Husari vai Hesari?

  • 2 190
  • 16

Husari vai Hesari?

  • Olen Husarin tilaaja

    Ääniä: 1 1,3%
  • Olen Hesarin tilaaja

    Ääniä: 31 38,8%
  • Tilaan molemmat

    Ääniä: 3 3,8%
  • En tilaa. En lue. Olen "spice girl".

    Ääniä: 45 56,3%

  • Äänestäjiä
    80

scholl

Jäsen
No niin peruskysymysten pariin. Uutta Suomea ei ole ollut enää aikoihin, joten jokaisella meistä on vaihtoehtoina tilata tabloid-kokoon muuttunut seksikäs Husari tai vanha mestari Hesari.

Itse tilaan tällä hetkellä molemmat, mutta olen ajatellut lakkauttaa Hesarin tilauksen, koska se on ihan liian monissa osissa, joten sitä paperia on irrallaan ympäri kämppää. Husari sen sijaan on paljon helppokäyttöisempi.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Husis

Niin, itse sitä mieltä, että Husiksen artikkeleissa on enemmän anarkistista näkökantaa, kuin hieman valtavirtaisemmassa Hesarissa.

Asiain tässä valossa ja mikäli asuisin Tzzadissa, tilaisin Husiksen.

Koska kuitenkin ja onneksi asun Hämeenlinnassa, tilaan tietysti Hämeen Sanomat.

Täältä tähän
 

flatfoot

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kirkkonummen Salamat
Saivat ruojat mut haksahtamaan. Tilasin 2 kk:ksi Hesarin hintaan
48€. Ihan OK mutten oikeastaan kerkii sitä lukemaan. Höblarinkin
vois tilata ihan kokeeks.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Olen Hesarin tilaaja kotikasvatuksen, hyvän tarjouksen ja sen tosiseikan vuoksi, että Hesarin erikoissivuille (kulttuuri, tiede jne.) ei mikään lehti lyö kampoihin. Olen toisinaan hämmentynyt siitä kuinka itseäni kaukaa olevista asioista onnistun kiinnostumaan hyvin tehdyn jutun ansiosta...

Pääkirjoituksessa vierailee myös varsin nimekästä vierailijaa...osan asia nyt on kuin suoraan jostain esitelehtisestä mutta välillä on erittäin mielenkiintoistakin sattumaa.

Plussana tietysti sunnuntain Torsti tietää/Kysy Kirstiltä ja Nyt-lehti.
 

BigRedBob

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Florida Panthers, Miami Heat, Trevor Gillies
Hesari.
Se nyt vaan on aina tullut talouteen eikä ole ollut tarvetta vaihtaa.
Joskus harvoin kun on aamulla jäänytkin hesari tulematta, tai esim. työ- tai muiden kiireiden takia jäänut lehti muuten vaan lukematta, niin tuntuu että koko päivä on ihan vituillaan ja puutteita informaatiossa.
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
Molemmat ovat minun huusholliini ikäänkuin "tulleet aina" - ensin lapsuuden kodissani ja sittemmin omassa kodissa.

Jaska haa haukikilo, natuurlitvis. Ok tvoo flaskor mellanööl, Koff natuurlitvis. Ok just nuu kan ni aplodeera.
 
Lapsena kotiin tuli Aamulehti, nyt aikuisena HS. HBL ei ole tuttu (mutta Husari-niminen lehti vaimolle on joskus tullut).
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC
Hesari, mutta itse nuorempana kaverina tykkäisin enemmän siitä jos sekin olisi tabloidi muodossa.
 

scholl

Jäsen
Pitää palata uudestaan tähän ketjuun Uuden Suomen kaipuun merkeissä.

Uusi Suomi olisi ykkönen, jos se vielä ilmestyisi. Tamperelaiset saivat sen ryssittyä kadotuksiin. Silloin olisi kyllä uusjako ja tilaisin nyt varmaan Uuden Suomen ja HBL:n. Hesaria on tullut luettua lähes kolmisenkymmentä vuotta (nuorempana kaverina luin kaikki US, HS ja HBL), mutta todellakin mitta alkaa olla täynnä. Sairaan paljon mainoksia, irtonaisia sivuja, irrallislehtisiä välissä lähes aamu kuin aamu, asiavirheitä, typeriä juttuja, todellista ammattitaidottomuutta kerta kaikkiaan.

Ennen, jolloin ei nettiä vielä ollut, ei oikein pärjännyt pelkällä HBL:llä + Kauppalehdellä, mutta nyt kun voi lukea vielä päälle netistä asiantuntevaa uutisointia niin Hesaria ei kertakaikkiaan tunnu tarvitsevan.

Jossain määrin vituttaa se Aatoksen demariuskin. Noin iso valtamedia, jolla on mahtia melkoisesti ja kun se on sitten vasemmalla niin se ei naurata. Vielä kun löytyisi se viimeinen puristus nostaa kuuloke ja soittaa Sanomataloon ja keskeyttää tilaus.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Pista piika asialle

scholl kirjoitti:
Vielä kun löytyisi se viimeinen puristus nostaa kuuloke ja soittaa Sanomataloon ja keskeyttää tilaus.

Niin, meillä Hämeessäpä sitä piiat soittelevat tälläiset juoksevat asiat samassa ajassa, kuin esimerkiksi itselläni menee sen maataloustuilla ostetun kullinpaksuisen sikarin sytyttämiseen tahi kristallipikarin täyttämiseen laadukkaalla sherryllä.

Nykyisinä tehokkaina aikoina sitä katsokaas ei ole piioilla enään varaa olla hitaita edes Hämeessä.

Täältä tähän
 

Paitselo

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK & Carl Brewer Forever & Karjakunnan nakit
ervatsalo kirjoitti:
Nykyisinä tehokkaina aikoina sitä katsokaas ei ole piioilla enään varaa olla hitaita edes Hämeessä.

Täältä tähän

Sinulle siis ei tule mitään sanomalehtiä. Tyydyt vaan runkkaamaan Kodin Kuvalehden Takkaspecialin tahdissa? Ihme mestari.
 

ervatsalo

Jäsen
Suosikkijoukkue
ХПК ja Tuukka "T-73" Mäkelä
Tarkennus

Paitselo kirjoitti:
Sinulle siis ei tule mitään sanomalehtiä...

Niin, mainittakoon mitä kohteliaimmin, että tämän ketjun toisessa (2.) viestissä mainitsin kuuliaisimmin tilaavani "Hämeen Sanomat" nimistä lehteä.

Ko. lehdessä ei tietääkseni ole myöskään ollut takkaspesiaalia, joten tyydyn ilmoittamaan, että myös em. aiheen tiimoilla tapahtuvaa runkkaamista ei ole tiettävästi ilmennyt.

Loppukaneetiksi päädyn vielä korostamaan, että en ole ihme mestari, vaan lähinnä Rakennusmestari, joka toisaalta pystyy jos jonkinlaisiin ihmeisiin jopa omin käsin.

Täältä tähän
 

Musta Nuoli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkue, TuTo. Varauksellisesti.
Pitää palata uudestaan tähän ketjuun Uuden Suomen kaipuun merkeissä.

Uusi Suomi olisi ykkönen, jos se vielä ilmestyisi. Tamperelaiset saivat sen ryssittyä kadotuksiin. Silloin olisi kyllä uusjako ja tilaisin nyt varmaan Uuden Suomen ja HBL:n.

Times-they're-a-changin', kuten Dylanin Bob laulaisi, eli Uusi Suomihan on ilmestynyt nettilehtenä jo vuosia. Sieltä sitä on hyvä lukea.

Hesariakin luen netistä, mitään en toki siitä maksa. Husaria en lue enkä ikinä tilaisi, en halua sentilläkään tukea suomenruotsalaismafian tarkoitusperiä. Kieltäydyn ymmärtämästä ruotsia ainakin vapaa-ajallani, töissä on joskus pakko jotain tajuta.

En tilaa mitään sanomalehteä kotiin. Töissä voin halutessani lukea Turun Sanomia (Ketosen veljesten puolueellinen aviisi) tai Hesaria (puolueellinen, urbaanin liberaalia hyssyttely- ja suvaitsevaisuuslinjaa vahvasti varsinkin Nyt-liitteessään edustava ja suhuässää teksteihinsä työntävä aviisi, jonka paikallisuutiset eivät kiinnosta).
 
Suosikkijoukkue
Kärpät
Mulle tuli Uusi Suomi kun olin jotain 15- tai 16-vuotias. Niihin aikoihin äitilleni tuli Pohjolan työ, joten kirkonkylän postipojilla riitti ihmettelemistä.
Mitä ketjun kysymyksenasetteluun tulee, olen spaissari.
 

redpecka

Jäsen
Helsinki, 1990+

Itte tykkäsin ysärin alussa kun meille tuli Hesari noin jopa kahden aikaan yöllä eli luultavasti piirin ensimmäisiä jakeluosoitteita. Eli vastaan Hesarin tilaaja tuolloin.

Ja silloin pimitin jollain paperilla urheilusivujen lätkätuloksia ja rullasin rivi riviltä HIFKin ottelutuloksia että divarituloksia kun SaiPa oli mennyt Janeckystä huolimatta tippumaan divariin. Mutta oli aina jänniä matseja Turun Kiekko-67:aa vastaan. Yleensä SaiPa aloitti kautensa vierasottelulla noita vastaan. Ne oli aikoja ne.

Nykyisin kai on hyvä ettei turhaan paperista väännetä kuin korkeintaan sätkiä mikä sekin turhaa koska piippu.
 

jussi_j

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Olisin ketjun avaajalta halunnut kysyä, että onko hesari muuttunut seksikkääksi, kun koko on muuttunut? Luen itse tosin vain sähköistä versiota.
 

Jykke1978

Jäsen
Suosikkijoukkue
HC/FC TPS, Turku Dockers, Adelaide Crows
En kumpaakaan.

En tiedä mikä on Husari

Se on joko HUSin painettu yhteisölehti Husari tai HBL eli Hufvudstadsbladet, veikkaan tätä jälkimmäistä oikeaksi vaihtoehdoksi.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös