Humble brag, eli nöyrä kerskailu keskuudessamme

  • 252 659
  • 953

Creed Bratton

Jäsen
Suosikkijoukkue
Україна
Kokeilin veroprosenttilaskurilla arvioida millaiset vuositulot pitäää olla että pääsee 47% verotukseen. Vielä kolmella miljoonalla ( 3 000 000 euroa) saa veroprosentiksi 46 kun ei ole mitään vähennyksiä.

Niin tuo on kesken vuoden päivitetty verokortti, kävin laittamassa tuon arvioidun kokonaispalkan veron laskuriin ja sain silloin 42% veroprosentin, eli tällöin valtio veisi eläke- ja muiden kulujen kanssa bruttopalkasta vain 50% ennen kuin päästään kulutusveroihin. Kyllä työnteko kannattaa!
 

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Pidän tätä ketjua aikas mielenkiintoisena. Moni varmaankin tietää molempia tapauksia (ihmisiä/tyylejä), eli vähän tai tarkoituksella humble bragia, ja sitten taas ihmisiä jotka eivät todellakaan tarkoita mitenkään kerskua yhtään millään. Toki väliinkin mahtuu asteikkoa sitten :) Iso rooli tietysti kuinka sosiaalinen on jne. ja missä yhteydessä/seurassa/sävyssä asioista puhuu.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Harmittaa jälkeenpäin, että en koskaan päässyt U20-kisoihin nuorempana. U18- ja U20-pelejä pääsin kyllä pari Vierumäellä pelaamaan, mutta eipä hirveästi ne enää lämmitä.
Meillä on keskuudessamme maajoukkuepelaaja! Selvisi heti ensimmäisenä kisapäivänä.
 

nummenkallio

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo
Annoin joulupataan 20 kertaa enemmän kuin eräs minuun kovasti katkeroitunut nimimerkki toivoi. Se olkoon meitsin nöyrä kerskailu.
 

finnjewel

Jäsen
Suosikkijoukkue
Porin Ässät, KooKoo, KPL, Kiovan Dynamo
Vapautin Ari Puheloisen nappisyötöllä yksin läpi, ja maalinhan se teki. Ei vaan ikinä järkännyt minulle reservin ylennystä;(
 

Mazaa

Jäsen
Suosikkijoukkue
Karsinnat
Meillä on keskuudessamme maajoukkuepelaaja! Selvisi heti ensimmäisenä kisapäivänä.
Siis onko täällä joku, joka ei muka ole maajoukkuepelaaja muutaman bischofshofenin jälkeen, ainakin jos sarasieppo tulee kysymään?

Useampi maajoukkue-edustus löytyy sillä samalla sekunnilla ja Garmisch-Partenkirchenissä on tullut käytyä menestyksellä jopa MM-kisajoukkueen kanssa. Toki ryyppäämisen MM-kisajoukkueen, mutta ei sillä niin väliä.

Lisäksi kaapista löytyy Naganon olympialaisten viralliset kisahanskat, eli ns. panohanskat joilla irtoaa.
 

Turder

Jäsen
Suosikkijoukkue
Toronto Maple Leafs
Onhan täällä mainittu joskus "NHLPA-jäsensivun mukaan..." eli kyllähän jatkiksen rosterista löytyy tarunhohtoisestakin kokemusta ;)

E: kliks, ei ihan mennyt ulkomuistista quote oikein.
 

stairox

Jäsen
Suosikkijoukkue
Wanha kunnon divariajan Vaasan Sport, Liverpool FC
Ranska | Patongin hinnan pitäminen 29 sentissä raivostuttaa Ranskassa: ”Häpeällistä” ihmettelen tuosta jutusta sitä, että en muista ikinä kuulleenikaan Leclerc kauppaketjusta. Piti googlata ettei sellaista nyt ihan Juan-les-Pinsin lähellä olekaan. Tai no yhtä kaukana toisaalta kuin Carrefour, jossa tuli käytyä jos jonkun kaverin kyydillä pääsi (pari kertaa kävin bussillakin tuolla). Ja tuo Carrefour sattui paremmin koulumatkan varrelle. Ja miksi CERAM on nykyään SKEMA (tiedän että ollut jo pitkään mutta minä olin ceramissa enkä skemassa. tosin opiskelinkin ltkk:ssa enkä lty:ssä, mutta nimi vaihtui juuri edellisessä vuodenvaihteessa ennen kuin valmistuin. molemmat toki lut enkunksi).
Ehdottomasti tämän ketjun kamaa. Maailmaa nähnyt mies ihmettelee asioita mitä me emme edes ymmärrä ihmetellä.

Minä tiedän ainoastaan että oman lapsuuden kylässä on nykyään joku K-Supermarket, ennen se oli pelkka K-kauppa. Patonkeja siellä ei saanut siihen aikaan, todennäköisesti nykyään.

Ja ainoa ihmettelyn aihe on miksi kotikylän BP nuoruudessani muuttui joksikin Union:iksi. Sittemmin muuttui vielä Nesteeksi. Ehkä bensa-aseman omistajalla nousi keltainen neste päähän kun muutti nimeä tuollaiseksi.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
1. Olen takuulla nähny enemmän eri lajien huipputapahtumia n. 50 maassa kuin sinä, tai kukaan Ilveen hönöfaniosastosta, joten tämä ei nyt oikein osunut minuun. Ei ne kaikki mitään ikimuistoisia urheilujuhlia ole olleet, mutta Intia-Pakistan -krikettiottelu sadalla gintonicilla, Brasilian cupin loppuottelu Maracanalla ennen karnevaaleja (tissit!) ja Gretzkyn jäähyväisottelu Madison Square Gardenissa ovat jääneet hyvin mieleen.
Tämä ei ollut enää kovin nöyrää, mutta kuuluu silti ketjuun.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Tämä ei ollut enää kovin nöyrää, mutta kuuluu silti ketjuun.
Mouhijärvellä on sen verran vähän virikkeitä että pitää matkustaa paljon nähdäkseen muutakin kuin Tappara-faneja ja traktoreita. Myös kaikki tissit on muuttaneet aikoja sitten Tampereelle.
 

Barnes

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tasuno Tasalakki
Mouhijärvellä on sen verran vähän virikkeitä että pitää matkustaa paljon nähdäkseen muutakin kuin Tappara-faneja ja traktoreita.
Juu, ei siinä mitään. Minä ainakin muistuttaisin koko ajan olleeni Gretzkyn jäähyväispelissä, jos siihen olisi aihetta.
 

muaddib

Jäsen
Suosikkijoukkue
Mimosanherkät Itkupillit ja Setämiehet
Juu, ei siinä mitään. Minä ainakin muistuttaisin koko ajan olleeni Gretzkyn jäähyväispelissä, jos siihen olisi aihetta.
Sattui sukulointi todella sopivaan saumaan, matsin jälkeen kiltisti junalla tädin luokse. Oli kyllä hieno tapahtuma.
 

Krepo

Jäsen
Suosikkijoukkue
SaiPa, Málaga CF
Itse olin Egyptissä, kun voittivat Afrikan mestaruuden omissa kotikisoissaan. Välierävoiton jälkeen oli jo sellaiset juhlat, että luulin heidän voittaneet koko kisat.

Sellainen persemaa on tuo Egypti, että itse toivon mielummin tällä kertaa voittoa Ugandalle ja voiton juhlia edistykselliseen Kampalaan ja heidän vuohikauppa torilleen. Voisin kuvitella, että tuolla ei kukaan halua pilata ainoan kaivon puhdasta juomavettä juhlimalla alasti, mutta kait tuosta jotain kuvamateriaalia länsimahinkin saadaan.. Kunhan VHS kasetit saapuvat ylen studioille.
 

cottonmouth

Jäsen
Suosikkijoukkue
KooKoo & Philadelphia Flyers

douppi

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Liverpool
Tämä ns.nöyrä kerskailu on överiksi vietynä kyllä aikas raskasta kuunneltavaa. Tiedän muutaman henkilön, jotka täyttävät nämä mitat oikein hyvin. Yksi erityisesti.
Hetki menee, mutta sitten ei oikeen tiedä mitä sanoa, kun ei jotenkin osaa lähteä mukaan keskusteluun :)
 

WarWas

Jäsen
Suosikkijoukkue
ÅIFK. Kaikki Fin maajoukkueet. 99+
Kuoleman arkkitehdin iskä on saanut tuta minun poikittaisen mailan amiksen sählypeleissä.
 

KiVi

Jäsen
Suosikkijoukkue
Nanna Karalahti
Naapurin finlandssvensk-rouva pahoitteli jälkikasvunsa äänekkäitä bileitä, jotka jouduin käymään katkaisemassa, toteamalla että kyllähän hän on sanonut lapselleen, että menkää niiden toisten kavereiden nurkkiin, kun niillä on omakotitalot, mutta kun heidän asuntonsa on niin kivan avoin ja avara, niin heillehän ne tulevat.

Mitä olen suomenruotsalaisia (naisia) muutamaa jututtanut, niin tällaista humble bragia tulee niin hehkeällä vilpittömyydellä, että siinä on jotain vähän aseistariisuvaakin.
 

Surukuku

Jäsen
Suosikkijoukkue
Sanaan Sepot ja muut jemeniläiset kiekkoseurat
Tuli eilen illalla katseltua Family Guyn uusin disneyltä näkyvä jakso (20. kausi jakso 20). Siitä jäi mieleen dialogi:
Peteriltä kysytään: "Miksi sinulla jöpöttää vähän?"
"Olen 45-vuotias. Tämä on täysi jöpötys"

Onneksi ei ole vielä noita ongelmia vaikka ikä täsmääkin.
Yo. lainaus täyttänee ketjuun tarkoitettujen viestien määritelmän suorastaan erinomaisesti...
 

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Joulu lähestyy.
 

Liitteet

  • Screenshot_20221010_145512.jpg
    Screenshot_20221010_145512.jpg
    86,4 KB · kertaa luettu: 321

Uleåborgir

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kärpät, Päätalo, Huovinen, Sympathy For The Devil
Kuvassa on tavallaan jopa sympaattisen epärehellinen humble brag.
 

Liitteet

  • 20221020_165034.jpg
    20221020_165034.jpg
    418,7 KB · kertaa luettu: 259
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Sain tänään krapulapanetukseeni täyshoidon threesomen muodossa.

Aiii prrrrrrkele...
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Olsin voinu lyädä molemmat sipulini vetoo että noin ekaan varttiin joku vekkuli tulee heittään jotain homosteluläppää. Jatkoaika ei petä. Ei sillä, naurahdin silti.
 
Suosikkijoukkue
Tappara, Setämiehet
Minnako siellä viimeinkin raotti alakerrasta?
Ei, valitettavasti. Perkules, olis pitäny vissiin soittaa se yläkertaan. Mutta emmääkään ny mikään viien euron horotsu oo... *snifff*
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös