hude on ykkönen ja torjuu huomenna Oulussa. IFK:lla on kuitenkin erinomainen maalivahtitilanne, kun katsotaan kokonaisuutta. Lankiseen ei varmasti mikään kaadu vaikka kovaankin paikkaan joutuu. Sen näytti viime kausikin. IFK:n maalivahtikaksikko on liigan paras yhdessä Kärppien kanssa.
 

PJ

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tulevat Mestarit
Hude on ykkönen ja torjuu huomenna Oulussa. IFK:lla on kuitenkin erinomainen maalivahtitilanne, kun katsotaan kokonaisuutta. Lankiseen ei varmasti mikään kaadu vaikka kovaankin paikkaan joutuu. Sen näytti viime kausikin. IFK:n maalivahtikaksikko on liigan paras yhdessä Kärppien kanssa.

Kiistatta tilanne näyttää hyvältä. Kevin on selvästi liigamitat täyttävä veskari jo nyt, vaikka pidän Villeä selkeänä ykkösenä.

Kauden aikana tulee pieniä loukkaantumisia ja siinä mielessä tilanne on erittäin hyvä. Kummallekin riittää pelejä. Toivottavasti ei mitään ihmeempää tule.

Mitä tulee noihin Liigan paras kaksikko, niin onhan tuolla kovia kaksikoita muuallakin. Mä vedän tähän jokerikorttina Pelikaanit, kun Hovinen pelaa itsensä kuntoon, jos ei ole mitään isompaa, niin tuo näyttää hyvältä. Toisaalta, kun edessä on huono puolustus, niin ei tule olemaan liian helppoa.

Meillä hommaa helpottaa yksi kovimmista, jos ei kovin puolustus.
 

Jupe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Lankisella kova tie edessä jos meinaa tällä kaudella Husson tasolle yltää kun ei peliminuutitkaan ole ihan siellä missä haluaisi. Onko toimistolta kuitenkin jo luvattu ensi vuodelle muutakin kuin luukkuvahtiroolia?
Hintalaatu edelleen kohdallaan mitä tulee tämän kauden kakkosstatukseen ja uskoisin myös että ensi kaudelle ei hintalappu nouse vaikka status olisikin no1 goalie stadissa.

_
 

Rebel

Jäsen
Suosikkijoukkue
IFK Helsinki
Toisaalta Lankinen oli HPK:ta vastaan erittäin hyvä. Esim. tokassa erässä näytti sellaisen venytyksen tyhjään maaliin laukovan HPK-pelaajan eteen, että voidaan pitää ihan voittavana maalivahtina. Tähän kaksikkoon homma ei kyllä kaadu.
 

Salama15

Jäsen
Suosikkijoukkue
Lankisen Lukupiiri - Zervuska Haidis
Ei tarvitse mennä montaa kautta taaksepäin kun täällä palstalla HIFK:n maalivahti-kaksikon taso oli Paska ja vielä Paskempi, nyt on HUIPPU ja osimoilleen HUIPPU...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös