HPK:n pelaajaa epäillään rattijuopumuksesta

• 12 381
  • 35

Igor33

Jäsen
Suosikkijoukkue
KalPa
Tällainen uutinen löytyi Ilta-Sanomien nettiversiosta.

http://www.iltasanomat.fi/urheilu/uutinen.asp?id=1331256

Eli torstaisen IFK-ottelun jälkeen "jokunen" HPK:n pelaaja oli lähtenyt juhlimaan voittoa. Sittemin poistuttuaan yksi pelaaja oli kolaroinut pysäköintialueen porttikongiin, 1,2 promillen humalassa, joka ylittää törkeän rattijuopumuksen rajan.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Syytän tästä Jere Karalahtea, jonka esimerkki on vienyt nuoren tsaddilaispojan elämänarvot väärille urille. Jere tosin tajusi ajella Hirson kyydillä.

Mikähän Seppäsellä muuten on ollut kun ei ole pelaamaan mahtunut aikoihin, eikä ole loukkaantuneeksi merkitty?

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
tuuski kirjoitti:
Syytän tästä Jere Karalahtea, jonka esimerkki on vienyt nuoren tsaddilaispojan elämänarvot väärille urille. Jere tosin tajusi ajella Hirson kyydillä.
Olisin odottanut jotain vähättelevää suhtautumistasi asiaan. Jos kerran alaikäisen raiskaus muuttui suihinantamiseksi, niin eikös tämä vähintään ole motorisoidulla leikkiautolla leikkimistä tjsp? Miehekkäästi kuitenkin syyllistäminen taas toisaalle, niinhän se lapsiparkakin muuttui uhrista viettelijäksi raiskaustapauksessa.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Gags kirjoitti:
Olisin odottanut jotain vähättelevää suhtautumistasi asiaan. Jos kerran alaikäisen raiskaus muuttui suihinantamiseksi, niin eikös tämä vähintään ole motorisoidulla leikkiautolla leikkimistä tjsp?
En tiedä nyt mistä raiskauksesta puhut. Niistä Saken ja Köllin porukan huhutuista vai Billy Tibbettsin samanlaisista vai peräti niistä Schneiderista liikkuneista huhuista? Raiskaus ja rattijuoppous ovat vakavia juttuja, onneksi ainakaan ensimmäisestä tuomittuja ei ole kannattamassani porukassa pelannut.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
No hyvä että jäi kiinni ja toivottavasti oppii tästä tempauksestaan jotain. Ei kauhean hyvää mainosta HPK:lle, mutta tuomitseminen ja rankaisutoimenpiteet kuuluvat oikeusistuimelle. No, en minä silti laittaisi vastaan vaikka joukkueen sisältäkin jotenkin Seppästä muistutettaisiin, että mitä sopii tehdä ja mitä ei.

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Pelaaja lähti IS:n mukaan yökerhosta, jonne ei ainakaan juniori-ikäisillä pitäisi olla mitään asiaa Hämeenlinnassa tai muualla. Toivon tietysti, ettei rattijuopumksesta epäilty henkilö ole Timo Seppänen. Ikävä asia tietysti jääkekolle, sm-liigalle ja erityisesti HPK:lle, kuten kaikki tällaiset jutut ovat, tapahtuivat ne mille tahansa pelaajalle tai joukkueelle.

tuuski

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallo-Kärpät
Johannes kirjoitti:
Pelaaja lähti IS:n mukaan yökerhosta, jonne ei ainakaan juniori-ikäisillä pitäisi olla mitään asiaa Hämeenlinnassa tai muualla.
Eiköhän tässä Metropolissa/Rocktownissa tms. käynnistä ole kysymys, aika makuasia puhuuko baarista vai yökerhosta.

Mitenkäs muuten tuon lain kanssa, onko Suomessa edes sellaista lakia, joka kieltäisi täysi-ikäisen henkilön pääsyn johonkin baariin/yökerhoon? Itse olen ainakin siinä käsityksessä, että kuppilat saavat itse valita asiakkaansa.

Metukka

Jäsen
Suosikkijoukkue
Feikkiheikit
Jos kyseessä on Seppänen, niin kyllä on Kerhon turmeltunut ilmapiiri nopeasti ehtinyt pilaamaan tämän puhtoisen ja viattoman urheilevan nuorukaisen mielen.
Toisaalta jos asiaa tutkii Hämeenlinnan poliisi niin eihän pelaajalla pitäisi olla mitään hätää. Eiköhän varatuomari ja kaikkien kabinettivaikuttajien isä ja äiti eli Harri "Jim`s father" Lintumäki junaile tämänkin tapauksen sympaattisen Kerhon ja samalla tietenkin koko Hämeenlinnan etujen mukaisesti?
Pieni riski tosin pielee siinä, jos kyseessä on Seppänen, hänen Hifk-taustansa. Sehän tarkoittaa automaattisesti paatunutta rikollista.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
tuuski kirjoitti:
Itse olen ainakin siinä käsityksessä, että kuppilat saavat itse valita asiakkaansa.
Ei ihan pidä paikkaansa, mutta ikärajaa laki ei käsittääkseni 18v yli määrittele. Mutta kuppilat ei voi olla päästämättä esimerkiksi raiskaajia sisään. Mannet näitä ovat oikeuteenkin asti muistaakseni vieneet.

Jyty

Jäsen
Suosikkijoukkue
käyttää lehväslukkoa logonaan.
tuuski kirjoitti:
Mitenkäs muuten tuon lain kanssa, onko Suomessa edes sellaista lakia, joka kieltäisi täysi-ikäisen henkilön pääsyn johonkin baariin/yökerhoon? Itse olen ainakin siinä käsityksessä, että kuppilat saavat itse valita asiakkaansa.
Ihan tarkkaan en lakipykäliä nyt muista, mutta tämä asia ei ole niin yksinkertainen kuin sen voisi olettaa. Tarkoitan siis saa valita tai ei saa valita asiakkaitaan. Asiasta on ollut aikaisemmin joku tapaus, joka johti oikeuteen asti, koska homma katsottiin kärsijän puolelta syrjinnäksi ihonvärin perusteella ja tästä tapauksesta tuli jotain sanktioita myös baarin omistajalle.

Mitä tulee tähän tapaukseen, niin olkoon sitten kyseessä kuka pelaaja tahansa, teko on mielestäni typerä. Kerhossakin on varmaan annettu kaikille selväksi, miten julkisuuden kanssa kuuluu menetellä, ja varsinkin alkoholinvaikutuksen alaisena toimiminen sääntöjä rikkomalla on anteeksiantamatonta. Mikään seura nyt tuskin kieltää, ettei baariin saisi mennä, mutta pitää toimia niin, ettei jälkikäteen tule mitään negatiivista palautetta.
Taitaa olla ko. pelaajalla edessään kaksikin eri oikeusastetta, kenelle joutuu tekosiaan selittelemään. HPK ja oikeuslaitos.

edit. Gagsin kanssa saatetaan olla samassa tapauksessa.

Viimeksi muokattu:

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
tuuski kirjoitti:
Eiköhän tässä Metropolissa/Rocktownissa tms. käynnistä ole kysymys, aika makuasia puhuuko baarista vai yökerhosta.

Ei ole lakia, mutta tästä tapauksesta näkee, että harkintaa kannattaisi käyttää. No joo, jeesustelu sikseen. Rikkeen tehnyt henkilö kärsii seuraukset nahoissaan ja elämä jatkuu.

Iker

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Nimi se on joka miestä pahentaa.

ADT-mies Timo Seppälä ajeli aikanaan Mersunsa kännipäissään sähkökaappiin, nyt semikaimansa Timo Seppänen ilmeisesti kokeillut vastaavissa höyryissä portin kestävyyttä.

Ei mulla muuta.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Johannes kirjoitti:
Ei ole lakia, mutta tästä tapauksesta näkee, että harkintaa kannattaisi käyttää.
Niin, siis portsareiden pitäisi erottaa sisään pyrkivistä täysi-ikäisistä ihmisistä potentiaaliset rattijuopot ja estää näin heidän alkoholin nauttimisensa? Heh.

Neely

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, Kings ,Englanti, Blaugrana&C.D. Santa Clara
Aeroman kirjoitti:
Ihan tarkkaan en lakipykäliä nyt muista, mutta tämä asia ei ole niin yksinkertainen kuin sen voisi olettaa. Tarkoitan siis saa valita tai ei saa valita asiakkaitaan. Asiasta on ollut aikaisemmin joku tapaus, joka johti oikeuteen asti, koska homma katsottiin kärsijän puolelta syrjinnäksi ihonvärin perusteella ja tästä tapauksesta tuli jotain sanktioita myös baarin omistajalle.

Periaatteessa ainoa tapa "valita" yli 18- vuotiaita asiakkaita on tuo ikärajan määrittely vaikka 24-vuoteen. Silloin se on ihan ravintolan oma-asia miten 18-23 vuotiaat asiakkaansa valitsee. Siihen ei ole kellään lain perusteella nokan koputtamista.

Tuo syrjintä pykälä kyllä aiheuttaa monille ravintoloitsijoille päänvaivaa kuten myös viralliset porttikiellot. Viralliset porttikiellothan pitää hakea lakia valvovalta instanssilta jotta ne ovat pitävä syy pitää " ei toivottu asiakas " ovien ulkopuolella. Onneksi käytännössä tuo ei aivan noin aasimaista ole. Harva " baari nyrkin heiluttelija " tai häirikkö alkaa virkavallan kautta tivaamaan sisäänpääsyä ravintolaan.

Henkilöllisyystodistuksien kanssakin on niin ja näin. Vuosia takaperin kun moista hommaa tuli tehtyä en hyväksynyt yhden nuoren naisihmisen kuvallista Kela-korttia ( kuva varmaan 9-vuotiaana otettu ) perustelemalla etten hyväksy kuin kuvallista henkilökorttia, passia tai ajokorttia henkilöllisyyden todistamiseksi. Tyttönen soitti poliisit ovelle että kyllä ne käskee sisään päästämään ja pystyy varmistamaan hänen iäkänsä. No varmistivathan ne sen mutten silti tinkinyt ravintolan linjasta. Poliisit olivat kannastani sitä mieltä että siihen on täysi oikeutus nimenomaan sen vuoksi että muita henkilöllisyystodistuksia liikkuu niin helvetilliset määrät "väärennettyinä" tai kavereilta lainattuna. Tyttö jäi rannalle mutta oli uutukaisen ajokorttinsa kanssa toki tervetullut muutamaa viikkoa myöhemmin.

Itse asiasta: Ikävä moka siltä pelurilta joka tämän teki. Toivottavasti oppii. Parempi että törmäili porttikongeihin kuin mihinkään elävään kohteeseen, jos tästä nyt pitää jotain ei negatiivistakin löytää.

TML

Jäsen
Ei kellekkään kyllä yllätyksenä voinut tulla tuo että kyseinen henkilö on Seppänen. Sen verta tunnettuja miehen juomatavat ovat jääkiekko piireissä vaikka ikää on vähän. En mitenkään väheksy tai hauku Seppästä paitsi tietenkin se on typerää jos lähdetään autolla ajamaan humalassa mutta hyvä jos kuppi maistuu.
Säiliö ja Seppänen ovat tämänkin kauden aikana tuopin jos toisenkin kumonneet peliä edeltävänä ja pelin jälkeisenä iltana.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Kuusijuhla - Sex Festival
Onpas hienoa että täälläkin tapahtuu jotain! Epäilen että mies olisi oikeasti ollut edes humalassa, tällä kertaa Timo vain unohti että Leetchmäinen/Heinomainen™ lanneliikeharhautus ei taivu Corollalla tai perhefarmarilla ihan yhtä näppärästi kuin IFK-taustan omaavalla huikean letkeällä osalla vartaloa. Mikset ollut meikäläisten kanssa pelaamassa Trivial Pursuitia, Timo? Oli kaikenlaista semi-pensionatea ja maturea matkassa illan mittaan. Ai niin, Birgerin ikäraja on 20...jotain poikia sieltä käännytettiinkin.

Metro ja Rocktown taitavat kyllä olla molemmat 18v kun kerran naapurin tissitytötkin sinne pääsevät. Tuossa IS:n kuvassahan on NoLife eli NightLife jo valmiiksi! Siellä Timppa on ollut! Timo tietää parhaat mestat!

Ihmetystä aiheuttaa ainoastaan se ettei mies löytänyt ko. paikasta mitään laadukasta lihakimpaletta seurakseen!

Gags kirjoitti:
Olisin odottanut jotain vähättelevää suhtautumistasi asiaan. Jos kerran alaikäisen raiskaus muuttui suihinantamiseksi, niin eikös tämä vähintään ole motorisoidulla leikkiautolla leikkimistä tjsp? Miehekkäästi kuitenkin syyllistäminen taas toisaalle, niinhän se lapsiparkakin muuttui uhrista viettelijäksi raiskaustapauksessa.

Oletpas sinä lapsellinen. Billy on mun kamuja!

Master God

Jäsen
Suosikkijoukkue
Pallokerho
Rontti kirjoitti:
Niin, siis portsareiden pitäisi erottaa sisään pyrkivistä täysi-ikäisistä ihmisistä potentiaaliset rattijuopot ja estää näin heidän alkoholin nauttimisensa? Heh.
Nähdäkseni ravitsemusliike on tehnyt vakavan rikkeen anniskelemalla väkijuomia ilmiselvästi päihtyneelle henkilölle, mikä siis on Suomen lain mukaan jyrkästi kiellettyä.

Vakavasti puhuen on hyvin ikävää, että tämänkaltaisia hölmöilyjä suoritetaan. Harri Lintumäki voisi kiirehtiä lehtien palstoille tuomitsemaan tämänkaltaiset toimet ja kertomaan, että HPK suhtautuu rattijuopumustapauksiin jyrkän kielteisesti. Lisäksi pitäisi todeta, että asia käsitellään oikeussalin lisäksi vielä joukkueen sisällä, niin saataisiin tämäkin asia pois päiväjärjestyksestä.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Golden AWe kirjoitti:
Oletpas sinä lapsellinen. Billy on mun kamuja!
Hmm. En tiedä miten suhtautua tähän henkilökohtaiseen hyökkäykseesi. Pitääkö tämä tulkita uhkaukseksi? Kerro nyt kuitenkin sille että olen a) mies (josko sitten auttaisi) ja b) tovin aikaa jo täysi-ikäinen. Mitä luulet, taidan olla riskiryhmän ulkopuolella kuitenkin?

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gags kirjoitti:
Hmm. En tiedä miten suhtautua tähän henkilökohtaiseen hyökkäykseesi. Pitääkö tämä tulkita uhkaukseksi? Kerro nyt kuitenkin sille että olen a) mies (josko sitten auttaisi) ja b) tovin aikaa jo täysi-ikäinen. Mitä luulet, taidan olla riskiryhmän ulkopuolella kuitenkin?

Hyökkäykseen? Pyysin sinua ottamaan huomioon minun ja etenkin muiden tunteet ja keksittymään vähempään provoiluun välillä. Ketjun aihe ei ilmeisesti ollut raiskaukset?

Johannes

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, jääkiekko.
Rontti kirjoitti:

Pitäisi olla tarkempana junnujen kanssa, voiko joku olla eri mieltä ihan tosissaan. Ihmettelen vähän vielä jopa pelaajan seurueessa olleita peli"kavereitakin". Itse ainakin yrittäisin estää seurueeni kännitörmäilyt auton kanssa, jos olisin paikalla.

Gags

Jäsen
Suosikkijoukkue
Charlestown Chiefs
Golden AWe kirjoitti:
Hyökkäykseen? Pyysin sinua ottamaan huomioon minun ja etenkin muiden tunteet ja keksittymään vähempään provoiluun välillä. Ketjun aihe ei ilmeisesti ollut raiskaukset?
Ymmärtänet itsekin ettei lapsellisuus ja Billy Tibbetts peräkkäisissä lauseissa voi saada tällaisen normaalin sukankuluttajan päässä aikaan kuin yhdenlaisen assosiaation? Sorry, jos et sitä hakenutkaan. Tunteet ne on uhreillakin. Voimahali sinulle.

Osmo Rapeli

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gags kirjoitti:
Ymmärtänet itsekin ettei lapsellisuus ja Billy Tibbetts peräkkäisissä lauseissa voi saada tällaisen normaalin sukankuluttajan päässä aikaan kuin yhdenlaisen assosiaation? Sorry, jos et sitä hakenutkaan. Tunteet ne on uhreillakin. Voimahali sinulle.

Onneksi edes yrität olla hauska...nooh, moni mies on legenda omassa mielessään!

Taisi olla tämä IS:n kuvassa ollut ravintola kyseessä: http://www.restaurant-nightlife.com/main.cfm?city=hml

Toivomme, jopa vaadimme 20v. iän!

Kun katsoo tätä tai tätä kuvaa ymmärtää kiireellistä lähtöä paljon paremmin. Ei, kuva ei ole kyseiseltä illalta, normimeno kun ei siellä ole tuollaista...ei, se on paljon pahempaa!

Analyytikko_

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK, HJK, QPR, ManU, Hertha BSC
Master God kirjoitti:
Vakavasti puhuen on hyvin ikävää, että tämänkaltaisia hölmöilyjä suoritetaan. Harri Lintumäki voisi kiirehtiä lehtien palstoille tuomitsemaan tämänkaltaiset toimet ja kertomaan, että HPK suhtautuu rattijuopumustapauksiin jyrkän kielteisesti. Lisäksi pitäisi todeta, että asia käsitellään oikeussalin lisäksi vielä joukkueen sisällä, niin saataisiin tämäkin asia pois päiväjärjestyksestä.

Ja sitten vielä SM-Liiga voisi varmuuden vuoksi rappaista HIFK:lle sakot tästä episodista.

Hämeen Sanomien mukaan kyseessä olisi Timo Seppänen, joten eiköhän vastuu siirretä sille, jolle se kuuluu.

Rontti

Jäsen
Suosikkijoukkue
paska kiekko
Johannes kirjoitti:
Ihmettelen vähän vielä jopa pelaajan seurueessa olleita peli"kavereitakin". Itse ainakin yrittäisin estää seurueeni kännitörmäilyt auton kanssa, jos olisin paikalla.
Eiköhän tuo sinun kuvailemasi toimintamalli ole aika yleinen, mutta tuskinpa Seppänen on NightLifen lauteilta lähtiessään kovin suureen ääneen kuulutellut lähtevänsä ajelemaan kotia kohti. Vai mitä luulet?

Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy