Homoadoptiot

  • 9 248
  • 177

Hyväksytkö sen, että homoseksuaalisissa suhteissa elävät saavat adoptoida lapsia?

  • Kyllä, se on ihan OK

    Ääniä: 43 23,6%
  • Ei, en hyväksy sitä.

    Ääniä: 134 73,6%
  • En osaa sanoa

    Ääniä: 5 2,7%

  • Äänestäjiä
    182

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
Viestin lähetti eagle
Sanotaan näin kärjistetysti, että jos matti&make tahtoo naida itseään Matin kotona, niin mun mielestä se on ihan ok.

Varmaan tarkoitit toisiaan;). Mutta asia tuli selväks. Ja kiva näistä asioista on keskustella, eri toten eri mieltä olevien ihmisten kanssa. Rakentavasta keskustelusta ei ole kenellekään haittaa :)
 

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Kiitos, ihan hyvä huomio... laitetaan tuo väsymyksen piikkiin, vaikka ehkä sen voisi huonon oikeinkirjoituksenkin piikkiin laittaa.

Kyllähän se on mukava keskustella, mutta näin väsyneenä ei ajatus kulje, joten taidanpa poistua nukkumaan.
 

Cube

Jäsen
Mun pitäisi yrittää suhtautua tähän keskusteluun sen ansaitsemalla vakavuudella. Pahoittelut kaikille mun asiaankuulumattomien ja kärjistettyjen heittojen johdosta, mutta "oli pakko laittaa"..

seuraava kysymys on kuitenkin ihan vakavasti esitetty..
Mutta mikä on, eagle, suhtautumisesi sukurutsaukseen?

LISÄYSTÄ: tämmöinen kysymys vielä. Miksi esim. antiikin Kreikassa homous oli ihan normaalia, jopa yleistä? Siellähän filosofit järjestivät juhlia, joissa syötiin, juotiin, keskusteltiin elämän tarkoituksesta ja siinä välissä pistettiin nuorten miesten kanssa pientä orgiantynkää pystyyn. Aika fakta näyttö siitä, ettei homous ole ainakaan synnynnäistä, mielestäni.
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Huokaus, jäin vielä kirjoittamaan toiseen ketjuun, joten pitihän tämäkin vielä vilkaista. Nyt asiat alkavat mennä kyllä tosi pahasti off-topic, mutta voin vastata. Jatkossa sitten ehkä parempi pitää yv-tasolla, jos tahtoo keskustella tai avata uusi ketju, vai mitä Cube?

Sukurutsaus, hmmm... tässä on siinä mielessä erikoinen käsite, että ennenhän taidettiin laskea serkkujenkin teot sukurutsaukseksi. Nykyisin kuitenkin on ilmeisesti mahdollista, jopa mennä naimisiin serkkujen(ellen ole väärässä)? Eli yleinen mielipide on muutettu lain mukana, vai olikohan toisinpäin?
Mitä tulee lähisukulaisten väliseen sukurutsaukseen en sitä ymmärrä, enkä hyväksy. Tosin se vähentää avarakatseisuuttani, mutta vaikka molemmat(siis esim. sisko-veli, äiti-poika, jne.) olisivat asian kannalla, niin pidän sitä sellaisena seksuaalisena poikkeavuutena, kuten pedofiiliakiin. Eli mikä ei ole hyväksyttävissä yleisesti.

Nyt tietenkin tuleekin siitä vaikea tilanne, että miten jos sisarukset rakastuvat toisiinsa tietämättä olevansa siskoja, silloin en oikein voi tuomitakkaan, koska se ei ollut tietoista.

Niin ja toivottavasti se nyt tosiaan oli vakavissaan kysytty, kun minua valvotti kysymys.
 

finnishninja

Jäsen
Suosikkijoukkue
Gunnilse IF
Suvaitsevuus..

... tai suvaitsemattomuus on yksi asia...

Nimittäin nämähän ovat asioita jotka muuttuvat koko ajan.
Ennen Matti ja Kaisa hoitelivat homman hiljaa yöllä, pimeässä peiton alla ja hedelmä tuli 9 kk kuluttua lapsen muodossa. Seksistähän ei ylipäätään puhuttu koskaan - ei edes koulussa!

Sen jälkeen alkoi seksi vapautumaan. Sai sytyttää valot, eikä tarvinnut enää harrastaa peiton allakaan.
Markkinavoimat tulivat kuvaan mukaan. Nyt voimme ostaa lehtiä, filmejä, surrur-tankoja sun muita karkinmakuisia kondomeja.

- Suvaitsemme paljon enemmän. Raja on tänään eri paikassa.

Tänäpäivänä alkaa homoliitto olla enemmän tai vähemmän hyväksytty. Yhteiskunta hyväksyy sen täysin.
Myös minä hyväksyn sen, vaikka en hyväksykkään heidän toivettaan saada adoptoida lapsia.

Kysymykseni on: Suvaitsemmeko sen, että suvaitsemme yhä ennemmän? Eikö rajaa voida vetää mihinkään?

Yllättävän moni hyväksyy jo nyt homojen adoption. Moni ketjussa vetoaa juuri vuoteen 2002 ja miten ajat muuttuvat.

- Miten paljon ajat saavat muuttua?

Joku mainitsi pedofiilit. Onko se ok, että esim. 10 vuoden päästä saa sekaantua jo kymmenvuotiaaseen? Riittääkö perusteeksi että myös lapsi tarvitsee rakkautta ja fyysistä kosketusta:confused:
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Re: Suvaitsevuus..

Viestin lähetti finnishninja
[B.
Yllättävän moni hyväksyy jo nyt homojen adoption. Moni ketjussa vetoaa juuri vuoteen 2002 ja miten ajat muuttuvat.

- Miten paljon ajat saavat muuttua?

Joku mainitsi pedofiilit. Onko se ok, että esim. 10 vuoden päästä saa sekaantua jo kymmenvuotiaaseen? Riittääkö perusteeksi että myös lapsi tarvitsee rakkautta ja fyysistä kosketusta:confused: [/B]

Niinpä. No, tässä on tosiaan se ero että pedofiliassa kysymys on pakottamisesta ja raiskaamisesta. Tätä voi tehdä sekä hetero- että homoseksuaalisessa mielessä, ilman että kysymys olisi homoudesta tai heteroudesta.

Seksuaalisen moraalin kehittyminen vapaamielisemmäksi on johtunut siitä että ollaan vähitellen päästy eroon suljetun, patriarkaalisen maatalousyhteiskunnan ja kristinuskon ahdasmielisimmistä traumoista. Seksiä on ruvettu pitämään yksityisasiana aivan kuten uskonnollista kantaa tai poliittista mielipidettä - mutta nämä jälkimmäisetkään eivät sitä siis ole kovin kauaa olleet. Tietysti konservatiivit aikoinaan vastustivat kovasti myös niiden yksityisasiaksi muuttumista.

Sen sijaan sekä yhteiskunnallisessa konservatismissa että liberalismissa on hyvin yhdenmukaisesti pidetty kiellettyinä väkivalta, pakottaminen ja manipulaatio, kohdistuvat ne sitten mille elämänaloille hyvänsä. Mukaanlukien siis seksi.

No, on totta että liberaalit näkivät etenkin 60- ja 70- luvuilla rikolliset yms. "viattomina" olosuhteiden uhreina, joita ei tule käytännössä rangaista mitenkään.

Minäkin olen sitä mieltä että kysymys on pitkälti olosuhteista, mutta en tajua että mitä sijaa "viattomuudella" on siinä että joku henkilö on vahingoittunut yhteiskuntakelvottamaksi huonoissa olosuhteissa. Toki nämä huonot olosuhteet tulee muuttaa, mutta se ei yleensä muuta tämän jo vahingoittuneen yksilön käytöstä.

Eli useimmat patologiset pedofiilit, psykopaatit yms. tulee pysyvästi erottaa yhteiskunnasta. Minä en tosin pidä sitä niinkään rangaistuksena vaan yhteisön itsepuolustuksena, mutta lopputulos on sama.

[edit] krijoitusvrheitä
 
Viimeksi muokattu:

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Ehkä olen väärässä mutta jotenkin nuo kaksi edellistä viestiä kuvaavat tämän keskustelun osapuolia... Ehkä tämänkin takia ollaan toistaiseksi menty kohti vapaamielistä suuntaa. Kun älyllisesti on konservatiiveilla tiettyjä vaikeuksia. Siltä tuntuu. Näissä monimutkaisissa kysymyksissä olis aivan kiitollista käyttää ikään kuin älyllisiä ja rationaalisia argumentteja.

Noitienko polttaminen lopetettava? - ei helvetissä ja miksi homoja ei nykyään enää paloitella ENNEN mestausta???????
 

Kaivanto

Jäsen
Viestin lähetti Chip
Lukiossa uskonnontunnilla opettaja näytti meille kalvolla erilaisia syitä homouteen... Noilla samoilla syillä olisi yhtä hyvin voinut selittää esim pedofilian. Olisitko sinä valmis hyväksymään pedofiilien seksuaalisen suuntauksen normaalina? Pedofiliaahan pidetään sairautena, aivan kuten homoseksualismia pidettiin aiemmin. Kuka tietää, vaikka pedofilia olisikin hyväksytty seksuaalinen suuntaus 30 vuoden päästä, hyväksyisitkö sinä sen?

No nyt alkoi kiinnostamaan (käsittääkseni olet f ja minä m, joten tämä on aivan tervettä). Eli siis kiinnostaa tuo, että uskonnonopettaja näytti kalvolta syitä homouteen. Kuulostaa lievästi sanoen erikoiselta, kyseenalaiseltakin. Mitä nämä syyt mahtoivat olla? Ovat nimittäin käsittääkseni aika epäselviä lääketieteellisessä mielessä, joten ussanopesi lienee tehnyt merkittävähkön läpimurron - tai harrastaa virkavirhettä lähentelevää luulottelu-lietsontaa.

"Kohta pedofilia sallitaan" -argumentti tulee tässä yhteydessä esille jok'ikisen kerran ja on toistosta huolimatta aina yhtä huono. Täsmälleen yhtä vedenpitävää, suorastaan identtistä, logiikkaa on väittää, että jos heteroseksi laillistetaan niin kohta raiskauksetkin sallitaan.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Viestin lähetti girlzilla15

Kunnioitat homoja muttet hyväksy homoliittoja?

Ristiriitainen asenne.


Tämä asenne on tullut esiin monessa kommentissa, ja minustakin se on ristiriitainen. Kuinka voi hyväksyä homot, mutta ei heidän virallista liittoaan. Jos kirkolle on ongelma vihkiä heitä, niin se on kirkon asia. Yhteiskuntamme on kuitenkin lailla turvannut homoparien oikeudet, ja sillä siisti. Itse olen vielä sitä mieltä, että adoptio ei ole niin yksinkertainen juttu, koska ihminen on niin monimutkainen "koneisto". Meidän kehitykseemme vaikuttavat niin monet asiat, että toivoisin niin homojen kuin heteroidenkin miettivän tätä kysymystä riittävän laajasti. Olen toistaiseksi "isä ja äiti" -kannalla lähinnä roolimallien vuoksi, eikä se mielestäni ole luonnoton argumentti. Korostan kuitenkin, että kahden aikuisen välinen suhde on mielestäni normaali, olipa kyse homoista tai heteroista, eikä niin kuin joku aikaisemmin totesi "homot ja me normaalit..." Itse en ainakaan kehuisi itseäni "normaaliksi", sillä minullakin on piirteitä, joita muut eivät hyväksy. Kuka meistä uskaltaa määritellä normaaliuden? Ehkä joku ajattelee, että kommenttini on ristiriitainen (hyväksyn homouden, mutta en adoptiota), niin myönnän, että vielä en ole valmis adoptiota kannattamaan. En kuitenkaan pidä kynsin ja hampain kiinni omasta mielipiteestäni, vaan haluan toki olla avoin. Nyt olisikin tärkeää saada esimerkiksi laajempaa tietoa, kuinka homoperheessä kasvaneet ovat perhe-elämän kokeneet. Heitähän kuitenkin on, vaikka adoptio sinänsä ei ole vielä virallisesti mahdollista. Keskustelu jatkukoon...
 
Viimeksi muokattu:

eagle

Jäsen
Suosikkijoukkue
Tappara, Pittsburgh
Tuosta antiikin Kreikasta. Olisiko, niin että muutaman henkilön homous korostuisi, koska yleisesti homous on ollut yleisen mielipiteen mukaan ns. sairasta. Itse olen lukenut kirjallisuutta antiikin Kreikasta, sielläkin oli homoutta, mutta tuntui eniten olevan näissä tapauksissa toinen osapuoli aina nuori. Ehkäpä kyseessä olivatkin päästään kovin sairaat pedofiilit, eikä vain homot? Mitä se taas tarkoittaa, sitä vain mielestäni, että nämä asiat eivät ole uusia, mutta nyt niistä puhutaan.

Kaivanto ehtikin jo sanomaan riittävästi muuten.
 

Daespoo

Jäsen
Suosikkijoukkue
Hameenlinna Moderators
EI MISSÄÄN NIMESSÄ!

Homot tehköön kahdestaan mitä haluaa mutta lapsen mukaan sotkeminen on täysin sairasta sekä erittäin epäoikeudenmukaista lasta kohtaan.

Jos tämä homma menee edes eduskunnan äänestettäväksi niin minä liityn niihin helvetin polvirukoilijoihin.
 

Babe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Vastuu kiusaamisesta?

Te jotka olette homoadoptioita vastaan, koska lapsi joutuisi kokemaan kiusaamista koulussa, moniko teistä on valmis tekemään jotain kiusaamisen loppumiseksi, jos adoptiot sallittaisiin? Tarkoitan tilannetta jossa pikku-Mauri tai pikku-finnishninja tulee koulusta kotiin, ja kertoo että hänen luokallansa on Mikko, jolla on kaksi isää. Pääseekö suustasi:

a) "voi helvetti, minkähänlaista homomenoa niilläkin on kotona. Varmaan kasvaa lapsestakin ihan kieroutunut tuollaisessa perheessä. Kaikki friikit ne saakin lapsia kasvattaa. Sitä varmaan kiusataan ja paljon."

vai

b) "muistathan, ettet kiusaa Mikkoa hänen perheensä takia. Se ei ole reilua eikä kivaa. Kaikki ihmiset ovat tasa-arvoisia."

Tässä asiassa on vastuuta turha siirtää kiusaajalta eduskunnalle tai homopareille, vaan pidetään se siellä mistä ne kiusaajien omat roolimallit tulevat. Turha syyttää opettajaa, jos Pekka hakkaa Ristoa, koska Riston isä ajaa Ladalla.

Ei sitä omaa suhtautumista tarvitse välttämättä mihinkään muuttaa, vaan sitä, miten opetamme oman jälkikasvumme kohtelemaan homoparien lapsia. Näin, jotta kymmenen vuoden kuluttua meillä olisi henkisesti terveempiä lapsia vanhempien seksuaalisesta suuntautumisesta riippumatta.
 

girlzilla

Jäsen
Suosikkijoukkue
Jokerit
Viestin lähetti Chip


Lukiossa uskonnontunnilla opettaja näytti meille kalvolla erilaisia syitä homouteen... Noilla samoilla syillä olisi yhtä hyvin voinut selittää esim pedofilian. Olisitko sinä valmis hyväksymään pedofiilien seksuaalisen suuntauksen normaalina? Pedofiliaahan pidetään sairautena, aivan kuten homoseksualismia pidettiin aiemmin. Kuka tietää, vaikka pedofilia olisikin hyväksytty seksuaalinen suuntaus 30 vuoden päästä, hyväksyisitkö sinä sen?

Johonkin se viiva on vedettävä, ja se vedetään tähän.
Heterous ja homous ovat seksuaalisia suuntautumisia, joissa on mukana kaksi toistaan rakastavaa henkilöä. Pedofilismissa on aikuinen sairas henkilö, joka kuvottavalla tavalla käyttää hyväkseen lapsia, jotka kärsivät tilanteesta.
Käsittäisin että homoudella ja pedofilismilla on kuitenkin tässä suhteessa jokseenkin suuri ero.
Seksuaalisia suuntautumisia kyllä, mutta jos ei hyväksy homoutta, ei voi mielestäni hyväksyä myöskään heteroutta, samoilla periaatteilla ainakaan. Jumala ne on ne homotkin luonut, haluaa sitä tai ei.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Toki homous on hyväksyttävämpää kuin pedofilia, koska homoudessa molemmat osapuolet ovat normaalitapauksessa halukkaita. Silti, jos jumala halutaan asiaan mukaan vetää, niin eiköhän silloin pedofiilitkin ole hänen luomuksiaan? (Tässä muuten yksi syy, minkä takia en jumaliin usko.)

Pedofilia ilmeisesti voi "laueta" traumaattisista lapsuudenkokemuksista, mutta varmaankin on myös synnynnäisiä pedofiilejä siinä missä synnynnäisiä homojakin. Tuskin kukaan sitä paitsi ihan huvikseen päättää pedofiiliksi ryhtyä, joten siinä mielessä sitä voi pitää samanlaisena "suuntautumisena" kuin homoutta.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
Viestin lähetti Moto
Toki homous on hyväksyttävämpää kuin pedofilia, koska homoudessa molemmat osapuolet ovat normaalitapauksessa halukkaita. Silti, jos jumala halutaan asiaan mukaan vetää, niin eiköhän silloin pedofiilitkin ole hänen luomuksiaan? (Tässä muuten yksi syy, minkä takia en jumaliin usko.)

Pedofilia ilmeisesti voi "laueta" traumaattisista lapsuudenkokemuksista, mutta varmaankin on myös synnynnäisiä pedofiilejä siinä missä synnynnäisiä homojakin. Tuskin kukaan sitä paitsi ihan huvikseen päättää pedofiiliksi ryhtyä, joten siinä mielessä sitä voi pitää samanlaisena "suuntautumisena" kuin homoutta.


Loistavaa päättelyä. Vastasin tähän vähän aiemmin näin:

"Niinpä. No, tässä on tosiaan se ero että pedofiliassa kysymys on pakottamisesta ja raiskaamisesta. Tätä voi tehdä sekä hetero- että homoseksuaalisessa mielessä, ilman että kysymys olisi homoudesta tai heteroudesta. "

Ja mitä tuohon jälkimmäiseen syvälliseen analyysiin voi muuta todeta että eipä heterouttakaan kukaan valitse joten "siinä mielessä sitä voi pitää samanlaisena suuntautumisena" kuin homoutta. Tai pedofiliaa, aivan kuten sanot.

Ainoastaan toki sillä pikku erolla että aikuisten ihmisten keskinäisessä vapaaehtoisessa homoudessa tai heteroudessa ei ketään pakoteta, raiskata tai manipuloida. Että sillä tavalla.
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Mutta tuskin kukaan voi väittää, etteikö heterous olisi normaali tilanne ja muut suuntautumiset sitten jonkinlaisia epänormaalimpia variaatioita.
 

Babe

Jäsen
Suosikkijoukkue
Helsingin IFK
Normaalin parametrit?

Viestin lähetti Moto
Mutta tuskin kukaan voi väittää, etteikö heterous olisi normaali tilanne ja muut suuntautumiset sitten jonkinlaisia epänormaalimpia variaatioita.

Minä voin. Minun määritelmääni normaalista mahtuu yhtä lailla heterot ja homotkin.

Mitkä sinä muuten asetat normaalin ehdoiksi?
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Re: Normaalin parametrit?

Viestin lähetti Babe


Minä voin. Minun määritelmääni normaalista mahtuu yhtä lailla heterot ja homotkin.

Mitkä sinä muuten asetat normaalin ehdoiksi?

Huokaus. Pitäisiköhän ruveta pohtimaan pidempääkin filosofista vastausta?

Homoja vastaan ei edelleenkään ole mitään, mutta mielestäni se nyt vain ON niin, että heteroseksuaalisuus on normaali tilanne. Sillä se lisääntyminenkin hoidetaan ja se kai seksin alkuperäinen tarkoitus on.
 

Chip

Jäsen
Suosikkijoukkue
TPS
"Lisääntykää ja täyttäkää maa", sanoi Jumala Raamatun alkulehdillä. Tätä eivät homoseksuaalit voi toteuttaa, joten se ei ole luonnollista.

Ja uskonnonopettajan esittämällä kalvolla oli siis erilaisia teorioita, jotka V O I V A T johtaa siihen, että ihmisestä tulee homo. (Ja kun mä puhun homoista, tarkoitan sekä miehiä, että naisia, en vaan jaksa jankata "homoja ja lesboja" koko aikaa.) Mutta kaikki ne teoriat käyvät myös selitykseksi sille, että joku on pedofiili.
 

Taito-Ojanen

Jäsen
Suosikkijoukkue
Anaheim Ducks, Kärpät
Onpa tämä palsta täynnään harvinaisen siveää porukkaa. Paikkahan suorastaan pursuaa jengiä, joka harrastaa seksiä vain lisääntymistarkoituksessa. Koko ajanhan täällä julistetaan, että se on seksin tarkoitus. Tämä samalla tarkoittaa sitä, että suuseksin harrastaminen on perverssiä, koska se ei voi johtaa hedelmöittymiseen, ei edes heteroiden kesken. Samoin anaaliseksi heteroiden vällä. Näin on myös masturbaation laita. Sama juttu ehkäisyn kanssa. Ehkäisyn tarkoitushan on estää raskaus, joten se on perverssiä. Luonto on tarkoittanut seksin lisääntymiseen, ja kaikki mikä ei siihen johda on perverssiä.

Myönnän siis julkisesti olevani pervessi, koska harrastan seksiä nautinnon takia, en lisääntymisen takia. Itse saan sen nautinnon vain naisen kanssa, ja minulle homoseksuaalisuus olisi epämiellytävää. Mutta kun seksiä yleensä harrastetaan nautinnon takia, siihen ei tarvita välttämättä vastakkaista sukupuolta. Tämä on niin yksinkertainen asia, että luulisi jokaiseen kaaliin uppoavan. Sitten, jos todella on sitä mieltä, että luonto on luonut seksin vain lisääntymiseen, harrastakoon seksiä vain sen pari kertaa elämässään, kun tekee niitä lapsia. Muuhan on perverssiä.

Jos parisuhteessa elävät mies ja nainen ovat molemmat lisääntymiskyvyttömiä, luonto on niin tarkoittantut. Se tarkoittaa sitä, että heillä ei ole mitään oikeutta hankkia lapsia millään muulla tavalla, koska luonto ei heidän anna niitä hankkia luonnollisella tavalla. On luonnotonta antaa lapsia lisääntymiskyvyttömille. Sama koskee impotentteja. Annetaan vaan luonnon määrätä. On se vaan kumma, että tämä sama luonto sitten tuottaa näitä homoseksuaaleja. Taitaa olla luonto luonnotonta.

On kertakaikkisen järjetöntä väittää, että homous on tuomittavaa siksi, että kaikki ihmiset eivät voi olla homoja, koska muuten ihmiskunta kohtaisi loppunsa, kun eivät lisäänny. Saman logiikan mukaan kukaan ei saa pelata jääkiekkoa. Jos kaikki pelaisivat jääkiekkoa, kukaan ei viljelisi maata eikä tuottasi ruokaa, ja ihmiset kuolisivat nälkään. Kiellettäköön siis jääkiekko ja kaikki maanviljelijöiksi.

Koko kysymyksenasettelu on sitä paitsi järjenvastainen. Homot ovat ihmisiä siinä missä muutkin, muuta on turha tulla väittämään. Pitäsi siis olla automaattista, että heille kuuluvat samat olla oikeudet kuin muillekin. Jos joiltain ihmisiltä halutaan kieltää jokin perusoikeus, kieltämiselle pitää olla perustelut, ei sille, miksi heillä pitäisi olla ne oikeudet. Perusoikeudet kuuluvat kaikille suomalaisille, joten jos joiltain ihmisiltä haluaa ne kieltää, kieltämisen kannattajalla on todistamisen taakka, ei perusoikeuksien kannattajalla. Ihminen, joka väittää, että hänellä ei ole mitään homoja vastaan, mutta ei ole valmis antamaan heille samoja oikeuksia kuin muille, on tekopyhä.

Jos on sitä mieltä, että kaksi miestä ei pysty kasvattamaan lasta ihmiseksi siinä kuin kaksi naista, kyse ei ole enää homoudesta. Kyse on siitä, ettei usko miesten pystyvän kasvattamaan lapsia samalla tavalla kuin naisten.

Olen muuten noin yleisesti sitä mieltä, että lapselle on parempi, että on kaksi kasvattajaa. En esim. haluaisi, että omat lapseni kuulisivat vain minun mielipiteitäni.

On se kumma, että homouden vastustajilta, jotka väittävät että se on luonnotonta ja järjenvastaista, ei saa yhtään järkevää tai loogista perustelua kannalleen. Edelleen väitteet perustuvat ennakkoluuloihin ja siihen, ettei itse tykätä. Lakeja ei kuitenkaan säädetä sen mukaan, miltä tuntuu, vaan niitä yritetään laatia järkevästi ja loogisesti. Perustelujen on oltava sen mukaisia, tai ne voi jättää omaan arvoonsa. Odotan edelleen hyviä vasta-argumentteja.
 

mjr

Jäsen
Suosikkijoukkue
Suomen maajoukkueet
re: re: Moto

Mihin tarvitaan mitään moraalia tai kulttuuria jos ainoaksi kriteeriksi muodostuu automaattisena pidetty "luonnonmukaisuus"? Eli tässä tapauksessa siis biologinen lisääntyminen. Entä lapsettomat parit? Koeputkihedelmöitys? Hormonihoidot? Ei selkeitä asioita. Onko ehkäisypilleri "luonnollinen"?

Aikoinaan naisten epätasa-arvoinen asema perustettiin suoraan biologialle ja kaikkea kritiikkiä pidettiin "luonnonjärjestyksen" vastaisena. Näitä esimerkkejä on lukemattomia.

Natsit olivat muuten suuria "luonnollisuuden" ystäviä, tunnetuin tuloksin.

Eli luonnollisen ja epäluonnollisen rajan vetäminen on mitä puhtaimmin eettinen ja moraalinen valinta. Ei ole olemassa itsestäänselvyyksiä näissä asioissa.

Muuten olisimme enemmän planeetan muiden lajien kaltaisia emmekä laatisi lakeja ja moraalisäännöksiä. Ja väittelisi niistä.


[edit: krijoitusvriheitä ja Taito-Ojanen sanoi saman asian tuossa edellä paremmin]
 

Moto

Jäsen
Suosikkijoukkue
HIFK
Taas alkaa myrsky vesilasissa nousta. Nykypäivänä tuntuu olevan pari tabua. Ei saa pienintäkään negatiivista ilmaisua käyttää pakolaispolitiikasta tai ulkomaalaisista leimautumatta rasistiksi, eikä mitään negatiivista sanoa homoista leimautumatta homofobiksi.

Edelleenkään en ole haukkunut homoja tai heidän luonnollisuuttaan. Sanoin vain, että heteroseksuaalisuus on nyt ikäänkuin oletusarvo. Ehkä luonnollisuudestakin olisi jotain sanottavaa, mutta olkoot.
 

mauri

Jäsen
Suosikkijoukkue
HPK
Onpa pöyristyttävää nähdä, kuinka samalle viivalle asetetaan niin pedofiilit kuin homotkin. Ovatko homot siis sairaita rikollisia, jotka tuhoavat ihmiselämän?
No, huhhuh...
 
Kirjaudu sisään, jos haluat vastata ketjuun. Jos sinulla ei ole vielä käyttäjätunnusta, rekisteröidy nyt! Kirjaudu / Rekisteröidy
Ylös