Huonoin jääkiekkotoimittaja?

  • 93 284
  • 256

Kuka on Suomen huonoin jääkiekkotoimittaja?

  • Ilkka Palomäki

    Ääniä: 87 51,2%
  • Ilkka Palomäki

    Ääniä: 83 48,8%

  • Äänestäjiä
    170

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
Samuel Savolainen voisi laittaa itsensä nyt HäSa:n Median jalkapuu -osioon. Onnistuu samassa kirjoituksessa kannattamaan Jokereiden paluuta suoraan liigaan, koska bisnes ja samalla liigan avaamista, koska urheilu.

"Kokonaan oma kysymys on se, että Jokereiden tulon myötä Liigassa pelaisi 16 seuraa. Tässä kohtaa pitäisi uskaltaa kysyä, onko se oikea ja terve määrä – vai pitäisikö nyt saman tien aloittaa keskustelut Liigan koosta, sarjan avaamisesta ja siitä, mikä on Mestiksen rooli suomalaisessa jääkiekossa."

Olisiko Mestiksen arvostukselle hyvä, jos Jokerit nostettaisiin esim. Mestiksessä dominoineen Ketterän ohi liigaan ja miten se Jokereiden nostaminen suoraan liigaan tosiaan ainakaan supistaisi liigan joukkuemäärää?

Itse näen tuossa kirjoituksessa epäjohdonmukaisuutta, mutta ehkä olen ainoa.

 
Viimeksi muokattu:

Peluuri

Jäsen
Suosikkijoukkue
JoKP
Samuel Savolainen voisi laittaa itsensä nyt HäSa:n Median jalkapuu -osioon. Onnistuu samassa kirjoituksessa kannattamaan Jokereiden paluuta suoraan liigaan, koska bisnes ja samalla liigan avaamista, koska urheilu.

"Kokonaan oma kysymys on se, että Jokereiden tulon myötä Liigassa pelaisi 16 seuraa. Tässä kohtaa pitäisi uskaltaa kysyä, onko se oikea ja terve määrä – vai pitäisikö nyt saman tien aloittaa keskustelut Liigan koosta, sarjan avaamisesta ja siitä, mikä on Mestiksen rooli suomalaisessa jääkiekossa."

Olisiko Mestiksen arvostukselle hyvä, jos Jokerit nostettaisiin esim. Mestiksessä dominoineen Ketterän ohi liigaan ja miten se Jokereiden nostaminen suoraan liigaan tosiaan ainakaan supistaisi liigan joukkuemäärää?

Itse näen tuossa kirjoituksessa epäjohdonmukaisuutta, mutta ehkä olen ainoa.

En kyllä ymmärrä, kuinka Jokereiden nosto liigaan kaudeksi 23-24 liittyy mestiksen arvostukseen Eihän ne liity toisiinsa mitenkään, koska mestiksestähän "nousee liigaan" vain kabinettipäätöksellä, ei pelaamalla. Jokerit kuuluu liigaan, Ketterä taas ei koskaan, vaikka onkin loistava joukkue ja dominoi mestistä. Lappeenranta nyt ei vaan 2 liigajoukkuetta elätä, kun taitaa yhdenkin kanssa olla kiikun kaakun. Kannattaa mennä kurkkaamaan Imatraa halleineen ja todeta samalla, että Lappeenrannan lähiöhän se käytännössä on. Jokereiden mahdollinen nosto suoraan liigaan ei ole epäoikeudenmukaista, järjenkäyttö on sallittua.
 

Blackie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Ässät
En saanut oikeastaan vastausta kysymyksiini. Mennäänkö Savolaisen toimesta urheilu vai bisnes edellä vai ratsastetaanko kaksilla rattailla. Omia näkemyksiään mies tuossa kertoo. Ketterä oli ainoastaan esimerkki, eikä siihen pidä jumittautua liikaa. Sanonpa vaan, että K-Espoo pelasi liigaa 1200 kapasiteetin Matinkylässä aikoinaan.

Jos haluaa liigan avaamista ja urheilullinen puoli edellä, niin loogista olisi myös, että kahdeksan vuoden tauon jälkeen Jokerit todistaisi tasonsa Mestiksen kautta.

Jos haluaa, että Jokerit nostetaan suoraan liigaan, koska bisnes, niin näyttää aika irvokkaalta samalla kuitenkin heilutella avoin sarja - ja urheilullisuuskorttia.
 
Viimeksi muokattu:

Lert

Jäsen
Suosikkijoukkue
Manchester United, TPS
Sari Sirkkiä. Älä selosta!
Tunnelma latistuu kyllä jokaisesta pelistä, missä tämä nainen on äänessä!

On ihan uskomattoman paska selostaja. Heittää jotain niin järjettömiä juttuja ja on olevinaan jotenkin hauska. Pelistä ei oikein ota mitään selvää mitä tapahtuu kun tämä nainen jotenkin haluaa olla itse keskiössä...
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Jussi Paasi, Yle Urheilu

Onko Paasi koskaan kirjoittanut varsinaisesti urheilusta? Paasia tuntuu kiinnostavan lähinnä se, onko medialla mukavaa Liigan ottelutapahtumissa tai mitä joku Marko Anttilan veljen koira edustaa Jukka Jalosen filosofiassa. Vaihtaisi featureen/tapahtumatuotantoon, jos niin kiinnostaa.

Yle Puheen Urheiluhullutkin sai jäädä, kun juontaja Paasi - joka aloitti hyvin - on liikaa jäänyt kiinni jonenikulamaiseen kielellä kikkailuun. Paasi on myös aika pihalla kaikesta muusta kuin jääkiekosta.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Kansalaiset, Jumala - tai jokin muu ihmeellinen - on olemassa:

Jalosen eläkepäivien myötä suomalainen urheilujournalismi ottaa valtavan harppauksen pois fanitoimittamisesta. Kova on ollut kiire viimeisinä työkuukausinaan, ettei häntä muistettaisi KHL:n mainosmiehenä, onneksi me muistamme totuuden.
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.
Jussi Paasi, Yle Urheilu

Onko Paasi koskaan kirjoittanut varsinaisesti urheilusta? Paasia tuntuu kiinnostavan lähinnä se, onko medialla mukavaa Liigan ottelutapahtumissa tai mitä joku Marko Anttilan veljen koira edustaa Jukka Jalosen filosofiassa. Vaihtaisi featureen/tapahtumatuotantoon, jos niin kiinnostaa.

Yle Puheen Urheiluhullutkin sai jäädä, kun juontaja Paasi - joka aloitti hyvin - on liikaa jäänyt kiinni jonenikulamaiseen kielellä kikkailuun. Paasi on myös aika pihalla kaikesta muusta kuin jääkiekosta.

En osaa sanoa meneekö huonoimpien joukkoon. Mutta sanottakoon, että jotenkin on esittänyt takavuosina parempaakin.

Ja kyllä, alun pitäen olin Urheiluhullujen vakiokuuntelija. Jossain vaiheessa alkoi jotenkin tökkimään, eikä vähiten juontajan tyylin tai johdattelutavan takia. Enkö sitten pidä painopisteistään, onko joskus turhan yksioikoinen, jäykkä ja sitten taas toisaalta kunnioittaa vahvoja asiantuntijavieraita ja urheiluhahmoja liikaa siten, että itseltä ei löydy oikein haastoa tai näkemyksellisyyttä.
 
Kuinka nopeasti tulee bännit, jos nimeän koko Jatkoajan toimituksen tähän? :D

Ei vaan, minusta Jatkoajalla on pääosin varsin laadukasta sisältöä :)
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Pekka Jalonen, Sami Hoffren ja Jussi Paasi. Tiku & Taku myös, jos puhutaan pelistä itsessään.
 

knttrtknkn1

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP
Kansalaiset, Jumala - tai jokin muu ihmeellinen - on olemassa:

Jalosen eläkepäivien myötä suomalainen urheilujournalismi ottaa valtavan harppauksen pois fanitoimittamisesta. Kova on ollut kiire viimeisinä työkuukausinaan, ettei häntä muistettaisi KHL:n mainosmiehenä, onneksi me muistamme totuuden.


Onhan se olemassa ja tekee syksyllä paluun.
 

Frankie

Jäsen
Suosikkijoukkue
평양시 IFK, Philadelphia Flyers, Arsenal FC

juhana

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit 1975-2013, 2023-, Roihuttaret, K-Vantaa
Tuo Pekka Jalonen on kyllä mielenkiintoinen...Itse muistan kun 90-luvulla sai angstia lukemalla Iltalehdestä miehen Jokeri-vihaa, kun itse olin silloin seuran fani. PJ taitaa olla Raumalta kotoisin ja katkeruus siitä, että Lukko ei 90-luvulla voittanut mestaruutta kovista satsauksista huolimatta näkyi kauas. Erityisesti Jokerit, mutta myös IFK saivat jatkuvasti PJ:n tuomion ja pärjäsivät vain kun tuomarit suosivat jatkuvasti Helsingin joukkueita.

Otakar Janecky oli erityisesti "punainen vaate" P. Jaloselle. Tämä ja Jokeri-inho näkyi siinä, että 90-luvulla kun Jokerit ja TPS kohtasivat monena vuonna peräkkäin finaaleissa, Jalonen kirjoitti niin "mustavalkoisella kynällä", ettei edes Turkkari ja Erkki Liesmäki olleet yhtä puolueellisia. Esimerkiksi vuonna -97 kun Jokerit voitti TPS:n finaaleissa suoraan voitoin 3-0, PJ valitteli mestaruuden jälkeisenä päivänä Iltalehdessä vain sitä, että Tepsi joutui pelaamaan välierissä viisi peliä HPK:ta vastaan, kun Jokerit voitti Ilveksen suoraan 3-0 ja kuinka väärin tämä oli...
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku
Ihan mielenkiinnosta, mikäs Hoffrenista tekee huonon toimittajan?

No siis, jos puhutaan itse pelistä, niin siitä ei ymmärrä mitään. Sitten taas noin muuten toimittajana voi olla ihan hyvä. Vesa Rantanen on kanssa sellainen, joka tekee ihan ansiokkaita juttuja, mutta jos mennään itse pelistä kirjoittamiseen, niin ihan täyttä kusta.
 
No siis, jos puhutaan itse pelistä, niin siitä ei ymmärrä mitään. Sitten taas noin muuten toimittajana voi olla ihan hyvä. Vesa Rantanen on kanssa sellainen, joka tekee ihan ansiokkaita juttuja, mutta jos mennään itse pelistä kirjoittamiseen, niin ihan täyttä kusta.

Aika jännä. Itse näen ihan päinvastoin. Ymmärtää pelistä paljon, mutta toisinaan toimituksellinen anti jää hieman ohueksi. Hoffrenista siis puhe.

Kokonaisuutena Hoffren on minusta maan paras kiekkotoimittaja.
 

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Aika jännä. Itse näen ihan päinvastoin. Ymmärtää pelistä paljon, mutta toisinaan toimituksellinen anti jää hieman ohueksi. Hoffrenista siis puhe.

Kokonaisuutena Hoffren on minusta maan paras kiekkotoimittaja.
Hoffrenin "Heidän peli" -sarja kirjeenvaihtajana oli merkittävä setti. Nyt ei samanlaisia timantteja ole kirjoittainut, mutta Viasatin studiossa aina lisäarvoa.
 

julkki

Jäsen
Suosikkijoukkue
JYP, NHL
No siis, jos puhutaan itse pelistä, niin siitä ei ymmärrä mitään. Sitten taas noin muuten toimittajana voi olla ihan hyvä. Vesa Rantanen on kanssa sellainen, joka tekee ihan ansiokkaita juttuja, mutta jos mennään itse pelistä kirjoittamiseen, niin ihan täyttä kusta.

Mielellään kuulisi tästä esimerkkejä.
 

Fiftie

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kokudo Keikaku

PäätyynAsti

Jäsen
Suosikkijoukkue
Rauman Lukko
Tjaa, tulee lähinnä mieleen tosta kolumnista loukkaantumiselle, että se oululainen/Tapparammies parahtaa keneen kalikka kolahtaa.

Hyviä pointteja tekstissä on ja samaa mieltä olen, ainoa myötähäpeä tuli kielikuvan pahoittelusta ilmastoahdistuneilta (kyllä, aihe saatiin mainittua lätkäartikkelissa).

Alkaisivatko Tappara ja Kärpät sitten häviämään järjestäen enemmän, jos pelaisivat vähemmän "kyttäilylätkää" ja iloisemmin hyökäten?
 

aceman81

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät. Pesäkarhut.

Jussi Paasi. Siis herran jee mitä kuraa! Tämä viihdyttävyys keskustelu on myös ihan järkyttävää. Varmaan se valmentaja rupeaa peluuttamaan "viihdyttävää" pelitapaa, jolla ei pärjätä.

En oo tehnyt syväviiltävää analyysiä, mutta oon tullut siihen lopputulemaan, että aivan kuin suosikkini Sihvonen (ainakin aikoinaan) ajelee Paasikin ruuhkaan hieman kyynärpäät ylhäällä, puutavaraa alaselkään ja kevyttä jalkapyyhkäisyä viljellen, tarkoituksella hämmentäen.

Kyllä toki isoimmilla pähkinöillä operoiville seuroille saa vähän painetta laittaakin jos siltä tuntuu. Tästäkin huolimatta, nää kaks jengiä nyt on kaksi ylivoimaisinta kestomenestyjää ja voittajaa viimeisen vuosikymmenen ajalta. Seikka jota voi ihan jopa pikkasen arvostaakin, mikäli siis voittamiselle ja menestymiselle antaa jotain painoarvoa. Tuntuu kuinka vaikkapa Tapparan suuntaan on jaksettu nillittää jo pidemmän aikaa ja tietystä suunnasta pyritty puskemalla puskemaan vähempi menestyneitä seuroja, valmentajia ja seppiä eturintamaan.

Siinähän on kuitenkin latu auki, muitakin suurseuroja löytyy, ihan koska tahansa ja kuka tahansa voi tulla pätkimään nää alas valtaistuimiltaan. Vaikkapa sitten hyökäten, rallatellen ja mennen miljoonaa.
 

1000

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara 2.0, Sasha & Patu
Tjaa, tulee lähinnä mieleen tosta kolumnista loukkaantumiselle, että se oululainen/Tapparammies parahtaa keneen kalikka kolahtaa.

Hyviä pointteja tekstissä on ja samaa mieltä olen, ainoa myötähäpeä tuli kielikuvan pahoittelusta ilmastoahdistuneilta (kyllä, aihe saatiin mainittua lätkäartikkelissa).

Alkaisivatko Tappara ja Kärpät sitten häviämään järjestäen enemmän, jos pelaisivat vähemmän "kyttäilylätkää" ja iloisemmin hyökäten?
No itseäni ihmetyttää tämä negatiivisilla tulokulmilla kirjoittelu. Harvemmin tulee luettua hehkutuksia, kuinka Tappara laittoi miljoonamiehet pihalle CHL:stä. Muutenkin liigassa träppää kaikki ja jopa NHL:ssä träpätään tänä päivänä. Miksei Paasi ihmettele, että suurin osa joukkueista lähtee puolustavalla taktiikalla Tapparaa ja Kärppiä vastaan? Kaasu pohjassa vaan 3 miehellä karvaamaan ja em. joukkueet voittaisi pelejä suurinumeroisilla luvuilla, kyllä viihtyy kakskymppiset ja nuoremmatkin.
 
Suosikkijoukkue
Steelborn, Ich bin ein mouhijärveläinen
Huonoin habitus: Topi Nättinen.

Nyt ne viikset vittuun heti. Aivan hirveät. Ehkä Topi ajattelee, että hipstereillä on tällaiset kusiset amisviikset. Maailmassa on tasan kaksi ihmistä joille viikset ovat sopineet: Clark Gable ja Adolf Hitler.

Lisäksi Nättisen garderobi on suoraan hipsterihelvetistä. Kun ekaa kertaa näin Nättisen telkkarissa, luulin että joku pultsari oli eksynyt käytävältä studioon. Noissa villapaidoissa ja samettihousuissa voi ehkä liikkua osakuntahipoissa mutta ei ihmisten ilmoilla.

Ja vielä: se hipsteribuumi oli cool joskus 2000-luvun alussa.
 

Kake74

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Junior-Pelicans, Tamin Tribuuttiketju
Huonoin habitus: Topi Nättinen.

Nyt ne viikset vittuun heti. Aivan hirveät. Ehkä Topi ajattelee, että hipstereillä on tällaiset kusiset amisviikset. Maailmassa on tasan kaksi ihmistä joille viikset ovat sopineet: Clark Gable ja Adolf Hitler.

Lisäksi Nättisen garderobi on suoraan hipsterihelvetistä. Kun ekaa kertaa näin Nättisen telkkarissa, luulin että joku pultsari oli eksynyt käytävältä studioon. Noissa villapaidoissa ja samettihousuissa voi ehkä liikkua osakuntahipoissa mutta ei ihmisten ilmoilla.

Ja vielä: se hipsteribuumi oli cool joskus 2000-luvun alussa.
Joku kun mainitsee nimeltä nykyajan mielisairaimman massamurhaajan positiivisessa mielessä, saa se minut todella surulliseksi.
Eikä Nättisen ulkonäön ala-arvoinen haukkuminen sitä mielialaa kohota.
On meitä näköjään moneen junaan.
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös